Store My Skrevet 6. desember 2011 Forfatter #141 Del Skrevet 6. desember 2011 Jeg skjønner meg virkelig ikke på den jobben din, det kan da ikke være SÅ vanskelig å finne på noen oppgaver du kan gjøre! De fleste arbeidsplasser hadde da ELSKET å få inn ekstra arbeidskraft på den måten - enten avlaste medarbeidere som har for mye å gjøre eller endelig få satt i gang med det prosjektet de har gått og tenkt på i eveigheter. Jeg hadde heller ikke giddet å sitte der når du ber konkret om arbeidsoppgaver og ikke får noen, det er faktisk bare tull. Jeg tror at de har hengt seg veldig opp i at de trenger avlastning på sentralbordet, så de klarer ikke å tenke på andre ting. Men på tunge dager kan det være veldig vanskelig for meg å måtte snakke mye med folk/eller så er selve tanken på å måtte snakke masse med folk veldig tung og da er det vanskelig å komme seg på jobb. Hvis jeg vet at jeg skal/eller det er muligheter for at jeg må sitte og svare på telefoner (jeg hater telefoner) hele dagen blir det nok umulig å komme seg på jobb enkelte dager. Denne høsten er helt ekstremt tung for meg, så jeg har ikke overskudd til å forsøke å overvinne telefonskrekken. Jeg må jo gi klar beskjed om det når sjefen er tilbake. Har ikke sagt klart nok i fra av to grunner. Den ene grunnen er at sjefen påsto at hun er veldig flink til å lese folk, så jeg trodde ikke jeg trengte å være så klar, trodde at nøling hver gang hun nevnte sentralbord, og å fortelle at jeg er redd for telefoner var nok. Den andre grunnen er at jeg forventet at NAV-situasjonen skulle avklares når som helst, og at jeg dermed kunne få overskudd til å overvinne telefonskrekken og at jeg i alle fall kunne prøve å sitte i sentralbordet noen ganger før jeg eventuelt sa klart nei. Jobben trodde en periode at jeg bare skulle være der til jul, så da så de vel ikke helt nytten i å lære meg i opp til noe "ordentlig", men det er rart at de ikke tenkte annerledes da de fikk beskjed om at jeg kunne være der til juni. Nå har jeg jo ringt om en annen arbeidspraksis, så jeg forsvinner nok etter jul. men det var jo fordi det ikke skjedde noe hvor jeg er nå, selv etter de fikk beskjed om at jeg skulle være der til juni. Sånn som det har utviklet seg har jeg tenkt å slutte der jeg er nå til jul uansett om jeg får ny praksis eller ikke, det er jo absolutt ikke noe poeng i å fortsette. På mandag skal jeg på møte med saksbehandleren min, og da skal jeg spørre om jeg kan slutte der jeg er nå selv om jeg ikke finner ny praksis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 6. desember 2011 #142 Del Skrevet 6. desember 2011 Kan ikke skjønne at det skal by på noen problemer, siden NAV er veldig glad i å gi penger til dem som vil aller helst vil sitte på rompa Håper også du får en ny praksisplass med meningsfylt arbeid som du trives med Jeg håper det ordner seg snart jeg, for både deg og mannen, pengeproblemer er ikke noe særlig - det skaper bekymringer på mange plan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 6. desember 2011 Forfatter #143 Del Skrevet 6. desember 2011 Kan ikke skjønne at det skal by på noen problemer, siden NAV er veldig glad i å gi penger til dem som vil aller helst vil sitte på rompa Haha! Ja, det er sant. (og det er så absurd. Må bare le.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 7. desember 2011 Forfatter #144 Del Skrevet 7. desember 2011 Det er en grunn til at mange damer velger å ta med seg venninna si på shopping, og ikke mannen. Jeg hadde bestilt noen klær fra ellos. Og de klærne jeg synes ser OK/bra ut eller helt forferdelige ut viser jeg fram for Mannen. I dag viste jeg fram en bukse som satt så feil på alle måter og som gjorde meg enda tjukkere enn jeg allerede er. Mannen: "Den var fin?" Jeg ser rart på ham. "Er den for trang?" Jeg ser enda rarere på ham. "Ja, jeg må jo spørre om den passer". Hahaha. Jeg prøvde å forklare at det er min oppgave å kjenne om den passer, og at det er hans oppgave å si hvordan han synes de ser ut. Fant forøvrig en bukse som satt som et skudd også. Mannen: "Ja? Den kan du ta?". Men jeg burde jo vite bedre enn å spørre ham, men av og til glimter han til og sier at noe er fint. Da pleier jeg å beholde det plagget (om jeg ikke er helt uenig, selvfølgelig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 11. desember 2011 Forfatter #145 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Kom tilfeldigvis over billig flybillett til svigers. Vi skal dit i jula. Bussen er så himla dyr. Så jeg sparer 300 kroner på å fly! Det vil si at selv med flybuss så sparer jeg 200 kroner. Og så sparer jeg mange, mange timer. Ulempen er jo at jeg kommer fram før middagstider på lillejulaften og ei svigermor som er i verste julestressmodus. Hadde jo planer om å komme relativt sent på kvelden, så jeg slapp unna det i år. Siden alle de andre bare overser henne når hun begynner sånn, er det jeg som må høre på alt hun "må" rekke å vaske og stryke for n'te gang og klaging over at hun "må" stå opp tidlig på julaften for å vaske alt en gang til. Sånn går det når hun ikke vil delegere. Hun har tre voksne sønner, en mann, ei søster og minst én svigerdatter som er der. Hun kunne satt noen av oss i sving og sluppet å gjøre alt selv. Dessuten har jeg problemer med å forstå hvorfor kjøkkenet og badet må vaskes tre ganger før jul (svigermor har ikke en gang støv på hjernen). For å være ærlig er det nesten så jeg heller vil sitte 7 timer på buss i stedet for å høre på alt det der, men det blir for dumt å betale mer for å ta bussen enn å ta fly. Er sliten nok fra før, så er nok lurt å slippe unna 7 timers busstur. Får gjemme meg på rommet eller noe på lillejulaften Edit: Litt dyskalkuli på gang, klarte ikke å regne ut hvor mye jeg egentlig sparte på å ta fly. Men greide det til slutt. Endret 11. desember 2011 av Store My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 11. desember 2011 #146 Del Skrevet 11. desember 2011 Mannen har ikke noen hyggelige, gamle venner dere kan møte på ettermiddagen mens hun stresser da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 11. desember 2011 Forfatter #147 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Mannen har ikke noen hyggelige, gamle venner dere kan møte på ettermiddagen mens hun stresser da? Jo, men de har barn, så de har nok å gjøre på lillejulaften. Og de som ikke har barn er sånne fyllekompiser, og de har jeg ingen interesse av å møte på lillejulaften. Endret 11. desember 2011 av Store My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 11. desember 2011 Forfatter #148 Del Skrevet 11. desember 2011 I morgen skal jeg tidlig opp, for jeg skal på møte med NAV. Da skal jeg si til saksbehandleren min at jeg har tenkt å avslutte arbeidspraksis der hvor jeg er nå, uansett om jeg finner noe nytt eller ikke. Etter NAV drar jeg nok tidligere på jobb, gidder ikke å virre rundt i byen. Grunnen til at jeg skulle jobbe sent på dagen var jo fordi ei som er delvis sykemeldt liksom skulle ha kontoret tidligere på dagen. Men jeg har bare opplevd å komme på jobb og se at hun har vært pålogga PCen tidligere på dagen to ganger, så jeg regner med at hun ikke finner på å komme akkurat i morgen. Finner uansett en løsning. Og så kan jeg gå tidligere hjem. Det høres sikkert veldig deilig ut, men jeg er så sliten og full av angst for tida at det egentlig ikke er det minste behagelig å være hjemme. Går bare og venter på kvelden. Og når jeg kommer hjem tidligere er det lenger og vente. Jeg gleder meg sånn til alt med NAV endelig går i orden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 12. desember 2011 #149 Del Skrevet 12. desember 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #150 Del Skrevet 12. desember 2011 Nå er jeg ferdig med det jeg skal gjøre på jobb i dag. en time igjen til jeg kan gå. Sjefen snakket om at jeg kunne være her en ekstra halvtime i dag, siden jeg sannsynligvis kommmer for sent på jobb på fredag (skal i begravelse). Heldigvis så jeg at møtet jeg skal i på torsdag kommer til å vare en halvtime etter jeg egentlig er ferdig, så da kan jeg "ta igjen" den halvtimen da.. Det er jo bare tull at jeg skal være her lenge/ta igjen den tida jeg kommer for sent, siden jeg ikke har en dritt å gjøre. I morgen har jeg skaffet meg jobb: jeg skal oversette mammas julebrev til engelsk. Jeg har gitt opp å få noe jobb fra jobben. Var på møte med NAV i dag og vi ble enige om at det var best at jeg sluttet der jeg er nå til jul. Så jeg har gitt beskjed til sjefen. Kjenner at jeg er glad jeg ikke skal være der lenger. Siden jeg har INGENTING å gjøre (det er så ekstremt dårlig for selvfølelsen). Sjefen sa at det var dumt jeg ikke kom til å være der etter jul, siden da kom det til å bli mye å gjøre. Jeg kjenner at jeg ikke tror noe særlig på akkurat det. Men det er litt småtrist at jeg ikke skal tilbake etter jul, begynner jo akkurat å bli kjent med folk, og vips blir jeg borte. Forøvrig både mistet jeg og fikk troa på at det ordner seg med klagen til Mannen på møte med NAV. Mista litt troa siden NAV skal kutte ned på utdanningsbudsjettet sitt (enda mer!?), men fikk litt troa siden det nå er jurister som ser på saken og jeg har henvist veldig mye til Folketrygdloven i klagen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 12. desember 2011 #151 Del Skrevet 12. desember 2011 Uff a meg, jeg håper jammen det ordner seg for dere snart, med både klage og jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #152 Del Skrevet 13. desember 2011 Jeg trodde at det var dårlig for selvfølelsen å ikke få noe å gjøre. Det viser seg at det er verre for selvfølelsen å be om å få noe å gjøre og få tilsendt en oppgave som man allerede har gjort og levert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 13. desember 2011 #153 Del Skrevet 13. desember 2011 Er det mulig?? Den plassen der må da være verdens dårligste i forhold til å følge opp. Glad du er ferdig der til jul altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 13. desember 2011 #154 Del Skrevet 13. desember 2011 Herregud! For noe tullete opplegg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #155 Del Skrevet 13. desember 2011 Er det mulig?? Den plassen der må da være verdens dårligste i forhold til å følge opp. Glad du er ferdig der til jul altså! Jeg også. Jeg har i alle fall lært til neste gang at jeg skal ringe direkte til den jeg skal jobbe for, og ikke til noen oppi systemet. For da ender man bare opp med å bli plassert en plass uten at noen egentlig har oversikt over hva jeg skal gjøre og hvem som har ansvar for meg. Det har bare blitt rot, og jeg tror de egentlig har gjort så godt de kan. Men jeg har jo vært så sliten av å krangle med NAV at jeg ikke har orket å krangle med noen andre også, så jeg har nok ikke vært flink nok til å si ordentlig i fra på jobb. Har heller bare gjemt meg på kontoret og gjort semi-relevante ting og vært sur i smug. Kommer ikke til å ta hva som helst neste gang i alle fall. Skal gjøre det klinkende klart at de må ha bruk for meg, og ikke bare ta meg inn for å være snille. Så "aldri så galt at det ikke er godt for noe" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #156 Del Skrevet 13. desember 2011 Har forresten også tenkt å nevne i mailen, når jeg sender inn ferdig produkt, at jeg har videreutviklet versjonene mine fra sist gang jeg sendte dem til henne... Bare for å nevne at jeg faktisk allerede har gjort dette en gang før. Skulle egentlig si i fra om at jeg hadde gjort det før, men så forvant hun på møte. Så jeg får heller flikke litt på det jeg har gjort før, det har sikkert forbedringspotensiale uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 14. desember 2011 Forfatter #157 Del Skrevet 14. desember 2011 Gruer meg til de to kommene dagene. Dumme, dumme jobb. Og fredag blir en grusomt lang dag. Skal i begravelse, så skal jeg på jobb, så skal jeg på middag til mamma og pappa før jeg skal på besøk til farmor og farfar. Men farmor og farfar kommer til å sette pris på besøk, og det blir koselig å se dem igjen, så det er fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 15. desember 2011 Forfatter #158 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) I dag har jeg fått en oppgave (som vanlig). Jeg skal oversette noe til engelsk, men siden jeg vet at jeg ikke får noen andre oppgaver denne dagen, oversetter jeg det like så godt til spansk med det samme. Og jeg sitter og kniser for meg selv, for det blir jo bare tull. Jeg kan ikke, og har aldri kunnet, godt nok spansk til å kunne oversette noe som helst annet enn det aller mest grunnleggende (og det er ikke alltid det har blitt riktig heller). Men... man har ikke mer moro enn man lager selv. Endret 15. desember 2011 av Store My Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 15. desember 2011 #159 Del Skrevet 15. desember 2011 I dag har jeg fått en oppgave (som vanlig). Jeg skal oversette noe til engelsk, men siden jeg vet at jeg ikke får noen andre oppgaver denne dagen, oversetter jeg det like så godt til spansk med det samme. Og jeg sitter og kniser for meg selv, for det blir jo bare tull. Jeg kan ikke, og har aldri kunnet, godt nok spansk til å kunne oversette noe som helst annet enn det aller mest grunnleggende (og det er ikke alltid det har blitt riktig heller). Men... man har ikke mer moro enn man lager selv. Hva med latin? Det tipper jeg blir fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 15. desember 2011 Forfatter #160 Del Skrevet 15. desember 2011 Hva med latin? Det tipper jeg blir fint Hahaha! Der vil jeg nok slite kraftig, ikke er det særlig relevant heller. Spansken er egentlig relevant i dette tilfelle, men vi kan jo ikke bruke oversettelsen til noe, siden det bare blir tullball. Men det er artig likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå