Gå til innhold

Vi som blir full av bekymring visst ikke pusene er kommet inn og har vært borte en stund.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

vurderer å skaffe en mini-kamera eller noe jeg så på animal-planet til henne jeg. vil se hvor hun er.. og HVEM SOM STJELER HENNE og gnir parfymelukta si på henne og holder henne inne i flere døgn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går det an å "montere" GPS på katten?

Det visste jeg ikke.. Hvor stor er denne da? Kattene mine er chippet, syntes det var facinerende at den lille dingsen kunne inneholde en masse informasjon. Hvis man i tillegg kan installere GPS er jo det helt fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg godt gjøre :) Skremme de så de ber deg om tilgivelse hver gang de ser deg ;)

Min kommer bort til meg om det ikke er flått ho kan fjerne selv for at jeg skal ta de vekk :P Meget greit slik

ehm..what? enkelt da.. :sjenert: ikke heeelt sånn her gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, naboungene hos oss er også noen skikkelige krek. Foreldrene står og ser på mens de bærer kattene etter halen, kaster steiner og sparker etter pusekattene.

Kattene mine bor heldigvis hos foreldrene mine, men jeg blir likevel ufattelig forbannet på foreldrene som mener at de ikke kan snakke til ungene sine. "De skjønner ikke bedre" Visstnok.

Ungene er 5-8 år og burde virkelig skjønne bedre enn å plage dyr. Overrasker meg ikke om de vokser opp til å bli noen skikkelige kviser på samfunnets rumpe.

Jeg har selv tatt de fatt og spurt hvorfor de holder på sånn, men får så kjekt til svar at jeg ikke skal blande meg. Null respekt for dyr eller voksne mennesker. Herlig!

Foreldrene mener at så lenge dyrene er i deres hage og "pisser her og der" kan de bare ha det så godt.

Blir kvalm!!

Noen folk går bare inn for å få så motbydelige unger som mulig!

Dette hadde jeg anmeldt. Dyreverloven er til for å håndheves.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike små gps chipper må vel være lettere da? Kamera er ganske lett å oppdage vil jeg tru og hjelper nok ikke like bra som en gps. Hadde jeg hatt unger hadde jeg vært fristet til å gps merke de også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike små gps chipper må vel være lettere da? Kamera er ganske lett å oppdage vil jeg tru og hjelper nok ikke like bra som en gps. Hadde jeg hatt unger hadde jeg vært fristet til å gps merke de også :P

men det stod tidligere at gps ikke var kommet til katter enda? kun hunder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lottiplott

Sambo har kikket litt på nettet og funnet små gps-chipper som kan modifiseres til å monteres på et halsbånd. Jeg skal se om han kan finne tilbake dit, så poster jeg link her hvis vi finner det igjen. :) De var visst ikke større en den magnethipen man bruker for kattedører.. :)

Dersom katten mister halsbåndet, så vet du hvertfall om det, og kan finne igjen gps'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 3 år siden forsvant den ene katten min etter et innbrudd :tristbla:

Jeg hadde vært borte en helg og da jeg kom hjem var den ene katten borte... Jeg var sønderknust og gikk nesten i stå da mamma kom å hentet meg og flyttelasset mitt samme dag... Jeg fikk ikke lov å bo der lenger pga forskjellige årsaker! Jeg gråt og gråt i 2 mnd og den andre katten min prøvde å trøste meg så godt han kunne men jeg var utrøstelig... Jeg hadde jo bare hatt katten i 3 mnd da den forsvant og var livredd for at jeg aldri skulle få se henne igjen!(det huset der jeg bodde var ca 14 mil unna mamma) Jeg ba en venninne som bodde i nærheten av det gamle huset å sette ut en skål mat og en skål vann og kanskje kunne klare å fange katten men til ingen nytte... Hun var jo livredd stakkars! da jeg etter 2 mnd hentet det siste flyttelasset mitt så jeg henne løpe over gårdsplassen, og jeg var ikke sen med godbitene og lokkingen! Tror aldri eksen min hadde fått så mye ufortjent kjeft før :fnise: Han måtte løpe fram og tilbake med matskål og bur og godbiter. Etter mye strabaseri fikk jeg endelig tak i godpusen min :hjerter_rundt: og duogdu for en lykkerus... Etter 2 mnd så var katten endelig hos meg igjen. Satt hele den natta på badet med den utmagrede skjelvende pusen min i fanget og gråt av glede ^^ hun er per i dag innekatt og jeg har hatt et par hysteriske anfall da hun har sneket seg ut og ikke hørt på meg når jeg har ropt på henne :ler2: Men hun er så glad i matmor at hun klarer ikke være lenge borte :engel:;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Capricorn74 sier, så tror jeg nok også det hadde vært best for min forstand å ha innekatt. ;) Men når jeg ser hvor glad hun er ute når hun løper bortover i gresset, fanger insekter, klatrer i trær og jakter på fugler og mus, så kunne jeg aldri ta fra henne det. :)

Heldigvis er hun ikke typen til å gå så langt, og hun er sky overfor fremmede. Hun har også en vane med å komme innom ganske ofte, så jeg føler jeg har en viss kontroll på henne.

Men de gangene hun har vært lengre borte enn normalt, så får jeg klump i magen og klarer ikke roe meg ned helt før hun er trygt i hus. Det har blitt noen leterunder opp i gjennom årene gitt! Trasking i regn og blåst, i busker og kratt og langsmed grøftekanten mens jeg roper av full hals og rister med mateska. Det er liksom bedre å gjøre noe, enn å sitte inne og vente og tvinne tomler mens fantasien løper av med en. For det er ikke til å nekte for at det er mange farer som lurer der ute for en pus.

Likevel, de gangene jeg har fulgt med henne ute, har jeg fått se hvor forsiktig hun er når hun skal over veien, hvordan hun går omveier når hun møter fremmede og overveier om det er trygt å krype inn og undersøke et sted før hun gjør det. Så egentlig føler jeg meg ganske trygg. Husk at en pus som er mye ute, sitter på mye erfaring som vi ikke har fått med oss at den har!

Det at en kan miste en katt som er ute er bare noe en må ta med i beregningen, og det ligger alltid i bakhodet mitt. For min del er denne vissheten og disse få (i det store og hele) episodene med bekymring til det fulle oppveid av vissheten om at katten lever et fullverdig katteliv så lenge hun lever.

Jeg har en venninne med innekatt som bare i perioder på sommeren får være ute på hytta. Hun gleder seg stort over å se hvor godt katten har det når den får være ute, og har tilsvarende dårlig samvittighet resten av året.. Nå tror jeg katten hennes har det godt inne og, men hun føler hun aldri strekker til, aldri leker nok med den o.s.v Når en katt først har fått smake utelivet og liker det, er det simpelten ingenting i verden som kan erstatte det. Og dårlig samvittighet er ihvertfall ikke noe godt å gå rundt med!

Når det kommer til å miste pusen min, tror jeg det desidert verste for meg måtte være at hun bare ble borte og at jeg aldri fikk visshet i hva som hadde skjedd med henne. Det må være grusomt. :tristbla:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er hun ikke typen til å gå så langt, og hun er sky overfor fremmede. Hun har også en vane med å komme innom ganske ofte, så jeg føler jeg har en viss kontroll på henne.

Men de gangene hun har vært lengre borte enn normalt, så får jeg klump i magen og klarer ikke roe meg ned helt før hun er trygt i hus. Det har blitt noen leterunder opp i gjennom årene gitt! Trasking i regn og blåst, i busker og kratt og langsmed grøftekanten mens jeg roper av full hals og rister med mateska. Det er liksom bedre å gjøre noe, enn å sitte inne og vente og tvinne tomler mens fantasien løper av med en. For det er ikke til å nekte for at det er mange farer som lurer der ute for en pus.

Når det kommer til å miste pusen min, tror jeg det desidert verste for meg måtte være at hun bare ble borte og at jeg aldri fikk visshet i hva som hadde skjedd med henne. Det må være grusomt. :tristbla:

Kjenner meg godt igjen i å lete som en gal. En gang var jeg helt fortvila. Ropte og lokka med maten hans i flere timer. Han kom jo aldri. Gir opp og går inn igjen. DER kommer han jammen! Vært inne hele tiden den sleipingen. Er varm og trøtt som en strømpe :gjeiper:

Jeg sverger på at jeg endevendte huset og ropte inne, men han hadde vel funnet seg en lur plass å sove og gadd ikke å komme før det passet han. Følte meg ikke så lur da nei :sjenert:

Uff, ja det er det verste. At de forsvinner og aldri kommer tilbake. Hadde nok tenkt på hva som har skjedd resten av livet. En annen skrekk er å finne han hardt skadd et sted. Uff, orker ikke å tenke på det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottiplott

Nå fant jeg linken sambo kikket på : loc8tor.com/pets

Det er en gpschip som festes i halsbåndet, og du får med en "fjernkontroll" som piper når du er i nærheten av pusen. Dessverre rekker den kun 120 meter, men de fleste katter roter seg jo bort i nabolaget, evt kan man sykle en tur rundt med kontrollen på seg og manøvrere etter pipene:)

Bedre enn å gå tur og rope på måfå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå fant jeg linken sambo kikket på : loc8tor.com/pets

Det er en gpschip som festes i halsbåndet, og du får med en "fjernkontroll" som piper når du er i nærheten av pusen. Dessverre rekker den kun 120 meter, men de fleste katter roter seg jo bort i nabolaget, evt kan man sykle en tur rundt med kontrollen på seg og manøvrere etter pipene:)

Bedre enn å gå tur og rope på måfå. :)

Dette er ikke en gps. Da hadde den ikke kun fungert på kort avstand. Denne går på radiosignaler som det er i fjernstyrte biler, fly, osv.

Mener det er en her som kjøpte det for å prøve. Skal se om jeg finner tråden.

Jeg kan ikke ha sånn på min siden han mister halsbåndet hele tiden. Det ideelle er om de kunne fått interegrert det i chippen som sitter i nakken, men det er vel langt inn i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en gps. Da hadde den ikke kun fungert på kort avstand. Denne går på radiosignaler som det er i fjernstyrte biler, fly, osv.

Mener det er en her som kjøpte det for å prøve. Skal se om jeg finner tråden.

Jeg kan ikke ha sånn på min siden han mister halsbåndet hele tiden. Det ideelle er om de kunne fått interegrert det i chippen som sitter i nakken, men det er vel langt inn i fremtiden.

takk:)

skal kjøpe halsbånd også, min har aldri brukt det før hun.. lurer på åssen dette går jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Katta har vært borte i mange uker. Den kommer nok ikke tilbake. Snufs.

har du sjekket alle nettsidene på internett om katter som har blitt funnet?

er det en hann eller hunn? er det løpetid på gang, og du har en hann så kan det jo hende at han er på sjekker'n..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sjekket alle nettsidene på internett om katter som har blitt funnet?

er det en hann eller hunn? er det løpetid på gang, og du har en hann så kan det jo hende at han er på sjekker'n..

Kastrert, oppholder seg klistret til huset og garasjen. Det er mange som har lett og etterlyst den. Langt mellom husa, og naboene kjenner den.

Mye rev her da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastrert, oppholder seg klistret til huset og garasjen. Det er mange som har lett og etterlyst den. Langt mellom husa, og naboene kjenner den.

Mye rev her da.

off.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...