Gå til innhold

Menn og alkohol under graviditeten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er så mye "og jeg må sitte alene hjemme.....", akkurat som om det er en veldig stakkarslig ting å gjøre en gang i blant. Er det så vanskelig å skaffe seg litt underholdning selv? Se på tv, en film, en god bok, løse kryssord. De fleste liker vel å være alene hjemme en gang i blant? Forskjellen er jo hvis man er gravid og gubben er ute både fredag og lørdag, men hvor ofte skjer egentlig dette hver helg? Tipper ikke det er så ofte.

Av og til blir jeg sjokkert over at folk har så liten evne til å underholde seg selv på et vis bare fordi man er gravid. Det er ikke en sykdom, det er tungt, det er kjedelig og vente, men hvorfor skal man gjøre seg selv til et offer? Det er så mye å finne på men om man ser for seg selv sittende i sofakroken som en stakkars einstøing så gjør man bare situasjonen værre. Det trenger ikke være sånn. Dere hadde vel til vanlig sagt at dere ikke er avhengige av mannen. Vel, det er tydligvis ikke et faktum om man går gravid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er så mye "og jeg må sitte alene hjemme.....", akkurat som om det er en veldig stakkarslig ting å gjøre en gang i blant. Er det så vanskelig å skaffe seg litt underholdning selv? Se på tv, en film, en god bok, løse kryssord. De fleste liker vel å være alene hjemme en gang i blant? Forskjellen er jo hvis man er gravid og gubben er ute både fredag og lørdag, men hvor ofte skjer egentlig dette hver helg? Tipper ikke det er så ofte.

Av og til blir jeg sjokkert over at folk har så liten evne til å underholde seg selv på et vis bare fordi man er gravid. Det er ikke en sykdom, det er tungt, det er kjedelig og vente, men hvorfor skal man gjøre seg selv til et offer? Det er så mye å finne på men om man ser for seg selv sittende i sofakroken som en stakkars einstøing så gjør man bare situasjonen værre. Det trenger ikke være sånn. Dere hadde vel til vanlig sagt at dere ikke er avhengige av mannen. Vel, det er tydligvis ikke et faktum om man går gravid.

det er ikke snakk om en gang i blant. Det er snakk om hver helg. Tor forskjell på de to.

Og tror faktiske samtlige i denne tråden har sagt at EN GANG I BLANT selvfølgelig er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i blant er OK, men å bli sittende igjen alene i siste liten hver helg er ikke OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i blant er OK, men å bli sittende igjen alene i siste liten hver helg er ikke OK.

Det skjønner jo alle. Hva slags menn er det dere er sammen med??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også forskjell på en øl eller to, og å .feste til syv om morgenen. Jeg husker min mann enkelte ganger var ute til over fire, og var fullstendig dritings. Etter min mening var det for drøyt. Et svangerskap er alltid litt usikkert, og jeg vil helst ha en mann som ville være i stand til å bli med på sykehuset eller komme hjem når som helst. Jeg følte meg veldig utrygg når han var så full at han ikke enset telefonen sin, og knapt var i stand til å komme seg hjem på egenhånd. litt hensyn må man ta til at man skal få barn, både mor og far, etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Drar heller opp igjen denne enn å lage en ny tråd.

Idag føler jeg meg full i hormoner. Jeg er mye aleine om dagene, fordi jeg er sykemeldt, og mannen er ute til 21 om kvelden nesten hver dag (jobbing, så det er nødvendig). Og ikveld ringte han meg klokken 20 og spurte om det var greit at han tok noen øl med noen kompiser. Jeg sa jo ja, for jeg vil ikke være en drittkjerring som forteller ham hva han ikke får lov til. Men jeg synes egentlig ikke det er greit, spesielt ikke når han gir beskjed så sent, for da kan ikke jeg planlegge noe sammen med venner.

Er det helt teit av meg å ringe ham opp igjen og spørre om han kan komme hjem likevel så vi ihvertfall kan lage middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drar heller opp igjen denne enn å lage en ny tråd.

Idag føler jeg meg full i hormoner. Jeg er mye aleine om dagene, fordi jeg er sykemeldt, og mannen er ute til 21 om kvelden nesten hver dag (jobbing, så det er nødvendig). Og ikveld ringte han meg klokken 20 og spurte om det var greit at han tok noen øl med noen kompiser. Jeg sa jo ja, for jeg vil ikke være en drittkjerring som forteller ham hva han ikke får lov til. Men jeg synes egentlig ikke det er greit, spesielt ikke når han gir beskjed så sent, for da kan ikke jeg planlegge noe sammen med venner.

Er det helt teit av meg å ringe ham opp igjen og spørre om han kan komme hjem likevel så vi ihvertfall kan lage middag?

Når du først har sagt at det er greit, så synes jeg det blir litt dumt å ringe opp igjen og gi kontrabeskjed. Skjønner at du synes det er kjedelig å være så mye alene. Hva med å vente til i morgen og snakke med ham om det på en ordentlig måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...