Gå til innhold

Vi som blir full av bekymring visst ikke pusene er kommet inn og har vært borte en stund.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv blir jeg kaldt for crazy woman.. Så jeg skjønner så utrolig godt hva dere føler dere andre kattemennesker! Har innekatt selv. men hadde han blitt borte hadde jeg dødd innvendig! og litt utvendig tror jeg :rodmer::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv blir jeg kaldt for crazy woman.. Så jeg skjønner så utrolig godt hva dere føler dere andre kattemennesker! Har innekatt selv. men hadde han blitt borte hadde jeg dødd innvendig! og litt utvendig tror jeg :rodmer::sjenert:

Jøss, skulle tro at det var jeg som hadde skrevet dette jo. Min er også innekatt, men hoppa/falt over kanten på balkongen en gang. Gjett hvem som var helt på gråten til vi fant han. Han var ikke langt unna, men de fire-fem minuttene var helt jævlige(så dere som ikke finner de på mange timer misunner jeg ikke). Gleder meg IKKE til han skal begynne å være ute :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mistet begge pusene mine, den siste forsvant i sommer. Jeg er fortsatt skikkelig bekymret, men det er mer fordi det er så mistenkelig. Det er forsvunnet fire helt like katter fra den samme gaten på under ett år, hvor to av de var våre. Blir så trist :( Savner pusekladdene mine! Nå har vi bestemt oss for å ikke få ny katt før vi flytter, siden det er så mange katter som blir borte her i området. Men det er jo så leit å ikke ha katt også, da - de lager jo så mye liv i leiligheten! :sukk:

:overrasket: Det er jo bare utrolig rart... Skulle nesten tro noen samler på dem ja :klo:

Jeg har sjekket ut gps til katt, men det er ikke på markedet ennå. Det finnes til hund og de er for store til å ha på katt. Kommer det så kjøper jeg :)

FENOMENALT. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har tenkt at jeg skulle hatt anledning til å kunne se på pc hvor hun befinner seg! Det bør komme i salg ganske snart :tommelsmil:

Min pusekatt er ofte ute i 3-4 timer, helst mindre, 2 ganger har det gått 12-13 timer.

I helgen var hun ute i hele 20 timer! Jeg var fra meg av bekymring, hele lørdagen gikk rett vest, klarte ikke se på tv engang. Jeg gren titt og ofte og ropte, lyttet etter lyder og ble mer og mer koko. Jeg var ute med lommelykt også, men turde ikke lyse opp i trærne i tilfelle en av disse grusomme hendelsene man leser om...

Og da, etter 20 timer, uten søvn og mange mange tårer kom hun tassende inn som om ingenting har skjedd. Jeg holdt på å klemme henne flat mens hun malte og jeg gren gledestårer inn i pelsen.

Hva de dyrene gjør for å skremme livskiten av oss :rodmer::kjefte::fnise:

Endret av UnderCover
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en gang en halvt bengaler som hoppet ut fra 3 etg i en alder av 2-3 mnd. når hu ville ut så ville a ut. (hun så matfar nede på gangstien, og bare hoppet ut av verandaen) :sjokkert: hun tok livet av forstanden min, så jeg ga henne bort til noen som ikke bodde i blokk, så hun kunne gå inn og ut som hun ville.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne. Gps til katt. Om den ikke er for dyr så kanskje jeg prøver den.

Her kan man også følge med på hvor pusen har beveget seg den siste mnd. Har alltid lurt på hvor han går når han er på tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her, jeg blir helt fra meg om kattene ikke kommer inn når de skal... Begge kan navnene sine og pleier å komme når jeg roper, og gjør de ikke det, da går tankene om alt som kan ha gått galt. Har de blitt påkjørt, blitt stengt inne i noens garasje eller hus, gått seg bort,blitt tatt av rev, blitt med i en bil, og så videre. Det har blitt flere turer både med og uten lommelykt for å lete etter pusene. Heldigvis har de alltid, med unntak av en gang, kommet hjem av seg selv til slutt, og har aldri (bank i bordet!!) vært borte over natta. Den ene gangen katten ikke kom hjem av seg selv, satt hun fast under terassen til naboen, og vi fant henne om kvelden da vi letet etter henne.

Mine katter er både chipmerket, øremerket og har halsbånd med navn, så jeg håper at folk skjønner at kattene har eier! Heldigvis har de fleste naboene her enten katt eller hund selv, så regner med at ingen av dem vil verken stjele eller skade pusene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melder meg inn her, jeg blir helt fra meg om kattene ikke kommer inn når de skal... Begge kan navnene sine og pleier å komme når jeg roper, og gjør de ikke det, da går tankene om alt som kan ha gått galt. Har de blitt påkjørt, blitt stengt inne i noens garasje eller hus, gått seg bort,blitt tatt av rev, blitt med i en bil, og så videre. Det har blitt flere turer både med og uten lommelykt for å lete etter pusene. Heldigvis har de alltid, med unntak av en gang, kommet hjem av seg selv til slutt, og har aldri (bank i bordet!!) vært borte over natta. Den ene gangen katten ikke kom hjem av seg selv, satt hun fast under terassen til naboen, og vi fant henne om kvelden da vi letet etter henne.

Mine katter er både chipmerket, øremerket og har halsbånd med navn, så jeg håper at folk skjønner at kattene har eier! Heldigvis har de fleste naboene her enten katt eller hund selv, så regner med at ingen av dem vil verken stjele eller skade pusene mine.

Samme som jeg tenker :fnise: Om vinteren er det dog verre, siden vi bor ved et vann, og jeg tenkte mye i vinter på om hun hadde gått under isen osv :(

Har heldigvis chipmerking og øremerking på min og, men hun hater bånd.

Og apropos den linken til chip/gps over her et sted, det båndet var da skrekkelig tjukt? :klo:

Endret av UnderCover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farlig verden for en liten katt alene ute om natten.

Men vel så spennende vil jeg tro :tongue: Katter er jo nattdyr til syvende og sist vel? men må si at jeg ikke liker at katten min er ute alene på natters tid, så han har for det meste bare med å komme inn på kvelden ;) han står ofte oppstilt foran verandadøra før jeg skal legge meg, men han blir ofte skuffet der gitt :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne. Gps til katt. Om den ikke er for dyr så kanskje jeg prøver den.

Her kan man også følge med på hvor pusen har beveget seg den siste mnd. Har alltid lurt på hvor han går når han er på tur :)

Hvis du velger å kjøpe den, så må vi få høre hvordan det går! Husker jeg sjekket litt rundt da gamlepusen min ble syk og måtte ha medisiner jevnlig. De som fantes da, var altfor store og tunge, men det begynner å bli noen år siden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min var borte i 3 mnd nå og kom hjem for 2-3 uker siden. ;) I dag slapp jeg han ut for første gang, og tar meg selv i å følge med han fra vinduene, for å se hvor han er hele tiden :ler: Redd det er for tidlig, og enda mer redd han skal stikke av igjen! Han holdet til ute i gårdsplassen bare enda da, så håper han vil inn å spise snart :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter det ikke jeg... Dere ramser selv opp alle farene ved å ha utekatt, men velger allikevel å la kattene deres gå fritt ute?

Det gjelder å tilrettelegge for kattene inne, aktivisere dem mye, og gjerne ha to katter så de har selskap. Og, ikke skaffe seg kattunger som allerede er vant til å være ute... Jeg tror at de aller, aller fleste katter vil slå seg til ro med en innetilværelse om man bare ikke gir seg så fort katten maser ved døra. Ofte er det ikke fordi den vil UT, den vil bare gjennom den stengte døra... Den ser jo at menneskene forsvinner den veien, og blir derfor nysgjerring.

Selv har jeg flere katter, de får gå ut i kattegård, ellers er de inne. Og to av dem er hittekatter, så de var i utgangspunktet vant til å være ute. Og ingen av dem maser om å komme ut på egen hånd.

Det er 100 000 hjemløse katter i Norge, en av grunnene til det er at mange slipper ut kattunger alt for tidlig. Ser man på sider der folk kan etterlyse katter så er veldig mange av dem unge, gjerne fertile og umerka... En ung katt kan bli borte bare fordi den følger etter noe spennende, som en sommerfugl, og brått finner den ikke veien hjem... Eller den kan bli skremt vekk av en større katt som "eier" reviret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter er ikke noe inne dyr. Farlig for mennesker å dra ut også men likevel gjør vi det. Katten min elsker å være ute og jeg ville aldri hindret en katt i å kunne ha valget selv om den vil ut eller ei. Når jeg er hjemme kan hun gå ut og inn akkurat som hun måtte ønske og det kommer alle katter jeg har til å ha lov til så lenge det er mulighet til dette.

Det er mange som ikke bryr seg men har du sett en av disse i denne tråden pingle AB-poster?

Alle i denne tråden bryr seg om kattene våres og har de merket og kastrert/sterilisert. Så den ranten din er vel bare for å provosere?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cuntzilla

Jeg har ikke katt lengre engang, og likevel går jeg rundt og bekymrer meg for andres!

Memorerer alle "katt savnet" plakatene og tar med meg nummeret og følger nøye med på alle katter jeg ser. Hører jeg kattejammer så må jeg ut og se hvor det kommer fra og om alt er vel, jeg har også ved en anledning klatret opp i et tre for å hjelpe en pus.

Jeg er også livredd for dyreplagere, men vit at det er mange katteglade mennesker som meg også der ute som vil redde pusene deres om vi ser de trenger det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ventet på pusen min i hele dag....... :sukk: Hun må komme inn snart. Er jo kaldt ute jo! Jeg prøver å si til meg selv at hun sikkert er ute fordi det er fint vær :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter er ikke noe inne dyr. Farlig for mennesker å dra ut også men likevel gjør vi det. Katten min elsker å være ute og jeg ville aldri hindret en katt i å kunne ha valget selv om den vil ut eller ei. Når jeg er hjemme kan hun gå ut og inn akkurat som hun måtte ønske og det kommer alle katter jeg har til å ha lov til så lenge det er mulighet til dette.

Det er mange som ikke bryr seg men har du sett en av disse i denne tråden pingle AB-poster?

Alle i denne tråden bryr seg om kattene våres og har de merket og kastrert/sterilisert. Så den ranten din er vel bare for å provosere?

Først, du er vel egentlig akkurat like anonym som meg, er du ikke? Jeg har et nick som gjør meg rimelig lett å identifisere, nemlig navnet på utstillingskatten min... Og jeg vet at jeg provoserer mange med dette. Men mine katter har det minst like bra som din, og de kommer statistisk sett til å ha det bra fem ganger så lenge som din... (utekatter lever i snitt 3 år, innekatter i 15. Og ja, jeg vet at enkelte utekatter lever i 20 år, men jeg snakker om statistikk, ikke enkeltkatter)

Katter vet ikke forskjell på begrep som inne og ute, MEN de skaffer seg et revir, og det er de nødt til å passe på. Mine katters revir er i huset, og kattegården...

Og hvordan kan folk slippe ut kattene sine når de VET at de bor noen jævla sadister i nabolaget? Har jo også lest om enkelte her inne som legger ut rottegift fordi nabokattene er plagsomme... Og ja, jeg kan skjønne at folk blir lei av å få nedpissa hagemøbler, eller ikke kan ha verandadøra åpen uten at det kommer inn fremmede katter...

Det er flere grunner til at mine er inne (og i kattegård da). Først og fremst fordi jeg bor ved en tett traffikert vei, der enkelte kjører som svin. Jeg har fertile hunkatter, rasekatter som brukes i avl, og de bør derfor ikke gå ute på egen hånd. Katter som slåss har lettere for å bli smittet med FIV og FelV, og de er begge dødelige sykdommer. Jeg slipper å tenke på at jævelunger kan plage dem... De forsvinner ikke... Og sist men ikke minst, jeg kan opprettholde et godt forhold til naboene mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Først, du er vel egentlig akkurat like anonym som meg, er du ikke? Jeg har et nick som gjør meg rimelig lett å identifisere, nemlig navnet på utstillingskatten min... Og jeg vet at jeg provoserer mange med dette. Men mine katter har det minst like bra som din, og de kommer statistisk sett til å ha det bra fem ganger så lenge som din... (utekatter lever i snitt 3 år, innekatter i 15. Og ja, jeg vet at enkelte utekatter lever i 20 år, men jeg snakker om statistikk, ikke enkeltkatter)

Katter vet ikke forskjell på begrep som inne og ute, MEN de skaffer seg et revir, og det er de nødt til å passe på. Mine katters revir er i huset, og kattegården...

Og hvordan kan folk slippe ut kattene sine når de VET at de bor noen jævla sadister i nabolaget? Har jo også lest om enkelte her inne som legger ut rottegift fordi nabokattene er plagsomme... Og ja, jeg kan skjønne at folk blir lei av å få nedpissa hagemøbler, eller ikke kan ha verandadøra åpen uten at det kommer inn fremmede katter...

Det er flere grunner til at mine er inne (og i kattegård da). Først og fremst fordi jeg bor ved en tett traffikert vei, der enkelte kjører som svin. Jeg har fertile hunkatter, rasekatter som brukes i avl, og de bør derfor ikke gå ute på egen hånd. Katter som slåss har lettere for å bli smittet med FIV og FelV, og de er begge dødelige sykdommer. Jeg slipper å tenke på at jævelunger kan plage dem... De forsvinner ikke... Og sist men ikke minst, jeg kan opprettholde et godt forhold til naboene mine...

:klo:

Du får gjøre som du vil da, og så gjør vi som vi vil. Jeg synes uansett at det er bra katter får lov å være ute, jakte og være "katt". Også litt dumt at du stiller spm om oss i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først, du er vel egentlig akkurat like anonym som meg, er du ikke? Jeg har et nick som gjør meg rimelig lett å identifisere, nemlig navnet på utstillingskatten min... Og jeg vet at jeg provoserer mange med dette. Men mine katter har det minst like bra som din, og de kommer statistisk sett til å ha det bra fem ganger så lenge som din... (utekatter lever i snitt 3 år, innekatter i 15. Og ja, jeg vet at enkelte utekatter lever i 20 år, men jeg snakker om statistikk, ikke enkeltkatter)

Katter vet ikke forskjell på begrep som inne og ute, MEN de skaffer seg et revir, og det er de nødt til å passe på. Mine katters revir er i huset, og kattegården...

Og hvordan kan folk slippe ut kattene sine når de VET at de bor noen jævla sadister i nabolaget? Har jo også lest om enkelte her inne som legger ut rottegift fordi nabokattene er plagsomme... Og ja, jeg kan skjønne at folk blir lei av å få nedpissa hagemøbler, eller ikke kan ha verandadøra åpen uten at det kommer inn fremmede katter...

Det er flere grunner til at mine er inne (og i kattegård da). Først og fremst fordi jeg bor ved en tett traffikert vei, der enkelte kjører som svin. Jeg har fertile hunkatter, rasekatter som brukes i avl, og de bør derfor ikke gå ute på egen hånd. Katter som slåss har lettere for å bli smittet med FIV og FelV, og de er begge dødelige sykdommer. Jeg slipper å tenke på at jævelunger kan plage dem... De forsvinner ikke... Og sist men ikke minst, jeg kan opprettholde et godt forhold til naboene mine...

Jeg forsto det med en gang denne tråden ble startet, at dette måtte komme. Det er ikke mulig for enkelte å forstå at det må være lov å bekymre seg for katten sin, samtidig som en ser det er best for de å være ute. Jeg trekker meg unna her, orker ikke flere av disse ute/innekatt-kranglene som du legger opp til. Synes i utgangspunktet det tegnet til å bli en fin tråd, men dengang ei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsto det med en gang denne tråden ble startet, at dette måtte komme. Det er ikke mulig for enkelte å forstå at det må være lov å bekymre seg for katten sin, samtidig som en ser det er best for de å være ute. Jeg trekker meg unna her, orker ikke flere av disse ute/innekatt-kranglene som du legger opp til. Synes i utgangspunktet det tegnet til å bli en fin tråd, men dengang ei...

Neida, du kan bli... Jeg trekker meg heller, får helt vondt ved tanken på alle kattene som blir påkjørt, eller ender opp som hjemløse... Så kan dere sitte her og trøste hverandre når dere savner kattene deres...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke katt lengre engang, og likevel går jeg rundt og bekymrer meg for andres!

Memorerer alle "katt savnet" plakatene og tar med meg nummeret og følger nøye med på alle katter jeg ser. Hører jeg kattejammer så må jeg ut og se hvor det kommer fra og om alt er vel, jeg har også ved en anledning klatret opp i et tre for å hjelpe en pus.

Jeg er også livredd for dyreplagere, men vit at det er mange katteglade mennesker som meg også der ute som vil redde pusene deres om vi ser de trenger det =)

hehe, så søtt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...