Gå til innhold

Jenter på sukker.no


Gjest Sukkerklumpen

Anbefalte innlegg

Profiler der det opplyses om at man er forelder styrer jeg laaaaaaaaaaaaaaaaaaangt unna.

Har ingen interesse av å date noen som er mor/far.

På sukker kan man huke av at man ikke søker partner med barn, så da skal man slippe unna det problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wolfmoon

Hva er det med dere jenter som er på sukker.no? I går kveld skrev jeg brev til nesten tjue stykker i mitt nærområde. Jeg er en nokså normal mann med ett helt ok utseende. Er det at jeg er helgepappa som er turnoffen,eller? Jeg fikk svar av 2 stk!! Skrev bare hei, hvem jeg var, mne interesser, forsøkte å virke hyggelig, men nei da.

Hvorfor er dere på nettdatingsider, når dere ikke gidder å svare? Er jo ikke pågående i det hele tatt.

Har jeg rett i at de ble litt masseprodusert de brevene, eller gikk du faktisk inn i hver enkelt profil, fant noe interessant å begynne et brev med og startet ut fra det. Gjerne et spørsmål som er lett å svare på tilbake. For hvis du bare har skrevet en beskrivelse av deg selv, kan det fort bli vanskelig å få et svar gitt.

Også må jeg si at å sende et brev i går kveld, og forvente svar allerede dagen etterpå, fører nok bare til skuffelse. Mange med meg er nok ikke pålogget så ofte, og mange ganger er jeg bare inne på ipod for å lese, og da gidder jeg ikke svare. Selvfølgelig kjipt, for da står meldingen som lest, men jeg orker ikke knote med å svare på ipoden.

Ellers kjenner jeg meg ikke igjen i dette med at jenter får en drøss med meldinger hver eneste dag på sukker, for det skjer da virkelig ikke. Det detter ned ett og annet innimellom, og av de jeg skriver med for øyeblikket har jeg vel tatt kontakt med halvparten tenker jeg.

Jeg er på sukker, og jeg svarer ikke alltid, og det beklager jeg :sjenert: Jeg har bare ikke overskudd til å svare alle, og det har ingenting med hvor attraktiv vedkommende er. Jeg vil jo ikke såre noen, men jeg føler jeg må sette grenser for meg selv. Så er jeg ikke umiddelbart interessert av den ene eller andre årsaken så svarer jeg ikke. Og jeg blir ikke nødvendigvis lassa ned av meldinger. Det er bare det at det kan bli litt mye å forholde seg til innimellom.

På sukker kan man lime inn et ferdig høflig avslag, tar omtrent 2 sekunder, og er iallefall i min verden bedre enn å ikke svare noe i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke skrive et brev der du presenterer deg selv. Det er lite å svare på. Ta heller tak i noe spesielt du liker med profilteksten til jenta, bygg videre på det, forsøk litt humor, vis at dere har noe til felles på en måte!

Amen.

Slik jeg ser det gjorde du to feil:

1) Brev til tjue jenter på en kveld? Du kan umulig ha fått noen av dem til å føle seg spesielle.

2) Du skriver om deg selv på din egen profil, i et brev til en jente er det mye lurere å spørre om henne, evt trekke sammenligninger mellom dere og fortelle om deg selv på den måten. "Ser du har backpacket mye, har du vært på Cuba? Skal nemlig reise rundt på Cuba i fem uker neste sommer og kan knapt vente!"

Jeg traff samboeren min på sukker, og han var en av få gutter jeg orket å svare med noe annet enn en kort avvisning. Grunnen var at han skrev en lang melding som var gjennomsyret av at han hadde lest profilen min grundig og blitt fascinert av det han leste. Han stilte relevante spørsmål, han slo spøker om ting jeg hadde skrevet, han ga meg en "utfordring" basert på interessene mine. Det var ikke én setning i den meldingen som var sendt til en annen jente tidligere på dagen, det skal jeg love deg!

Ikke send meldinger til alle jentene på sukker på en gang. Bruk tid til å lese gjennom profilene og finn den (eller et par) som du blir ekstra interessert i å bli kjent med. Den som har en profiltekst du hunmrer litt av, et glimt i øyet du ikke klarer å slutte å se på, interesser som sammenfaller med dine på de viktigste områder. Skriv en personlig melding - og hvis du da ikke får svar skal du få lov til å sutre!

Endret av juliane
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også møtt min kjære på nett og nå er vi blitt foreldre sammen :kgbaby:

Gratulere så mye! :) Viser jo bare at nettdating kan fungere like godt som å møte noen ute i den virkelige verden ;)

Og så er jeg enig med de som sier at man ikke må sende ut et brev som er myntet på mange. Ta deg tid til å lese profilene og plukk ut ting som fanget din interesse. Om det så er bare ei eller to setninger så er det mye bedre enn et milelangt brev som kan være sendt til gud og hvermann.

Jeg skrev ei setning til han som nå er min kjære: "Hvordan er været ute i havgapet?".. Han er fra en plass ikke så langt fra der jeg er vokst opp, så vet at det kan være ganske værhardt der ute. Og det var nok til at vi kom igang med pratinga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen.

Slik jeg ser det gjorde du to feil:

1) Brev til tjue jenter på en kveld? Du kan umulig ha fått noen av dem til å føle seg spesielle.

2) Du skriver om deg selv på din egen profil, i et brev til en jente er det mye lurere å spørre om henne, evt trekke sammenligninger mellom dere og fortelle om deg selv på den måten. "Ser du har backpacket mye, har du vært på Cuba? Skal nemlig reise rundt på Cuba i fem uker neste sommer og kan knapt vente!"

Jeg traff samboeren min på sukker, og han var en av få gutter jeg orket å svare med noe annet enn en kort avvisning. Grunnen var at han skrev en lang melding som var gjennomsyret av at han hadde lest profilen min grundig og blitt fascinert av det han leste. Han stilte relevante spørsmål, han slo spøker om ting jeg hadde skrevet, han ga meg en "utfordring" basert på interessene mine. Det var ikke én setning i den meldingen som var sendt til en annen jente tidligere på dagen, det skal jeg love deg!

Ikke send meldinger til alle jentene på sukker på en gang. Bruk tid til å lese gjennom profilene og finn den (eller et par) som du blir ekstra interessert i å bli kjent med. Den som har en profiltekst du hunmrer litt av, et glimt i øyet du ikke klarer å slutte å se på, interesser som sammenfaller med dine på de viktigste områder. Skriv en personlig melding - og hvis du da ikke får svar skal du få lov til å sutre!

Jeg vil faktisk oppfordre til det motsatte: Send en melding og vis interesse, ta gjerne utgangspunkt i noe hun har skrevet, men ikke skriv en lang melding, får du ikke svar har du da ikke nedlagt for mye arbeid i det og mangel på svar betyr derfor ikke noe for deg. Når det er en del menn som blir sure og bitre på nettdatingarenaene tror jeg det nettopp handler om at de investerer altfor mye i første henvendelse og på den måten blir mer oppgitt når det er mange som ikke svarer.

Som jeg har vært inne på før i tråden Sukker.no - 2, 3 eller 10 menn på hver kvinne? er mennene mye ivrigere enn kvinnene på nettdatingsidene, som kvinne kan du lene deg tilbake og velge hvem du vil svare, mens menn må stå på for å komme i dialog med kvinner. Nå er jeg ikke så aktiv på Sukker for tiden, men i min tid som superbruker husker jeg det var en debattråd der brukerne skrev med sin sukkeridentitet og sammenliknet besøkstall på sine profiler. Den minst populære kvinnen, en kvinne godt oppe i årene og ikke spesielt attraktiv, hadde ti ganger så mange besøk på sin profil justert for profilens alder som den mest populære av hannkjønn. Tallene avslørte at menn og kvinner på Sukker befinner seg i hver sin virkelighet, og dette må du som kvinne også godta at mennene vil preges av.

Man bør ikke legge for mye energi i å si hei, hverken på Sukker eller ute på byen. De gutta som investerer for mye for tidlig gjør jakten til noe altfor alvorlig, og fallhøyden blir mye større hvis du ikke kan hilse på folk uten å legge ut i det vide og brede og investere masse tid og krefter i første mail.

Endret av Cuckold
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg har funnet min drømmemann på sukker. I startfasen enda, men har i alle fall slettet meg på sukker.

De jeg ikke svarte var fordi jeg ikke fant de interessante. Uansett hvor mange henvendelser jeg fikk fra menn så svarte jeg alltid de jeg syntes var interessante.

Hva med å være litt mer kreativ når du skriver? Jeg ble svært lei av visse typer meldinger til slutt. Uansett hvor kjekk og flott fyren så ut så svarte ikke jeg om han ikke spurte om noe spennende eller fortalte noe spennende

Helt enig. Vær kreativ og kortfattet og skill deg ut. Vær personlig, men ikke privat og unngå laaange avhandlinger om deg selv.

Endret av Nemesis75
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

Det er kanskje så enkelt som at det er for mange menn på sukker? Jeg som ser helt normal ut(skiller meg ikke ut hverken positivt eller negativt)fikk altfor mange brev i innboksen til at jeg hadde tid å svare alle,så jeg sletta meg likegodt :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dame på sukker, og jeg prøver å svare på henveldelser. Noen svarer jeg ikke på. Lange førstemailer som forteller alt om en person blir for voldsomt, og virker dessuten veldig copy/paste og masseutsendt.

Noen mailer er veldig "ser etter en å dele resten av livet med, kanskje det blir deg!" får jeg angst av.

Litt avslappet og original er det som er tingen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

når mannfolk skriver om seg selv til meg uten at jeg spør, regner jeg med det er en fellespost de sender ut til mange jenter, så da gidder jeg ikke å svare med mindre han er veldig pen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste man kan gjøre er å sende masse produserte brev, få som gidder å svare på det.

Den første meldingen trenger ikke være lang, men den må være personlig. La oss si jenta liker å klatre, så kan du skrive "Du klaterer ser jeg, det er kult, gjorde det selv for en tid tilbake og ønsker å starte opp med det igjen, klatrer du i vegg eller i fjell?" f.eks, gjør det personlig, og ikke alt for langt.

Kan også være profilen din ikke er den aller beste. F.eks man skjønner at en med barn setter de forran alt annet, men man trenger ikke å spesifisere det 5 ganger i løpet av profilen sin.... Ja, har sett folk gjøre det!

Har forøvrig funnet min kjære på sukker.no :rodmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste for hvor mye respons du får er din egen profil. Bilder, bilder bilder!!!

Første melding trenger ikke være lang, men den bør inkludere et eller flere spørsmål relatert til hennes profil og evt noe om felles interesser.

Jeg er kvinne og inne på sukker og blir definitivt ikke overlesset med meldinger. Men jeg svarer bare de som er interessante. Svarte alle i begynnelsen, men etter at jeg fikk et par stygge tilbakemeldinger etter høflige avslag sluttet jeg med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fant kjæresten min på Facebook. Han skrev et brev som virket nysgjerrig på MEG. Slemt å si, men egoet mitt tilfredstilles av folk som spør om meg. Ikek så gøy å høre om andre og vri hjernen for å komme på noe sprekt å svare. Lettere å svare på spørsmål om seg selv enn å kommentere den andre.

En annen ting; jeg syns menn med barn er uaktuelt. Det har jeg krysset av på, så tror ikke de skriver til meg uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke skrive et brev der du presenterer deg selv. Det er lite å svare på. Ta heller tak i noe spesielt du liker med profilteksten til jenta, bygg videre på det, forsøk litt humor, vis at dere har noe til felles på en måte!

Enig! Du må vise at du er interessert.. Ikke bare skrive: hei, har du en fin kveld? Et godt gammaldags lite slags kjærlighetsbrev eller noe du skriver som heller kan bygge videre for en samtale, viser jenta at du er seriøs, og det kan hjelpe!

Jeg svarer nesten aldri om det bare er sendt en flørt eller bare korte ord. Det er ikke interessant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juliet...

Hva er det med dere jenter som er på sukker.no? I går kveld skrev jeg brev til nesten tjue stykker i mitt nærområde. Jeg er en nokså normal mann med ett helt ok utseende. Er det at jeg er helgepappa som er turnoffen,eller? Jeg fikk svar av 2 stk!! Skrev bare hei, hvem jeg var, mne interesser, forsøkte å virke hyggelig, men nei da.

Hvorfor er dere på nettdatingsider, når dere ikke gidder å svare? Er jo ikke pågående i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må si meg enig med en del av de andre over her, si hvorfor du skriver til akkurat henne! Å spamme ned hauger av personer med samme melding er ikke noe særlig lurt, jeg legger alltid merke til om det virker som fyren har lest noe i profilen min. Er det ingenting som tilsvarer at han skal ha gjort det, blir han fort uinteressant (jeg er en av de som får ganske mange brev). Man må skille seg ut i mengden. Å skrive "hei" eller "hva gjør du på i kveld" og ikke noe mer er heller ikke noe særlig i min bok. Og som nevnt tidligere, det er litt kjapt å klage over at du ikke har fått svar når det bare har gått 24 timer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les tråden "Hvordan man ikke starter en samtale" som ligger på forumet på sukker, så får du kanskje noen tips! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juliett

Hmmm... godt det ikke bare finnes jenter som lurer.. har vurdert å melde meg på sukker, men intrykk av at det finnes mye useriøst.. ?

Lykke til :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dunderungen

Jeg klarer ikke forstå hvordan en klarer å finne kjærligheten på nettet :sjenert: Syns det fjerner mye av magien og spenningen, samt en god/morsom/søt historie.

Men, smaken er som baken - den er delt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...