Gå til innhold

Mitt livs største feiltakelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det høres ikke ut som TS eier respekt verken for seg selv eller kjæresten sin.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ham i det ALLE MINSTE få lov til det samme som deg; ha ubeskyttet sex med ei nær venninne eller ei jente i vennegjengen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ham i det ALLE MINSTE få lov til det samme som deg; ha ubeskyttet sex med ei nær venninne eller ei jente i vennegjengen!

Synke til TS' nivå med andre ord? Velger å tro denne mannen, som jeg har all sympati med, holder seg for god til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil være trofast og ærlig så må du bare fortelle hva du har gjort. Da er du både trofast og ærlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har kanskje lært nå da at sex ikke er alt i et forhold :)

siden du tenker så mye på hvordan det er å ha sex med andre osv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såpass streng at jeg synes trådstarter burde ikke bare fortelle at hun er utro. Men også at hun skal fortelle hvorfor hun er utro. Gi samboeren alle mulige argumenter for hvorfor hun er utro, - han har lagt på seg, han er mye sliten om natta, han vil ikke snakke.

Egentlig tror jeg dere kunne hatt godt av og snakke litt om det å være utakknemlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente22

Jeg syns du unnskylder utroskapen din veldig mye. Jeg syns det er viktig å si at utroskap kan aldri unnskyldes! Det var ikke din partners feil at du var utro, det var en avgjørelse du tok. Gjennom et forhold vil man oppleve både oppturer og nedturer, det gjelder å respektere partneren sin gjennom nedturene også. Hvorfor er det så lett å skylde på partneren når man har vært utro? At han\hun ikke ga deg nok oppmerksomhet, komplimenter etc. Ta det opp med partneren din, ikke gå bak ryggen til din kjære for å tilfredsstille dine egne behov.

Hvis kjæresten min hadde vært utro mot meg, vil jeg vite det. Det hadde såret så utrolig mye å få vite senere at partneren min har vært utro mot meg og ikke har fortalt med deg. Det hadde nesten vært verre enn utroskap, å ikke få vite det. Du forteller det ikke i frykt for at partneren din skal forlate deg, men syns du ikke han fortjener å vite det og ta avgjørelse om han vil deg etter at du har gjort noe slikt mot ham?

Jeg vil oppfordre deg til å fortelle det. Ikke bygg livet deres på en løgn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente22

Jeg er såpass streng at jeg synes trådstarter burde ikke bare fortelle at hun er utro. Men også at hun skal fortelle hvorfor hun er utro. Gi samboeren alle mulige argumenter for hvorfor hun er utro, - han har lagt på seg, han er mye sliten om natta, han vil ikke snakke.

Egentlig tror jeg dere kunne hatt godt av og snakke litt om det å være utakknemlig.

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg jente22. Du virker klok tross din unge alder. Men uansett da, - jeg er helt enig, og til deg trådstarter det ligger i ordet utroskap og være u-tro det vil si ikke tro. Har du lyst til å være ærlig og har du lyst til og ikke juge resten av livet ditt så må du fortelle det nå.

Da kanskje det også går opp for deg hvorfor du gjør disse handlingene og hvorfor du synes det er så stas og sitte og drikke og tøyse hos venninner sammen med kompiser, - i alle tilfelle man vet at det også kan ende med samleie?? Er det jakten du synes er altfor attraktivt? Er det at du vet at du er brunstmateriale hos andre menn som føles så tiltrekkende ut? Er det det at handlinger man gjør når man er beruset ikke forteller noe om deg som mennesket? Når dine lyster ikke har hemninger, - hva er det som skjer da? Er det ikke akkurat da du gjør det du har aller aller mest lyst til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si noe som helst... Det en ikke vet, har en ikke vondt av... Du er ung, lever kun 1 gang.. Mennesklig å feile... Om du gjør det igjen eller ikke, så bare sørg for at du ikke blir fersket....

Dette er ingen big deal :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell - fordi han har rett til å vite dette og velge hva han vil. Du har ikke rett til å frata ham det. Det er smålig og egoistisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ikke fortelle at du har vært utro, men du MÅ fortelle han at dere ikke kan ha sex på 4 måneder. Dersom dere har hatt sex etter at du hadde ubeskyttet sex med en annen, så foreslår jeg at du også ber han om å ta en gynekologisk undersøkelse. Din egen gynekologiske undersøkelse må han jo ikke vite om da, så den kan du jo ta uten hans viten.

Jeg aner ikke hvordan du skal forene det å ikke fortelle om utroskapen men fortelle om sexpausen og gyn, men det er jo ditt problem.

Fy faen så jævelig om du smitter han med noe. Gi han muligheten til å velge bort sykdom!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo så klart gjøre det du føler er riktig. Jeg ville fortalt det fordi jeg synes det viktigste i et forhold er åpenhet og nærhet. Men slik du beskriver forholdet deres så virker det ikke som at det er så viktig for han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest surrehue
Du er ung, lever kun 1 gang..

Det er faktisk svært så mange som gjenlever sine feilsteg igejn og igjen.. det er dette som kalles anger. Neste steg i denne prosessen er å fokusere på det positive ved en utført handling, for eksempel å se på det som en lærdom. Dette vil være med på å redusere smerten etter en angrende handling. Siden handling føles verre enn mangel på handling i det korte løp, vil man prøve å minimere kognitiv dissonans for å ikke føle ubehag. Man har altså motivasjon for å redusere dissonansen, og gjør dette ved å rettferdiggjøre eller ved å se det positive med handlingen. Dette gjør at handlingen ikke huskes som så ille.

Dog så er det noe som biter en i ræva når det kommer til dette med å fortelle sin kjære om utroskapet, Zeigarnik-effekten tilsier at denuferdige eller avbrutte handlinger huskes bedre enn fullførte handlinger. Dette kan forklare hvordan de to typene av anger er ulikt tilgjengelig, altså at anger på grunn av mangel på handling kan huskes bedre enn anger på grunn av handling. Anger på grunn av mangel på handling vil øke fordi man huske det bedre fordi det er en uferdig handling som for eksempel involverer urealiserte ambisjoner og intensjoner, mens ved anger på grunn av handling vil avta fordi det er en ferdig og fullført handling.

Hva kalles det når man mangler viljen til å foreta seg noe og er egentlig litt sånn derre likegyldig?

Hmm...

Apatisk, huff.. ja det var det :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er faktisk svært så mange som gjenlever sine feilsteg igejn og igjen.. det er dette som kalles anger. Neste steg i denne prosessen er å fokusere på det positive ved en utført handling, for eksempel å se på det som en lærdom. Dette vil være med på å redusere smerten etter en angrende handling. Siden handling føles verre enn mangel på handling i det korte løp, vil man prøve å minimere kognitiv dissonans for å ikke føle ubehag. Man har altså motivasjon for å redusere dissonansen, og gjør dette ved å rettferdiggjøre eller ved å se det positive med handlingen. Dette gjør at handlingen ikke huskes som så ille.

Dog så er det noe som biter en i ræva når det kommer til dette med å fortelle sin kjære om utroskapet, Zeigarnik-effekten tilsier at denuferdige eller avbrutte handlinger huskes bedre enn fullførte handlinger. Dette kan forklare hvordan de to typene av anger er ulikt tilgjengelig, altså at anger på grunn av mangel på handling kan huskes bedre enn anger på grunn av handling. Anger på grunn av mangel på handling vil øke fordi man huske det bedre fordi det er en uferdig handling som for eksempel involverer urealiserte ambisjoner og intensjoner, mens ved anger på grunn av handling vil avta fordi det er en ferdig og fullført handling.

Hva kalles det når man mangler viljen til å foreta seg noe og er egentlig litt sånn derre likegyldig?

Hmm...

Apatisk, huff.. ja det var det :sukk:

Det der var skikkelig interessant! Men kunne du forklart litt nærmere? Feks gi noen konkrete eksempler? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest surrehue

Nå til dags så kan hvem som helst fremstå som ganske så fiffige ved hjelp av google, men dette med å minske den kognitive dissonansen mener jeg medfører et annet problem som man ikke helt ser og ender opp med å gå rundt i ring.

Zeigarnik theorized that an incomplete task or unfinished business creates “psychic tension” within us. This tension acts as a motivator to drive us toward completing the task or finishing the business. In Gestalt terms, we are motivated to seek “closure…”

M.a.o. bjeffer en opp etter feil tre ved å bagatelisere handlingen med å være utro, ja.. man minsker den smerten. Det er nettopp her mange trår feil i sitt selvbedrag, man får aldri denne avslutningen ovenfor sin partner og under det hele ligger det en slags apati.

Er slik jeg ser an alle disse trådene om utroskap i det siste, apati og eufori.. til krampa tar en. Ender med at man blir mer aspektblind, underbevisstheten tar over og da er det ikke så mye man kan si til slike. De leser dette og sier å ja.. MEN altså bla, bla, bla og så kaller de slik en innskytelse, intellektuell nysgjerrighet eller hva for noe?

Oooh the drama, oooh the suspense.. rene cliffhangeren.. ikke sant? :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en mann

TS, bare innrømm det overfor degselv.For din del er du ute av dette forholdet.Du har alt begynt å se deg om etter andre menn, og tok for deg da sjansen bød seg.

Du skyller på amnnen din og rettferdiggjør det. Altså er du ute av forholdet.Da skyller du mannen å informere han.

Du kunne ha sagt noe før du ble utro, men sier han ikke er intressert.At han ikke viser at han er intressert eller sjalu.

Du vil han noen som jakter på deg og kjemper for deg, mens han tror dere er forbi det stadiet og han er trygg og avslappet med deg.

Han viste deg tillit nok til å IKKE bli sjalu, noe du ikke tåler. Derfor gikk du og bedro han til straff.

Du har vært og er svært stygg mot han.

Han bør få vite dette så han selv kan få anledning til å kutte deg ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...