Gå til innhold

Tine ekstra lettmelk med MILD KAKAOSMAK


Smørblomsten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan gjorde folk det før da, når man ikke fikk lov å drikke melk med kakaosmak og bare vanlig melk? Om det ikke er mye valgalternativer, så vil ungen drikke det som regel uansett. Og om man begynner lett og drikker noe som smaker søtere og bedre enn vanlig melk, så sier det jo seg selv at man heller går til melk med kakaosmak enn å venne seg til vanlig. Har man først fått smaken på saft som unge, så vil man heller ha saft enn vann :)

Men men, det fører ikke til overvektige unger fordi om, et norsk kosthold er mye bedre enn et amerikansk kosthold hvor de får store porsjoner hamburgere til lunch feks.

Vi valgte enten å ikke drikke melk, fordi jeg ikke kan fordra melk, eller så hadde man med seg litt o'boy. Men nå likte jeg egentlig aldri melk, så jeg fikk heller med meg Fun Light-saft.

Vi hadde med oss O'boy i pose og blandet i den vanlige skolemelken!

Haha, ja, det var tider det. Tenk, vi døde ikke av det heller. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den melkettersmaken kommer av at melken har stått romtemperert for lenge. Det tok mange år før jeg fant ut av det, men har snakket med andre med samme erfaring.

Dessverre er det ikke alle skoler som har like gode rutiner på å sette melken kaldt med en gang den kommer. Det er ikke alle som smaker forskjell, og da anses det som godt nok at melken er kald når den skal drikkes. (Min barneskole var ikke like nøye på at melken var kald til lunsj.)

Varm melk?? Var de stein hakke sprø?

Slike skoler skulle hatt ett obligatorisk kurs i behandling av melk! Det er få ting som er mer vemmelig enn lunken melk!:spy:

Det værste er at barn går rundt og tror at det er slik det skal smake. Ikke rart de får avsmak.. :kjefte:

Melk skal være kald ved servering, og skal selvsagt oppbevares kald! Ingen andre drikker jeg kommer på, som ikke tåler å lagres i romtemperatur, så det kan være derfor man ikke forstår dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker av og til å lage meg en mugge melk med en skje kakao i, men det hadde vært greit å ha noe man kan kjøpe i farten også, da jeg ikke liker temperert melk.

Jeg er melkedrikker på min hals, og jeg kan love deg; temperert melk går rett i vasken! Melk skal være nærmest iskald, da smaker det himmelsk!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sender du ikke med de bare tomme drikkeflasker? Det finnes vel en kran de kan fylle på vann selv? :)

Fordi det blir litt kø om 31 elever skal fylle på flaskene sine. De har ti minutter til å spise, og da er det greit å ha drikken klar.

Og fordi det uansett ikke er plass til en drikkeflaske under den lave krana.

(Det var vel også noe å henge seg opp i eller? :rolleyes: )

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her og jeg drikker veldig mye melk...

Poenget hennes var vel at man ikke trenger å vokse opp på melk for å være sunn og sterk med tanke på skjelett og tenner?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest uAnonymBruker

Kan du ikke bare sende med ungen kakaopulver, av den raw naturlige varianten, det er jo sunt i tillegg.

Jeg liker romtemperert melk best jeg, syns den smaker rundere da :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare sende med ungen kakaopulver, av den raw naturlige varianten, det er jo sunt i tillegg.

Tror det er noe med at den ferdigblanda melka har mindre sukker eller noe sånn. Jada, rent kakaopulver innholder jo ikke noe sukker, men smaker det noe særlig godt?

Har uansett ikke tenk å drikke noe annen enn Nesquick en sjelden gang. Natural er best!

Jeg liker romtemperert melk best jeg, syns den smaker rundere da :jepp:

:spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her...

Herregud, er det mulig med så mange utenom-kommentarer!?!

Ingen grunn til å forsvare meg, men gjør d likevel:

Mitt barn drikker KUN (og da mener jeg KUN) vann i det daglige, også i helgene. Han liker ikke brus, og en sjelden gang får han juice til frokost i helgene. THAT'S IT! Lørdagsgodt har vi heller ikke innført (han er 6 år), så det er minimalt m inntak av usunne ting til den kroppen.

Det at han hittil kun har drukket vann også på skolen er ingen krise, men synes samtidig det hadde vært fint å gitt han en sånn mild sjokomelk på skolen.

Så: takk for svar til dere som holder dere til spm mitt :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her...

Herregud, er det mulig med så mange utenom-kommentarer!?!

Ingen grunn til å forsvare meg, men gjør d likevel:

Mitt barn drikker KUN (og da mener jeg KUN) vann i det daglige, også i helgene. Han liker ikke brus, og en sjelden gang får han juice til frokost i helgene. THAT'S IT! Lørdagsgodt har vi heller ikke innført (han er 6 år), så det er minimalt m inntak av usunne ting til den kroppen.

Det at han hittil kun har drukket vann også på skolen er ingen krise, men synes samtidig det hadde vært fint å gitt han en sånn mild sjokomelk på skolen.

Så: takk for svar til dere som holder dere til spm mitt :)

Så hvorfor innføre melk med kakaosmak da? Det er jo snakk om hver eneste hverdag, blir ganske mye usunn melk det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med absolutt å måtte trykke i ungen melk hvis han ikke liker? Bedre med vann enn melk med kakaosmak.

Kumlk er for kalver! :opplyser:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Så hvorfor innføre melk med kakaosmak da? Det er jo snakk om hver eneste hverdag, blir ganske mye usunn melk det.

tror du ungen dauer av det eller?? det er snakk om et par desiliter hver dag! og desuten er det UTROLIG lite sjokolade i en melken!

målgruppen er trossalt SKOLEBARN!

jeg blir så irritert over all denne moralprekenen!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hvorfor innføre melk med kakaosmak da? Det er jo snakk om hver eneste hverdag, blir ganske mye usunn melk det.

Fordi gutten kun drikker vann!!! Hva er usunt med et par desiliter melk pr dag m ørlite kakao i?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Fordi gutten kun drikker vann!!! Hva er usunt med et par desiliter melk pr dag m ørlite kakao i?

tilåmed kakaosmak som er laget av laktoseredusert melk, noe som gjør den naturlig søt. pluss at ernæringsmyndighetene har gitt den lov til å være sunn nok til å bli godtatt som skolemelk!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere gi dere. TS (Smørblomsten) lurte på hvor hun kunne få kjøpt denne melken, ikke hva dere synes om at barn eller andre drikker den.

Vet du ikke så trenger du heller ikke å svare :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sjokolade er da ikke usunt? Sukker er usunt, men skikkelig mørk sjokolade går jo for å være sundt. Melk smaker jo litt søtt i seg selv, så sjokolademelk uten sukker og søtningstoffer høres skikkelig godt ut! Jeg vil også prøve!

Jeg drikker aldri vann rett fra springen på skoler. Synes det smaker klor og rart. Dessuten har jeg ved to anledninger sett farget vann komme ut av springen (hhv. blått og brunt) ved to ulike skoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det blir litt kø om 31 elever skal fylle på flaskene sine. De har ti minutter til å spise, og da er det greit å ha drikken klar.

Og fordi det uansett ikke er plass til en drikkeflaske under den lave krana.

(Det var vel også noe å henge seg opp i eller? :rolleyes: )

Jeg bare lurte, har ikke hengt meg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

:popcorn:

Det artige med nøtteskall er at man alltid finner KG inni.

mmmhm, så sant så sant!

slike tråder er så forutsigbart hvordan utvikler seg!

er litt smålei av disse supermammaene på kg som altid vet best!

som gir ungene sine dipp og gulerøtter, nøtter og oppskjært frukt til lørdagsgodteri, og serverer laks og grønnsaker i barnebursdagen :klaske:

og!! om man bruker en sausepose fra toro- Ja! da DØR du! og det gjør man om man drikker en melk med mild kakaosmak på skolen hver dag også!!

Endret av NozMonster
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...