Gå til innhold

Sjokolademuffins og strikkepinner...

Gjest PinkLeaf

Anbefalte innlegg

Ja, det har jeg. :sjenert: Men har mistet bildet! Kjipt, for det var litt kult. På avstand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt ærlig, så synes jeg du trenger en ny en også. :sjenert: Jeg klarer ikke se for meg at du er en dame når jeg ser den avataren. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg er det, jeg lover!! :skratte: Jeg ser litt på noen, men jeg føler at jeg "stjeler" noe som andre har laget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør ikke det da. Jeg bare googler bilder av ting jeg synes er fint som regel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å kuppe dagboken din, Pink. Men jeg tror ikke jeg får til å endre bilde? "Hvordan endre avatarbilde - for dummies"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PinkLeaf

Det gjorde jeg også. Googlet nicket mitt også for å få litt inspo. :)

Åh, herregud. Jeg pleier ikke å bry meg nevneverdig om paradise, men nå kjenner jeg at jeg er skikkelig irritert! :kjefte:

:fnise::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo klart det, sullå. :)

Hva var det som irriterte deg da, Pinky? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det tok nok bare litt tid før det ble oppdatert :) Uff jeg klarer ikke å se paradise. Drama, drama, drama :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Null stress, sullå - avataren er jo riktig så søt! :jepp:

Jo, du skjønner det at tidligere i uka kom "Tornerose" inn på hotellet, og da måtte gutta velge hvem som skulle vekke henne ved å kysse henne. Det var ikke mange som turte, og da en av de nyeste, Miguel, sa han kunne gjøre det, så var det greit for alle. Det viste seg at han da byttet ut partneren sin med tornerose, og fikk en makt. Makten måtte han bruke i går, ved å velge to jenter som han ikke ville ha på hotellet lenger. De skulle velge mellom to puter, hvorav det lå en ert under den ene. Fant de erten fikk de bli, hvis ikke måtte de hjem. Miguel valgte to av de sterkeste deltakerne, som hadde vært der fra starten (nesten). Det er jo helt logisk, for han valgte noen han ikke kom overens med, og som han kunne tenke seg å kvitte seg med. Men så ble de jentene så sure og barnslige og mente det var dårlig gjort. Det virker nok ikke så irriterende for dere som ikke følger med, men jeg kjente jeg ble litt varm i går. :ler: Det er jo ikke unaturlig at de nye velger å kvitte seg med gamle, sterke spillere? *oppgitt*

I dag har det vært eksamenslesedagen, etter jeg fant ut at jeg hadde glemt veska med nøkler og alt i bilen til samboeren (som han har på jobb), slik at jeg ikke fikk dratt hjemmefra på kg-cafe. Skills.

Men anywho. Jeg leser om Disgrace

i dag, og når man leser om Afrika og klassiske britiske forfattere, så snubler man over mye rart under research. I dag har jeg for eksempel kommet over en video på hvordan de lager klikkelydene i Xhosa-språket, hvordan babyer blir badet på en spesiell måte, og hvor sykt mye han forfatteren av Disgrace har lest om og av Byron før han skrev boka. PinkLeaf is impressed.

Nå er det bare tre dager å lese på neste uke, og så er eksamen ferdig. Gleder meg.

Endret av PinkLeaf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt å gå glipp av kg-cafè, men bra å få en lesedag? :) Merkelig alt det der vi kan snuble over på nettet altså! Jeg må gi meg selv internett-nekt under lesing. Huff så streng jeg er! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Jeg burde også det, men vi har ingen pensumbøker, så jeg må bruke internett til å lære. Jeg har nemlig slik en foreleser på denne modulen som mener at "det er bedre at vi finner ut av ting sammen enn at dere pugger hver for dere". Joda, sikkert greit det - men dersom vi ikke rekker gjennom hans plan på forelesningene, så får vi ikke "fasiten" på det vi har gått gjennom i timen. For eksempel: Vi holder på med postcolonial literature. Da må vi kunne en rekke begrep, i tillegg til å bruke disse til å beskrive og diskutere, sammenligne og analysere noen bøker. Hvis vi skal lære om begrepet "appropriation", så velger han å gi oss tekster fra en bok der dette fenomenet opptrer, og vi skal finne det. Hvis vi må gå tidlig, eller vi bruker for lang tid, så får vi ikke noen definisjon, kun våre egne notater. Ulempen er at vi jobber ofte i grupper, og kvaliteten på notatene vil derfor variere ut i fra hvem du havner på gruppe med. Åh, jeg savner den forrige foreleseren min! Han tok seg alltid tid til å svare på teite spørsmål, og han kombinerte nåværende forelesers metode med tavleundervisning. Seminaropplegg funker ikke for alle! :opplyser:

I helga har jeg tatt meg lesepause. Vet ikke hvor lurt det var, men jeg er hvertfall relativt avslappet med tanke på at eksamen er allerede på torsdag. I går dro jeg på cafe med ei venninne, og så fant vi ut at hun like gjerne kunne spise middag og se film med oss på kvelden. Stakkars, hun er sykemeldt og får penger fra nav nå, og de har ikke klart å overføre penger til husleia hennes så hun står i fare for å bli kastet ut - og stresset gjør at hun ikke klarer å roe ned nok til å huske at det er lurt å spise innimellom. Satser på at det ordner seg til uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt, så ser vi på paradise her også. :sjenert: Så jeg veit hva du prater om.

Ja, jeg synes det var utrolig barnslig reaksjon, hvertfall når det er sånn de har spilt hele veien.

Det kan være lurt med lesepause, og å få ting litt på avstand. For da tenker du på sakene litt annerledes neste gang (dersom det er tenke-studier) eller du får tid til å ta alt innover deg (dersom det er pugge-studie). :) Så det går helt sikkert fint! Lykke til på eksamen på torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PinkLeaf

I dag er det mer eksamenslesing! Og eksamenshodepinen meldte seg som alltid, og da ble trening ute av bildet. Men jeg har hvertfall vært flink til å spise riktig, og valgte eple fremfor godteri da jeg fyste og grovbrød fremfor grøt til frokost. Nå må jeg bare finne en god oppskrift på et ordentlig brød, skikkelig grovt med linfrø, gresskarkjerner og annet snacks.

Men fy som jeg fyser i dag. :fnise:

Edit: posta samtidig, jo ^^

Det er litteratur, så det er en del tenking, tolkning og slikt som er greit å ta litt pause fra innimellom. Nå, for eksempel, ser jeg ikke skogen for bare trær siden jeg har lest hele dagen. Min evne til å trekke analytiske konklusjoner er heftig svekket. :ler:

Endret av PinkLeaf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Bare så det er sagt, så er det skiiiiiitvanskelig å holde seg unna sukker og mel når man leser til eksamen og vet at det fins en pose sjokolademuffinsmix i kjøkkenskuffen.

Nei, PinkLeaf, NEI! Bli i stua, bliiiii! :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt, så er det skiiiiiitvanskelig å holde seg unna sukker og mel når man leser til eksamen og vet at det fins en pose sjokolademuffinsmix i kjøkkenskuffen.

Nei, PinkLeaf, NEI! Bli i stua, bliiiii! :fy_fy:

Sett på ovnen, jeg kommer om 20 min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest PinkLeaf

Hehe ;) Men jeg skal jo ikke spise sånne ting! :sukk: Og det hadde vært så koselig. Jaja. Men jeg skal ta en fridag fra nullsukkerregimet til uka når vi skal henge igjen. :5::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det dere frøkner planlegger roadtrip til Østfold, forresten? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...