Gå til innhold

Kastet min samboer og stesønns klær i søppelbøtta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en stesønn på 9 år som har vært min stesønn ganske lenge nå. Jeg og faren deler på den daglige omsorg når han er her, jeg hjelper til med lekser, skoleting, hobbyer, kjøring til trening og hjem osv. Det har fungert ganske bra. Men en ting har plaget meg leeeenge... Guttungen hiver av seg klær og sko på badet på kvelden når han skal legge seg. Har prentet det inn i både far og sønn at det må de begge gi seg med, både far og sønn gjør dette. Det er mye for meg å plukke opp og sortere, flytte sko ut på gangen, klær i skittentøykurv, eller på rom der de skal ligge. I går kom jeg inn på badet og snublet i et par sko, jeg slo panna godt i benkeplata og fikk et kutt. Når tåka la seg ble jeg så eitrande forbanna at jeg tok klærne og skoene som lå der, og trykte de ned i søppelbøtta mens jeg brølte til samboer at nok er faen meg nok! Vi har trangt bad, og det blødende kuttet i panna mi viser at det kanskje er på tide å gi seg!

Stesønn var ute og fikk ikke med seg opptrinnet. Samboer ble så satt ut at jeg tror ikke det der skjer noe mer fremover, kan jo håpe??

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg hadde reagert akkurat som deg. Og så lenge ikke stesønn så det så er ingen skade skjedd heller (bortsett fra på panna di, da :troest: )

Både mann og barn hjemme hos meg også har "klesskap" rundt hele huset :sukk:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, hva er det med gutter og slenge fra seg klær sånn overalt? Samboeren min lager liksom en sti gjennom hele leiligeten hver gang han skal dusje eller legge seg til å sove. Det plager meg ikke så veldig, men som jeg leste her så kan det jo faktisk gå galt.

Huff og huff, skjønner godt at du pælma klærne :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Vært artig å vært flue på veggen! :)

Skjønner irritasjonen din godt, får håpe det bedrer seg etter opptrinnet ditt i går. Unødvendig at du skal gå å rydde etter de! - Særlig din samboer som er en voksen mann!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en stor, svart søppelsekk i boden. Hver gang jeg snublet over klær, sko, tøfler, etc. havnet det oppi her. Det hendte også at annet rot fant veien oppi søppelsekken, om det ble liggende lenge nok. Til slutt var han så lei av å ikke finne det han ville ha på seg, og å gå i boden og lete etter det, at han begynte å legge ting på plass.

(Han var enig i at det ikke var ok å kaste ting på gulvet, og synes ordningen min var fin, men klarte ikke å følge opp i praksis, ellers hadde jeg aldri gjort dette mot en voksen mann).

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HVA er det med det voksne menn som ikke rydder opp etter seg, spesielt når det kommer til klær og sko, de bare hiver det av seg her og der, så er det OK??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lo godt da jeg leste setningen:

Samboer ble så satt ut at jeg tror ikke det der skjer noe mer fremover, kan jo håpe??

Ikke noe galt i at du gjorde det. Men håper klærne som gikk i søpla blir tatt opp fra søpla igjen, for hva om det var noen yndlingsklær blant det du kastet.

Selv er jeg en singel voksen dame på over 30. Jeg også slenger fra meg der det passer meg, klesskapet er lite i bruk. Er herlig å bare gi litt f, og slenge fra seg akkurat hvor det passer meg der og da, klesskap over alt her også. Så må ikke bare være menn som ikke er noe flinke å bruke klesskapet.

Hadde noen gjort slik som du har gjort (kastet klærne i søpla) mot meg, hadde jeg blitt rasende tilbake og forlangt at jeg skulle ha klærne tilbake fra søpla. Men jeg hadde nok ryddet etter meg etter det ja.

Men så lenge jeg bor alene og er singel fortsetter jeg det behagelige livet og kaste fra meg der det passer meg der og da :)

Kan desverre ikke gjøre det når jeg en gang forhåpentligvis skal stifte egen familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en stor, svart søppelsekk i boden. Hver gang jeg snublet over klær, sko, tøfler, etc. havnet det oppi her. Det hendte også at annet rot fant veien oppi søppelsekken, om det ble liggende lenge nok. Til slutt var han så lei av å ikke finne det han ville ha på seg, og å gå i boden og lete etter det, at han begynte å legge ting på plass.

(Han var enig i at det ikke var ok å kaste ting på gulvet, og synes ordningen min var fin, men klarte ikke å følge opp i praksis, ellers hadde jeg aldri gjort dette mot en voksen mann).

hmm... høres ut som en ide jeg kan stjele. :gliser:

Jeg har også en samboer som har en tendens til å la klær slenge overalt, skoa står i hytt og pine, ting og tang blir tatt ut av skaper og brukt, for så å aldri finne veien tilbake til skapet igjen om jeg ikke går etter å rydder.

Jeg lurer rett og slett på om voksne mannfolk slipper taket i all sin struktur og evne til å rydde så fort det kommer ei dame i hus jeg? For min var ikke sånn før jeg kom inn i huset, og jeg er heller ikke sånn..

Han roper ut en gang i blant at "ååååh, det er så rotete her, nå MÅ vi rydde!!!".... så blir det stille en liten stund, det brer seg ett litt beskjemmet blikk over ansiktet hans, før han utbryter... "faan, det er jo alltid bare mine ting som er rotete!!"

Vi har avtalt at vi(jeg om han ikke gidder) skal sette opp en husarbeidsliste når vi kommer oss over i ny, felles, leilighet. (nå bor jeg uoffisielt i hans). Det skal ryddes, støvsuges og vaskes minimun en gang i uka, og dette skal vi BEGGE gjøre, med hver våre oppgaver..

Kjenner at dersom rotet fortsetter, så kan det nok hende jeg skal prøve meg på søppelsekk-tipset over her, for han VET jo at det er slik at han roter. Han har sagt det også... "merkelig du, jeg bare tar ut og tar ut, også forsvinner ting inn i skapene igjen av seg selv!!" :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten ikke turt å titte innom tråden i fare for at jeg kun har fått kjeft for stuntet så, puuuuuuh, blåste letta ut der!!

Ja, det er lite som er så irriterende som menn som ikke rydder etter seg, og i tillegg lærer det bort til barn i samme slengen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med en søppelsekk i boden har jeg også gjort, med stort hell.

Mannens tenåringsdatter slang rundt seg med klær, sminke, hårpynt, smykker, belter etc overalt. Vi måtte mase instendig og bruke mye tid og krefter på å få henne til å rydde. Ofte dro hun fra rotet og hjem til moren, og da skulle liksom rotet hennes ligge strødd utover badet i over en uke før hun kom tilbake.

Jeg ble på et tidspunkt så lei at jeg fant fram søppelsekken og kastet alle tingene hennes oppi der. Jeg informerte far, men sa ingenting til tenåringsjenta om det, bare gjorde det i stillhet når hun var dratt. Sånn gikk det i noen uker, og så begynte jenta å lure på om vi hadde sett det brune beltet, den hvite t-skjorta eller den nye mascaraen. Da fikk hun beskjed om søppelsekken i boden, og der fant hun alle tingene sine i et eneste virvar av rent og skittent, nytt og gammelt. Vi ga ingen moralpreken rundt dette, bare informerte kort om at tingene lå i sekken fordi hun ikke rydda etter seg.

Gjett hva? Etter dette lå det faktisk så godt som aldri rot igjen etter henne på badet. :fnise:

Det kan sikkert du ts også gjøre med tingene til både samboer og stesønn. Ikke si noe, ikke kjeft, bare legg tingene vekk stille og rolig og la dem undre seg over hvor tingene blir av. Kanskje det virker. :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det jeg som kaster fra meg klær på badet... og jeg er dama altså... :tristbla:

Glad ikke min mann kaster alt i søpla, men skjønner godt det er irriterende! Jeg skal ta meg sammen og rydde etter meg. På den andre side roter mannen med utallige andre ting, på kjøkkenet, på gangen, alle mulige tekniske dingser, skitne sokker under sofaen, osv.. så det blir ofte til at jeg rydder etter barna, og mannen, og så blir mine egne klær liggende i en haug på badet til slutt, for da er jeg lei av å rydde, og for meg er ikke de klærne så veldig plagsomme.. skitne kopper og kar derimot, liker jeg ikke.

Men, jeg fant et tips til oss som roter på badet, jeg vet om en familie som kjøpte seg et høyskap på IKEA, (med dør!) hvor hver hylle ble merket med familiemedlemmers navn, og så kunne alle slenge sine brukte, men ikke skitne klær i hylla si på kvelden, og lukke døra, og så vips: ikke mer rot på badet. Jeg tror jeg skal følge det rådet selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er at kj...damer har en bolig for å ha noe å pynte (i) virker det som.

Vi gutta kan godt legge fra oss ting der damene ikke synes det passer, for så å plukke det opp igjen når vi trenger det. Altså nyttig bruk av rom/bolig.

Jeg er ikke tilhenger av for mye rot, men når entreen består av pyntebord fulle av nips (vi har to stk sånne) og skapene er fulle, så blir klær liggende på krakken, stolen eller på golvet.

Damer gjør seg selv den bjørnetjenesten å rydde opp en masse klær som egentlig ikke skal til vask - for så å stappe i skittentøysdunken. Snart hører vi klaging på at det er så mye til vask...

Så la være å produsere "skittentøy" som attpåtil sliter ut vaskemaskinen på halve tida.

Sterilt rydda rom er for meg ukoselig og uinteressant.

Endret av slask
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Jeg skjønner deg godt. Min erfaring, og ja, det er bare min erfaring (skal ikke skjære alle over en kam, etc..) er at menn trenger ett skikkelig sinneutbrudd for at de skal rydde etter seg selv varig. God bedring med kuttet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Problemet er at kj...damer har en bolig for å ha noe å pynte (i) virker det som.

Vi gutta kan godt legge fra oss ting der damene ikke synes det passer, for så å plukke det opp igjen når vi trenger det. Altså nyttig bruk av rom/bolig.

Jeg er ikke tilhenger av for mye rot, men når entreen består av pyntebord fulle av nips (vi har to stk sånne) og skapene er fulle. Dermed blir klær liggende på krakken eller stolen eller på golvet.

Damer gjør seg selv den bjørnetjenesten å rydde opp en masse klær som egentlig ikke skal til vask - for så å stappe i skittentøysdunken. Snart hører vi klaging på at det er så mye til vask...

Så la være å produsere "skittentøy" som attpåtil sliter ut vaskemaskinen på halve tida.

Sterilt rydda rom er for meg ukoselig og uinteressant.

Hjemme hos oss, kaster mannen tøy overalt. Jeg kaster det i skittentøys kurven og hiver det til vask så fort maskinen er klar for ny runde.

Jeg irriterer meg over dette og sier til mannen at jeg ikke er noen slave, så han får faktisk lette på rumpa og kaste tøyet i kurven selv.

Da får jeg høre at tøyet er ikke skittent og at jeg ikke trenger å vaske det.

Ok, det er jo greit. Men, om jeg bare lar det ligge (ikke på gulvet, men henger det over en stol), så får jeg høre "skal du ikkje vaske tøy?" eller "årrrh. æ har ikke noe rent tøy".

Så her i huset må man vaske tøy selv om mannen sier at det er rent.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hjemme hos oss, kaster mannen tøy overalt. Jeg kaster det i skittentøys kurven og hiver det til vask så fort maskinen er klar for ny runde.

Jeg irriterer meg over dette og sier til mannen at jeg ikke er noen slave, så han får faktisk lette på rumpa og kaste tøyet i kurven selv.

Da får jeg høre at tøyet er ikke skittent og at jeg ikke trenger å vaske det.

Ok, det er jo greit. Men, om jeg bare lar det ligge (ikke på gulvet, men henger det over en stol), så får jeg høre "skal du ikkje vaske tøy?" eller "årrrh. æ har ikke noe rent tøy".

Så her i huset må man vaske tøy selv om mannen sier at det er rent.. :fnise:

Det er jo bare å gi beskjed om at det tøyet som ikke ligger i skittentøyskurven blir ikke vasket. Å enhver i heimen har selv ansvar for å få det i skittentøyet. Kommer selvsagt an på alder på barn, men hvis mann og barn stadig ikke har rene klær, lærer de fort hvor skittentøykurven er, å det er ikke rundt om i huset :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte alle sammen! Det må ha hjulpet med det utbruddet, for nå var nettopp far og sønn på badet, sønnen kledde av seg og jeg hørte faren forklare at de skitne klærne skulle i korga, de rene klærne på rommet, og skoene på gangen. Åh, så blid jeg ble da, skal sørge for at det fortsetter slik, og gjør det ikke det, så er den Sorte søppelsekken en strålende god idè, da forsvinner det ned i den, og kan hentes derfra i boden. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Det er jo bare å gi beskjed om at det tøyet som ikke ligger i skittentøyskurven blir ikke vasket. Å enhver i heimen har selv ansvar for å få det i skittentøyet. Kommer selvsagt an på alder på barn, men hvis mann og barn stadig ikke har rene klær, lærer de fort hvor skittentøykurven er, å det er ikke rundt om i huset :)

Tro meg, jeg har prøvd.

Men det går inn i det ene øret og ut det andre. :snurt:

Endret av Madelene1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

før jeg fikk lest innlegget, bare overskrifta, så tenkte jeg at nå har du virkelig gjort noe du ikke burde. Men etter å ha lest innlegget så har du min fulle støtte. Virket jo som det funket også, så gratulerer :tommelopp: :tommelopp: :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...