Gå til innhold

Gyldig grunn til å ikke be i bursdag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke jeg hadde giddet å be dem i selskap, regner med de har sine egne venner . Dersom det var et selskap i jobbsammenheng hadde jeg selvsagt bedt alle .

Bursdagselsap er ikke i regi av skolen , så der gjør jeg som jeg vil .

Foreldre som deg er det som gjør at ekskluderte barn blir enda mer ekskludert.

Mest sannsynlig er det minst 1 i hver eneste klasse som ALDRI blir invitert i NOEN bursdager dersom alle skal gjøre som de vil, uten tanke på medmenneskene. Alle har ikke "sine egne venner".

Sånn som han gutten i startinnlegget her. Han vil ikke ha venner? Han liker seg best alene? Ingen er utenfor frivillig, det er en grunn til at han tilsynelatende er uinteressert i det sosiale.

Jeg er lærer selv og ser stadig hvordan sterke, populære barn med ignorante foreldre kommer med "Jeg må jo gjøre som jeg vil, Per virker ikke interessert i å være med i gjengen uansett så"-argumenter når man prøver å få til et inkluderende klassemiljø. For å få til et inkl. klassemiljø kreves det at alle tenker utforbi meg og mitt, og egne interesser.

Det skader ikke å lære barna sine at selv om Kari lukter vondt, Ali snakker litt dårlig norsk eller Karl er kjedelig å leke med, så skal man inkludere dem også, selv om det ikke er i egen interesse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, jeg er så enig med deg over! Noen foreldre aner ikke hvor heldige de er. Det virker som om noen foreldre tror at de er spesielt flinke og at det er derfor deres barn er populær og veltilpass, men alle kan få barn som har vansker av ulike slag. Og jeg skulle ønske at flere foreldre til vellykkede barn kunne være mer ydmyke i forhold til hvor heldige de er og at de kunne være mer rause med de som ikke har vært like heldige. Men dette sitter åpenbart langt inne hos noen. Dessverre. :tristbla: Selv har jeg barn som er "midt på treet" populære. Jeg gjør sikkert mange feil som mor, men jeg er stolt over at vi snakker mye om hvordan andre har det, og at jeg har barn med vellutviklet empati og som handler når de ser at noen sliter, uten at de er sosialarbeidere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre som deg er det som gjør at ekskluderte barn blir enda mer ekskludert.

Mest sannsynlig er det minst 1 i hver eneste klasse som ALDRI blir invitert i NOEN bursdager dersom alle skal gjøre som de vil, uten tanke på medmenneskene. Alle har ikke "sine egne venner".

Sånn som han gutten i startinnlegget her. Han vil ikke ha venner? Han liker seg best alene? Ingen er utenfor frivillig, det er en grunn til at han tilsynelatende er uinteressert i det sosiale.

Jeg er lærer selv og ser stadig hvordan sterke, populære barn med ignorante foreldre kommer med "Jeg må jo gjøre som jeg vil, Per virker ikke interessert i å være med i gjengen uansett så"-argumenter når man prøver å få til et inkluderende klassemiljø. For å få til et inkl. klassemiljø kreves det at alle tenker utforbi meg og mitt, og egne interesser.

Det skader ikke å lære barna sine at selv om Kari lukter vondt, Ali snakker litt dårlig norsk eller Karl er kjedelig å leke med, så skal man inkludere dem også, selv om det ikke er i egen interesse.

Jeg kan trøste deg med at mine barn er sosialt velutviklet og inkluderende . Men de har samtidig lært å stå opp for seg selv og andre . Mobbere ville aldri bli invitert inn i mitt hjem (om jeg visste de var mobbere da )I tilfellet med den stinkende gutten , ville jeg selv tatt kontakt med foreldrene , da vet en iallefall at det blir gjort .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan trøste deg med at mine barn er sosialt velutviklet og inkluderende . Men de har samtidig lært å stå opp for seg selv og andre . Mobbere ville aldri bli invitert inn i mitt hjem (om jeg visste de var mobbere da )I tilfellet med den stinkende gutten , ville jeg selv tatt kontakt med foreldrene , da vet en iallefall at det blir gjort .

Vil signere denne.

Når jeg leser tråder som omhandler problemstillinger knyttet til hvem en skal be i bursdager syns jeg det er merkelig hvor mange som vil tvinge bursdagsbarnet be selv en som mobber barnet til daglig. Her hadde det vært motsatt- om barnet mitt hadde blitt mobbet hadde ikke barnet fått lov å be denne personen.

Syns noen kan virke så ivrig i å være politisk korrekt at de glemmer sine egne barn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Vil signere denne.

Når jeg leser tråder som omhandler problemstillinger knyttet til hvem en skal be i bursdager syns jeg det er merkelig hvor mange som vil tvinge bursdagsbarnet be selv en som mobber barnet til daglig. Her hadde det vært motsatt- om barnet mitt hadde blitt mobbet hadde ikke barnet fått lov å be denne personen.

Syns noen kan virke så ivrig i å være politisk korrekt at de glemmer sine egne barn.

Han kan jo invitere ha og la han låne dusjen hos de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nanette

Han kan jo invitere ha og la han låne dusjen hos de...

Det er jo ikke akkurat vanlig å sende besøket i dusjen når de kommer i selskap.

Til ts: Du kan ikke utelate kun èn gutt. Tenk om det var din egen sønn som var den eneste som ble utelatt fra et fødselsdagsselskap. Hvordan ville du som mor ha følt deg da? Nei, sånt kan du ikke gjøre. Og faren til barnet ditt skal være rollemodell for din sønn. Det er jammen meg ikke gode holdninger han fører videre. Skjerp dere!

Ta kontakt med skolen, eller ta kontakt med foreldrene til gutten og prøv å snakk om problemet. Kanskje får dere noen forklarende svar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Det er jo ikke akkurat vanlig å sende besøket i dusjen når de kommer i selskap.

Til ts: Du kan ikke utelate kun èn gutt. Tenk om det var din egen sønn som var den eneste som ble utelatt fra et fødselsdagsselskap. Hvordan ville du som mor ha følt deg da? Nei, sånt kan du ikke gjøre. Og faren til barnet ditt skal være rollemodell for din sønn. Det er jammen meg ikke gode holdninger han fører videre. Skjerp dere!

Ta kontakt med skolen, eller ta kontakt med foreldrene til gutten og prøv å snakk om problemet. Kanskje får dere noen forklarende svar.

Er ikke vanlig, men stinker han så stinker han. kanskje han blir glad..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan jo invitere ha og la han låne dusjen hos de...

Dette ser jeg alldeles ikke på som et alternativ. Hadde mitt barn (som forøvrig er en ivrig dusjer) blitt kledd av og sendt i dusjen av voksne folk når han kom i barnebursdag hadde det jammen fått konsekvenser. Hadde virkelig begynt lure på intensjonene til disse foreldrene.

Alternativet om ikke å be er mye bedre her om det skulle stå mellom disse valgene. Det er faktisk det dummeste jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å be ham dusje når han kommer i bursdagen blir selvsagt for dumt. Men det som noen foreslo med badebursdag for alle guttene var genialt, og løser alle problemer.

Og til Sebastianen, som har veltilpassede barn, men nekter å invitere mobbere: Hvis barna dine er så #%/& veltilpassede, så er det vel ingen som mobber dem? Og da er det ingen grunn for deg til å utelate noen. Hvis du mener at mobbere skal utestenges fra alle situasjoner, uansett, hvem er det da som mobber?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å be ham dusje når han kommer i bursdagen blir selvsagt for dumt. Men det som noen foreslo med badebursdag for alle guttene var genialt, og løser alle problemer.

Og til Sebastianen, som har veltilpassede barn, men nekter å invitere mobbere: Hvis barna dine er så #%/& veltilpassede, så er det vel ingen som mobber dem? Og da er det ingen grunn for deg til å utelate noen. Hvis du mener at mobbere skal utestenges fra alle situasjoner, uansett, hvem er det da som mobber?

jeg sa de var sosialt velutviklede og inkluderende . Mobbet kan alle bli . Men ingen av dem er mobbeofre nå, det jeg vet . Men min sønn har f.eks en kamerat som blir mobbet. Det er en grei og fantasirik gutt . Min sønn leker mye med han . Om da min sønn inviterer til bursdag alle i klassen , ja da kommer ikke den greie fantasirike gutten. Fordi han unngår enhver siyuasjon der han møter sine mobbere om han ikke må . Så da lar vi heller være å invitere mobberene .

Jeg vet at foreldrene til mobberene har blitt kontaktet, ingenting skjer, skolen gjør ikkenoe . Så da har jeg ikke noe medlidenhet med mobberene her, de overlever nok uten denne bursdagen .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Glad for ydmykelse? Seriøst...

Hallo det er måten man gjør det på. tenk på om gutten ikke får mulighet til å vaske seg eller dusje hjemme pga omsorgssvikt, da hadde jeg sagt til gutten, hvis du vil kan du låne dusjen hos oss. jeg hadde ikke revet av han klærne og tvunget han i dusjen. er ikke det jeg mener.

Jeg hadde pakka det inn og fått det til å høres ut som om han ikke hadde tid til å ordne seg før bursdagen hjemme så kunne han gjort det der. En sjuåring klarer forresten fint å dusje og kle på seg selv.

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Å be ham dusje når han kommer i bursdagen blir selvsagt for dumt. Men det som noen foreslo med badebursdag for alle guttene var genialt, og løser alle problemer.

Og til Sebastianen, som har veltilpassede barn, men nekter å invitere mobbere: Hvis barna dine er så #%/& veltilpassede, så er det vel ingen som mobber dem? Og da er det ingen grunn for deg til å utelate noen. Hvis du mener at mobbere skal utestenges fra alle situasjoner, uansett, hvem er det da som mobber?

HALLO det er MOBBERNE som ikke er veltilpasset ikke mobbeOFFERNE.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto i kassakø på butikken forleden etter jobb, og det var en GRUSOM eim og STANK av fotsvette fra personen foran meg i køen, hver gang vedkommende beveget seg kom eim seilende - jeg rygget og rygget, og til slutt måtte jeg bare forsøke la være å puste til varene var i posen og jeg kunne (omtrent) løpe derfra!

Jeg kunne se de som sto i kassen ved siden av reagerte, de ansatte og andre kunder - men ingen sa noe...

Det ville vært grusomt frekt å si noe, samtidig - hvordan skal vedkommende vite hvordan det er for andre om ingen sier noe? Tross alt tror jeg neppe vedkommende selv kjente lukten for da hadde h*n nok gjort noe med det, ingen VIL gå rundt å lukte gris...

På jobb hadde vi en som var sterkt plaget med svette, det luktet så ille at det faktisk ble tatt opp via AMU og det ble en sak med HR og bedriftselsetjenesten fordi andre nektet arbeide med vedkommende... Ubehagelig sak for alle parter..

Men det jeg reagerer på er at ikke læreren tok imot saken i steden for å avvise den. Jeg skjønner at de ikke kan diskutere en elev med andre foreldre, men det er mulig å ta imot en sak uten å gå inn i den tror jeg...

Forøvrig har jeg tillatt at enkelte elever ikke bes i selskap her da mine ikke har lekt med dem, de er ikke venner osv osv og skammer meg ikke over å si det heller, men da dreier deg seg om flere barn og ikke bare ett... Hos oss er det som regel de av medelevene (både over og under i klassetrinn) som barnet faktisk leker med og har som venner som bes i selskap.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snakk om tolvåringer, så burde gutten din få bestemme selv hvem han vil invitere. Og det er vel mer snakk om å invitere alle kompisene hans, de han har kjent siden de begynte på skole sammen, enn å invitere "alle i klassen unntatt en". Samtidig som denne andre gutten ikke bør føle seg utestengt. Som andre her har foreslått, hva med bursdag i basseng/lekeland/bowling, paintball, eller lignende? Du skriver at gutten trekker seg unna de andre, men det betyr jo ikke nødvendigvis at han ikke vil ha kontakt. Håper du forteller oss hva du bestemmer deg for.. Og seriøst, om han luker SÅ fælt så må du nesten si fra om det (igjen).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...