Gå til innhold

Spilleproblemer


Gjest Lumpelure

Anbefalte innlegg

Løgnen er faktisk det verste - og at det har vært så mye over tid. Trist at fler har det sånn.

Når det gjelder følelser og normalreaksjoner så er de der for en grunn. De er like viktige som de gode følelsene og det er helt uaktuelt å medisinere dem bort ;)

Jeg har noen å snakke med og jeg har faktisk han å snakke med også - og om det skulle røyne på så er jeg så velsignet at jeg har rask tilgang på flere med langt bedre kompetanse enn fastlegen ;)

Dette er jo normale og sunne reaksjoner, og jeg er enig med deg i at det hadde vært stor grunn til bekymring om de ikke var der. Ut fra det jeg har lest i tråden her virker det som du har mye kunnskap som kommer godt med akkurat nå, og kanskje er det også en av grunnene til at du orker å stå i dette?. Siden du har rask tilgang til fagfolk som ikke er leger, så virker det som du har et nettverk som kan ta imot deg om du faller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er jo normale og sunne reaksjoner, og jeg er enig med deg i at det hadde vært stor grunn til bekymring om de ikke var der. Ut fra det jeg har lest i tråden her virker det som du har mye kunnskap som kommer godt med akkurat nå, og kanskje er det også en av grunnene til at du orker å stå i dette?. Siden du har rask tilgang til fagfolk som ikke er leger, så virker det som du har et nettverk som kan ta imot deg om du faller.

Ja, jeg har heldigvis det. Men jeg er ikke typen som faller - dessverre og heldigvis.

At jeg har kunnskap hjelper - og gjør det værre.

Like fullt er dette altoverskyggende akkurat nå. Tilliten finnes ikke og jeg kan ikke i dag se at jeg noensinne kommer til å stole på ham igjen. Men det må jeg hvis dette skal gå. Men jeg kan jo ikke osv osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har heldigvis det. Men jeg er ikke typen som faller - dessverre og heldigvis.

At jeg har kunnskap hjelper - og gjør det værre.

Like fullt er dette altoverskyggende akkurat nå. Tilliten finnes ikke og jeg kan ikke i dag se at jeg noensinne kommer til å stole på ham igjen. Men det må jeg hvis dette skal gå. Men jeg kan jo ikke osv osv...

Kunnskap er selvfølgelig en støtte, som du sier - men kan i slike situasjoner også hindre "naturlige" og nesten "instinktive" reaksjoner og beskyttelsesmekanismer.

Det må være grusomt å gå i sirkel i tankene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jammen ikke lett. Virker som om han tar det på alvor og deler litt mer men de tankene han sloss med er sinnsyke. En lang vei å gå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg tror alt er på bordet og at vi er igang med en lang lang lang vei til et bedre liv. Men jeg vet ikke. Sliter naturlig nok med å stole på noe av det han sier.

Det er selvfølgelig mer enn gambling - i fortid og nåtid. Jeg håper mer enn noe annet at jeg faktisk har fått vite alt og at han ikke fortsatt har store hemmeligheter. Akkurat nå står og faller ekteskapet på at han ikke lyver. Jeg tåler å høre hva det skulle være men ikke mer løgn.

Dagene går og det hele er ganske uvirkelig. Livet har plutselig fått et annet innhold og jeg en hel masse oppgaver jeg egentlig ikke vil ha for en voksen mann. Jeg har sagt jeg skal gi mitt beste for å redde samlivet men kjenner samtidig på at jeg ikke synes han gjør nok. På den annen side ville vel ingenting vært nok for det bunnløse hullet av svik jeg har i meg nå. Han er i to behandlingsopplegg og bruker tid hver dag.

I dag er det sårt - som det er når tankene får tid - og han er travel. Jeg får tid til å legge merke til alt han ikke gjør og ikke sier. Da sier jeg ikke at han ikke gjør og sier - bare at jeg er fryktelig usikker på om jeg gjør det rette eller er på full fart mot et enda større svik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...