Gå til innhold

Gyldig grunn til å ikke be i bursdag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det noen gyldig grunn til å ikke be noen i bursdag? I såfall, hvilken?

Sønnen min har snart bursdag og vil be alle guttene (de er bare 7 inkludert min sønn) som han alltid har gjort uten om en ny gutt som begynte i høst. Problemet er at han lukter så og si helt forjævlig. Jeg har selv vært vitne til det og det er som å gå inn i en fjøs for å si det mildt. Det lukter heller ikke noe godt i klasserommet og sønnen min er blant annet veldig sårbar for lukter så han klarer ikke å spise maten i pausen heller.

Den gutten er heller ikke sammen med noen i klassen i skoletiden eller på fritiden heller, men er med en i paralellklassen.

Hva mener dere? Er det greit å ikke be han?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syntes det høres forferdelig ut å utelate ham, men jeg skjønner at lukten er sjenerende. Har dere tenkt på å kontakte barnevernet? Jeg syntes det virker som barnemishandling om han ikke får dusjet når han burde... Er dette noe dere kan ta opp med en lærer?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh nei? Selvsagt er det ikke greit å ikke be han. Her må dere få gjort noe med lukten. Ta kontakt med læreren så får han/hun jobbe med å få tatt dette videre til foreldrene og få ordnet opp i dette.

Lukt og dårlig ånde er meget sosialt hemmende og det er viktig at vi som da er sosialt oppegående får ordnet opp i dette med de beste intensjoner i forhold til barnet det gjelder.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det høres forferdelig ut å utelate ham, men jeg skjønner at lukten er sjenerende. Har dere tenkt på å kontakte barnevernet? Jeg syntes det virker som barnemishandling om han ikke får dusjet når han burde... Er dette noe dere kan ta opp med en lærer?

Nei, det har jeg ikke tenkt på. Men har sag ti fra til læreren på konferanse time, men hun sa henne ikke kunne gjøre noe og ville ikke prate om det.

Og dette er ikke litt heller, det stinker i hele rommet. Da jeg var på konferansetime så var vi i klasserommet og jeg kunne kjenne at det lukter helt grusomt og da hadde elevene til og med godt hjem for dagen for flere timer siden.

Nå er det også slik at den gutten er hellr ikke intrssert i å være med de andre heller. Jeg vet de har prøvd, men han gikk sin vei. Mens alle de andre er sammen både på fritiden og i skoletiden.

Ja, jeg synes selv det er litt leit. Mannen min står nå på sit og sier at han skal ikke inn i huset og sønnen min vil jo ha de andre der da de er vennene hans så derfor spør jeg hva dere mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er bursdags så må jo han og bli inkludert. Kan skjønne det med lukten kan skape litt trøbbel, men du kan gjerne si det til læreren igjen, og h*n kan sende gutten til helsesøster på skolen, og hun kan igjen kontakte foreldrene hans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det har jeg ikke tenkt på. Men har sag ti fra til læreren på konferanse time, men hun sa henne ikke kunne gjøre noe og ville ikke prate om det.

Og dette er ikke litt heller, det stinker i hele rommet. Da jeg var på konferansetime så var vi i klasserommet og jeg kunne kjenne at det lukter helt grusomt og da hadde elevene til og med godt hjem for dagen for flere timer siden.

Nå er det også slik at den gutten er hellr ikke intrssert i å være med de andre heller. Jeg vet de har prøvd, men han gikk sin vei. Mens alle de andre er sammen både på fritiden og i skoletiden.

Ja, jeg synes selv det er litt leit. Mannen min står nå på sit og sier at han skal ikke inn i huset og sønnen min vil jo ha de andre der da de er vennene hans så derfor spør jeg hva dere mener.

Jeg syns det er helt horribelt om dere ikke inviterer han. Da synker dere faen meg lavt.

Men hør med de andre foreldrene om de har gjort seg opp noen tanker om lukten, så får dere igjen ta kontakt med lærer. Om lærer ikke vil gjøre noe så går dere til rektor.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke tenkt på. Men har sag ti fra til læreren på konferanse time, men hun sa henne ikke kunne gjøre noe og ville ikke prate om det.

Og dette er ikke litt heller, det stinker i hele rommet. Da jeg var på konferansetime så var vi i klasserommet og jeg kunne kjenne at det lukter helt grusomt og da hadde elevene til og med godt hjem for dagen for flere timer siden.

Nå er det også slik at den gutten er hellr ikke intrssert i å være med de andre heller. Jeg vet de har prøvd, men han gikk sin vei. Mens alle de andre er sammen både på fritiden og i skoletiden.

Ja, jeg synes selv det er litt leit. Mannen min står nå på sit og sier at han skal ikke inn i huset og sønnen min vil jo ha de andre der da de er vennene hans så derfor spør jeg hva dere mener.

Jeg skjønner at dere ikke vil invitere ham, og jeg hadde nok vegret meg for å invitere ham selv (er nazi på lukter)

Men denne gutten må ha det forferdelig vanskelig. kanskje han er vant til å bli utelatt, og dermed framstår som uinteressert for å slippe å bli såret? Om dere vil gjøre en god ting, så ringer dere barnevernet, for dette høres rett og slett ikke sunt ut for et lite barn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du påstår at en liten gutt lukter så jævlig at ingen orker å være sammen med ham, og at det er så ille at det stinker i klasserommet flere timer etter at han har vært der? Og læreren sier hun ikke kan gjøre noe med det?

Mhm... :filer:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom alle de andre skal bes, så ber dere han også. Det er vel ikke noe å diskutere en gang. Sånn er det bare. Enten alle eller kun et par.

Ikke bare stenger dere denne gutten ute, men i tillegg lærer dere sønnen deres at det er greit å ekskludere en. Fysj!!! Ikke rart barn mobber, når de lærer av foreldrene sine at det er helt greit.

Uansett er det vel lite sannsynlig at han kommer, ettersom du sier at han ikke er interessert i å være sammen med de andre i klassen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter å tro at en syvåring kan lukte så ille. Hva mener du med fjøs? Bæsj? I så fall har han jo et medisinsk problem han ikke kan noe for.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du påstår at en liten gutt lukter så jævlig at ingen orker å være sammen med ham, og at det er så ille at det stinker i klasserommet flere timer etter at han har vært der? Og læreren sier hun ikke kan gjøre noe med det?

Mhm... :filer:

Har aldri sagt at ingen gidder å være sammen med han. Det er han som ikke vil være sammen med dem. Han er venn med en i en annen klasse. De har faktisk prøvd å inkludere han.

Og har snakket med sønnen min mange ganger og han er ganske klar på ingen er slemme med han eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor nevnte jeg at det var en liten gutt eller at han syv år?

De er 12, eller blir 12 i år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg tror det fins en liten prosentdel av barn som stinker så grusomt. husker det var en jente på skolen som luktet vondt. Hun luktet ikke så grusomt som fjøs, men det er en eim ...

Det at denne gutten ikke vil være med de andre, kan tyde på at han har problemer. Kanskje han er vant med å bli utelatt og unngår å såre seg selv? Kanskje han har hørt det før at han lukter vondt?

Går han i skitne klær, og er skitten i håret?

Hva med foreldrene hans? Hvor er de inne i bildet?

Jeg tror du rett og slett må ta en prat med foreldrene til gutten. Det er mye bedre å si det som det er, for da kan man gjøre noe med det. Også må man bygge opp igjen selvbildet og selvtilliten til gutten.

Syns det er rart at foreldrene til denne gutten lar han gå rundt å lukte vondt?

Vet noen mennesker får vond kroppslukt om de spiser feil mat, så det kan være noe. Han må iallfall ha hjelp, for sånn kan han ikke gå!

Ellers vil jeg si at gutten må bli bedt, men det blir jo vanskelig med tanke på kroppslukt... Ikke hyggelig å spise om noen stinker?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er mest bekymringsfullt er jo at medelevene sitter i "fjøslukta" i klasserommet hver dag i mange timer, der hvor de skal lære. Bursdagen blir en bagatell i forhold. Synes dere bør snakke med foreldrene til gutten om problemet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor nevnte jeg at det var en liten gutt eller at han syv år?

De er 12, eller blir 12 i år.

Hvis det var tallet 7 noen reageerte så mente jeg med det at de er 7 stykker inkludert min sønn og ikke 7 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har aldri sagt at ingen gidder å være sammen med han. Det er han som ikke vil være sammen med dem. Han er venn med en i en annen klasse. De har faktisk prøvd å inkludere han.

Og har snakket med sønnen min mange ganger og han er ganske klar på ingen er slemme med han eller noe sånt.

Det kan ikke være mulig at det er ille, ellers ville selvfølgelig læreren ha reagert og gjort noe. Det er arbeidsplassen hennes vi snakker om, og du påstår at det fortsatt stinker i klasserommet flere timer etter at han har gått hjem? Rimelig spesielt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Prøv og sett deg inn i denne guttens situasjon. Folk viker unna, prøver å unngå å ha personen i selskap fordi han lukter vondt, noe han garantert har lagt merke til. Han blir ekskludert fra fellesskapet av en årsak han kanskje ikke kjenner selv. Mange av de som lukter vet det ikke selv. Hvordan skal du forklare gutten hvorfor han ikke ble bedt i bursdagen? Skal du fortelle hvorfor eller skal du lyve? Eller skal du ikke si noe som helst? Uansett hva du gjør vil det sitte en ensom, stakkars gutt som føler seg mindre verdt og helt utstøtt av sin egen klasse. Det vil tære på selvtilliten og selvbildet hans.

Jeg hater vonde lukter og klarer ikke være i nærheten av mennesker som stinker så jeg forstår godt hvorfor du anser dette som problematisk. Men dette er faktisk noe du som forelder må ta opp med læreren! Når noen lukter så vondt er det som regel underliggende årsaker til det. Det kan være forhold i hjemmet som gjør det, eller det kan være psykiske lidelser hos gutten, osv. Dette er VIKTIG.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lag bursdagen på et badeland da. så får han vasket seg. gratis såpe og shampo til alle.

han lille stakkar som lukter vondt vil ikke ha venner? han stikker sikkert fordi han har for mange dårlige opplevelser. kanskje du kan gi ham en bra. hvis du klarer det er det mer verd enn alle verdens bursdagskaker og ballonger og pølser.

når det er sagt. du må ikke gi deg på at læreren skal engasjere seg og hjelpe gutten. gå til rektor hvis du ikke når fram!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være gutten går på noen medisiner som gir vond kroppslukt. Mener å ha hørt at det finnes visse medisiner som får ånden og kroppslukten til å rett og slett stinke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...