Gå til innhold

Spilleproblemer


Gjest Lumpelure

Anbefalte innlegg

Litt rammet skal han jaggu bli! Men det hjelper lite å være sint som en lemen hele tiden. Vanskelig balanse det der!

I dag klarte svigermor å forklare meg at jeg må støtte ham

Tilstrekkelig hvis han skal klare dette... AT DET VAR??? Jeg svarte at han fortsatt bodde her og at allerede det var i overkant støtte. Selvfølgelig støtter jeg mer enn det men jeg ble så avsindig provosert. JEG har blitt utsatt for dette. Min verden ble nettopp dratt ut fra under føttene mine og jeg burde bare ha gått også skal hun fortelle meg at jeg skal støtte ham? Samtidig som hun ringer ham og anklager han for en hel masse og snakker om hvor utslitt HUN blir av dette? WTF? Om hun hadde hatt en eneste krone å bidra med så skulle hun fått lov til å klage - men det har hun ikke. Ei heller avlastnig med barn eller støtte til ham. Trist - for vi har hatt et OK forhold og det kommer vi ikke til å ha etter dette. Han sier bare at hun er sånn og alltid har vært det og at han er takknemlig for at jeg er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må ha vært utrolig slitsomt å høre et sånt stort krav fra henne! Spesielt når du både føler deg og er generøs nok fra før. Det er som om du ikke teller, drit i deg ts, her må mannen støttes HARDT og mye! Ikke tenk på at han lagde alle problemene fra start, bare du stiller opp 120% og er glad. Åh, ble sliten på dine vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk - sliten på egne vegne jeg...

Han trenger akutt støtte nå fordi han har holdt på med dette og skjult det i ti år - og blitt oppdaget? Jeg som nettopp har oppdaget at han har STJÅLET av min inntekt i flere år og i flere år fremover er jo en prima kandidat... :sinna:

Endret av Lumpelure
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjerp deg ts. jeg synes synd på han som har en som deg.. han sliter da like mye som deg. kom deg ned på jordens overflate igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er du på ego-reise eller? siden du ikke forstår at han også sliter.

Ja, etter å ha blitt frastjålet flere hundre tusen og ført bak lyset i over ti år forbeholder jeg meg retten til en egoreise her ja!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk - sliten på egne vegne jeg...

Han trenger akutt støtte nå fordi han har holdt på med dette og skjult det i ti år - og blitt oppdaget? Jeg som nettopp har oppdaget at han har STJÅLET av min inntekt i flere år og i flere år fremover er jo en prima kandidat... :sinna:

ja, han trenger akutt støtte! fra psykolog. finnes eksperter på det området. uansett har han stjålet fra deg? er det ikke hans penger også? nei så feil kan jeg ta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjerp deg ts. jeg synes synd på han som har en som deg.. han sliter da like mye som deg. kom deg ned på jordens overflate igjen

Jeg har ikke sagt noe om at han ikke sliter - og jeg støtter ham. Det fratar ikke meg retten til å være sint!

Om du har medfølelse så er det bare å bidra økonomisk - for det han vil mer enn noe nå er å betale for seg. Ikke interessert i å betale for andre? Fint, da har vi noe felles - forskjellen er at jeg ikke har noe valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ærlig talt, slutt å plage ts i tråden HENNES! Hun tar dette faktisk mye bedre enn mange andre, hun har ikke kicka ham ut, og vil jobbe med forholdet videre. 10år med tyveri og bedrag kunne skremt vekk mange!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, han trenger akutt støtte! fra psykolog. finnes eksperter på det området. uansett har han stjålet fra deg? er det ikke hans penger også? nei så feil kan jeg ta

Les tråden. Han har støtte fra GA, internettopplegg og er henvist psykolog. Han har også støtte fra meg.

Ja - det er VÅRE penger og våre barns sparepenger. Å ta dem uten tilatelse er tyveri. Du må gjerne ta den diskusjonen med min mann - det er hans ord!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har 300.000 i gjeld. hva er det til sammen med det andre? han får jobbe rævva av seg for å skaffe dem tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ærlig talt, slutt å plage ts i tråden HENNES! Hun tar dette faktisk mye bedre enn mange andre, hun har ikke kicka ham ut, og vil jobbe med forholdet videre. 10år med tyveri og bedrag kunne skremt vekk mange!

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har 300.000 i gjeld. hva er det til sammen med det andre? han får jobbe rævva av seg for å skaffe dem tilbake

Ja, det må han. Desverre er det kredittgjeld som vokser fort (noe med over 30% rente) så han alene klarer ikke betjene det. Jeg må også mao jobbe ræva av meg. Det er ubeskrivelig kjipt - også fordi vi har små barn som trenger mer - ikke mindre tid med foreldrene sine (yngste fyller ett år denne mnd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg burde sove men hodet er en kalkulator. Ved siden av meg ligger min mann og sover i følge seg selv bedre enn på flere år fordi han ikke lever et dobbeltliv. Han sover iallefall nå.

Jeg lurer fælt på hva dette kommer til å gjøre med mine følelser over tid. Han er på noen områder en ganske annen enn jeg trodde. Kjenner også veldig på bekymringen for hva mer? Akkurat nå kan jeg ikke se for meg å stole på ham noensinne.

Akkurat nå er jeg bare fryktelig lei meg og bekymret for fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde sove men hodet er en kalkulator. Ved siden av meg ligger min mann og sover i følge seg selv bedre enn på flere år fordi han ikke lever et dobbeltliv. Han sover iallefall nå.

Jeg lurer fælt på hva dette kommer til å gjøre med mine følelser over tid. Han er på noen områder en ganske annen enn jeg trodde. Kjenner også veldig på bekymringen for hva mer? Akkurat nå kan jeg ikke se for meg å stole på ham noensinne.

Akkurat nå er jeg bare fryktelig lei meg og bekymret for fremtiden.

Huff, jeg får så vondt av deg, jeg får lyst til å gi hele svigerfamilien din en på snuten på dine vegne :kjefte:

Skjønte jeg det riktig, går hans foreldre inn i pensjonistalderen med hans gamle spillegjeld på avdrag? Hvis så er de hva man kaller "enablere" og hele familien er tulleruske og har ikke respekt for deg og din økonomiske integritet.

Jeg har ikke noe råd angående mannen din. Jeg har brutt med min hvor dette har vært en av tingene, forbruk av penger vi ikke har, var en stor faktor. I begynnelsen var jeg sint for forbruket, så skulle jeg igjennom sinne for alle løgnene. Huff! Antar at du sitter og smaker på løgnene og :-(

Vi har dog ikke barn eller hus så det var mye lettere for meg enn deg.

Kansje du skal ringe familievernskontoret og få en egentime bare for å få ut litt damp? Det kan bli ganske tåkete inni hodet når det steamer sånn som det må gjøre hos deg nå.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min har også opplevd dette her.. Men der var det snakk om nærmere 1,2 millioner.. Huset røk, bilene røk, det aller meste røk, og det er snakk om avdrag i flere tiår fremover for å bli kvitt dette her. Det ekteskapet holdt ikke, for å si det mildt. Nå må hun betale en del av hans gjeld som han erværvet seg i deres felles navn. Det er tungt og surt for hele familien, vi stiller alle opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg får så vondt av deg, jeg får lyst til å gi hele svigerfamilien din en på snuten på dine vegne :kjefte:

Skjønte jeg det riktig, går hans foreldre inn i pensjonistalderen med hans gamle spillegjeld på avdrag? Hvis så er de hva man kaller "enablere" og hele familien er tulleruske og har ikke respekt for deg og din økonomiske integritet.

Jeg har ikke noe råd angående mannen din. Jeg har brutt med min hvor dette har vært en av tingene, forbruk av penger vi ikke har, var en stor faktor. I begynnelsen var jeg sint for forbruket, så skulle jeg igjennom sinne for alle løgnene. Huff! Antar at du sitter og smaker på løgnene og :-(

Vi har dog ikke barn eller hus så det var mye lettere for meg enn deg.

Kansje du skal ringe familievernskontoret og få en egentime bare for å få ut litt damp? Det kan bli ganske tåkete inni hodet når det steamer sånn som det må gjøre hos deg nå.

:klemmer:

Takk

Hans foreldre har bidratt med en oppvekst fylt av automater, bingo, kredittkort, økonomiske kriser, unnaluring og løgner. Hans mor har - men benekter - et spilleproblem (automater, Lotto, skrapelodd og bingo). Hun har i flere omganger hjulpet med å rydde opp i farens økonomiske rot - og mer alvorlige ting som fusk på reiseregninger. Siden de ble skilt for to år siden har faren brukt opp overskudd av hussalg og arv og skaffet seg kredittgjeld på over en million. Ingen av dem har noensinne bidratt med en krone til min mann. Så de går inn i en kjip pensjonsalder fordi de selv har brukt opp all arv, alle inntekter og betydelige deler av fremtidig inntekt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...