Gå til innhold

Sjokolademuffins og strikkepinner...

Gjest PinkLeaf

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg må bøye meg i støvet for disse husmorstendensene dine altså, PinkLeaf :takke::fnise: Så flink du er til å hekle! Tilbyr du kurs? :fnise:

Hatt en fin dag? :) Oioi, innså nettopp at det er helg! :bolledeig: God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Oi, nå var det visst en stund siden sist.. :fnise:

Jaja, jeg er altså syk. Aner ikke hva det er, men det sitter jammen hardt i! Begynte å kjenne det på fredag før vi dro på familiebesøktur, men på mandag var jeg helt sørpe forkjøla. Nå sitter jeg her og er så tett i hodet at jeg høres ut som en annen, og det klikker ikke i ørene når jeg svelger engang.. :ler:

Hat fått begynt på et blått teppe, da. Jeg gikk litt lei av det rosa siden jeg ikke fikk det helt til akkurat sånn jeg hadde sett det for meg, så dette er litt færre type ruter, omtrent som det vakre bildet jeg la ut fra paint før helga.

Det eneste jeg kjenner er ordentlig kjedelig med å være syk nå, er at jeg egentlig skulle spise middag med jentene på den ene jobben i går, men kunne ikke dra. Det er så sjelden at alle har tid til å møtes samtidig, også blir jeg selvfølgelig skikkelig syk. :sukk:

Men, da vet det hvertfall sikkert at jeg ikke skulka jobben dagen før - og det hørte de sikkert på telefonen også, siden jeg er så sylta :ler:

Nå er planen å slenge seg på sofaen, pakke meg inn i ulltøy og pledd, og sove litt mer. Natta! :sovne:

Endret av PinkLeaf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring :klemmer: Forkjølelse er på en måte en fillesykdom som er utrolig irriterende og plagsom :fnise: Håper du ikke får influensa da, det går visst mye av det også nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PinkLeaf

Ååå, i dag fikk jeg Den store boken om Petter Kanin og vennene hans i posten. Så den på Capris, og måtte bare sikre meg den.. :fnise: Jeg tør nesten ikke bla i den, den er så fin. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh! Jeg gleder meg til du blir gravid en gang, og har masse hormoner så må vi se på Beatrix Potter-samling-dvdene (oj, langt ord!) mine :D I love them, får skikkelig flashback fra barndommen ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Takk for god bedring-ønsker, alle sammen! :) De hjalp visst, for i dag klarte jeg å være sju timer på jobb - selv om jeg kollapset på sofaen da jeg kom hjem, da.. :fnise: Nå er jeg bare veeeeldig snufsete, men den verste tettheten er vekk, og det klikker når jeg svelger innimellom. Alt hjelper.. :ler:

I morgen er det heldigvis fri, skal bare være hundevakt. Herlige lille beistet, hun ligger og varmer føttene mine nå.. Men jeg må le litt av henne også, da, for hver gang kjæresten spør om hun skal være med ut og røyke, spretter hun opp og løper ut i gangen, uansett hvor trøtt hun er :hund::ler: Hun er vel litt bortskjemt og får bli med ut hver gang han skal det. Men hvem klarer å si nei til henne, da?

Må gjøre litt research til en oppgave jeg må fremføre på fredag, men det er de planene jeg har til uka.

Niennas: Jeg er sååå med på Beatrix-Potter-maraton! :ler: Hvor har du fått tak i dem? Må seriøst google det der litt.. :gjeiper:

I dag sa jeg i fra på jobben at jeg kommer til å levere oppsigelse etterhvert, det var en lettelse. Det er greit nok at det er godt betalt og mange timer, men jeg skal jo helst kunne trives med sjefen, og klare å gjøre ferdig studiene også.. Så nå må jeg bare bestemme meg for hvilken dag jeg vil slutte, hadde visst halvparten så lang oppsigelsestid som jeg trodde - hadde ikke regnet med at jeg ikke var heeelt ferdig med prøvetida ennå - tre uker unna :ler:

Heldigvis møtte jeg mye forståelse fra nestlederen, hun har jeg jo snakket med før om dette. Nå kjennes det hvertfall litt bedre med tanke på overskudd til skole, trening, venner og familie!

Kanskje jeg til og med klarer å komme tilbake på trivselsvekta mi igjen! Det er så surt å sprette opp og ned fem kilo her og der, det er akkurat de fem kiloene som gjør at buksene strammer og kjolene ikke sitter som de skal. Jeg skal ikke klage, for jeg føler meg ganske slank, det er bare så irriterende når jeg har vært på 75kg og vet at jeg klarer det ved rett kosthold og trening, også er jeg likevel på 80-82 kg rett som det er. :sukk: Jeg vil at magen min skal bli flat igjen!

Det hjelper jo ikke akkurat når jeg har vært syk en uke, og kjæresten passer sååå godt på meg at han kjøper alt jeg ønsker meg av mat, være det seg godteri, is eller kjeks.. Han er jo så herlig også da.. Hele denne uka har han lagd middag, og ordna en del i huset. Klesvasken har jo hopet seg litt opp, men heldigvis er det ikke store forbruket av klær man har når man er syk - så det er jo mest hans tøy.. Og det går jo så greit å slenge på 40 grader alt sammen.. :ler:

Haha, i dag har jeg nok tidenes minst sammenhengende dagbokinnlegg, men.. Sånn er jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Er ikke lett å være flink å spise sunt, når man har en samboer som skal være snill. Så snill han er som lager middag og styrer når du er syk :)

Skal vel bli deilig å ha en jobb mindre å tenke på :) Kjenner meg litt igjen...kjedelig når man ikke kommer 100% godt overens med alle. Enten du vil eller ei, preger det litt arbeidsdagen.

Kommet godt igang med lesingen etter juleferien? ...eg har iallefall hatt veldig tungt for det :fnise:

Hvordan er formen i dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PinkLeaf

Oi, så tidlig du er oppe! :fnise:

Ja, han har sine øyeblikk :rodmer: Han lagde lasagne til meg på lørdag, for første gang. Han var sååå stolt etterpå! :ler: Skjønningen..

Ja, har kommet litt i gang, men det er mye fordi jeg har en refleksjonstekst og muntlig presentasjon som må leveres/fremføres før fredag. Heldigvis fikk jeg ferdig refleksjonsteksten forrige uke, og har litt finpussing igjen på presentasjonen. Skal snakke om Hawaiian Creole English, egentlig veldig interessant for meg som elsker språk! :Nikke:

Syns det er så greit nå, for på ungdomsskolen og videregående var jeg livredd for å stå foran klassen, men de siste årene har det plutselig gått over, og nå er det nesten gøy! :ler: Jeg tror det er det som hjelper også, for etter jeg sluttet å være så supernervøs, har muntlig-karakterene mine bare gått opp. Jeg er selvsagt litt nervøs fortsatt, men det hjelper å kunne gå foran der og vite at joda, det her går bra! ..selv om det kanskje ikke alltid går like perfekt og jeg får A hver gang, da :ler:

Jeg er litt bedre om dagen, var på jobb på søndag og i går. Kjenner fortsatt at formen ikke er på topp, for jeg var stuuuptrøtt og sovna med en gang jeg kom hjem begge dagene.. :natti: Forkjølelsen sitter også i ennå, men den løsner litt for hver dag. :)

Har du store planer for dagen, da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Så bra du føler deg bedre :)

Hvordan klarte du å bli kvitt sceneskrekken? Jeg gruer meg til døde hver gang jeg skal holde foredrag. Helt grusomt! :sukk: Så da bare står jeg der og skjelver, tør ikke se opp og leser direkte av notatene mine. Å huff. Håper du kommer med genial oppskrift nå! :ler:

Endret av -Sarah-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Jeg vet faktisk ikke helt hvordan det skjedde, men jeg tror det hadde mye med at jeg hadde en muntlig eksamen med en forberedt presentasjon i. Jeg hadde jobbet MASSE med den, og kunne den utenat. Da jeg kom til eksamenen og skulle begynne å prate, så kjente jeg at jeg plutselig ikke trengte manuset jeg hadde forberedt i det hele tatt, og la de fra meg. Jeg kunne plutselig prate friere og ikke så manusbestemt. Da jeg fikk A på den, og de roste at jeg klarte å legge fra meg korta, løsnet det på en måte. Nå er jeg fortsatt nervøs, men ikke like ille som før, for jeg regner med at de fleste kjenner følelsen av å stå der, - i tillegg til at når jeg kan stoffet er det jo bare å prate løst rundt emnet hvis jeg mister tråden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest -Sarah-

Ja jeg tror egentlig cluet er å kunne stoffet godt. Da føler man seg trygg. Men som regel føler jeg at andre kan det bedre enn meg, hehe. Skal holde foredrag om et par uker, og da skal jeg prøve å ikke være nervøs ;)

Har du en fin helg? Noen planer for kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Oi, jeg glemte jammen å svare deg, Sarah! :sjenert:

Helga var mye jobbing, måtte bli en time over fordi noen kunder hadde sølt øl og baconsnacks på gulvet, og det er teppelagt slik at jeg måtte skrubbe med både bøtte og vann, og en skrubb for å få det bort. Det så helt forj**lig ut. Men nå er oppsigelsestiden min der ute om noen få dager, og siste arbeidsdag var tirsdag denne uken. Digg å være ferdig! :jepp:

Nå er det rydding og sortering før familien gjør storinnrykk her på søndag. Har egentlig bare plass til seks-syv, og nå skal vi være åtte voksne, en smårolling og kanskje en hund.. Blir spennende å se hvordan det går! :ler: Har fått vasket kjøleskapet, ryddet unna søppel og slikt, så nå er det mest rydding igjen i morgen, i tillegg til å vaske badet. Så er det bare litt :husarbeid: igjen, så kan jeg starte baking. :sukk: Blir jammen sliten av å være husmor!

Er det noen som har gode forslag til hvilke kaker jeg kan lage på søndag? Jeg har planlagt en langpannesjokoladekake, og så vil jeg ha en eller to til.. Og de må være uten nøtter..

Endret av PinkLeaf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg ble for sen til å svare deg på kaker, har fint lite tid til KG når man går gjennom et samlivsbrudd merker jeg! :fnise: Håper det ordna seg med kakene, og at det var koselig med besøk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Uffda, Bellamy! Det var trist å lese. :klem: Hvordan går det? :-)

Selskapet gikk bra, ble bare sjokoladekake og eplekake, men likevel suksess. :fnise:

Jeg merker dagboka har gått litt i glemmeboka i det siste, så får oppdatere litt mer når dataen er oppe og i gang. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...