pinar Skrevet 13. oktober 2011 #21 Skrevet 13. oktober 2011 For å kommentere selve tittelen på tråden, den hovedstaten jeg bor i, altså Oslo, er hvertfall ikke tom for nordmenn. Er faktisk ganske mange av dem. 5
Cuckold Skrevet 13. oktober 2011 #22 Skrevet 13. oktober 2011 Stakkars innvandrere.. Hvis de jobber så får de mye pes, om de ikke jobber får de også mye pes. Hvordan skal innvandrere få tilfredstille ufornøyde nordmenn egentlig? Det kan jo være at det er antallet innvandrere en del av oss er opptatt av, og ikke nødvendigvis det innvandrere gjør/ikke gjør. Om det bare hadde kommet samme antall innvandrere etter 1970 som fra 1900 til 1970 tipper jeg at det knapt hadde vært noen debatt om innvandring overhodet. 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #23 Skrevet 13. oktober 2011 Er det bare jeg som synes folk overreagerer noe sykt når de sier at Norge blir "overtatt av utlendinger"? Har vi virkelig ikke noe bedre å komme med? Hvorfor skal vi ha dette konstante skillet mellom "oss" og "dem"? Hvorfor blir du(ts) skremt av at en såkalt "innvandrer/ikke fullt norsk" betjener kassa, når han utfører sin jobb(å yte service)riktig - er det ikke bare det som bør spille en rolle for deg som kunde? Hvordan tror du en innvandrer oppfatter det norske folket/norske samfunnet når vi møter dem med fordommer og en kald skulder? .....kanskje er det bare jeg som blir trist av å lese sånt, men Gud, det finnes faktisk bedre ting å tenke på her i verden. Jeg tror dette er et resultat av at vi i Norge har det så godt på alle måter. Det har ført til at vi har glemt hva det vil si å være et medmenneske, og dømmer derfor folk etter land/hudfarge og ikke deres personlige egenskaper. Tenk positive tanker så slipper du å bekymre deg over sånne ubetydelige ting. Peace and Love. De overtar ihvertfall barneskolene. Da er det bare å tenke seg noen år frem i tid for å se følgene. Ikke dermed sagt at det er noe negativt, men at det er forandringer på gang kan man ikke skyve under teppet.
Gjest NozMonster Skrevet 13. oktober 2011 #24 Skrevet 13. oktober 2011 Er det bare jeg som synes folk overreagerer noe sykt når de sier at Norge blir "overtatt av utlendinger"? Har vi virkelig ikke noe bedre å komme med? Hvorfor skal vi ha dette konstante skillet mellom "oss" og "dem"? Hvorfor blir du(ts) skremt av at en såkalt "innvandrer/ikke fullt norsk" betjener kassa, når han utfører sin jobb(å yte service)riktig - er det ikke bare det som bør spille en rolle for deg som kunde? Hvordan tror du en innvandrer oppfatter det norske folket/norske samfunnet når vi møter dem med fordommer og en kald skulder? .....kanskje er det bare jeg som blir trist av å lese sånt, men Gud, det finnes faktisk bedre ting å tenke på her i verden. Jeg tror dette er et resultat av at vi i Norge har det så godt på alle måter. Det har ført til at vi har glemt hva det vil si å være et medmenneske, og dømmer derfor folk etter land/hudfarge og ikke deres personlige egenskaper. Tenk positive tanker så slipper du å bekymre deg over sånne ubetydelige ting. Peace and Love. enig jeg stortrives med mange ulike kulturer i livet mitt! for mye religion er skummelt, men det er like skummelt om man er ekstrem muslim eller ekstrem kristen! 1
Gjest Setareh Skrevet 13. oktober 2011 #25 Skrevet 13. oktober 2011 Hvorfor er du alltid så negativ moraase?? Sutre dame. 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #26 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg tror MorAase prøvde å gjøre et poeng ved å skrive om utlendinger på en negativ måte og så mot slutten avsløre at hun faktisk snakker om svensker, ikke ikke-vestlige innvandrere. Jeg fniste i det minste av hovedinnlegget og det andre innlegget hennes i tråden 5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #27 Skrevet 13. oktober 2011 Hva er som er gale med at de som ikke er etnisk norske jobber på de diverse steder? Alle mennesker er like mye verdt uansett hvilken bakgrunn de har. Jeg trives med flere tradisjoner og folk fra andre land. Det er ikke noe å hakke ned på folk!
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #28 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg tror MorAase prøvde å gjøre et poeng ved å skrive om utlendinger på en negativ måte og så mot slutten avsløre at hun faktisk snakker om svensker, ikke ikke-vestlige innvandrere. Jeg fniste i det minste av hovedinnlegget og det andre innlegget hennes i tråden Enig, startinnlegget var vel utført denne gangen. Sannsynligvis har aldri FRPmedlemmer her på KG gått så raskt fra en blodsprengt boner til et innkrympet lem. 1
Cuckold Skrevet 13. oktober 2011 #29 Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Enig, startinnlegget var vel utført denne gangen. Sannsynligvis har aldri FRPmedlemmer her på KG gått så raskt fra en blodsprengt boner til et innkrympet lem. Selv om en del innvandringsforkjempere jobber iherdig for å fremstille det som at alle som er kritiske til dagens masseinnvandring nødvendigvis må befinne seg i Frp er det nok likevel ikke slik. Like lite som at alle som er mot norsk EU-medlemskap må befinne seg i Senterpartiet. Endret 13. oktober 2011 av Cuckold 2
Gjest Sevastra Skrevet 14. oktober 2011 #30 Skrevet 14. oktober 2011 På min arbeidsplass er de som jobber best og mest de fra Russland, Pakistan og Sverige. Det er de jeg helst vil være på vakt med, da får vi mest gjort. Når jeg var å testa utelivet i Oslo med en venninne var det bare innvandrere og svensker som stod i døra/baren.(vi skulle teste ut så mange utesteder som mulig). Det føltes litt rart, men det var helt okei.
Gjest Kim Skrevet 14. oktober 2011 #31 Skrevet 14. oktober 2011 Ja det oppleves litt kleint når hele crewet er Svensk.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #32 Skrevet 14. oktober 2011 Unskyld meg.. men jeg jobber på Grønland. Som blir kaldt for en muslimsk bydel. Noe det absolutt ikke er. Det er mange invandrere der ja. Men gud hvor bra jeg koser meg der. Grønland er det triveligste stedet jeg noengang har vært. Alle menneskene har hver sin kultur, de er høffelige, åpene, snakker med deg som de har kjent deg hele livet. Imotsetning til nordmenn som får fnatt om du spørr hva klokka er.... jeg har alltid noen og prate med, det er bare og gå ut i gata. Og det er vel her en eller annen vil spytte inn noe om all kriminaliteten rundt grønland.. Da kan jeg bare si at iløpet av mine 3 år har jeg aldri opplevd mer enn ett par NORSKE fyllikker, og ett par slåsskamper.. Hadde ikke noe mer og si.. annet en at det er helt greit for meg at de er her! Norge er for alle! VERDEN er for alle. Det er ingen som EIER den! wtf?! Jeg skjønner meg ikke på dere som idet heletatt ORKER og bruke så mye energi av livet deres på og hate. istedenfor og gå ut der og hilse og begynne og slå av en prat med disse dere har dømt rett hjem igjen .. Det er faktisk verdt det og kanskje du lærer en ting eller to om noe kaldt RESPEKT! (siktet ikke til noen spesielle her inne, da jeg ikke har lest noen innlegg, men overskriften satte igang hodet mitt da dette er så tåpelig. bare godta folk for den de er. brun, svart, hvit, gul.. vi er mennesker alle sammen:) takk for meg. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #33 Skrevet 14. oktober 2011 Er dere nordmenn egentlig klar over at disse å så fæle og grusomme innvandrerne tar over "Jobbene våres" nettop fordi dere ikke GIDDER å jobbe? fordi dere sitter hjemme på ræva og klager på sosialen.. i tilegg til det klager dere faen meg på utleninger som ikke har jobb.. så klager dere faen meg på de som jobber ræva av seg og, for da har de invandert landet ditt og tatt jobben og det er jo faen ikke måte på hvor fæle de er.. Nei vet du hva. NORDMENN er fæle. og respektløse! og jeg er selv 100% norsk. så dette sier jeg av erfaring. Vi har mye og lære. Med engang en innvandrer gjør eller sier noe galt så stempler vi ALLE sammen. Men visst en nordmann gjør akkuratt den samme tingen så er det bare fordi han har det litt vanskelig og stakkars han... GET REAL PEOPLEEEEEEEEEEEEEEE!
Kosemose Skrevet 14. oktober 2011 #34 Skrevet 14. oktober 2011 Helt enig med deg, KaffeLars! Utover det synes jeg det er fryktelig synd at disse svenske okkupantene i hovedstadene tar alle servicejobbene som er "lette" å få, fra norsk ungdom som trenger jobb før, under og evt. rett etter utdannelse. Studentene er varel fri til å søke de samme jobbene? Poenget er kanskje at norsk ungdom ikke gidder disse jobbene, og at arbeidsgivere har fått nok av kravstore, bortskjemte norske ungdommer. Det finnes jobber til de som virkelig vil jobbe...
Gjest norah Skrevet 14. oktober 2011 #35 Skrevet 14. oktober 2011 Bare littegranne folkeopplysning(dog et morsomt innlegg av MorAase ); Svensker er her fordi det er høy arbeidsledighet i Sverige, og svensk ungdom kommer spesielt dårlig ut. I tillegg har de høyere skatt enn i Norge, så da kommer regnestykket bedre ut. Danmark har også høyere skatt enn oss = Norge står igjen som et lukrativt sted å ta sommerjobben, og kanskje tilogmed et helt år eller to. dog innen de to årene er over har de jo garantert havnet på fylla med et eller annet menneske på Grunerløkka hvor de alle ferdes, og dermed sitter de med skjegget i postkassa et par år før det hele er snipp snapp snute= kjapt 4 år). Det er ikke en svensk konspirasjon mot late nordmenn(eller er det kanskje det?....)
Gjest norah Skrevet 14. oktober 2011 #36 Skrevet 14. oktober 2011 Oslo er den største samekommunen. Flytt Sametinget dit. Opprett støttegrupper og integreringsråd for svensker. Sørg for at de ikke bringer med sitt masseutryddingsvåpen: surströmming. Så kan de lære svenske sykepleiere at det ikke heter "glasögon" men briller. Selv om pasienten ikke ser så godt, betyr ikke at de har glassøyer på begge. En slik slutning kan føre til at pasientene stikker i bare pysjen på flukt fra gale svensker som vil gi dem glassøyne.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #37 Skrevet 14. oktober 2011 Det kan jo være at det er antallet innvandrere en del av oss er opptatt av, og ikke nødvendigvis det innvandrere gjør/ikke gjør. Om det bare hadde kommet samme antall innvandrere etter 1970 som fra 1900 til 1970 tipper jeg at det knapt hadde vært noen debatt om innvandring overhodet. Fra 1820 til 1920 hadde Norge i snitt 2 millioner innbyggere og 900 000 utvandrere, og de aller aller fleste utvandret til Nord-Amerika. Stakkars USA og Canada som ble rent norskifisert. Selv i dag ved Stillehavskysten finner man norske stedsnavn som Fredheim, Lyngstad osv. Om det hadde kommet samme antall innvandrere til Norge etter 1970 som før, hadde vi ikke sett den samme økonomiske veksten, og en rekke tjenester hadde ligget brakk. 3
Gjest MikeWaters 2.0 Skrevet 14. oktober 2011 #38 Skrevet 14. oktober 2011 Enig, det eneste som kan toppe alvoret i trådens problemstilling er at NRK har skiftet logo! 1
Cuckold Skrevet 14. oktober 2011 #39 Skrevet 14. oktober 2011 Er dere nordmenn egentlig klar over at disse å så fæle og grusomme innvandrerne tar over "Jobbene våres" nettop fordi dere ikke GIDDER å jobbe? fordi dere sitter hjemme på ræva og klager på sosialen.. i tilegg til det klager dere faen meg på utleninger som ikke har jobb.. så klager dere faen meg på de som jobber ræva av seg og, for da har de invandert landet ditt og tatt jobben og det er jo faen ikke måte på hvor fæle de er.. Nei vet du hva. NORDMENN er fæle. og respektløse! og jeg er selv 100% norsk. så dette sier jeg av erfaring. Vi har mye og lære. Med engang en innvandrer gjør eller sier noe galt så stempler vi ALLE sammen. Men visst en nordmann gjør akkuratt den samme tingen så er det bare fordi han har det litt vanskelig og stakkars han... GET REAL PEOPLEEEEEEEEEEEEEEE! Jeg tror du kunne ha nytte av å lese hva andre skriver i stedet for å dikte inn dine egne fordommer mot folk med andre meninger og dømme folk nord og ned på feilaktig grunnlag. Det er som sagt ikke innvandrerne personlig det er noe i veien med, det som er negativ slik jeg ser det er når det kommer for mange innvandrere på kort tid. Og en del av problematikken er nettopp at masseinnvandring, selv den som kommer fra Sverige eller Polen, bidrar til å presse lønningene ned i en del yrker og vi får dårlige holdninger blant nordmenn. Det virker som nordmenn ikke lenger vil ha en del slike jobber. Da har vi blitt både bortkjemte og ødelagte. La meg sitere det jeg skrev i tråden 29% av norges befolkning på trygd Det er jo helt sinnsykt! http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=595681&view=findpost&p=9833599 På åttitallet, da masseinnvandringen ennå var i startfasen, var det fremdeles hovedsaklig etniske nordmenn som dominerte i det vi litt brutalt kan kalle "drittjobber". Dette til tross for at Norge var blitt et ganske rikt land. Hvordan løste vi problemet den gang? Jo, vi måtte betale folk anstendig for å gjøre upopulære jobber, eksemplevis innen renhold. Etter den tid har vi hatt et par-tre tiår med masseinnvandring, og i dag kan det virke som nordmenn føler seg for gode til en del av disse jobbene. Jeg er redd masseinnvandringen har bidratt negativt. For uten masseinnvandring ville markedet fortsatt tvunget frem høyere lønninger for de kjedelige slitejobbene, og hadde jobbene fortsatt vært anstendig betalt tror jeg nok vi ville fått flere nordmenn til å ta dem. Men når lønnen er lav og statusen samtidig lav, vil nok mange føle at det hverken innebærer noe fall i status eller noe fall i levestandard å gå over på trygd. Dermed tenker kanskje flere enn nødvendig i de baner. Jeg tror det ville være mye bedre samfunnsøkonomi i å sørge for å betale nordmenn det som skal til for å ta "drittjobbene" enn å importere billig arbeidskraft og se masse nordmenn gå over på trygd.
absinthia Skrevet 14. oktober 2011 #40 Skrevet 14. oktober 2011 Dette blir verre og verre for hver gang jeg besøker hovedstaden i nasjonene Norge. For noen dager siden opplevde jeg å ikek bli ekspedert av en enste fullblods nordmann! Jeg besøkte klesbutikker, kiosker, restauranter, sportsbutikker, matbutikker og til og med museer. Ikke én nordmann, ikke én betjente meg på disse stedene. Det var nesten bare svensker! Hva var poenget med unionsoppløsningen når en tillater at hovedstaden okkuperes av svensker?!? Til og med på flyreisen frem og tilbake besto betjeningen nesten utelukkende av svensker! Jeg gremmes og skremmes av dette. Jeg tipper Wergeland snur seg i sin grav! På tislutten av 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet var det ekstremt mange nordmenn som jobbet i Sverige, så vi flytter litt mellom landene etter behov for arbeid og arbeidskraft.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå