Gå til innhold

Detaljer og helhet

Tornerosa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ringt jeg og, med skjult nummer, samme "samtale" som din, sånn ca. "Da" og da jeg ikke svarte "hallå" to ganger. Da la jeg på. Masse virrvarr i bakgrunnen. Hørtes østeuropeisk ut?

Vi er skikkelig gale på en fredagskveld :danse:

Mor Aase finner skummel musikk for meg som han skal få rett i øret! :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps ikke noe rart at han er irritert, med så mye bølletelefoner på kort tid :fnise:

Han får smake sin egen medisin! :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrlig! :klappe i hendene:

Han tar ikke telefonen nå nei? haha, hadde jeg vært fjortis ville jeg sagt: Han er så eid! :fnise:

Og: Ingen bøller ustraffet med Tornerosa! Da får de både Kosemose og Mor Aase og Tornerosa på nakken (og kanskje flere til?) hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eid? Han er så eid? Hm, har jeg gått glipp av. Hva betyr det på gammeldamespråk?

Ingen bøller ustraffet her i gården, nei! :kjefte: Jeg har vært på telefongen hos ham i hele kveld, ringer og ringer, håper han irriterer seg! :fnise:

I morgen blir det vekking klokka 05.30. Og søndagsmorran 05.00. Hah!

Pink Floyd på NRK1.

Og jeg planlegger; jeg begynner øverst.

Huset mitt er sånn

øverst - stue

nest øverst - kjøkken, kjøkkengang, gang

nest nederst - tre soverom, bad, toalett

nederst - kaninbule, vaskerom, bod

Fire halvplan. Sånn, nå vet alle i denne byen hvor jeg bor. :fnise:

Og jeg begynner på øverste halvplan, i stua. Inkluderer også veranda, hvor det fortsatt ser ut som om det er sommer. Bortsett fra at plantene er visne.

Åh, det skal bli lekkert. :jepp:

Begynner nå, jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro! Planlegge innredning - den beste syssel som finnes (nesten). Helt siden jeg var ganske liten har jeg elsket det. Husker jeg tegnet planløsninger over drømmehuset mitt på ruteark hos besteforeldrene mine. Atriumshus drømte jeg om da, og nå. Og senest på flyet hjem fra solen, satt jeg og tegnet på huset mitt, hvordan det kunne være hvis jeg flyttet en vegg, bygde på litt, fjernet litt gulv fra 2. etasjen, etc.

Og nå må du huske å ringe tidlig i morgen da! Hehe, veldig veldig bra!

Eid - tja, jeg er jo ingen fjortis, så er ikke helt riktig sikker på hva det betyr. Men tror det betyr det samme som å peke nese. At man vant, og lo både sist og best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eid, altså. :overrasket:

Alt de finner på, disse fjortiser. Kan ikke teeeenke meg at vi brukte slike dølle uttrykk!

Nå blir det ikke så veldig mye ominnredning, er jeg redd. Skulle gjerne flyttet om på hele kåken, men jeg tror nok definitivt at nåværende løsning er den beste. Men her skal renskes, flyttes om på løsøre - og så skal jeg fjerne litt overflødigheter, bli flinkere til å heller bytte på hva jeg har stående framme i stedet for at samtlige lysestaker jeg eier skal stå framme... :sjenert: Denslags. Må jo ha rom til nisser og engler, også.

Så er det kommet et nytt moment å ta hensyn til - Cameliapus. Hun er...nysgjerrig. Jeg kjøpte meg i dag en Dendrobium-orkidé en sånn helhvit en, steikdyr men fryktelig fin. Ser for meg at pus vil legge sin elsk på den, så den må få et fornuftig sted å stå på. Hun kommer seg opp på alle flater i hele stua, har jeg observert...

Tørke støv, vaske golv, støvsuge sofa og teppe skikkelig... Stearinlys, blomster, røkelse, fruktfat overfylt av mandariner... Vaske vinduer? Hm. Og det jeg virkelig burde gjort, var å få orden på alle kabler. Det er fryktelig mange kabler på stua. Har ikke greid å finne noen god løsning - noen som har en slik kabelkveiler å anbefale? Eller sånne lister som kan bygge inn kabler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dette var en dårlig idé. Surere og surere i stedet for blidere og blidere? Hm.

Men alltid sånn når man begynner på noe. Kaos øker og øker, helt til et punkt da det ordner seg igjen. Nå er det kaos.

Og på tide å legge seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fryktelig mange kabler på stua. Har ikke greid å finne noen god løsning - noen som har en slik kabelkveiler å anbefale? Eller sånne lister som kan bygge inn kabler?

Siden en ikke finnes nevenyttig så gikk en til innkjøp av selvklebende kabelgater hos Claes Ohlson. Koster litt, men fungerer utmerket. Finnes i forksjellige størrelser og løsninger alt etter hvor mye kabel det er snakk om. Ellers så bruker en strips til å holde ledninger bak tv og datautstyr i fine ryddige kveiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden en ikke finnes nevenyttig så gikk en til innkjøp av selvklebende kabelgater hos Claes Ohlson. Koster litt, men fungerer utmerket. Finnes i forksjellige størrelser og løsninger alt etter hvor mye kabel det er snakk om. Ellers så bruker en strips til å holde ledninger bak tv og datautstyr i fine ryddige kveiler.

Akkurat. Jeg må se på saken.

Århundets hodepine. :forvirret: Sovnet halv fire i natt. Tenkte å stå opp elleve, hadde satt klokka på ringing, tenkte det var passe antall timer søvn. Men var så trøtt at jeg flyttet klokka til 12.30. Da hadde jeg skallebank, og fant ut at jeg skulle sove den av meg. Våknet med ujevne mellomrom, verre hodepine for hver gang. Var våken nok til å kjenne etter, var også våken nok til å ringe min DA-kompis. Første gang jeg ringte, var 06. I 14-tiden hadde jeg en intensiv periode. Da pratet han fælt hver gang. Kunne sitte i opp til ett minutt å høre ham skravle. På et rart språk jeg aldri har hørt. Men jeg hørte at han nevnte ordet familia flere ganger, og etter hvert ble det litt skummelt. Kanskje han truet, kanskje han skulle gjøre noe med min familia. Synes det var en liten touch av trussel i stemmen hans, ikke noe voldsomt, men kanskje litt. Han liret av seg 2-3 setninger, så pause i 3-4 sekunder. Så på´n igjen. Må si jeg har litt lyst til å finne ut hvem som eier dette nummeret. Han har ikke ringt noe mer siden 15-tiden i går ettermiddag.

Hadde vurdert tur ut på byen i kveld, en halvveisavtale med Dressmannen. Han skulle på julebord først, var snakk om å treffes etterpå. Men jeg orker ikke. Hodepinen er nå én ting, men jeg er overhodet ikke i gå-ut-modus. Føler meg egentlig ganske nede. Det skal så lite til, en slags avvisning, og jeg rakner. En avvisning fra et hold hvor jeg ikke regnet med avvisning, fra et hold som på mange måter er min havn. Egentlig er det ikke avvisning, heller, mer en korreksjon. Og jeg tåler sånt så dårlig, jeg blir litt...fornærmet. Det var i hvertfall nok til å skremme denne krepsen inn i skallet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vurdert tur ut på byen i kveld, en halvveisavtale med Dressmannen. Han skulle på julebord først, var snakk om å treffes etterpå. Men jeg orker ikke. Hodepinen er nå én ting, men jeg er overhodet ikke i gå-ut-modus. Føler meg egentlig ganske nede. Det skal så lite til, en slags avvisning, og jeg rakner. En avvisning fra et hold hvor jeg ikke regnet med avvisning, fra et hold som på mange måter er min havn. Egentlig er det ikke avvisning, heller, mer en korreksjon. Og jeg tåler sånt så dårlig, jeg blir litt...fornærmet. Det var i hvertfall nok til å skremme denne krepsen inn i skallet sitt.

Hæ?!? :klo:

Kan kandidaten greie ut om saka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæ?!? :klo:

Kan kandidaten greie ut om saka?

Nix, det står jo der.

Jeg er sur og fornærma, og da forsvinner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Down her også. Droppa julebord i kveld, hvor også din gode nabo deltar. Angrer selvsagt nå, men var så sliten og trøtt etter dagvakt. Også hadde jeg ikkeno å ha på meg..sukk. Prøver å se det positive i det, og tenker på pengene jeg sparer. Ikke at det funker noe særlig, men.

Tenkte faktisk å sende deg mld, men så så jeg at du har hodepine, så.

Skjønner at du er fornærma jeg, siden du sitter igjen med følelsen av å være avvist. Selv om det ikke var tilfelle. Dei kjenslane...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avvisningen handlet heller ikke om Dressmannen, altså. Avvisningen som ikke egentlig er en avvisning, bare en ganske ordinær greie som jeg reagerer på fordi jeg er som jeg er... :roll:

Tar en tur på Rema og handler noe proviant til natta, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rema stengte 21 lørdag, sett på makan. Heldigvis kan Bunnpris tilby sjokolade helt fram til 22.

Hodepine på retur.

Lørdagskveld.

Synes ikke jeg har fått stort ut av denne frihelga. :( Først hos mams nesten et døgn, greit nok, det ble soving og strikking, samt at jeg fikk skiftet pære foran på bilen, naboen til foreldrene mine. Faren til min barndoms store plageånder. Eller var det jeg som plaget dem? To guttunger, i hvertfall. Har vel blitt voksne, de også. Han brukte over en time på å få skiftet pæren, det var kjempevanskelig. Endte opp med blodige knoker, det var trange forhold.

Fikk riktignok handlet et par julegaver, da.

Kom hit i går kveld, det ble sofa og husarbeid. Og i dag, bare soving. Tenke seg til, jeg stod ikke opp før klokka åtte i kveld. Det er kvalmende å tenke på. Er jeg lat? Så vanvittig trøtt, helt i ørska, når jeg våkner er det som om hele kroppen, hver eneste celle, skriker til meg: Nå har du sjansen, det er ingen som trenger deg, ingenting du må, det finnes ikke et klokkeslett på hele dagen, gjør akkurat det du har lyst til, det du trenger... Og så sovner jeg igjen. Krøller meg sammen i fosterstilling, trekker dyna opp over ørene og forsvinner inn i mørket. Til drømmene. I natt kjørte jeg bil sammen med kompis Håkon (som jeg merkelig nok kalte Jacob i hele drømmen) og en kompis av ham, han var kjekk men ung, det var sommer og vi hadde lite klær på oss. Kan vi ha vært utenfor Norge? Håkon Jacob kjørte, hans kompis satt i midten bak, jeg på hans venstre side. Husker jeg sa en gang at det var så deilig temperatur ute, det var nat men måtte være glatt over tjue pluss, "det er tropenatt", husker jeg at jeg sa. Så var det noe med at jeg også kjørte litt, og kjørte på en fyr, en på sykkel. Fordi noen (en bil? syklisten?) stoppet for å slippe over en eldre mann, han gikk på fotgjengerfeltet, men midt i, så stoppet han opp og ble stående, det oppstod en situasjon slik at jeg kjørte på en syklist. Ikke voldsomt, han veltet ikke. Håkon Jacob mente at vi etterpå burde kjøre innom politiet i fall syklisten hadde anmeldt forholdet, vi fant en politistasjon og ganske riktig, ut kom en smilende fyr (politi?) med en konvolutt i hånden. Vi ble med inn, satt rundt et bord, det ble diskutert fram og tilbake, Håkon Jacob prøvde å argumentere, til slutt sa jeg at det var jo jeg som kjørte. Og så kunne jeg fortelle at det var uaktuelt for meg å betale denne boten, den var på 5600 kroner, jeg jobber redusert og forsørger to barn, sett meg heller i fengsel. Sa jeg. Og jeg krever å få ha med ungene.

:overrasket:

Lurer på om det blir mulig å sove noe i natt. Jeg burde vel prøve å få til en closure på den drømmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå synes jeg ganske synd på meg selv.

Det er mørkt, stuas samtlige lyspærer og stearinlys greier ikke å gjøre noe med den saken.

Det er stille, tv greier ikke å gjøre noe med den saken.

Det er ensomt, sosiale fora på nett greier ikke å gjøre noe med den saken.

Jeg har fortsatt hodepine, Ibux greide ikke å gjøre noe med den saken.

I morgen kommer barna, jeg burde savne dem og være glad for det, men sannheten er at de kunne godt vært borte til neste helg. De kommer ikke engang i morgen kveld, de kommer midt på dagen.

Jeg elsker barna mine. Bare så det er klart.

I morgen er det 1. søndag i advent. Jeg hadde tenkt at huset skulle være sjaina til da. Haha. Men natta er ung. Den har i grunnen ikke begynt, og kommer ikke til å gjøre det på mange, mange timer enda.

Søster la igjen to halve Sobril da hun var her. Kanskje jeg kan bruke en halv en som sovetablett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...