Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I morgen har jeg eksamen, jobbintervju på andre siden av byen en halvtime etterpå, og har i tillegg hatt insomnia i over en måned. Døgnvill, desorientert, treg i nøtta og har bare lyst til å legge meg i senga og bryte ut i krampegråt.

Føkk. Har visst møtt veggen.

Anonymkode: 38f5b...26b

Tenk heller positivt, hvis du klarer det :) ikke alle har kommet inn på studiet du går, og ikke alle kom til intervju. Du er flink og unik :) <3

Anonymkode: edf2b...f67

Videoannonse
Annonse
Skrevet
42 minutter siden, Linaria skrev:

LING1109, er for mye pedagogikk for meg. Nesten alle i klassen skal bli lærere, mens jeg er mer språknerd. 

Som språknerd syns jeg det hørtes ut som et interessant fag:briller: (fant ikke nerdesmily). Lykke til! :)

Anonymkode: 074b4...02e

Gjest Linaria
Skrevet (endret)
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som språknerd syns jeg det hørtes ut som et interessant fag:briller: (fant ikke nerdesmily). Lykke til! :)

Anonymkode: 074b4...02e

Jaaa, det er interessant nok, men det er litt for mye pedagogikk i det for min smak, litt for mye fokus på hva man skal gjøre med flerspråklige barn i utdanningssystemet... men man kan jo ikke like alt ved alle fagene man tar :P Det som er synd er at det sannsynligvis er den eneste kunnskapen som faktisk kan være verdt noe i arbeidslivet, og det er den jeg misliker :dry:
Jaja... jeg føler jeg har ganske god oversikt. Hver gang jeg repeterer ting, tenker jeg "aah, det var den teorien, ja, men den kan jeg jo" og ikke "wtf?!", så noe må jeg ha lært :tongue:

Kjæresten min ringte i går kveld, og jeg sa jeg ikke kunne snakke fordi jeg måtte lese til eksamen... egentlig var jeg i WoW-raid... så detta går jo bra!!

Endret av Linaria
Skrevet

Uff, føler absolutt ikke jeg får lest nok! Sliter med utmattethet, og har derfor dager jeg bare ikke klarer å gjøre noen ting, dager jeg vet at det skader mer enn det gjør godt å lese. I tillegg fikk jeg ny jobb i november, og mye av fokuset har selvfølgelig (og dessverre) vært på den, noe som har gått kraftig utover lesingen. 
Sliter i år med at jeg føler at medstudenter gjør MYE mer enn meg, og kan ekstremt mye mer enn meg, og jeg er sikkert ikke alene om den følelsen, men den er utrolig plagsom! Klarer ikke få bort den klumpen i magen. 

Anonymkode: 212c0...f6a

Skrevet

Gruer meg sååå sykt til eksamen imorgen:( 

Anonymkode: 85585...44c

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gruer meg sååå sykt til eksamen imorgen:( 

Prøv å få deg en god natts søvn og spis en god frokost i morgen, man stiller alltid sterkere om kroppen har det så bra som mulig. Dette klarer du!

Anonymkode: 5b524...dbf

Skrevet

Skal levere semesteroppgave om to dager, det står klart og tydelig at man må skrive kandidatnummer, ikke navn, men jeg finner ikke det jævla nummeret noe sted. Før sto det jo i studentweb, men nå finner jeg det ikke der.  

Skrevet
8 minutter siden, Wolfmoon skrev:

Skal levere semesteroppgave om to dager, det står klart og tydelig at man må skrive kandidatnummer, ikke navn, men jeg finner ikke det jævla nummeret noe sted. Før sto det jo i studentweb, men nå finner jeg det ikke der.  

Står det ikke under "aktive emner", etter at du har trykket på det aktuelle faget? Der står alle mine :/

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Står det ikke under "aktive emner", etter at du har trykket på det aktuelle faget? Der står alle mine :/

Nei, det er akkurat det det ikke gjør :/ Der jeg forventet å finne det også. sendte en mail til UiO nå, får se i morgen om jeg traff rett person :P

Gjest Linaria
Skrevet

Selvdisiplinen er helt i bånn :P I dag skulle jeg finne og løse gamle eksamener. Har jeg gjort det? Nei.

Gjest Raindrops
Skrevet

Innlevringsfrist i mårra. Jeg sa meg vel egentlig ferdig med eksamen og la den til levering på torsdag. I ettertid har jeg tenkt på et par ting jeg burde endre (hele problemstillingen, for å nevne noe, men det skipet har definitivt seilt) men jeg vet ikke om jeg orker. Jeg har jobbet og blitt tvangssosialisert for mye i helgen så jeg føler meg som en vridd klut.

Samtidig er jeg litt redd for at jeg har misforstått oppgaven, men jeg rekker ikke å gjøre noe med det uansett så kanskje det er best å bare aldri åpne den igjen. Bah.

Skrevet
12 timer siden, Raindrops skrev:

Innlevringsfrist i mårra. Jeg sa meg vel egentlig ferdig med eksamen og la den til levering på torsdag. I ettertid har jeg tenkt på et par ting jeg burde endre (hele problemstillingen, for å nevne noe, men det skipet har definitivt seilt) men jeg vet ikke om jeg orker. Jeg har jobbet og blitt tvangssosialisert for mye i helgen så jeg føler meg som en vridd klut.

Samtidig er jeg litt redd for at jeg har misforstått oppgaven, men jeg rekker ikke å gjøre noe med det uansett så kanskje det er best å bare aldri åpne den igjen. Bah.

Akkurat samme situasjon her. Innleveringsfrist på onsdag, og vet om så mye jeg burde endre med oppgaven, egentlig hele greia. Rekker ikke det nå, så tror jeg bare får satse på at det går. 

Anonymkode: 38c36...0e1

Skrevet

Er jubletråden slettet? finner den ikke, og vil juble for ferie haha :P 

• Liker 1
Gjest Linaria
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jubletråden slettet? finner den ikke, og vil juble for ferie haha :P 

Shut up -.- :P

Flere som har hatt eksamen på data på UiO her? Skal ha min første på onsdag. Har aldri hatt det på høyere utdanning før og kjenner at jeg gruer meg litt. Føler man bør skrive mye mer siden man skriver fortere på data, men kunnskapen min er jo ikke noe bedre! Slipper skrivekrampen da. Det er jo greit.

Skrevet
8 minutter siden, Linaria skrev:

Flere som har hatt eksamen på data på UiO her? Skal ha min første på onsdag. Har aldri hatt det på høyere utdanning før og kjenner at jeg gruer meg litt. Føler man bør skrive mye mer siden man skriver fortere på data, men kunnskapen min er jo ikke noe bedre! Slipper skrivekrampen da. Det er jo greit.

Har hatt alle mine eksamener på UiO på pc. Går på juridisk fakultet. Det er utrolig deilig å slippe å skrive for hånd. De stiller ikke noen strengere krav til oss enn tidligere - alt går jo på læringskravene :)

Anonymkode: 8b785...e64

Gjest Linaria
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt alle mine eksamener på UiO på pc. Går på juridisk fakultet. Det er utrolig deilig å slippe å skrive for hånd. De stiller ikke noen strengere krav til oss enn tidligere - alt går jo på læringskravene :)

Anonymkode: 8b785...e64

Flott! Da går det nok helt greit. Blir bare rart å ha annerledes eksamen. Jeg blir vanligvis ferdig på halve tida ved eksamen for hånd, så er litt redd for å gå etter en time eller noe sånt denne gangen og føle at jeg ikke har svart bra nok :P 

Skrevet

Sitter med en grusom semesteroppgave. Vanligvis pleier jeg å håpe på en god karakter, nå håper jeg egentlig bare på å stå (godkjent/ikke godkjent). 

Skrevet
2 timer siden, Sarah Dee skrev:

Sitter med en grusom semesteroppgave. Vanligvis pleier jeg å håpe på en god karakter, nå håper jeg egentlig bare på å stå (godkjent/ikke godkjent). 

I know the feeling :P

Gjest Linaria
Skrevet

Eksamen i morgen. Føler det er så mye jeg ikke kan, men jeg orker ikke lese mer. Når jeg ser på gamle eksamener, føler jeg at jeg kan svare bra nok på de fleste oppgavene, så jeg håper det går bra... Vil bare komme gjennom dette. Hater eksamen :(

Skrevet
37 minutter siden, Linaria skrev:

Eksamen i morgen. Føler det er så mye jeg ikke kan, men jeg orker ikke lese mer. Når jeg ser på gamle eksamener, føler jeg at jeg kan svare bra nok på de fleste oppgavene, så jeg håper det går bra... Vil bare komme gjennom dette. Hater eksamen :(

Akkurat samme her! Eksamen i morgen, har tatt meg fri fra jobb idag for å lese.

Har nok bare brukt 2-3 timer av dagen idag til eksamenslesing, føler hodet er mettet! 

Nå får det bare gå som det går, skal bli så utrolig deilig å bli ferdig. Aller siste eksamen på bachelor-studiet! :D

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...