Gå til innhold

SVANGER


Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Æææ, du er så nærme fødsel nå! Så spennende!! :rodmer:

---

Vi har også en svær kjøkkenmaskin på benken. Vanskelig å finne en perfekt plassering for den, og vil jo ikke pakke den bort. Så da står den der, som en stor, ruvende klump! :fnise: Men kjære blir veldig glad når den brukes, f.eks til boller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så spennende her altså!

Enig i at kitchen aiden ser kulere ut, men kenwooden har bedre motor, mere tilleggsutsyr! Kanskje det appellerer til mannen i huset? :lur: Veit av ei som bruker KW til boller og brød og KA til muffins og krem, og det sier jo litt. :fnise: Kanskje du kan sy et kult trekk som matcher gardiner el. til å ha over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med resten av jentene her, spennende tider :)

Apropos Kenwooden. Jeg er enig i at KitchenAiden ser veldig mye bedre ut, hvertfall når den står framme på benken! Men som Missiw sier over her også, motoren er utrolig sterk og du får mye tilleggsutstyr til denne.

Selv fikk vi en Kenwood Major i bryllupsgave, og den er bare helt fantastisk. Jeg har den stående i et skap rett over benken, så den bare er å bære rett ut av skapet og ned på benken. Litt tungt, men det fungerer. Jeg anbefaler hvertfall ikke å rydde den ned under benken, da jeg har prøvd dette selv og da har den en tendens til å bli stående...

Uansett. Vår maskin blir brukt minst en gang i uka, og den elter lett en brøddeig på 2,5 kg. Hadde ikke byttet den ut for alt i verden, selv om den ikke er spesielt estetisk vakker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææ, du er så nærme fødsel nå! Så spennende!! :rodmer:

Vi har også en svær kjøkkenmaskin på benken. Vanskelig å finne en perfekt plassering for den, og vil jo ikke pakke den bort. Så da står den der, som en stor, ruvende klump! :fnise: Men kjære blir veldig glad når den brukes, f.eks til boller ;)

Ja, de setter jo pris på alt vi lager, så da får de finne seg i litt utstyr også. Og JA, jeg trenger en slik maskin! *fnys*

Åh, så spennende med symptomer på at fødsel kan skje om ikke så altfor lenge! :hoppe:

Jaaa... veldig spennende. Av og til er jeg veldig på symptomjakt, og andre ganger glemmer jeg nesten ut at jeg er gravid (føler meg så fin og energisk) hehe..

Så spennende med symptomer som kan bety at noe snart skal skje!!! :danse:

Får nå se da, hva som faktisk skjer fremover.. Jeg er ikke lei enda, så holder godt ut med magen og sparkene enn så lenge..

Det er så spennende her altså!

Enig i at kitchen aiden ser kulere ut, men kenwooden har bedre motor, mere tilleggsutsyr! Kanskje det appellerer til mannen i huset? :lur: Veit av ei som bruker KW til boller og brød og KA til muffins og krem, og det sier jo litt. :fnise: Kanskje du kan sy et kult trekk som matcher gardiner el. til å ha over?

Sant det! Men ser ikke helt for meg å kjøpe Kitchenaid også, iallfall ikke på noen år.. Er veldig fornøyd med at K er sterk og fleksibel, var jo derfor jeg ønska meg den.

Enig med resten av jentene her, spennende tider :)

Apropos Kenwooden. Jeg er enig i at KitchenAiden ser veldig mye bedre ut, hvertfall når den står framme på benken! Men som Missiw sier over her også, motoren er utrolig sterk og du får mye tilleggsutstyr til denne.

Selv fikk vi en Kenwood Major i bryllupsgave, og den er bare helt fantastisk. Jeg har den stående i et skap rett over benken, så den bare er å bære rett ut av skapet og ned på benken. Litt tungt, men det fungerer. Jeg anbefaler hvertfall ikke å rydde den ned under benken, da jeg har prøvd dette selv og da har den en tendens til å bli stående...

Uansett. Vår maskin blir brukt minst en gang i uka, og den elter lett en brøddeig på 2,5 kg. Hadde ikke byttet den ut for alt i verden, selv om den ikke er spesielt estetisk vakker :)

Godt å høre, den skal nok få kjørt seg på noen brød og bolledeiger fremover. :)

******

Fin form idag, har ryddet litt i huset (noen esker og slikt igjen), og laget stooore blåbærmuffins med smuldrepai. Innviet både Kenwooden og den nye bakeboka ;) Gøy! Maskinen er jo så lett og god å bruke, for en ikke akkurat krevende jobb.. ;) Snart skal vi smake litt på muffinsene, det er jo helt måltid i en jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg er den eneste i verden som liker designet på Kenwooden bedre enn KA. :ler: Tullemann - helt enig med det de øvrige her har skrevet.

Uansett, du har ihvertfall inspirert meg til å bake litt! Nå har Turnerose og jeg akkurat bakt en stooor porsjon med boller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er den eneste i verden som liker designet på Kenwooden bedre enn KA. :ler: Tullemann - helt enig med det de øvrige her har skrevet.

Uansett, du har ihvertfall inspirert meg til å bake litt! Nå har Turnerose og jeg akkurat bakt en stooor porsjon med boller. :)

Godt å være til inspirasjon! Har fått bakedilla nå.. muligens sånt med nytt hus, ny Kenwood, permisjon og redebyggertendendser ;) Har tilgitt mannen nå, har ikke hørt noe mer mas om det heller.

****

Da var det på an igjen! Måtte opp tidlig for å kjøre mannen til jobb, akkurat når jeg sov så godt! (etter å ha vært oppe en liten time i natt). Sover heldigvis stort sett veldig godt allikevel om dagen, det har så mye å si. *takknemlig*

Idag har jeg noen nye småærend, skal handle litt og så til jordmor for modningsakupunktur omgang 2. Håper jeg ikke blir like uvel etterpå som jeg ble sist gang.

Morgensmoothie er allerede fortært, så venter dusjen om litt..

Drømte om rier og fødsel i natt, og våknet opp og lurte på om jeg virkelig VAR i fødsel.. men fant ut at da måtte jeg jo nesten ha kjent noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akupunktur gjennomført... Skikkelig trøtt nå med tunge øyne, lurer på om det er effekt av nålene? Skal tilbake for 3. gang på onsdag, og da sa jordmor at hun kunne sjekke evnt åpning om jeg ville, for å vite hva hun skulle fokusere nålene mot. Tror dere det er lurt? Er jo litt nysgjerrig, så jeg tror kanskje jeg heller mot det..

:sovne: Tror jeg får late meg litt foran tven.. nice ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende dager her om dagen :strix:

Jeg ville latt meg sjekke :Nikke: Jeg gjorde det og da var det en cm, og veldig modent! Alltid greit å få sjekket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da blir det nok sjekk på meg imorgen.. Må ikke bli skuffet om jeg ikke er noe moden, da. Blir jo tidsnok det, tenker jeg! Er uansett temmelig klar nå.. ;)

Har allerede sover 1-1,5 t på sofaen idag, våkner så smått opp idag. Før det så var jeg helt trøtt i trynet og følte meg som et vrak. Nå har jeg varmet meg en skillingsbolle fra fryseren og kost meg litt. Må visst lage nye snart, lageret minsker fort... hehe.

Ingen planer for idag, litt sporadisk husarbeid, evnt bake litt mer. Satser alt på hvile og kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennede tider hos deg nå :jepp:

Jeg hadde økt utflod den siste tiden.. først gulaktig som du nevner, og de siste dagene mer og mer vannete og rosa-aktig ;) (trodde jeg lakk fostervann).

Masse lykke til! - tror baking er fødselsfremmende forresten ;) spesielt bollelignende bakverk som inneholder kanel :ler:

Jeg tipper forresten at du føder på termin-dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIPPELISTE for når pasjonsfrukten fødes: :babyjente:

Unknown 27. april

Eirie 27. april

Lucky 30. april

Selma_ 1. mai

Alabama 2. mai

Flying 2. mai

Småkjekset 3. Mai

Termin= 4.mai 2012

LineGourmet 4. mai

Pusilus 5. mai

Ara 6. mai

Mr. Forlovede 8. mai

Haley 9. mai

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Unknown

Du må bake mange boller med kanel, visst jeg skal rekke å tippe rett! :jepp:

Her blir det også bakedag når M kommer hjem fra bhg, kanskje vi også skal gå for kanel-varianten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt timevis på kjøkkenet idag, først kanel i svingene (yes, kanel) som jo tar ganske lang tid, deretter lagde jeg en pastagrateng fra bunn av som også tok en liten evighet å lage. Ble svært lei og trøtt på slutten! Bollene ble knallgode, gratengen litt kjedelig...

Selv om man er hjemme hele dagen er det ikke alltid man får gjort så mye, og når baby kommer tror jeg absolutt at det blir liten tid til husarbeid, iallfall i starten. Får håpe mannen stepper opp på det området..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt timevis på kjøkkenet idag, først kanel i svingene (yes, kanel) som jo tar ganske lang tid, deretter lagde jeg en pastagrateng fra bunn av som også tok en liten evighet å lage. Ble svært lei og trøtt på slutten! Bollene ble knallgode, gratengen litt kjedelig...

Selv om man er hjemme hele dagen er det ikke alltid man får gjort så mye, og når baby kommer tror jeg absolutt at det blir liten tid til husarbeid, iallfall i starten. Får håpe mannen stepper opp på det området..

Så flink å bake og kokkelere! :)

Husarbeid med baby i hus blir nok mer slit...Får som du sier håper at de kjære mannlige trår til litt der! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinka! :jepp:

Jeg synes også det er tungt å stå og lage mat nå. Setter meg ved bordet med skjærebrettet og sånt. :ler: Og du har helt rett... Det blir ikke akkurat enklere etter fødsel. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...