Gå til innhold

Sjokolademuffins og strikkepinner...

Gjest PinkLeaf

Anbefalte innlegg

Gjest PinkLeaf

Æsj, det var kun tomta i det huset som bar noe særlig å skryte av. Asbest i veggene, vanndammer i krypkjelleren, fuktskader i andre etasje og et seriøst behov for drenering. Og selvfølgelig hadde noen lagt inn et bud på 40k under takst allerede i det vi var på vei inn døra. Hadde det ikke vært for det, så hadde vi nok prøvd oss på et skambud. Men, leitinga fortsetter!

Helga var bra ellers, fikk en gjeng herlige jenter på besøk på lørdag, og vi koste oss med litt vin og kortskalle (!).

I dag er det jobb igjen, heldigvis får jeg jobbe dag både i dag og torsdag! Bare to kvelder på en femdagersuke er helt ok! Men litt kjedelig at femdagersuka begynner på tirsdag.

Hva har dere gjort i helga, da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synd det var drømmetomt og ikke drømmehus, men det kommer nok snart skal du se! :jepp:

Uff, dagene går så i surr. Hva jeg gjorde i helga? :lete: Jooo på fredag jobbet jeg... øh... og på lørdag? Men på søndag kjørte jeg i alle fall litt med mor (heldigvis vil hun øvelseskjøre litt med meg :lur: ) og om kvelden kom svigers på besøk! De er fra Sverige, så det er ikke så ofte vi får se dem. Koselig med besøk. De er her forøvrig ennå, så reiser vi sammen til Sverige neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos deg... :fnise: Utenom det skjedde det lite i helgen. Dro en tur til Melsom, og har tatt livet med ro. :) Dere finner nok drømmehuset snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Ja, det er vel ikke såååå langt unna. Det kan det ikke være! :ler: Er jo verpesyk som aldri før, og huset er det eneste som står i mellom meg og familieliv akkurat nå.. :fnise: Jaja, vi har jo eeegentlig god tid, jeg er bare litt småstressa og skal ha "alt på stell" innen jeg er 25.. :roll: Flink-pike-syndrom, sa du? :fnise:

I dag jobber jeg sent, og skal ta med Ben&Jerry-veska di på jobb, Niennas! Så hvis du har mulighet til å svippe innom så kan du få den der ;)

Siden det blir sommer og sjefene vil vi skal ha noe å gjøre, så skal alt omorganiseres og flyttes på = myyye montering. I går fikk jeg laget plan på alt som skal flyttes og deres nye plasser, og montert ned den ene delen. Så denne uka blir det vel bare montering tenker jeg! Forsåvidt greit, for jeg liker best å ha noe å gjøre når jeg er på jobb - er ikke så glad i å henge på kassa i butikken. På jobb, der jobber man. Hvertfall jeg.. :fnise: Selv om jeg må innrømme at når det ikke er noen oppgaver igjen å gjøre, gulvet er vasket og støvet tørket, og alle hyllene er ryddige som en drøm - da hender det at jeg slækker litt. Men hvor ofte er alt i ytterste orden i en butikk, tror du? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel ikke såååå langt unna. Det kan det ikke være! :ler: Er jo verpesyk som aldri før, og huset er det eneste som står i mellom meg og familieliv akkurat nå.. :fnise: Jaja, vi har jo eeegentlig god tid, jeg er bare litt småstressa og skal ha "alt på stell" innen jeg er 25.. :roll: Flink-pike-syndrom, sa du? :fnise:

I dag jobber jeg sent, og skal ta med Ben&Jerry-veska di på jobb, Niennas! Så hvis du har mulighet til å svippe innom så kan du få den der ;)

Siden det blir sommer og sjefene vil vi skal ha noe å gjøre, så skal alt omorganiseres og flyttes på = myyye montering. I går fikk jeg laget plan på alt som skal flyttes og deres nye plasser, og montert ned den ene delen. Så denne uka blir det vel bare montering tenker jeg! Forsåvidt greit, for jeg liker best å ha noe å gjøre når jeg er på jobb - er ikke så glad i å henge på kassa i butikken. På jobb, der jobber man. Hvertfall jeg.. :fnise: Selv om jeg må innrømme at når det ikke er noen oppgaver igjen å gjøre, gulvet er vasket og støvet tørket, og alle hyllene er ryddige som en drøm - da hender det at jeg slækker litt. Men hvor ofte er alt i ytterste orden i en butikk, tror du? :fnise:

Tar meg turen innom rundt 15.30-16.00 tiden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Lang dag! Fikk et frilansoppdrag som skal leveres på fredag, så jeg jobbet et par til hjemme, så på den vanlige jobben, også et par timer til etter det. Tar kvelden så hardt nå, at jeg kommer til å svime av bare av å se på senga. Blir godt med helg! :-)

Hvis været er like bra i helga som nå, så er planen å dra utpå. Håperhåperhåper det blir bra, for jeg trenger virkelig å jevne ut skillet jeg fikk i pinsa.. :ler:

God natt, da dere! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PinkLeaf

Lang dag! Fikk et frilansoppdrag som skal leveres på fredag, så jeg jobbet et par til hjemme, så på den vanlige jobben, også et par timer til etter det. Tar kvelden så hardt nå, at jeg kommer til å svime av bare av å se på senga. Blir godt med helg! :-)

Hvis været er like bra i helga som nå, så er planen å dra utpå. Håperhåperhåper det blir bra, for jeg trenger virkelig å jevne ut skillet jeg fikk i pinsa.. :ler:

God natt, da dere! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Oi, jeg tror jammen jeg er nødt til å ha paraply i veska konstant. Hver gang jeg har den med, så blir det sol og shortsvarme, og så har du sånne dager som i dag. I går kveld tok jeg paraplyen ut av veska, og i dag (det slår ikke feil) så må jeg ha på både langbukser og genser. Det er skikkelig mørkt, så det er ikke usannsynlig at jeg burde hatt med paraplyen. :sukk::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Ok, i dag har jeg lite å formidle.

1) Har vært på Plantasjen med mamma.

2) At kjæresten for én gangs skyld har invitert til fotballkveld er vel egentlig ok, men grøss så kjedelig! Har sittet på kjøkkenet hele andre omgang - funka flott.

3) Fant en morsom blogg: breddefotballfrue.wordpress.com. Absolutt kurant alternativ til å se på fotball på skjermen.

4) Har vasket huset.

Sååeh. Så spennende er min dag.

I går var bedre, da var jeg på jobb frem til fire. Etter en kjapp tur hjem for å dusje og skifte (man blir nemlig ikke akkurat presentabel av å henge oppunder taket og montere spotlamper hele dagen.. :sjenert:) dro vi til mamma på middag. Diiiiigg kyllingmiddag, spesielt når jeg ikke hadde spist noe annet enn en usannsynlig god rosinbolle fra Narvesen... Og så tok vi turen til et vennepar som hadde åpnet huset for alle oss som ikke drar på stranda for å se på bål uansett vær. Det var egentlig veldig hyggelig, traff igjen mange som jeg ikke har sett på lenge!

I morgen gleder jeg meg til å sove litt, før jeg skal få endelig tilbakemelding på første frilansoppdrag.

(Haha, må bare skyte inn at jeg ler høyt (inni meg) av gutta som sitter og uffer og oier og "men hva **** da?!" Haha, frustrasjonen er høy når det fortsatt er 0-0 når det er under ett minutt igjen.. :ler:

Ha en fin uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå synes jeg litt synd på deg! Man får liksom ikke mye albueplass (eller stillhet) på kjøkkenet deres.

EM varer ikke for alltid! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med andre omgang på kjøkkenet! Hehe, godt at du har pcen i alle fall! :) Spennende med tilbakemelding på frilandsoppdraget, har du fått den nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Nei, der er det jammen ikke mye av noenting! :ler: Men heldigvis slipper jeg flere kamper, beistet mitt er heldigvis ikke fotballfrelst. :5:

Ja, fikk den på mandag. Det sto at det var generelt en veldig god oversettelse, men med et par unødvendige småfeil som skyldtes at det var første gang jeg brukte programmet. Så alt i alt er jeg veldig fornøyd med det, for jeg fikk tilbud om et nytt oppdrag som jeg holder på med frem til fredag. Egentlig litt artig, for det skulle egentlig leveres til lunsj I morgen. Så jeg sa at siden jeg har en jobb til, så rekker jeg ikke det - og takket nei. Men I dag morges fikk jeg alle filene klart og én hel dag til før innlevering, så de må ha vært fornøyde likevel. :fnise: Så I dag er det lang dag med frilans først og butikkjobb etterpå. :-) Men det blir penger av det, så det er virkelig verdt det. Også er det GØY! :ler:

Haha, dagens random fact: I kjøleskapet på jobben er det så kaldt at jeg får brain freeze av smoothien min. :bukker: :fnise:

Endret av PinkLeaf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Da var oppdrag nummer to levert, butikkjobbing overstått, middag spist og sofaen inntatt.

Denne helga er fri, fri, friiiii! I morgen har jeg "masse" å gjøre, skal rense akvariet (stakkars fiskene har dårlig innemiljø nå), kjøre på søppelanlegget, en liten tur innom jobben, vaske resten av leiligheten og hente armbåndet mitt fra gullsmeden og så en tur på jentekveld.

Men først er det kveldens film nr to (Accidental Spy)!

Jeg fikk vin på jobben i stad. Fine sjefen min tar ferie på mandag, også husket hun at jeg hadde planer i helgen. Så da fikk jeg rosevin i sommergave! Jeg er så spent på de neste ukene! Når hun er på ferie er det jeg som har ansvaret, så krysser fingrene for at jeg slipper alt av vannlekkasjer og jordfeil og fine ting som dukket opp på vakta mi i dag.

Fikk forresten mail fra et filmstudio i Beverly Hills (av alle steder) om jeg ville undertekste for dem! :fnise: Aner ikke hva det går ut på ennå, men jeg er hvertfall nysgjerrig! :jepp:

Har dere planer i helga, da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest PinkLeaf

Oi, nå er det lenge siden jeg har vært en tur innom dagboka mi! Måtte bla langt ned på mine innlegg gitt.. :sjenert:

Siden sist har jeg vært "butikksjef", noe som har vært både skummelt og gøy! Heldigvis har jeg så fin kollega som er veldig morsom å jobbe med, så jeg koser meg på jobb. :) Jeg har også vært en tur på IKEA, der kjøpte jeg dobbel sommerdyne. Såååeh. Tenkte å legge den på i morgen, men er spent på hvordan det funker. Samboeren min er nemlig typen til å skulle ligge på sin egen dyne og stjele min til å ha over seg, så at han skal kunne stjele 240*220 centimeter med dyne kan jo bli interessant. Men det var veldig nødvendig, vinterdundyne er jammen klamt og ekkelt på sommeren. Det hjelper jo ikke at det er konstant lummert ute. I dag, for eksempel, så har det vært meldt regnvær. Men, så ble det bare varmt (23-24 grader) og overskyet mesteparten av dagen. Klamt sa du?

Og jeg har hatt tidenes mest uheldige uke. Tror nesten jeg har jinxet juli. Eller stått opp på feil fot eller noe. På onsdag toppet det seg! Jeg hadde vært på jobb, og så passet vi niesen vår et par timer. Det var kjempekoselig, men så skulle jeg være barnevakt for Niennas, slik at hun og T kunne få en kveld ute. På vei inn døra smeller jeg selvfølgelig foten inn i trammen deres slik at neglen min knekker, men ikke løsner, og blodet siler. Fantastisk når den "ansvarlige" barnevakten kommer inn døra og nesten ikke rekker å si hei før man spør etter plaster. :klaske: T ordnet det til meg, og da jeg var plastret og klar dro de, og jeg skulle bare passe på at lille fine babyen fortsatt sov. For å gjøre en lang historie kort så gikk det ikke helt som planlagt, resultatet var en veldig våken og ganske fornøyd liten sak som fikk være opp lenge. :fnise: Stakkar Niennas og T fikk ikke sett siste del av teateret heller.

Samboeren min har vært på familietur i helga, så jeg har benyttet sjansen til å være litt sosial. I går kom Niennas en tur, så vi skravlet og koste oss så fælt at vi rent glemte bort filmen vi skulle se - og i dag kom libbylibb på besøk. ENDELIG! :D Det blir sååå bra å ha henne her hjemme hele tida nå! :danse: Vi gikk lang tur (over to timer) og fikk tatt igjen noen måneders skravling. Også klarte jeg å sparke borti tåa mi på vei ut døra, så nå er den fin og lyseblå. :ler:

Jeg fikk så fin gave av samboeren min da han kom hjem, da! Du vet den posen jeg var så nysgjerrig på, Libbylibb? Det var jo gave til meg! :happy: Fikk et kjempesøtt skilt der det sto: Don't spend your life with someone you can live with, spend it with the one you can't live without. :rodmer: Fiiine beistet mitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et flott beist du har! :rodmer:

Jeg synes det var litt koselig jeg, og komme hjem til den glade babyen ;). Og jeg hadde det superkoselig på lørdag! Tenkte kaaanskje at du kunne komme hit en tur den 21 eller 27ende? Tenkte å kanskje sende bort både mann og barn, men må høre med T. Er ikke sikkert han orker, siden vi kommer hjem fra ferie den 20ende, så da blir det kanskje den 27ende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Ja, han er så fiiin :rodmer:

Det hadde vært veldig hyggelig, men jeg skal i bursdag til ei venninne den 21., og 27. skal vi faktisk på ferie! :o Endelig litt fri, hehe :fnise: Men jeg kommer gjerne på besøk en annen dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du funnet ut hva filmstudioet fra Beverly Hills ville? Spennende med mail fra dem!

Håper du klarer deg resten av måneden uten større uhell! Det skal ikke alltid være lett... :fnise:

Så søt gave du fikk av kjæresten! Og det er jammen helt sant det som står på skiltet :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Oii! Her har du visst skrevet til meg også! Weee!

Måtte gå litt i tenkeboksen før jeg kom på hvilken pose du mente. Så hyggelig! Likte visdomsordet. Søt er han ja! :D

...og jeg synes også det er deilig å være tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...