Gå til innhold

SVANGER

Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Myyyyye bedre nå;) sov litt etter jobb i går, og mye i natt. Og kort jobbdag idag. Nice:) helg :rodmer: magisk m søvn altså:) og mamma er her, kom hjem til rent hus og middag. Lide is good!

Jenta er helt propell i magen, særlig nå etter middag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Unknown

Så bra du fikk sove litt og slappet av! Helt utrolig hvor lite som skal til før tilværelsen plutselig blir mye bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En temmelig god helg er tilbakelagt, med relativt godt med søvn, hvile og vårsol :sol: Deilig!

Gikk en god tur som føltes veldig godt, satt ute i sola på terrassen (enda bedre) og (...................) vaska bilen!! Sambo var bortreist og jeg fant ut at jeg ville glede ham. Skura den for hånd altså, både felger og lakk og alt som var. ;) Ble bra. Gikk helt ok også, men kjente det ekstra i bekkenet inatt. Kanskje ikke den beste gravidaktiviteten å styre med, men jeg ble stolt da ! ;)

Jobb igjen idag.. som vanlig.. 2 fulle uker igjen til påske.

Nå nærmer det seg jaggu litt av hvert her i gården.... :nigo:

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en knall helg!! :) :)

Håper ukene fram mot påske på jobb går bra og at det blir litt bedre med søvnen framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du har hatt en god helg med bekken og søvn!

Nå nærmer det seg med stormskritt for de første i terminklubben. Utrolig spennende! Er det noe som gjenstår til prinsessa kommer eller er dere noenlunde i boks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer seg mye her nå ja :) Først påske og så prinsessefødsel :hjerte:

Herlig tid :strix:

Vår og en lysende fremtid i møte.. Livet kunne ikke vært deiligere ;)

Herlig helg og godt du har fått deg litt etterlengtet søvn :klem:

Søvn avgjør om jeg er i form eller ikke, absolutt. Med søvn så blir jeg "supergravid" og fin ;)

Hørtes ut som en knall helg!! :) :)

Håper ukene fram mot påske på jobb går bra og at det blir litt bedre med søvnen framover!

Har iallfall sovet ganske godt en hel del netter nå, det er kjærkomment og deilig.

Så bra at du har hatt en god helg med bekken og søvn!

Nå nærmer det seg med stormskritt for de første i terminklubben. Utrolig spennende! Er det noe som gjenstår til prinsessa kommer eller er dere noenlunde i boks?

Det føles uvirkelig at jeg snart er høygravid med gode 6 uker til termin. Nå skjer det snart. Ojoj :rodmer: Gleder meg mest heldigvis.

Vi har bare handla litt klær og kluter igrunn, men føler jeg har GOD kontroll på hva vi trenger.

og ja.. vi har litt av hvert å ordne før hun kommer, som å FLYTTE, pusse litt opp (bare bittelitt), handle endel nye møbler (inkludert barneseng, stellebord osv, handle resten av babyutstyret (særlig til vugge og seng og stelleavdeling, noe mer klær osv).(Mamma har handla mer enn meg, hun går litt amok... artig :)

Skal handle endel ting i morgen faktisk, så da får vi mer på plass. Vi har bevisst valgt å utsette endel innkjøp til etter flyttingen, da det føles mest praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjuh! :daane:

Da var dagens shopping unnagjort (forloveden og jeg avspaserte litt midt på dagen).. Stor salgdag i en av byens butikker, og LITT mye folk og liv og røre kanskje.. laaaaange køer.

Vi handla (bokstavelig talt!) en palle med varer til babyen ;)Seng, bumper, laken, sengesett, alt til vogn, tripp trapp stol,litt klær og en ammebh. Fikk ganske så gode dealer, så det var verdt å stå i køen. Ble jo helt gira, full av adrenalin og sliten nå...

:danse: Godt med alt som er i hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Så moro med handletur og ting i hus :D Dere er skikkelig flinke!

Lykke til med flytting osv, det er mye som skjer i Pasjonshjemmet for tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro med shopping :strix: Er så koselig når huset begynner å fylles opp av nydelige ting til de små :hjerte:

Tenk snart skal det bli brukt alt sammen! Kjøpte dere nyfødtsetet til tripp trapp stolen også? Vi har det og det er så koselig å ha lillegutt sammen med oss når vi spiser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Så moro med handletur og ting i hus :D Dere er skikkelig flinke!

Lykke til med flytting osv, det er mye som skjer i Pasjonshjemmet for tiden :)

Takker ;) spennende tider, jeg blir helt gira! Rastløs nå, neida???

Så gøy å ta av litt med shopping! Godt med alt som er på plass! :)

GØY ja!!! ;)

Så moro med shopping :strix: Er så koselig når huset begynner å fylles opp av nydelige ting til de små :hjerte:

Tenk snart skal det bli brukt alt sammen! Kjøpte dere nyfødtsetet til tripp trapp stolen også? Vi har det og det er så koselig å ha lillegutt sammen med oss når vi spiser ;)

Det meste ligger i esker hos svigers enda.. gleder meg til å pakke opp og bygge sammen osv. Vi skal handle nyfødtinnlegget, har bare ikke kommet så langt. Vil jo ikke ha lille babyen på gulvet hele tiden nei :rodmer:

Fredag!!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt trøtt og tankefull (Hormonell) på morgenen idag..

Så svigers for første gang på ei god stund i går. Koselig nok, men kjenner jeg er utrolig var for "innblanding" i graviditet, barsel og oppdragelsesspørsmål.

Svigermor har masse erfaring med barn (utdanning, jobb, egne barn) og mye kunnskap. Hun er villig til å dele, men jeg er redd det fort skal bli litt ubalansert og belærende.. Føler at det minste lille ting hun nevner er en slags kritikk, eller at på en måte hun får det så tydelig frem at hun kan alt og jeg har ingen erfaring... :tristbla:

Det ER ikke så ille foreløpig altså, men jeg uroer meg for dette for fremtiden, og kjenner jeg gruer meg litt... Føler meg sårbar og svak, og frykter at jeg ikke klarer å "stå imot presset" uten å bli såret og sint. Eller fornærme noen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett med de svigermødrene altså :sukk:

Har veldig god tone med min jeg altså, men er mye hun gjør som jeg ikke er enig i og kjenner kommer til å bli en utfordring etterhvert...

Håper det kommer til å gå bedre enn du frykter. Det kommer nemmelig bare til å bli en ekspert på barnet ditt og det er deg! Deilig følelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Håper det kommer til å gå bedre enn du frykter. Det kommer nemmelig bare til å bli en ekspert på barnet ditt og det er deg! Deilig følelse ;)

:jepp:

Jeg vet ikke hvor nære dere er, men kan ikke du prøve med å si noe som at du vet ho har mye kunnskap osv, men at du håper ho lar dere prøve og feile selv?

Min svigermor sier hele tiden at det er vi som bestemmer og at ho ikke skal blande seg osv, men klarer aldri å holde det. Kommer stadig kommentarer på ting vi gjør, etterhvert har jeg lært å lukke ørene og gjøre det jeg mener er best for M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke lett med de svigermødrene altså :sukk:

Har veldig god tone med min jeg altså, men er mye hun gjør som jeg ikke er enig i og kjenner kommer til å bli en utfordring etterhvert...

Håper jo og tror det.. Bare irriterende med andre såkalte "liksomeksperter".. hehe. Step out of the way, please!! :gjeiper:

:jepp:

Jeg vet ikke hvor nære dere er, men kan ikke du prøve med å si noe som at du vet ho har mye kunnskap osv, men at du håper ho lar dere prøve og feile selv?

Min svigermor sier hele tiden at det er vi som bestemmer og at ho ikke skal blande seg osv, men klarer aldri å holde det. Kommer stadig kommentarer på ting vi gjør, etterhvert har jeg lært å lukke ørene og gjøre det jeg mener er best for M.

MIn sier det samme også, men flere enn en gang har hun tydelig gikk uttrykk for at hun ville ha valgt annerledes med en slags kritikk i stemmen (synes jeg iallfall). litt sånn "jaha..hmmm".

Det beste er vel å egentlig ikke si noenting tilbake, og overse de verste uttalelsene mer eller mindre. Og eventuelt si noe høflig tilbake som du nevner, om det blir behov.

...

Fremdels litt irritert idag, nå på noe annet.

Grunnet kreft i familien går jeg til årlig mammografi. Er kalt inn denne uka, og vil da være i uke 35. Liker IKKE tanken på dette grunnet 3 grunner:

1) stråling på babyen

2) forandringer i bryst grunnet gravididet, vil gi forskjeller fra tidligere bilder, kanksje feiltolkninger osv

3) ekstra smertefullt med mine større og mer ømme bryster med væske i

Ringte så avdelinen på sykehuset for å diskutere dette, og spørre om å få kun UL istedet. Men nei, de kunne jo ikke svare på noen ting, og en lege måtte avgjøre om jeg skulle ta mammografi eller UL. Hun sa at det ikke var noe problem med å være gravid (uten forklaring), mens jeg nevnte ting jeg hadde lest på nett, som at det noen steder frarådes (iallfall kun ved screening) osv, leser så mye forskjellig og at det er tydelig at det ikke er entydig oppfatning av dette omkring i verden.

Blir bare så irritert når man ikke får svar på det man vil, og føler meg dårlig ivaretatt som pasient. grrrrr......Tror hun hadde lite kunnskap hun der, er ikke det dårlig for noen som møter pasienter i telefonene. er det bare sekretærer de er eller?

(tror jeg vil insistere på UL, men er redd de sier neeeeeeida mammaografi går så bra så, så gjør jeg det og angrer etterpå...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig, det der, med "innblanding" fra familie, det menes vel stort sett godt, men det er ikke så greit likevel. Også er det tydelig generasjonsforskjeller ute og går, det har vi merket godt... Vi er jo ganske godt orientert mot tilknytningsomsorg på oppdragelsesfronten, og det har ikke bare falt i god jord hos besteforeldrene. Har fått flere kommentarer på at "barn har jo bare godt av å skrike litt, da" og lignende. Men jeg merker at når det gjelder Turnerose, så stoler jeg veldig på min egen magefølelse, og jeg kan godt "ta igjen" med samme mynt på en måte som jeg ikke gjør når det er snakk om andre temaer. Det er vel noe med morsinstinktet, kanskje? At jeg føler meg trygg på at vi gjør det som er rett for vårt barn, samme hva andre måtte synes om det. Ekstra interessant er det jo med min bestemor, som fikk sine barn på 50-tallet... Der var det skjemaamming, skjemakosing, skjemableieskift og ellers veldig lite oppmerksomhet til babyen. Hun synes jo jeg er fullstendig gal som kjørte selvstyrt amming av Turnerose til hun kuttet ut puppen selv ved 16 mnd, og samsoving tror jeg ikke hun engang har begynt å forstå. :ler:

Uansett, jeg vil tro at dere finner en balanse der etterhvert, jeg. Syntes selv det var desidert vanskeligst å forholde seg til de første månedene, før jeg begynte å finne fotfestet som mamma.

Når det gjelder mammografi - jeg har lest mye av det samme som deg. Skjønner godt at det er frustrerende å bli møtt av uinformerte sekretærer når du har så konkrete spørsmål! Går det an å ringe igjen og be om å få snakke med en lege/"mammograf" (de er vel kanskje radiografer, de som utfører undersøkelsene?)? Sett foten ned om du ikke får UL, og si at da får de heller sette opp en ny time til deg senere. (Selv om mammaografi og amming knapt nok er den beste komboen det heller, vil jeg tro. :ler: Men da blir de kanskje tvunget til å ta UL? ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for langt og støttende innlegg, joyce

.....

Så på unge mødre i dag, og mange av de hermed sin mor på fødsel. Kanskje ganske naturlig siden de er så unge, gjerne bor hjemme osv. Kunne dere hatt med deres mor under fødselen?

For meg er det bare ekkelt å tenke,. Ser på fødselen som veldig intim, omikke akkurat seksuelt så noe som hører samlivet til på en måte. liker heller ikke tankennpå at mamma ser meg m smerter, mens jeg stønner og vrir meg og ikke helt er meg selv. Og hater tanken på at hun skulle sett meg naken og skrevende.

Ikke akkurat noe jeg tenker mye på, skal jo ha m forloveden. Det er naturlig, håper barenikke han synes det blir veldig ekkelt. Lurte egentlig bare på,om dere tenkte likt som meg..

Har også sett fødsler på,tv, gjerne fra USA, med en hel haug familiemedlemmer tilstede. Iallfall mor og svigermor og gjerne bestemor. Herregud tenker,jeg da...

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for langt og støttende innlegg, joyce

.....

Så på unge mødre i dag, og mange av de hermed sin mor på fødsel. Kanskje ganske naturlig siden de er så unge, gjerne bor hjemme osv. Kunne dere hatt med deres mor under fødselen?

For meg er det bare ekkelt å tenke,. Ser på fødselen som veldig intim, omikke akkurat seksuelt så noe som hører samlivet til på en måte. liker heller ikke tankennpå at mamma ser meg m smerter, mens jeg stønner og vrir meg og ikke helt er meg selv. Og hater tanken på at hun skulle sett meg naken og skrevende.

Ikke akkurat noe jeg tenker mye på, skal jo ha m forloveden. Det er naturlig, håper barenikke han synes det blir veldig ekkelt. Lurte egentlig bare på,om dere tenkte likt som meg..

Har også sett fødsler på,tv, gjerne fra USA, med en hel haug familiemedlemmer tilstede. Iallfall mor og svigermor og gjerne bestemor. Herregud tenker,jeg da...

Jeg har ofte tenkt på det der med å ha med mor under fødselen, og det kunne jeg aldri gjort! Om jeg ikke hadde hatt noen andre så hadde jeg heller gått gjennom det alene enn å ha med mamma. Rett og slett pga det du skriver.. Jeg vil ikke at mamma skal se meg i den situasjonen. Det er jo egentlig ganske privat vil jeg si.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...