AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 #8881 Skrevet 26. november 2016 Jeg er ikke annet enn stresset og irritert for tiden. Jeg tar 37,5 studiepoeng i høst, da jeg tar opp et fag jeg strøk på tidligere, og det er litt overveldende. Dessverre har jeg også planer om å ta opp et annet fag til våren, så det blir ikke mindre stress da. Heldigvis har jeg på mirakuløst vis kommet meg gjennom størsteparten av pensum allerede, men jeg mangler masse i litteraturfaget mitt. Den eksamenen er ganske snart, men jeg har valgt bort to bøker fordi jeg klarer ikke komme meg gjennom dem. Gammel, norsk litteratur er noe dritt altså. Egentlig tror jeg at det skal gå greit, men jeg har to innleveringer til uka, eksamen på lørdag og eksamen mandag neste uke, så jeg føler at jeg ikke har tid til noe. Jeg har også kun jobbet en times tid i dag, delvis fordi jeg har vasket i dag, og delvis fordi jeg ikke klarte å konsentrere meg lenger. I tillegg får jeg besøk i morgen, noe jeg tror vil være et godt avbrekk, men samtidig stresser det meg litt. Stort sett får jeg kun til 6-8 timers dager i eksamensperioden, og da bør to av de timene helst være forelesninger. Jeg sliter med å lese for lenge i gangen, og jeg klarer ikke å stå opp før ni når jeg ikke skal på forelesning. Det er egentlig ikke det største problemet, da jeg jobber betydelig mer effektivt når jeg har fått mer søvn, men jeg får likevel dårlig samvittighet når jeg hører om folk som sitter på lesesalen fra 08-20 hver dag. Anonymkode: a2fbc...2cf
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #8882 Skrevet 27. november 2016 I går fant jeg ut at jeg ikke får tatt eksamen i det ene faget. Jeg har hatt mange tøffe fag dette semesteret, så det hele har gått litt i surr, og jeg fikk ikke med meg at vi måtte få 80% på to fronterprøver. Siden de var såpass "useriøse" tenke jeg at dette bare var øvelse til den ekte eksamen. Man kunne jo bare googlet alle spørsmålene, i tillegg til at man fikk 3 sjanser(som jeg trodde var dersom man ville øve flere ganger...). Er så sint og oppgitt over meg selv nå. Hvordan kunne jeg misforstå noe sånt?Har jobbet så hardt med dette faget, Anonymkode: 0861c...a84
Gjest Tourmaline Skrevet 27. november 2016 #8883 Skrevet 27. november 2016 Nå er det min tur til å skrive i sutretråden! Trodde ikke jeg skulle havne her til jeg så på øvinger og gamle eksamensoppgaver for det ene faget jeg har eksamen i om et par uker. Jeg gikk i forelesning og trodde jeg skulle lære det som var nødvendig, men nå innser jeg jo at det vi har holdt på med der er bare vås. Jeg føler meg som verdens største idiot som ikke forstår faget, og som ikke har innsett tidligere at jeg må lære meg alt selv. Nå vet jeg ikke om jeg skal bruke tid på å prøve å stå i dette faget, eller om jeg bare skal bestemme meg for å konte med én gang så jeg kan bruke tiden på de fire andre eksamenene jeg har.. Aller helst vil jeg bare gi opp hele faget, for jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å lære meg dette til konten heller. Jeg vet at foreleseren har fått klager på seg fra før av fra stort sett hele klassen, klager han ikke har tatt til seg, og jeg blir så irritert over at det går an å ansette noe så ubrukelig. Drop out next!
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #8884 Skrevet 27. november 2016 2 minutter siden, Tourmaline skrev: Nå er det min tur til å skrive i sutretråden! Trodde ikke jeg skulle havne her til jeg så på øvinger og gamle eksamensoppgaver for det ene faget jeg har eksamen i om et par uker. Jeg gikk i forelesning og trodde jeg skulle lære det som var nødvendig, men nå innser jeg jo at det vi har holdt på med der er bare vås. Jeg føler meg som verdens største idiot som ikke forstår faget, og som ikke har innsett tidligere at jeg må lære meg alt selv. Nå vet jeg ikke om jeg skal bruke tid på å prøve å stå i dette faget, eller om jeg bare skal bestemme meg for å konte med én gang så jeg kan bruke tiden på de fire andre eksamenene jeg har.. Aller helst vil jeg bare gi opp hele faget, for jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å lære meg dette til konten heller. Jeg vet at foreleseren har fått klager på seg fra før av fra stort sett hele klassen, klager han ikke har tatt til seg, og jeg blir så irritert over at det går an å ansette noe så ubrukelig. Drop out next! Hvilket fag? Går du på NTNU? Anonymkode: 5f551...c16
Gjest Tourmaline Skrevet 27. november 2016 #8885 Skrevet 27. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvilket fag? Går du på NTNU? Anonymkode: 5f551...c16 Geoteknikk og geologi. NTNU er det formelle navnet ja, men det er bachelor fra høyskolen egentlig. Jeg lurer på om jeg kan ta tilsvarende fag på gløshaugen istedenfor, kanskje de har en mer habil foreleser..
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #8886 Skrevet 27. november 2016 Eksamen om to dager... Hjemmeeksamen som i teorien skal vare i 3 dager, men siden man må levere fysiske eksemplar i tillegg forsvinner hele den siste dagen til å komme seg til universiteter, printe og levere.. Besvarelsen skal være 4000 ord lang (på TO dager!!), og jeg har overhodet ikke oversikt over pensum for det er e n o r m t svært. De siste seks ukene har jeg vært i praksis, levert to rapporter, to arbeidskrav, og skal rett etter eksamen ha en uke med kurs for sertifisering, et refleksjonsnotat, en emesteroppgave samt obligatoriske forelesninger. Juleferien starter lille julaften :(:( Jeg dør snart. Anonymkode: 9cf61...710
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #8887 Skrevet 28. november 2016 Når det kommer opp "en feil oppstod" når man går inn på resultater på studweb, betyr det at eksamenskarakterer legges til? Har ikke hatt studweb før, men husker fra tidligere plattform at det alltid skjedde rett før karakter ble lagt ut Har egentlig ikke sensurfrist før fredag, så er vel veldig optimistisk. Anonymkode: 85585...44c
lillsunshine Skrevet 28. november 2016 #8888 Skrevet 28. november 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når det kommer opp "en feil oppstod" når man går inn på resultater på studweb, betyr det at eksamenskarakterer legges til? Har ikke hatt studweb før, men husker fra tidligere plattform at det alltid skjedde rett før karakter ble lagt ut Har egentlig ikke sensurfrist før fredag, så er vel veldig optimistisk. Anonymkode: 85585...44c Må vere ein feil ved studentweb i dag. Har fått opp samme meldinga i dag, og det har aldri brukt å være sånn før. Endret 28. november 2016 av lillsunshine
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #8889 Skrevet 29. november 2016 Hadde eksamen i dag, fikk spørsmål om det ene temaet jeg ikke hadde prioritert å lese på. Skrev masse, men vet ikke om det jeg skrev var det jeg burde skrive. Fikk alt for dårlig tid. Hvis jeg står så er det flaks, har egentlig innstilt meg på å stryke. Hadde lest masse til den eksamenen her. Enn at fire timer kan ha så stor betydning. Nå er jeg bare trist Anonymkode: 664de...70c
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #8890 Skrevet 29. november 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde eksamen i dag, fikk spørsmål om det ene temaet jeg ikke hadde prioritert å lese på. Skrev masse, men vet ikke om det jeg skrev var det jeg burde skrive. Fikk alt for dårlig tid. Hvis jeg står så er det flaks, har egentlig innstilt meg på å stryke. Hadde lest masse til den eksamenen her. Enn at fire timer kan ha så stor betydning. Nå er jeg bare trist Anonymkode: 664de...70c Uff, dette er frustrerende. Jeg føler med deg. Anonymkode: 5912c...83e 1
Gjest Raindrops Skrevet 29. november 2016 #8891 Skrevet 29. november 2016 Jeg har ikke motivasjon til denne hjemmeeksamen. Det 7,5 poeng, siste ordinære eksamen i hele graden min, jeg trenger ikke å få en god karakter for snittet mitt holder uansett, og oppgaven er kjedelig, pensum er kjedelig, livet er kjedelig, jeg er kjedelig, JEG ER SÅ LEI AV SKOLE.
-Missi- Skrevet 29. november 2016 #8892 Skrevet 29. november 2016 Nå har jeg vondt i hodet er møkk lei og skal legge meg. Er så sykt mye å gjøre! Har lite lyst til å gå på praksis i morgen men det må jeg føler jeg aldri har tid til annet enn skole, og alt som hører med av oppgaver...og praksis som egentlig skal være intresangt er sykt slitsomt med alle oppgavene og en praksislærer som jeg ikke klarer å like om jeg prøver engang
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #8893 Skrevet 29. november 2016 Kjempeviktig eksamen mandag. Siste forsøk, jeg strøk sist. Hele faget er helt forferdelig - jeg går igjennom gamle eksamener og det dukker stadig opp nye "vridninger". Det er hundre potensielle formler å bruke til hver oppgave, og helt umulig å vite hvilken. Jeg MÅ bestå, men jeg aner virkelig ikke hvordan... Anonymkode: f16bd...a2a
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #8894 Skrevet 29. november 2016 På 20.11.2016 den 22.54, AnonymBruker skrev: Enig i at man ikke skal sammenligne med andre. Er bare nysjerrig på hva som er "normalt". Der jeg studerer går det nærmest sport i flest antall timer på lesesalen, så man blir nesten litt blind på hvor lenge man trenger å sitte ettersom "alle" kommer før kl 8 og går hjem kl 21. Da føler man seg kanskje litt dårlig om man går hjem kl 17 liksom. Ikke bare fordi andre sitter flere timer på salen, men også fordi karakterene blir normalfordelt og man tross alt konkurrerer mot de som leser 14 timer dagen. Men ja, alt i alt vet jeg hvor unødvendig det er å sammenligne antall timer på lesesalen, og at det ikke nødvendigvis er slik at det er de som leser mest/lengst som gjør det best på eksamen. Anonymkode: 85585...44c Går du NHH? Anonymkode: c6b39...283
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #8895 Skrevet 29. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjempeviktig eksamen mandag. Siste forsøk, jeg strøk sist. Hele faget er helt forferdelig - jeg går igjennom gamle eksamener og det dukker stadig opp nye "vridninger". Det er hundre potensielle formler å bruke til hver oppgave, og helt umulig å vite hvilken. Jeg MÅ bestå, men jeg aner virkelig ikke hvordan... Anonymkode: f16bd...a2a Hvilket fag? Anonymkode: 5f551...c16
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #8896 Skrevet 30. november 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Går du NHH? Anonymkode: c6b39...283 Stemmer Anonymkode: 85585...44c
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #8897 Skrevet 30. november 2016 Har eksamen om 8 timer og jeg får ikke sove. Føler jeg ikke kan noen ting, selv etter mange timers lesing, skriving og jobbing med oppgaver. Kjenner jeg er så utrolig stressa og sitter nå å griner for jeg er så redd for å stryke. Ligger 60 stp. bak da jeg gikk et annet studie i fjor, som (tydelig) absolutt ikke var noe for meg. Er nå så utrolig redd for å stryke i dette faget, men kjenner selv at jeg kommer til å gjøre det. Dette er virkelig et studie jeg kunne tenkt meg å fortsette med, og jeg gleder meg masse til neste års fag og praksis, men disse to eksamenen jeg har nå før jul, kommer til å ødelegge alt for meg. Anonymkode: 7dffc...049
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #8898 Skrevet 1. desember 2016 Jeg tror helt ærlig at jeg har en alvorlig hjerneskade. Jeg er helt seriøs nå... Får så elendig selvtillit når jeg studerer for jeg føler alle i klassen er mye smartere enn meg. Det vet jeg fordi de har tid til å feste, shoppe, game samtidig som de studerer. Ser jo på facebook at de faktisk har et liv! Jeg må lese samme tekst opptil 5 ganger for at den dumme lille hjernen skal forstå det. Nei faen altså, jeg tror ikke jeg er skapt for å få en høyere utdannelse. Drittlei hele greia! Anonymkode: e2a3e...93c 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #8899 Skrevet 1. desember 2016 På 29.11.2016 den 21.27, Raindrops skrev: Jeg har ikke motivasjon til denne hjemmeeksamen. Det 7,5 poeng, siste ordinære eksamen i hele graden min, jeg trenger ikke å få en god karakter for snittet mitt holder uansett, og oppgaven er kjedelig, pensum er kjedelig, livet er kjedelig, jeg er kjedelig, JEG ER SÅ LEI AV SKOLE. Akkurat sånn har jeg det også Skal egentlig begynne å skrive på oppgaven min i dag. MÅ begynne å skrive på oppgaven min i dag. Men har null motivasjon, det sitter så utrolig langt inne. Og så bør den jo helst bli bra i tillegg... men aner ikke hvordan jeg skal klare å motivere meg til å gjøre mer enn minimum innsats. Er møkk lei, og akkurat nå blir jeg ikke en gang motivert av at jeg snart er ferdig med studiet... Så jeg føler virkelig med deg, lykke til! Anonymkode: 664de...70c
Gjest Raindrops Skrevet 1. desember 2016 #8900 Skrevet 1. desember 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Akkurat sånn har jeg det også Skal egentlig begynne å skrive på oppgaven min i dag. MÅ begynne å skrive på oppgaven min i dag. Men har null motivasjon, det sitter så utrolig langt inne. Og så bør den jo helst bli bra i tillegg... men aner ikke hvordan jeg skal klare å motivere meg til å gjøre mer enn minimum innsats. Er møkk lei, og akkurat nå blir jeg ikke en gang motivert av at jeg snart er ferdig med studiet... Så jeg føler virkelig med deg, lykke til! Anonymkode: 664de...70c Off, I feel you. Jeg burde bli ferdig i dag. Skal leveres på mandag men jeg jobber hele helgen. Mangler omtrent en halv side bare, og jeg tror jeg vet hva jeg skal skrive men jeg er bare så lei... Vi får prøve å holde ut siste innspurten begge to, skulle bare ønske at siste eksamen kunne vært en interessant og spennende en i det minste
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå