Gå til innhold

Ble kalt for " Luremus" av sjefen idag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ettersom dette ble sagt av sjefen i jobbsammenheng tenkte jeg på luremus i den forstand at han ikke har visst hva hun kunne tidligere. Altså at han ikke visste at hun hadde det potensialet eller noe sånn :P

Mente selvfølgelig HAN og ikke hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her!!

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, skal jeg bare gå å spise middag med han?? Eller gir dette ut feile signaler?? Han er jo sjefen min, for en situasjon jeg har kommet i!

Kvinneguidenbrukere, help me.. diskuter med meg :skravle: Gå eller ikke gå? Si opp eller "ta opp kampen"?

Jeg synes du skal invitere ham hjem på et rettskrivingskurs.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjen da, det lukter troll lang vei. Alle skjønner at "luremus" ikke betyr "en som jobber iherdig"...

Jeg viste ikke det :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres helt fjernt ut. Veldig upassende, useriøs sjef hvis det er sant. Hadde seff sagt NEI.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjen da, det lukter troll lang vei. Alle skjønner at "luremus" ikke betyr "en som jobber iherdig"...

Ts her,

jeg skjønner at dette kan virke veldig merkelig, tro meg: jeg synes selv at denne situasjonen er veldig film-aktig, og jeg hadde aldri trodd at jeg skulle komme opp i noe sånt, for hvem tror vel det! Men å si at denne tråden lukter troll er litt slemt av deg synes jeg, når jeg prøver å få noe konstruktivt ut av det i en veldig vanskelig situasjon!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest D_flatmajor

Dette tror jeg ikke på i det hele tatt.

Om TS hadde vært seriøs, så hadde hun googla "luremus" i stedet for å spørre her. Det pleier iallefall jeg å gjøre om jeg er usikker på hvordan et ord defineres. Det tar 2 sekunder.

....Men det blir ikke like god stemning av googling da, det skal sies. ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luremus hadde jeg i alle fall ikke tolka positivt. Men meldinga kan jo tolkes både til at han ber deg ut på en date, og at han virkelig vil diskutere ting, forfremme deg eller lignende. Men det mest proffe ville jo være å ta en sånn prat på kontoret, evt be deg ut på lunsj i arbeidstida (sånn at det er mer offentlig).

Også kan han ikke forskjell på "og" og "å". Det var det jeg la merke til, ja...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om hun sier nei, så kommer det til å bli en is-front mellom dem.

Det beste er kanskje at hun bare ligger med ham?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her,

jeg skjønner at dette kan virke veldig merkelig, tro meg: jeg synes selv at denne situasjonen er veldig film-aktig, og jeg hadde aldri trodd at jeg skulle komme opp i noe sånt, for hvem tror vel det! Men å si at denne tråden lukter troll er litt slemt av deg synes jeg, når jeg prøver å få noe konstruktivt ut av det i en veldig vanskelig situasjon!

Veldig vanskelig situasjon? Da har du et knirkefritt liv.

Hva er vanskelig med det egentlig? Selvfølgelig skal du ikke spise middag med en mann som kaller deg luremus.

Tror du troller.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Dette betyr at sjefen er fornøyd og imponert over innsatsen din ja. Du burde ta det som en komplement :takke:

Fortsett sånn!

trodde det betydde noe helt annet jeg. Jeg hadde trodd det var seksuell trakassering eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det ville jeg ikke gjort!

Hvis du spiser middag med ham, godtar du jo både at han snakker til deg på den måten og at han kan fortsette. Det kan til og med tolkes som at du liker det og er interessert i å ligge med ham. Så sinnsykt uprofesjonelt av ham som sjef! Har dere ikke et verneombud? Rådfør deg med vedkommende om hva du skal gjøre med den grisete sjefen din.

Jeg hadde blitt rasende!! :kjefte:

Endret av Almarea
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde det betydde noe helt annet jeg. Jeg hadde trodd det var seksuell trakassering eller noe.

Hørt om ironi?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts her!

Takk til de som har kommet med konstruktive tilbakemeldinger. Jeg vet enda ikke hva jeg skal gjøre, men finner nok en løsning! Han er en hyggelig fyr, så en middag og et glass vin kan vel ikke gjøre noe skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her!

Takk til de som har kommet med konstruktive tilbakemeldinger. Jeg vet enda ikke hva jeg skal gjøre, men finner nok en løsning! Han er en hyggelig fyr, så en middag og et glass vin kan vel ikke gjøre noe skade.

Er han gift? samboer? barn?

Endret av Natalie_M
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Hørt om ironi?

Eh ja men skjønner ikke hva ordet luremus har med jobb å gjøre.

Det har jo med sex å gjøre, ironi eller ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...