Gjest Timotei Skrevet 25. oktober 2011 #41 Del Skrevet 25. oktober 2011 Jeg forstår deg veldig godt, ts! Rett før jul i fjor kom det fram at mannen min hadde brukt en betydelig sum på nettpoker/automater, og var avhengig av spill. Jeg hadde hatt en mistanke lenge, og tilslutt brast boblen. Totalt ca 200.000 kr i kredittkortgjeld + han har ca 300.000 i andre typer lån. Heldigvis hadde vi separat økonomi, slik at jeg ikke er ansvarlig for hans gjeld. Men det at han hadde løyet og benekta alt, + brukt noen 1000 vi hadde igjen av bryllupsgaver vi fikk den sommeren, gjorde meg rasende! Han la seg langflat, og det har faktisk gått bra med oss. Men - jeg vil anbefale deg å ta kontakt med støttegrupper for pårørende for spilleavhengige. Jeg har grått i tlf hos dem, og fått prata med noen som har vært i min situasjon. Det hjalp! I tillegg til tlfsamtaler for pårørende, prata jeg med 1 venninne om saken. Syntes dette var så privat at jeg delte det med ytterst få. Håper du får hjelp, dette er tøft! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumpelure Skrevet 25. oktober 2011 #42 Del Skrevet 25. oktober 2011 Søsteren min har også opplevd dette her.. Men der var det snakk om nærmere 1,2 millioner.. Huset røk, bilene røk, det aller meste røk, og det er snakk om avdrag i flere tiår fremover for å bli kvitt dette her. Det ekteskapet holdt ikke, for å si det mildt. Nå må hun betale en del av hans gjeld som han erværvet seg i deres felles navn. Det er tungt og surt for hele familien, vi stiller alle opp. Hvis jeg skal ta opp et nøye vurdert lån med fornuftig rente krever banken min manns signatur fordi han blir medansvarlig. Men dyre usikrede lån kan man ta opp uten ektefellen til tross for at ektefellen er medansvarlig - noe som skurrer alvorlig for meg - enda mer nå! Jeg har hørt mange historier som den du forteller de siste dagene og jeg er vel sånn sett mindre uheldig - fordi jeg tilfeldigvis avslørte? Fordi min mann har noen grenser? Jeg vet ikke. En mann mistet en høy lederstilling på grunn av spill og lot som han gikk på jobb i to år... De mistet ikke bare alt men satt igjen med mange millioner i gjeld. Hun hadde lav utdannelse, mange år sim hjemmeværende, nå skilt og bare noen år igjen til pensjon og fire - fem millioner i gjeld. Jeg synes uendelig synd på søsteren din, meg selv og alle andre som havner i en slik situasjon. For å være helt ærlig får sånne historier meg til å tenke at jeg må komme meg vekk. Fort. Eller minimum tinglyste separat økonomi? Økonomisk skilsmisse? Min mann vil ikke det, han sier at dette er over nå. Skulle ønske jeg kunne stole på ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumpelure Skrevet 25. oktober 2011 #43 Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) Jeg forstår deg veldig godt, ts! Rett før jul i fjor kom det fram at mannen min hadde brukt en betydelig sum på nettpoker/automater, og var avhengig av spill. Jeg hadde hatt en mistanke lenge, og tilslutt brast boblen. Totalt ca 200.000 kr i kredittkortgjeld + han har ca 300.000 i andre typer lån. Heldigvis hadde vi separat økonomi, slik at jeg ikke er ansvarlig for hans gjeld. Men det at han hadde løyet og benekta alt, + brukt noen 1000 vi hadde igjen av bryllupsgaver vi fikk den sommeren, gjorde meg rasende! Han la seg langflat, og det har faktisk gått bra med oss. Men - jeg vil anbefale deg å ta kontakt med støttegrupper for pårørende for spilleavhengige. Jeg har grått i tlf hos dem, og fått prata med noen som har vært i min situasjon. Det hjalp! I tillegg til tlfsamtaler for pårørende, prata jeg med 1 venninne om saken. Syntes dette var så privat at jeg delte det med ytterst få. Håper du får hjelp, dette er tøft! Jeg har en venninde jeg prater med, blåser ut litt damp her og kan snakke med min mann. Opplever heller ikke at jeg ønsker at vi skal utlevere dette. Hjelpelinjen hadde lite å bidra med og det er noen spesielle omstendigheter som nok gjør at jeg neppe vil oppsøke - eller få - så mye hjelp andre steder. Støtte har jeg heldigvis Jeg hadde ingen ide om gambling - INGEN - som han sier har han hatt og skjult dette siden slutten av tenårene. Han spilte litt dataspill og hadde spilt for mye tidligere men han har aldri spilt i stedet for andre ting i vårt dagligliv - eller som jeg har visst. Han har skjult det som jobb og pendling. Han har en jobb hvor flere hundre timer overtid i året er vanlig og innkludert i lønnen. Om noe har han vært flinkere til å begrense jobbing enn mange av kollegaene (jeg kjenner dem og deres koner). Men skjult i dette er altså på det BESTE ca åtte timer i uken og mye mer på det verste. Et under at han ikke er blitt oppdaget / har fått problemer i jobb. Godt å høre at det går bra med dere, håper å komme dit en dag! Akkurat nå er jeg bare tom. Tom og hudløs. Endret 26. oktober 2011 av Lumpelure Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumpelure Skrevet 26. oktober 2011 #44 Del Skrevet 26. oktober 2011 Natten igjen og jeg får ikke sove. Har aldri hatt det problemet før. Ligger og hører på lydene - pusten hans, pusten til vår datter, during fra et eller annet. Akkurat nå føles dette som sorg og jeg aner ikke hvor jeg kommer til å lande. Jeg vil så gjerne at det skal være bra - men det er ikke det. Han gjør behandlingsting men er ellers ganske passiv i forhold til å rydde opp - han glemmer ting, utsetter... Og jeg kjenner kulden og mismotet komme sigende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2011 #45 Del Skrevet 26. oktober 2011 uff, nettene er ofte de aller verste, man blir liggende, sårbar og tankefull, det kommer lettere innpå og lurer en.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppdupp Skrevet 26. oktober 2011 #46 Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) kanskje dere kan få lånet inn til en bank uten så høy rente? refinansiering. der kan man få ned til 5% rente! det er det første du burde tenke på. sånn at det går så lite utover deg som mulig. disse kredittkortene har høye renter. skal du betale over f.eks 15 år, så blir det til at du betaler dobbelt så mye som du lånte. finnes mange banker som tilbyr refiansiering hvis dere eier huset. til fortere dere gjør det, til bedre vet det ikke er noe du tenker på nå. siden du er lei deg. men det er bare et tips Endret 31. oktober 2011 av Nuppdupp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumpelure Skrevet 29. oktober 2011 #47 Del Skrevet 29. oktober 2011 Jeg har pakket og gått. Sitter på et kjøpesenter og vil bare hjem. Men jeg klarer ikke mer løgn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumpelure Skrevet 29. oktober 2011 #48 Del Skrevet 29. oktober 2011 Jeg har pakket og gått. Sitter på et kjøpesenter og vil bare hjem. Men jeg klarer ikke mer løgn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #49 Del Skrevet 29. oktober 2011 Hvordan går det? Så trist det var å lese denne tråden og så leit at han fortsetter å lyge. Spiller han fortsatt? Jeg har fått kjent noe på kroppen det med å ha en samboer som er glad i å spille, ikke så ille som det står om i innleggene her, men mer enn nok til at jeg ikke helt stoler på samboer når det gjelder penger osv. Vi har f.eks ikke delt økonomi og det er jeg som betaler regninger. En stor klem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumpelure Skrevet 30. oktober 2011 #50 Del Skrevet 30. oktober 2011 (endret) Han spiller ikke - såvidt jeg vet. Men han lyver meg rett opp i ansiktet om andre ting - som han trekker frem som eksempel på at han kan endre seg. Jeg dro hjem til slutt. Kort fortalt sier han at han har et alvorlig problem med lyving, at det er en del av det hele, at han skal få til å gjøre noe med det men at han trenger hjelp og ikke får det til med en gang. Han sier han er gambler, gamer, tidligere alkoholproblem, lyver og er økonomisk uryddig. Han sier at jeg vet om alt men at han har løyet - og lyver masse. Jeg kunne ikke dra noe sted uten å innvie noen i at jeg hadde dratt. Var ikke klar for det. Har to små der hjemme og et ekteskap som (tilsynelatende) har vært godt. Jeg er mest usikker om dagen. Føler meg usikker på hans motivasjon. Han blir så fortvilet og forsvinner inn i seg selv. Sier det er kaos, tomt eller koker i hodet. Keg har Jernklo i brystet, vondt i magen, kvalm og dundrende hodepine. Usikker på ham og usikker på meg selv. Dette er ikke noe særlig. Barna våkner om natten og elste kommer inn. Ettåringen har våknet hver natt i det siste og han har gått med henne i over en time før hun sovnet. Dette tærer på oss alle. Det ligger i luften. Endret 30. oktober 2011 av Lumpelure Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2011 #51 Del Skrevet 30. oktober 2011 Så forferdelig... Jeg er lei meg, ts. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumpelure Skrevet 30. oktober 2011 #52 Del Skrevet 30. oktober 2011 Så forferdelig... Jeg er lei meg, ts. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #53 Del Skrevet 31. oktober 2011 Hvordan er det med deg ts? Har dere snakket sammen? Er det noe tegn til at han kan bli frisk fra dette narrespillet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumpelure Skrevet 31. oktober 2011 #54 Del Skrevet 31. oktober 2011 Vi snakker sammen hele tiden - om alt. Det har vi alltid gjort. Nå viser det seg jo at han har løyet - og lyver mye. Han sier lyvingen er en del av det, at han skal jobbe med det til han får det til. Men også at han ikke vil få det til over natten. Det er forsåvidt rimelig. Han har imidlertid løyet om mye, mye mer enn spilling. Om helt unødvendig og sårende ting også. Problemet er at jeg ikke kan stole på ham - vet ikke hva han har løyet om, hva han lyver om, hva han sier og gjør for å please meg og om han lurer meg trill rundt. Han lover bot og bedring og lyver meg insisterende rett opp i fjeset - til jeg beviser at det er løgn og han legger seg flat. Det er helt vanvittig. Siden han aldri har innrømmet noe jeg ikke har oppdaget selv- med unntak av det aller verste som er gamblingen. Han jobber med tankeskjema hver dag. Går på GA. Har satt igang internettbehandling- han både innkluderer meg i og diskuterer alt med meg. Men å ha blitt løyet til i ti år - og at han fortsatt lyver helt til det motsatte er bevist skremmer vettet av meg. Det går på selvtillit og selvaktelse løs å bli. Fryktelig vanskelig. For tiden er jeg mest usikker og utrygg. Føler at jeg burde ha gått men det har så vanvittige konsekvenser. Det - og jeg har så lyst til å tro på ham. Vi har mange, mange fine år. Men det er en - eller mange - stygge hemmeligheter i dem. Hva om det er mer? Osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumpelure Skrevet 31. oktober 2011 #55 Del Skrevet 31. oktober 2011 Han forteller om noen løgner og jeg klarer å ikke bli sint. Litt bunnløst men iallefall ekte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #56 Del Skrevet 31. oktober 2011 Det kan høres ut som han har et utrolig stort løgnproblem, at han lyver om den minste ubetydelige ting, helt opp til de store farlige tingne. Det er ikke bra, det er verre enn kun spillingen i seg selv, dette rammer så utrolig mye større område av livet deres Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumpelure Skrevet 31. oktober 2011 #57 Del Skrevet 31. oktober 2011 Ja. Jeg blir fryktelig usikker på fundamentet vårt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2011 #58 Del Skrevet 31. oktober 2011 Hva om alt er bygget på løgn...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumpelure Skrevet 31. oktober 2011 #59 Del Skrevet 31. oktober 2011 Det er et hull tvers gjennom meg akkurat nå. Tårene sitter fast et sted der inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumpelure Skrevet 31. oktober 2011 #60 Del Skrevet 31. oktober 2011 Hva om alt er bygget på løgn...? Ja, hva om det. Det vêr jeg ikke. En god del er bygget på løgn. Vanskelig å vite hva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå