Gjest MorAase Skrevet 13. oktober 2011 #1 Skrevet 13. oktober 2011 Dette blir verre og verre for hver gang jeg besøker hovedstaden i nasjonene Norge. For noen dager siden opplevde jeg å ikek bli ekspedert av en enste fullblods nordmann! Jeg besøkte klesbutikker, kiosker, restauranter, sportsbutikker, matbutikker og til og med museer. Ikke én nordmann, ikke én betjente meg på disse stedene. Det var nesten bare svensker! Hva var poenget med unionsoppløsningen når en tillater at hovedstaden okkuperes av svensker?!? Til og med på flyreisen frem og tilbake besto betjeningen nesten utelukkende av svensker! Jeg gremmes og skremmes av dette. Jeg tipper Wergeland snur seg i sin grav! 6
altflyter Skrevet 13. oktober 2011 #3 Skrevet 13. oktober 2011 Svenskene utgjør en fantastisk ressurs for den norske stat. De betaler skatt til oss og jobber masse! Syntes vi skal være glad, jeg. Det er nok av diskusjoner om trygdesnyltere med kryssreferanser mot folk som ikke er etnisk norske. Nå skal vi altså begynne å kritisere de som gjør en innsats for oss også? 7
makkapakka Skrevet 13. oktober 2011 #4 Skrevet 13. oktober 2011 Nordmenn har "viktige" jobber de... 3
Gjest MorAase Skrevet 13. oktober 2011 #5 Skrevet 13. oktober 2011 Svenskene utgjør en fantastisk ressurs for den norske stat. De betaler skatt til oss og jobber masse! Syntes vi skal være glad, jeg. Det er nok av diskusjoner om trygdesnyltere med kryssreferanser mot folk som ikke er etnisk norske. Nå skal vi altså begynne å kritisere de som gjør en innsats for oss også? Tenker du på de som er brune i huden? Jeg møtte noen av disse også. Dtort sett i kiosker med indisk lydende navn. Så ut som om de jobbet de også? Men ja, de er jo heller ikke erkenordmenn. 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #6 Skrevet 13. oktober 2011 Hva er egentlig en nordmann da Må man ha forfedre helt fra vikingtiden? Holder det med at besteforeldrene er født og oppvokst i Norge? Må man bruke norsk kultur? Hva nå det. Min venninne er født og oppvokst i Norge, samme med foreldrene og besteforeldrene. Tror det er oldeforeldrenes som egentlig er fra et annet land og er jøder, noe hun også er og feirer heller ikke jul og slikt og skiller defor seg litt ut. Er hun norsk, nordmann? Hvorfor ikke? 6
KaffeLars Skrevet 13. oktober 2011 #7 Skrevet 13. oktober 2011 Oslo er den største samekommunen. Flytt Sametinget dit. Opprett støttegrupper og integreringsråd for svensker. Sørg for at de ikke bringer med sitt masseutryddingsvåpen: surströmming. Så kan de lære svenske sykepleiere at det ikke heter "glasögon" men briller. Selv om pasienten ikke ser så godt, betyr ikke at de har glassøyer på begge. En slik slutning kan føre til at pasientene stikker i bare pysjen på flukt fra gale svensker som vil gi dem glassøyne. 2
Larsern Skrevet 13. oktober 2011 #8 Skrevet 13. oktober 2011 Hva er egentlig en nordmann da Må man ha forfedre helt fra vikingtiden? Holder det med at besteforeldrene er født og oppvokst i Norge? Må man bruke norsk kultur? Hva nå det. Min venninne er født og oppvokst i Norge, samme med foreldrene og besteforeldrene. Tror det er oldeforeldrenes som egentlig er fra et annet land og er jøder, noe hun også er og feirer heller ikke jul og slikt og skiller defor seg litt ut. Er hun norsk, nordmann? Hvorfor ikke? Hva står i passet? Da kan man ihvertfall skille mellom om vedkommende i det minste er norsk statsborger, eller ikke. SSB opererer med andre begrep, men det kan du sjekke ut selv. Når det kommer til begrepet nordmann, så er det litt mer ullent, da spiller oppfattelsen av kultur inn, sammen med opphav og integrasjon osv. Personlig så vil jeg ikke kalle en person som ikke snakker norsk (eller samisk), for nordmann, ei heller om han snakker perfekt norsk, er født i landet, men har alle sine gener fra utlandet. Det er min definisjon, og det spiller forsåvidt ingen rolle hva jeg synes, eller om en person oppfattes som nordmann eller ikke. Ville heller ikke sett på meg selv som araber hvis jeg flyttet til et arabisk land, jøde om jeg flyttet til Israel, amerikaner om jeg flyttet til USA og atpåtil lærte meg språkene. Samme gjelder hvis jeg f.eks hadde fått barn med en kvinne fra de landene, de hadde isåfall blitt en blanding. 1
Gjest NozMonster Skrevet 13. oktober 2011 #9 Skrevet 13. oktober 2011 jeg aner ugler i mosen...dette kommer til å utvikle seg som en stygg tråd! 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #10 Skrevet 13. oktober 2011 Oslo er den største samekommunen. Flytt Sametinget dit. Opprett støttegrupper og integreringsråd for svensker. Sørg for at de ikke bringer med sitt masseutryddingsvåpen: surströmming. Så kan de lære svenske sykepleiere at det ikke heter "glasögon" men briller. Selv om pasienten ikke ser så godt, betyr ikke at de har glassøyer på begge. En slik slutning kan føre til at pasientene stikker i bare pysjen på flukt fra gale svensker som vil gi dem glassøyne. :skratte:
JohnQ Skrevet 13. oktober 2011 #11 Skrevet 13. oktober 2011 Oslo er den største samekommunen. Flytt Sametinget dit. Opprett støttegrupper og integreringsråd for svensker. Sørg for at de ikke bringer med sitt masseutryddingsvåpen: surströmming. Så kan de lære svenske sykepleiere at det ikke heter "glasögon" men briller. Selv om pasienten ikke ser så godt, betyr ikke at de har glassøyer på begge. En slik slutning kan føre til at pasientene stikker i bare pysjen på flukt fra gale svensker som vil gi dem glassøyne. Helt enig med deg, KaffeLars! Utover det synes jeg det er fryktelig synd at disse svenske okkupantene i hovedstadene tar alle servicejobbene som er "lette" å få, fra norsk ungdom som trenger jobb før, under og evt. rett etter utdannelse.
pinar Skrevet 13. oktober 2011 #12 Skrevet 13. oktober 2011 Er vel ikke svenskene som "tar" jobbene, men arbeidsgiverne som ansetter dem. For min del spiller det ingen rolle om vedkommende i kassa, bak disken osv er svensk, norsk eller annet så lenge vedkommende yter den jobben de skal gjøre 3
Gjest Normalfordeling Skrevet 13. oktober 2011 #13 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg er bare glad om jeg får god service jeg. Om personen er etnisk norks eller ikke spiller ingen rolle.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #14 Skrevet 13. oktober 2011 Nå er faktisk svensker flinkere på service en de norske ungdommen, så jeg synes det er helt på sin plass at svenskene får denne jobben jeg. Heller en blid svenske enn en furten nordmann. Jeg har selv ansatt svensker fremfor nordmenn pga at de har vært mer "behagelige" arbeidstakere. Storforlangende nordmenn med dårlig arbeidsmoral er ikke verdt penga. 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #15 Skrevet 13. oktober 2011 Er det bare jeg som synes folk overreagerer noe sykt når de sier at Norge blir "overtatt av utlendinger"? Har vi virkelig ikke noe bedre å komme med? Hvorfor skal vi ha dette konstante skillet mellom "oss" og "dem"? Hvorfor blir du(ts) skremt av at en såkalt "innvandrer/ikke fullt norsk" betjener kassa, når han utfører sin jobb(å yte service)riktig - er det ikke bare det som bør spille en rolle for deg som kunde? Hvordan tror du en innvandrer oppfatter det norske folket/norske samfunnet når vi møter dem med fordommer og en kald skulder? .....kanskje er det bare jeg som blir trist av å lese sånt, men Gud, det finnes faktisk bedre ting å tenke på her i verden. Jeg tror dette er et resultat av at vi i Norge har det så godt på alle måter. Det har ført til at vi har glemt hva det vil si å være et medmenneske, og dømmer derfor folk etter land/hudfarge og ikke deres personlige egenskaper. Tenk positive tanker så slipper du å bekymre deg over sånne ubetydelige ting. Peace and Love. 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #16 Skrevet 13. oktober 2011 Først klager dere på at utlendinger ikke har jobb og når de har jobb, da klager dere da også. 11
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #17 Skrevet 13. oktober 2011 Slike lavstatusjobber gidder i hvert fall ikke jeg å ta. 1
Cuckold Skrevet 13. oktober 2011 #18 Skrevet 13. oktober 2011 Hva er egentlig en nordmann da Må man ha forfedre helt fra vikingtiden? Holder det med at besteforeldrene er født og oppvokst i Norge? Må man bruke norsk kultur? Hva nå det. Min venninne er født og oppvokst i Norge, samme med foreldrene og besteforeldrene. Tror det er oldeforeldrenes som egentlig er fra et annet land og er jøder, noe hun også er og feirer heller ikke jul og slikt og skiller defor seg litt ut. Er hun norsk, nordmann? Hvorfor ikke? Nå har du vært heldig, for det er forsvinnende få jøder i Norge, bare ca 1500 på landsbasis, og dette er ikke akkurat en hyppig voksende gruppe, så det er overhodet ingen fare for at masseinnvandring av jøder skal få betydning for befolkningssammensetningen på kort sikt. Om venninnen din hadde ønsket å være nordmann ville det neppe vært vanskelig å oppnå. Har du innvandrerbakgrunn men oppfatter det norske folk som ditt folk, vil du sannsynligvis også finne en partner i dette folket og deres barn vil oppfatte seg som enda mer norske. Hvis du derimot tilhører en gruppe som dyrker en annen nasjonal identitet i generasjon etter generasjon vil du naturlig nok ikke oppfattes som nordmann. Det er stor forskjell på om jeg og min kjære velger å bosette oss i Frankrike, stort sett omgås franskmenn og oppdrar barna våre som franske eller om vi er så mange nordmenn som strømmer til Frankrike og bosetter oss på samme sted at vi danner en norsk enklave der vi dyrker norsk nasjonal identitet i generasjon etter generasjon ved at vi også forventer at våre barn skal føle seg norske selv om de er født og oppvokst i Frankrike, forventer at de skal finne seg en norsk partner og at de skal oppdra sine barn igjen med den samme norske identitet. Det har alltid vært en viss bevegelse over landegrensene i Europa, men så lenge det bare er enkeltmennesker eller par som bosetter seg i et annet land vil de relativt raskt tas opp i den øvrige befolkning. Det er først når det er masseinnvandring, slik det f.eks har vært til USA det dannes enklaver der ulike opphavslands nasjonale identitet blir dyrket generasjon etter generasjon. 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #19 Skrevet 13. oktober 2011 Slike lavstatusjobber gidder i hvert fall ikke jeg å ta. Og det er vel en av de viktigste grunnene til at jobbene tas opp av svensker som faktisk er dyktige. "Gidder ikke", "vil ikke" har desverre blitt et mantra for alt for mange Nordmenn.
apekatt Skrevet 13. oktober 2011 #20 Skrevet 13. oktober 2011 Stakkars innvandrere.. Hvis de jobber så får de mye pes, om de ikke jobber får de også mye pes. Hvordan skal innvandrere få tilfredstille ufornøyde nordmenn egentlig? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå