Gå til innhold

konvertere til islam....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takk for tipset. Tror jeg konventerer til islam i morgen. Tar søndag også for sikkerhets skyld så blir jeg dobbelmuslim.

tenkte du er i trassalderen ja. slapp av det er bare en fase. om 1-2 år er det noe annet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gitt mine tips.

Gå i moskeen. Det som er verd å legge merke til er at det er ytterst få kvinner i moskeer. Ikke en gang begravelser får de være med på. Islam er en mannsreligion, og kvinner er ikke invitert.

Etter Utøya begikk imamene flere forferdelige feil. De lot kvinner slippe til i begravelser, de gikk i kirker og var i kvinners og vantro presters nærhet. Det gikk ikke upåaktet hen. Jeg lover.

Kvinner fra skattevesenet har talt i moskeer. Det eneste imamer har respekt for er skattefolk. De er mer redd skattevesenet enn åndevesenet sitt. Vanlige kvinner ville ikke fått et sekund taletid. Ikke geiter heller.

Norges muslimer er i sjokk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anyway.....takk for svar!!! Jeg har desverre ikke så mange muslimske venner, men skal prøve å kontakte et monske :) Synstst det er litt trist at folk har sååååå mye fordommer......og at når en har et ønske om å konvertere, ikke kan søke om råd/hjelp uten å bli mistenkt :forvirret:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anyway.....takk for svar!!! Jeg har desverre ikke så mange muslimske venner, men skal prøve å kontakte et monske :) Synstst det er litt trist at folk har sååååå mye fordommer......og at når en har et ønske om å konvertere, ikke kan søke om råd/hjelp uten å bli mistenkt :forvirret:

Du trenger ikke en moske for å konvertere. Det eneste du må gjøre er å si trosbekjennelsen og tro på den/mene det. Om du vil ha mer info om Islam og/eller prosessen, så har islam.no et eget forum. Der er det flere norske konvertitter som sikkert kan hjelpe deg på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, gå fra å være et fritt menneske til å konvertere til Islam. Lykke til!¨

Bare tenk deg godt om før du blir voldtatt av din kommende ektemann - no offence.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei!

Lurte på om noen her på forumet hvet hvor og hvordan jeg kan konvertere til islam.

Er en jente på 19 år som lenge har tenkt på dette, men har altid vært litt usiller på hvordan man kan kovertere :forvirret:

Hvordan har livet ditt som muslim vært?

Anonym poster: b4d029825e723af611fca4fe0c54bb7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å herregud, gå fra å være et fritt menneske til å konvertere til Islam. Lykke til!¨

Bare tenk deg godt om før du blir voldtatt av din kommende ektemann - no offence.

Så på en skala fra 1 til 10, hvor mye bedre følte du deg når du la ut denne kommentaren? 'No offence'.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde tenkte deg grundig om først. Veldig mange muslimer mener at det er dødsstraff for å slutte å tro på guden deres, så valget ditt kan bli fatalt!

Millioner av muslimer lever i land der de ikke uten frykt for sitt liv kan velge religion selv.

Edit: Av en eller annen merkelig grunn ble denne meldingen slettet.

Men dette er jo Norge? :rolleyes:

Edit, Oi, gammel tråd ja!

Endret av Avi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt mine tips.

Gå i moskeen. Det som er verd å legge merke til er at det er ytterst få kvinner i moskeer. Ikke en gang begravelser får de være med på. Islam er en mannsreligion, og kvinner er ikke invitert.

Etter Utøya begikk imamene flere forferdelige feil. De lot kvinner slippe til i begravelser, de gikk i kirker og var i kvinners og vantro presters nærhet. Det gikk ikke upåaktet hen. Jeg lover.

Kvinner fra skattevesenet har talt i moskeer. Det eneste imamer har respekt for er skattefolk. De er mer redd skattevesenet enn åndevesenet sitt. Vanlige kvinner ville ikke fått et sekund taletid. Ikke geiter heller.

Norges muslimer er i sjokk.

Gammel tråd, men jeg tviler sterkt på at du har vært i noen moskèer i Oslo..flust med kvinnfolk der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...