Gå til innhold

Spilleproblemer

Gjest Lumpelure

Anbefalte innlegg

men wow ts, du er sterk! Du ER klippen i livet, du er i gode og onde dager, du sitter og prøver å jobbe dere ut av det, du imponerer meg. Du er standhaftig og du prøver å analysere dette, du gir det en sjanse, du jobber ikke bare med ham men med deg selv. Du prøver. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

men wow ts, du er sterk! Du ER klippen i livet, du er i gode og onde dager, du sitter og prøver å jobbe dere ut av det, du imponerer meg. Du er standhaftig og du prøver å analysere dette, du gir det en sjanse, du jobber ikke bare med ham men med deg selv. Du prøver. :klem:

Takk :klem:

Det føles som det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det føles som det motsatte, vi andre leser dette fra utsiden på en måte. Og mange som har lest dette har garantert tenkt "at hun gdder, jeg hadde stukket for lenge siden, eller i allefall laga det jævla helvete". Mange hadde vært rasende og latt følelsene ta helt overhånd her. Du styrer med fornuften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Jeg går i lufta iblant. Som når jeg pakket og dro. Er endel lei meg også - ser ikke noen grunn til å skjerme ham for det. Men jeg prøver så godt jeg kan å være konstruktiv. Føles mest som en berg og dalbane - disse dagene er jeg mest usikker på om han egentlig vil ha meg. Vet det høres vanvittig ut men det er der jeg er følelsesmessig. Redd for at dette går hardt utover egenverdi.

Ellers fant jeg dette som jeg synes er rimlig sjokkerende.

http://www.webjuristene.no/files/ektefelle%20med%20gjeld_styr%20unna.pdf

Til skrekk og advarsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, den pressemeldinga var virkelig sjokkerende! Så jeg kan opparbeide meg 1 mill i gjeld, gifte meg, og ved en eventuell skilsmisse kan en stakkars intetanende mann måtte punge ut 500 000 fordi JEG har gjeld? Eller i like ille scenario, jeg måtte ha kvittet meg med 500 000 for å dekke hans tap ved at han har surra vekk en million..

Det er bare så... fy faen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der dette faren for deg Lumpelure, at dersom du velger skilsmisse, så ender du opp ansvarlig for hans 50% gjeld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vil jeg sannsynligvis gjøre. Men avtalen er at det jeg har betalt og kommer til å betale blir et tinglyst lån fra meg til han. Da skal dette ikke være et problem. Men jeg er ikke dum (bare litt) så jeg skal undersøke det. Skal finne ut hvordan jeg kan sikre meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvordan du vrir og vender på deg, sørg for at du får sikret deg mest mulig ja. Det har du all grunn og rett til. Sett deg selv foran ham, slik han satte seg foran dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvordan du vrir og vender på deg, sørg for at du får sikret deg mest mulig ja. Det har du all grunn og rett til. Sett deg selv foran ham, slik han satte seg foran dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økonomisk må jeg sikre meg skikkelig ja. På andre områder har jeg på ingen måte tenkt å nedprioritere meg, men det hjelper ikke å gjøre som han har gjort hvis vi skal få til dette.

I dag er trykket innenfra heftig. Som et press / en jernklo i brystet som rett og slett er intenst. Slitsomt å være så usikker og redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over at du har styrke og utholdenhet til å stå i dette! Det krever mot, og et stødig blikk som kan se i flere retninger på samme tid, og som ser etter løsninger. Ikke mist deg selv og oppsøk en samtalepartner selv hvis det bobler for mye inni deg. Dette er for mye å bære på alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :klem: det bobler for mye - jeg har en støtteperson, min mann som jeg snakker med og en liten ventil her ;)

Endret av Lumpelure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå sitter jeg her og kverner. Føler meg ganske desperat etter å få ryddet opp men det avhenger ikke av meg så all desperasjon, frustrasjon og fortvilelse velter rundt inni meg som i en vaskemaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå sitter jeg her og kverner. Føler meg ganske desperat etter å få ryddet opp men det avhenger ikke av meg så all desperasjon, frustrasjon og fortvilelse velter rundt inni meg som i en vaskemaskin.

Får du noe hjelp? Jeg tror du har fått utløst angst (jernkloa di i brystet) av denne situasjonen. Har du tatt deg en tur til legen din og lagt igjen noen tårer der?

Det er en ting å få skrivi fra seg litt på KG mot det å få noen til å se bare deg og hva dette gjør med ditt hode og dine nerver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du noe hjelp? Jeg tror du har fått utløst angst (jernkloa di i brystet) av denne situasjonen. Har du tatt deg en tur til legen din og lagt igjen noen tårer der?

Det er en ting å få skrivi fra seg litt på KG mot det å få noen til å se bare deg og hva dette gjør med ditt hode og dine nerver.

Takk for omtanken. Nei, jeg holder ikke på med å utvikle en lidelse men jeg holder helt klart på med å ha en reaksjon på en pågående situasjon. Jeg hadde nok selv vært mye mer bekymret dersom jeg IKKE reagerte.

Selvfølgelig er jeg redd for hvordan dette skal gå og redd for at det er mer enn jeg vet nå - men det er helt fundert i realiteten av situasjonen. Jeg har symptomer på redsel blandet med symptomer på sinne og tristhet - fordi jeg er sint, trist og redd.

Jeg skriver her fordi det er godt å skrive ned det verste og at noen har sett det. Det er ikke meningen å skremme noen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken. Nei, jeg holder ikke på med å utvikle en lidelse men jeg holder helt klart på med å ha en reaksjon på en pågående situasjon. Jeg hadde nok selv vært mye mer bekymret dersom jeg IKKE reagerte.

Selvfølgelig er jeg redd for hvordan dette skal gå og redd for at det er mer enn jeg vet nå - men det er helt fundert i realiteten av situasjonen. Jeg har symptomer på redsel blandet med symptomer på sinne og tristhet - fordi jeg er sint, trist og redd.

Jeg skriver her fordi det er godt å skrive ned det verste og at noen har sett det. Det er ikke meningen å skremme noen. :klem:

:klemmer:

Nei, jeg mente ikke at du er i ferd med å utvikle angst som evig lidelse men at du kansje har fått utløst en situasjonsbetinget angst ja. Noen ønsker helst å stå i slike følelser ut hele løpet, jeg er en som tar til legen, gråter ut litt der og tar med glede imot en pakke beroligende for å kunne hente meg inn når det har blitt for mye for meg med meg og min manns situasjon (som også omhandler løgner om penger og mange bekker små-løgner gjennom mange år).

Jeg håper allikevel at du tenker over om du kansje trenger en nøytral person å prate litt med, du har jo blitt utsatt for ett traume, men uansett, flere er her for deg, tenker på deg daglig og synes du er sterk i storm. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løgnen er faktisk det verste - og at det har vært så mye over tid. Trist at fler har det sånn.

Når det gjelder følelser og normalreaksjoner så er de der for en grunn. De er like viktige som de gode følelsene og det er helt uaktuelt å medisinere dem bort ;)

Jeg har noen å snakke med og jeg har faktisk han å snakke med også - og om det skulle røyne på så er jeg så velsignet at jeg har rask tilgang på flere med langt bedre kompetanse enn fastlegen ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...