Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, Linaria skrev:

Det ble Nintendo Switch som mastergave til meg selv, og nå skal vi straks på Suzanne Vega-konsert. Yay, ferdig student! 

Gratulerer, husker selv hvor dritt lei jeg var😂

Anonymkode: 74c72...acb

Videoannonse
Annonse
Gjest Linaria
Skrevet

Haha, jeg har meldt meg opp til nettstudium i engelsk fordi jeg ikke andre hva jeg skulle leve av da søknadsfristen til SO var, og jeg alltid har følt meg som "evig student" og ikke greide å la være, og nå åpnet jeg nettopp boka og leste to setninger og bare "Neeeih, jeg er nettopp ferdig med master. Det skjer ikke at jeg fortsetter som student." Det er deltid. Vi får se. Jeg hopper av det øyeblikket jeg ikke orker mer. 

Gjest Kendall
Skrevet

Første utkast skal leveres neste uke og jeg har ikke startet enda 🙃 Savner sommerferien 

Skrevet
På 21.8.2018 den 15.48, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ha min livs viktigste eksamen neste uke, og jeg får bare ikke til å lese. Består jeg ikke de, så må jeg avslutte studiet. 

Hvor kan man kjøpe motivasjon og disiplin? 

Anonymkode: fc047...b10

2 dager igjen, og jeg har gitt opp. Jeg orker ikke mer. Jeg er helt mattet for energi, øyene stikker ut og det verker i kroppen. Jeg kommer ikke til å bestå, og da er alt over. Virker som kroppen vet at det ikke er vits å stresse lenger og bare har slått seg av 😓😭

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

2 dager igjen, og jeg har gitt opp. Jeg orker ikke mer. Jeg er helt mattet for energi, øyene stikker ut og det verker i kroppen. Jeg kommer ikke til å bestå, og da er alt over. Virker som kroppen vet at det ikke er vits å stresse lenger og bare har slått seg av 😓😭

Studerer du i utlandet? Krysser fingrene for deg. ❤️

Anonymkode: 6cc62...7bb

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gi opp når du er så nær, prøv uansett! Random mennesker på internett heier på deg og krysser fingrene for deg!❤️

(Verden går heller ikke under om man ikke består, man må bare legge nye planer.)

Skrevet

Omringet av mange, mange studenter, men likevel er jeg ensom som F. Føles som verdiløs og taper når man blir eksludert, ikke vist litt oppmerksomhet (sitte sammen i klassen, osv). Vet jo man er selv ansvarlig for å knytte bånd med andre, men man skal da nødvendigvis ikke gjøre alt selv.

Verste er at jeg for øyeblikket har ingen å prate med! Hovedkontakten min for slike samtaler er borte, andre damen som driver med det er også borte. Chatten til helsetjenesten er ubemannet (selv om det står det skal være bemannet normalt). Så her sitter jeg i et grupperom mutters alene, og nesten er på gråten og lyst å bare gi F til alt og stikke hjem.

Samtidig så er det drittvær ute og har time hos trafikkskole om noen timer (MC). Ingen lyst å kjøre, så mest sannsynlig blir det nok bare litt prat, og avslutte timen tidlig. Og selvsagt betale fullpris.

Tankene er egentlig et helt annet sted nå, men vil ikke få innlegget slettet, så dem går jeg ikke inn på.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Devilheart said:

Omringet av mange, mange studenter, men likevel er jeg ensom som F. Føles som verdiløs og taper når man blir eksludert, ikke vist litt oppmerksomhet (sitte sammen i klassen, osv). Vet jo man er selv ansvarlig for å knytte bånd med andre, men man skal da nødvendigvis ikke gjøre alt selv.

Verste er at jeg for øyeblikket har ingen å prate med! Hovedkontakten min for slike samtaler er borte, andre damen som driver med det er også borte. Chatten til helsetjenesten er ubemannet (selv om det står det skal være bemannet normalt). Så her sitter jeg i et grupperom mutters alene, og nesten er på gråten og lyst å bare gi F til alt og stikke hjem.

Samtidig så er det drittvær ute og har time hos trafikkskole om noen timer (MC). Ingen lyst å kjøre, så mest sannsynlig blir det nok bare litt prat, og avslutte timen tidlig. Og selvsagt betale fullpris.

Tankene er egentlig et helt annet sted nå, men vil ikke få innlegget slettet, så dem går jeg ikke inn på.

1) Utrolig trist. Men er sikkert mange ensomme der du studerer. Kanskje det finnes noen som sitter alene i klassen din?

2) Det gjelder å huske på at det ikke er bedre å gi opp! Nå har du et studie og har mulighet til å starte med blanke ark dette semesteret. At du er ensom betyr ikke at du bør gi opp studiet. Da kommer du bare til å angre etterpå at du hverken har venner eller klarer studiet. 

3) Samme med MC-lappen. Du burde jo være enda mer motivert til å ta lappen nå. Da har jo lyst på lappen uavhengig av om du er ensom eller ikke? 

Om du kun fokuserer på ensomheten så kommer du til å miste alt annet du har og da kommer du til å være trist fordi du ikke bare er ensom, men du ikke gjør det godt på studiet, du kastet bort penger på trafikkskole uten å få noe igjen for det, osv. 

Jeg vet for jeg ødela studiene mine ved å fokusere for mye på ensomheten og for lite på å få til det jeg faktisk kunne fått til. Når jeg til slutt fikk venner så hadde jeg strøket i så mange fag at jeg sluttet og da var det jo bare trist. 

Så synes du dette semesteret bør fokusere på å klare studiet, ta lappen også kan du se om det er noen ensomme i klassen du kan løse oppgaver med. 

Anonymkode: 49003...b7b

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Så synes du dette semesteret bør fokusere på å klare studiet, ta lappen også kan du se om det er noen ensomme i klassen du kan løse oppgaver med. 

Jeg angrer i hvert fall på at det ikke var prioriteringen jeg tok!

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, Devilheart skrev:

Antar at du har vansker med noe og at du da er i en situasjon som ikke bare er preget av å være fersk student, men generelt vil jeg anbefale studentforeninger/idrett/kor/etc. I tillegg til å være artig er det også veldig sosialt, og man møter andre i en setting der man ikke bare skal snakke casually med hverandre. 

Anonymkode: 5d96d...450

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1) Hjelper jo ikke det når jeg har mistet all lyst og motivasjon for dagen. Jeg følger filosofien "Fuck it today, try again tomorrow" til vanlig.

2) Må ikke gjøre mygg til elefant da. At jeg sutrer over dagens situasjon, betyr ikke det verdens ende. Hvis innlegget kan misforstås som det, så beklager jeg. Har ikke tenkt å gi opp alt heller.

3) Tar ikke MC-lappen. Er bare prøvetime for å se om jeg skal gidde å skrive meg på venteliste til neste vår. Er bare typisk min uflaks at det er drittvær akkurat i dag.

Ellers ligger det i min natur å svinge mellom realisme og pessimisme. Alt etter hvilken form og humør jeg er i på den dagen.

Er selvsagt klar over utfordringene da dette er mitt 2. forsøk på dette studiet, og vet hvilke feil jeg gjorde sist. I dag er bare en av de mange tungene dagene som vil komme, og på en eller måte må jeg bare få det ut for å komme over det.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 5d96d...450

Helt riktig det. Jeg får noe tilrettelegging, og meldte meg som tillitsvalgt forrige uke (til alles underholdning, siden det var visst morsomt at jeg ville bli vara). Så er sikkert allerede stemplet som klassens raring. Ellers har jeg prøvd å bli med på sosiale events og sånn, med forskjellig resultat. Det er bare helt dritt å være introvert og ha sosial angst, og lettpåvirkelig psykisk. Går jo innpå en når man ser de utadvendte kretser rundt masse folk og ikke har problemer å komme i samtaler med andre.

Hadde håpet at i år skulle jeg hvertfall få meg noen klasse-venninner, som igjen kunne evt. utvikle seg til flørter/dater, men virker som det kommer til å bli ganske ensomt år denne gangen også.

• 1 måned senere...
Skrevet

@Devilheart juhu!

Skal vi syte sammen?! 4 uker til eksamnesperioden starter og jeg kan ingenting :)  

• Liker 1
Skrevet

Haha, her var den gitt. Ja, kan vi godt. Men for å svare på innlegget ditt i andre tråden: Hæ?! What?! Lenge siden jeg har lest innleggene dine, så kan huske feil, men trodde alt var på stell hos deg og hadde kontroll på studiene. Er ikke du snart ferdig uteksaminert?

Er egentlig mye mer som foregår, men kan ikke legge ut pga sensitiv informasjon. Hvis du likevel vil høre hva som VIRKELIG foregår, kan du gjerne sende PM da. :) Andre er også velkommen til det, så lenge med hensikt for å høre om situasjonen og hjelpe på vei. Alle gode råd er verdifull disse dager.

• Liker 2
Skrevet

Føler meg så ondskapsfull når jeg sier at: når jeg føler at jeg sitter fast og at jeg ikke kan noe som helst av pensum - pleier jeg å gå innpå denne tråden og Skravletråden for å lese. Da trøster jeg meg med at det finnes studenter som har det verre enn meg. Og at jeg ikke er så dum likevel. Jeg kan mer enn jeg tror.

Jeg synes ikke pensum er vanskelig, men det som har vært vanskelig for meg er å sile ut hva som er viktig og ikke. Det sitter faktisk studenter der ute som synes pensum er VANSKELIG og sliter med å forstå, så jeg bør egentlig ikke klage 🤔 Har hatt et skikkelig chille semester der det ikke har vært noen semesteroppgaver, og jeg tar 37,5 studiepoeng (15+7,5+7,5+7,5)

Anonymkode: d4e26...8f7

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har bare lyst til å skrike! Jeg må levere et essay i morgen, maks fem sider (som ikke er mye, I know!) og jeg har TOTAL SKRIVESPERRE. Jeg har skrevet syv ord! Har sittet og glodd på det blanke word-dokumentet mitt i hele dag! 

Anonymkode: 4499c...7cc

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bare lyst til å skrike! Jeg må levere et essay i morgen, maks fem sider (som ikke er mye, I know!) og jeg har TOTAL SKRIVESPERRE. Jeg har skrevet syv ord! Har sittet og glodd på det blanke word-dokumentet mitt i hele dag! 

Hva skal du skrive om?

Skrevet
Akkurat nå, Sugar&Spice skrev:

Hva skal du skrive om?

Kort fortalt, bokstaver. Utviklingen av store bokstaver og seriffer, fra antikken og til i dag. 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kort fortalt, bokstaver. Utviklingen av store bokstaver og seriffer, fra antikken og til i dag. 

Okei! Så spennende! Der har det vel skjedd masse! 

Hva er den aller største forskjellen fra de antikke bokstavene til dagens latinske, egentlig?

Skrevet
2 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Okei! Så spennende! Der har det vel skjedd masse! 

Hva er den aller største forskjellen fra de antikke bokstavene til dagens latinske, egentlig?

Ja, det er ganske spennende faktisk 😊

Jo nei, i korte trekk er det vel mye at bokstavene har endret seg, V har blitt til U, for eksempel, vi har fått ordmellomrom, tegnsetting og en fastsatt leseretning (for noen tusen år siden var plogskrift veldig populært,tror det fremdeles er det i noen kulturer). Men den romerske skrifttypen var ganske lik den vi kjenner i dag. Antikvaskrift kjenner jo, som navnet tilsier, sitt opphav i antikken, så det er ikke akkurat massive endringer. Dersom du har sett fonten som heter Trajan så er det en skrifttype laget etter innskriftene på Trajansøylen i Roma, som ble reist omtrent 113 e. Kr. Som du kan se har det ikke endret seg så veldig mye på 2000 år 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...