Gå til innhold

Hvorfor i H*** kan ikke foreldre oppdra barna sine


Elensire

Anbefalte innlegg

Hva i all verden er det som skjer med foreldre nå for tiden?

Vi flyttet for noen år siden inn i et sameie, i den nest øverste leiligheten. Det viste seg ganske raskt at vi trakk jokeren når det kom til naboer, da vi fikk nye naboer under oss året etter. De flyttet inn i en tre roms leilighet med samme størrelsen som vår (86 kvm) med tre barn. Disse barna har siden gjort tilværelsen i leiligheten til et helvete for oss!

Det løpes og hyles og skrikes hele dagen. Det smelles med dører, de henger ut vinduer rett under soverommet vårt og skriker, de kommuniserer utelukkende ved å hyle hele dagen. og da mener jeg ikke at det er barn som slår seg og som gråter litt, jeg snakker om hyling for fulle lunger, og utelukkende hyling hele dagen.

De står opp gry tidlig hver eneste dag, og de legger seg senere enn det vi gjør. Ofte ender det opp med at vi står opp langt tidligere enn det vi trenger, og det vi bør, fordi det er umulig å sove pga bråk fra de. Vi har gitt de beskjed flere ganger, og blir bare møtt med fliring og spørsmål om hva de skal gjøre. Når jeg sier at det ikke er mitt problem, men deres som foreldre, så sier de at barna bare ikke hører.

I kveld hoppet mannen min i gulvet kl 22.15 for å få de til å roe seg. Da hadde de bråkt noe inni granskauen hele dagen. Naboen under hadde deretter nerver til å ringe på til oss og si at vi må respektere at de er barn, og at de bråker. Når jeg sier at vi fint respekterer det på dagtid, men at de må respektere at vi ikke vil ha bråk absolutt hele dagen, så flirte han bare og sa at det var vårt problem som ikke hadde valgt å få barn. WTF??? han stod hele tiden og ba omn løsninger for hva de kunne gjøre, og da jeg foreslo at de kunne aktivisere barna ute mer, så så han på meg som om jeg var verdens dummeste menneske. der etter så svarte han om ikke jeg trodde at han ønsket litt fred og ro og, og ikke minst fritid. han hadde ingen planer om å gjøre noe som helst med barna når han var ferdig på jobb.

Barna legger seg vanligvis i 11-11.30 tiden, og står i følge foreldrene opp alt i 5 tiden om morgenen. jeg tviler ikke på at det er sant etter alle de tidlige morgene vi har hatt pga ungene.

så foreldrene har ingen planer om å oppdra barna sine, de gir en blanke F i om de plager andre og ødelegger og forstyrrer for de andre naboene sine. De hadde til og med nerver til å dra den ene ungen deres opp i bare pysjen for at vi skulle kjefte på han fordi vi mente de bråkte :sjokkert::sjokkert: som om det skulle være vår jobb å oppdra ungene deres.

hva er det som skjer med sånne folk?? de ødelegger all glede og ro jeg tidligere har hatt i hjemmet mitt, og sier rett ut at det driter de i :hakeslepp: jeg er så sint nå at jeg har lyst til å legge meg ned og grine!!!

hva kan gjøres med sånne mennesker? er rett og slett desperat her nå!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynne å ta igjen? :lur:

Henger ut vinduet og skriker = bøtte med vann i hodet

Hver gang de bråker og skråler = hopp/tramp i gulvet

Kanskje blir familien under så lei av deres bråk til slutt at de faktisk begynner å oppdra ungene.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres helt forjævlig ut. Tror jeg hadde flytta hvis jeg var dere (ikke at jeg mener det er rett at dere skal flytte, men av og til er det den eneste løsningen hvis man ikke har noe styre å gå til).

Han faren hørtes ikke helt god ut, ikke rart barna er som de er :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er barna i 15 års alderen da siden de får lov til å være oppe til 23.30? Er det ikke normalt å legge skolebarn i 20-21 tiden?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelpes! Glad jeg ikke bor sånn til. vel huseier har barnebarna på besøk endel helger og da løpes det, hoppes og skrikes fra 8-9 på mårran men overlever det. er det ikke noe styre i der dere bor som dere kan kontakte og si ifra til? evt ring politiet og si at de ikke overholder ro orden etter det og det klokkeslettet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy faen. Jeg kjenner at jeg blir så ufattelig forbanna på dine vegne. Stakkars deg ts... Det er fælt når man ikke kan ha det bra i sitt eget hjem.

Jeg hadde faktisk gått ned neste gang og klagd, vært ISKALD og rolig og truet med barnevernet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter som telefonintervjuer til vanlig og VET at dagens unge ikke har oppdragelse. Hvor får de den fra? Jo dagens voksne! Nå gjelder det selvfølgelig ikke absolutt alle men endel drittunger med umodne foreldre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la sinnet ditt gå utover barna.

Her er det foreldrene som er helt ute å kjøre. Dette høres ut som en barnevernssak. :(

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nesten jeg hadde levert inn en bekymringsmelding til barnevernet jeg. Og fått borettslaget til å snakke med de.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn som legger seg halv 12 og står opp igjen kl 5?

Gjeng med adhd-tilfeller eller?

Eller er det snakk om barn som ikke har ro på seg til å sove fordi de ikke har det bra?

Og sende opp ungen i pysjen så dere skal kjefte på han?????? Høres ut som de har noen virkelig pedagogisk-opplærte foreldre. Not.

En tlf til barnevernet tror jeg du skal unne deg fortest mulig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt sinnsyk! Aldri i livet om mine barn skal holde på sånn værtfall.. Men bruker det ikke å være noe sameiemøte? Så kan man ta det opp der.. Går ikke ant at dere Skal fortsette å leve sånn!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er barna i 15 års alderen da siden de får lov til å være oppe til 23.30? Er det ikke normalt å legge skolebarn i 20-21 tiden?

Nei da, de to største barna går i barneskolen. Ene i første klasse, og eldste går vel i 4-5 klasse. Minste mann burde vært i barnehagen, er vel en 4 år eller noe i den duren. så for min del synes jeg at det er helt horribelt at barn har den slags døgnrytme!

hjelpes! Glad jeg ikke bor sånn til. vel huseier har barnebarna på besøk endel helger og da løpes det, hoppes og skrikes fra 8-9 på mårran men overlever det. er det ikke noe styre i der dere bor som dere kan kontakte og si ifra til? evt ring politiet og si at de ikke overholder ro orden etter det og det klokkeslettet?

Problemet er at vi begge sitter i styret i sameiet her, og de respekterer heller ikke advarsler gitt fra oss som styremedlemmer. De driter i alle andre enn seg selv virker det som.

Politiet tviler jeg på at rykker ut og hjelper hvis vi ringer og sier at naboungene ikke blir oppdratt, og roer seg ned etter sameiets regler.

Ikke la sinnet ditt gå utover barna.

Her er det foreldrene som er helt ute å kjøre. Dette høres ut som en barnevernssak. :(

nei, vi forsøker vårt beste. men det er uendelig feigt å sende barna ut for å åpne døren når vi ringer på for å klage, og jeg synes det er enda verre når de drar ungene opp til oss så vi skal kjefte på de. De sier det selv og "kom inn og kjeft på de dere da". Har lyst til å rive håret av meg nå. takler snart ikke mer. Jeg syns virkelig at vi fortjener et hjem jeg og som alle andre.

Barnevernet er nok gjerne veien å gå ser det ut som...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja barnevernet. Men er det ikke slik at sameier har hjemmel til å hive ut folk om de bryter regler gjentagende?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja barnevernet. Men er det ikke slik at sameier har hjemmel til å hive ut folk om de bryter regler gjentagende?

Jo da, det har de. men det er en fryktelig lang og tidkrevende prosses. Det må gies skriftlige advarsler i fleng før en kan gå til retten og kreve fravikelse. Jeg vet at naboen under de vurderer å selge leiligheten sin. Han takler de snart ikke han heller. Noe må vi kunne gjøre, men det blir ekstra vanskelig siden vi som sagt er i styret selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo da, det har de. men det er en fryktelig lang og tidkrevende prosses. Det må gies skriftlige advarsler i fleng før en kan gå til retten og kreve fravikelse. Jeg vet at naboen under de vurderer å selge leiligheten sin. Han takler de snart ikke han heller. Noe må vi kunne gjøre, men det blir ekstra vanskelig siden vi som sagt er i styret selv.

Dere må finne ut nøyaktig hva dere må gjøre for å kunne kaste de ut. Hvor mange skriftlige advarsler, lov om formkrav og alt. La sameiet betale for en time hos advokat. Og så må dere bare begynne prosessen. Du sier det tar lang tid, men når du likevel må gå og høre på de så kan dere vel bare begynne først som sist?

Og ring barnevernet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, det har de. men det er en fryktelig lang og tidkrevende prosses. Det må gies skriftlige advarsler i fleng før en kan gå til retten og kreve fravikelse. Jeg vet at naboen under de vurderer å selge leiligheten sin. Han takler de snart ikke han heller. Noe må vi kunne gjøre, men det blir ekstra vanskelig siden vi som sagt er i styret selv.

Jeg må bare spørre.. :sjenert: Er det en norsk familie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de er ikke det. Men i bunn og grunn synes jeg det er uvesentlig. Jeg har fortsatt tilgode og høre om en kultur som nekter å oppdra barna sine. Vi får sette i gang det vi kan, og så får vi se oss om etter noe nytt, om vi kan finne noe. For nå er det nok for min del....virkelig nok!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det høres veldig slitsomt ut! De barna la seg seint. Dessuten skal det være rolig kl 23 uansett hvor det er. De kan ikke klage på dere, så står de bare å fniser - det er litt umodent! Som så de andre nevner prøv å gi en bekymringmelding til barnevernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...