Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg liker ikke at vennene mine i klassen spør om å få alle notatene mine. Folk kan ikke være avhengig av andres arbeid. Hvis det er eksamen der man må sitte alene, så kreves det selvstudium. 

Anonymkode: 50721...41d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Organisasjonsteori. Så forbanna kjedelig og tørt. Boka er elendig og foreleseren vi har hatt til no liker jeg ikke. Hun bare leser opp fra powerpointen og er så lite engasjerende.

Skrevet
3 minutter siden, lillsunshine skrev:

Organisasjonsteori. Så forbanna kjedelig og tørt. Boka er elendig og foreleseren vi har hatt til no liker jeg ikke. Hun bare leser opp fra powerpointen og er så lite engasjerende.

Vet du om det er flere forelesere i det faget? Du kunne bytte foreleser ;) 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vet du om det er flere forelesere i det faget? Du kunne bytte foreleser ;) 

Det er flere, kommer heldigvis ny i morgen. Men hva mener du med å bytte? Det er ikke sånn at jeg kan velge mellom forelesinger, det går når det går, en gang per tema, med de oppsatte forelesere.

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, lillsunshine skrev:

Det er flere, kommer heldigvis ny i morgen. Men hva mener du med å bytte? Det er ikke sånn at jeg kan velge mellom forelesinger, det går når det går, en gang per tema, med de oppsatte forelesere.

At du bare sniker deg på forelesningen til andre forelesere. En del studenter gjør det :) Ulempen er at man må passe på timeplanen og planlegge godt når/hvor forelesningene foregår. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du bare sniker deg på forelesningen til andre forelesere. En del studenter gjør det :) Ulempen er at man må passe på timeplanen og planlegge godt når/hvor forelesningene foregår. 

Det er ikke andre forelesinger i organisasjonsteori enn de jeg går på, så det er ikke så mye å snike seg inn på. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, lillsunshine skrev:

Det er ikke andre forelesinger i organisasjonsteori enn de jeg går på, så det er ikke så mye å snike seg inn på. 

Åh skjønner. På skolen jeg går på, er det flere klasser med ulike forelesere som underviser det samme faget. 

Skrevet

Dere som ikke har mye på skolen nå og leser hjemme, er det til faste tider eller leser dere slik det passer dere den dagen? trener dere, og er det mot kvelden? har ganske åpne dager selv nå :) 

Anonymkode: 8527e...f04

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som ikke har mye på skolen nå og leser hjemme, er det til faste tider eller leser dere slik det passer dere den dagen? trener dere, og er det mot kvelden? har ganske åpne dager selv nå :) 

Leser som det passer meg. 
Om jeg er innom universitet for en forelesning/kollokvie/møter eller noe så trenger jeg der. (Bor en halvtime unna studiebyen)
Hvis jeg bare skal lese hjemme, leser jeg som regel på kvelden. Noen ganger på morgenen. 

Tilpasser også timeplanen så har mulighet til å snakke med kjæresten min på kvelden. 

• Liker 1
Skrevet

Ahh, tilbake i denne tråden. Nesten så jeg har savna det! Våren 15 var sist. Hatt fødselspermisjon og 11 års forhold har gått dukken siden sist jeg var i denne tråden(han var utro, lang historie). Nå har jeg omsorgen for datteren min og har blitt heltid masterstudent, siste innspurt. Sliter med å komme skikkelig i gang. Hatt masse ideer heldigvis, men ble litt sveving i hodet mitt. Nå har jeg fått lagt bort litt og sortert tankene, så nå ligger forholdene til rette. Hva jeg har gjort de siste dagene? Små (veldig små) oppgaver rundt igangsettingen: åpnet noen artikler som folk har sendt til med med relevans, sendt noen mailer, ja, det er vel det. Sovet mye på dagtid, siden vesla ikke sover så godt om natten for tiden, garantert tenner! Også har jeg trent :P 

Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Veilederen min spurte meg i dag om jeg kunne tenke meg å holde en gjesteforelesning i et fag hun underviser i, relatert til temaet på masteroppgaven min.

Og jeg måtte bare si nei, fordi prestasjonsangst og generell angst for å prate foran folk og holde foredrag. Helvete altså, det hadde sikkert vært kjempemorsomt og ikke minst lærerikt, også klarer jeg ingenting. Jeg er så glad for at hun spurte, og det er en så fin mulighet siden jeg har lyst til å bli stipendiat til neste år også, men jeg er så sykt redd. Faen faen faen faen. 

Endret av Raindrops
Skrevet

Gruppearbeid... Noen ganger funker det utmerket. Men nå i gruppe med en besserwisser som egentlig synes hun kan og vet alt allerede. Men alikavel vil be om at gruppen får veiledning av mentor hele tiden...

Men guess som må prate på alle veiledningene? Jo det er jeg! På fredag skal jeg pokker meg ikke snakke for andre! JEG har ingen spørsmål, jeg (og flere i gruppa) synes oppgaven er ok, det er liksom bare gjøre det. Men besswerisseren sier aldri et pip på mentormøtet. grr!!

Skrevet
13 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Gruppearbeid... Noen ganger funker det utmerket. Men nå i gruppe med en besserwisser som egentlig synes hun kan og vet alt allerede. Men alikavel vil be om at gruppen får veiledning av mentor hele tiden...

Men guess som må prate på alle veiledningene? Jo det er jeg! På fredag skal jeg pokker meg ikke snakke for andre! JEG har ingen spørsmål, jeg (og flere i gruppa) synes oppgaven er ok, det er liksom bare gjøre det. Men besswerisseren sier aldri et pip på mentormøtet. grr!!

Uff, jeg føler med deg. 

Anonymkode: 57869...f98

• Liker 1
Skrevet

Ikke så mye sutring, men jeg venter på å bli engasjert i masteroppgaven...sært nok. Føler alt er så vagt, jeg har ikke noe eierskap til den og dagene går stort sett til møter med veiledere, en og annen mail (som jeg må få svar på før jeg kan gå videre) og det å føle meg stresset fordi jeg ikke har noe å stresse over.

"Heldigvis" er det akkurat det samme for de andre masterstudentene jeg kjenner også, så dagene går til et slags kollektivt vakuum :P Alle veilederene sier at man stort sett ikke begynner å skrive før i januar, så hva i fasanens kjøttbolle skal man finne på da? Vel, Poppie har tatt på seg enda et fag (i tillegg til et annet ekstrafag). Får håpe jeg ikke angrer, er ikke som om jeg ikke har nok å gjøre når jeg jobber 70% ved siden av...

Skrevet

Hvordan ser dagene deres ut? Hvor mange timer arbeider dere hjemme nå i semesteret? Arbeider dere eller tar dere fri i helgene?

Vil bare se litt hvordan andres dager ser ut :)

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser dagene deres ut? Hvor mange timer arbeider dere hjemme nå i semesteret? Arbeider dere eller tar dere fri i helgene?

Vil bare se litt hvordan andres dager ser ut :)

Hos meg går tidsbruk på studiene opp og ned, hovedsaklig påvirket av jobbmengde og motivasjon.

På en ideell vanlig dag står jeg opp før sju og går på forelesning/seminar som begynner åtte, evt. leser en time/halvannen hjemme eller på biblioteket før forelesning/seminar kl. 10. Så blir jeg på universitetet og leser eller gjør oppgaver til to-tre.

Sannheten er vel at det det ofte ikke blir noe særlig lesing i forkant om jeg begynner sent. Hvor mye jeg leser etterpå er også varierende. Jeg jobber også på universitetsområdet på dagtid og det spiser litt av studietiden min. Pleier derfor å lese litt i helgene, men sjelden mer enn et par timer. Denne uken har jeg ikke vært flink, har jobbet med studiene omtrent tre timer utenom forelesningene (fjorten timer forelesning denne uken).

Heldigvis pleier jeg å skjerpe meg før eksamenstiden, men skulle gjerne følt jeg var ovenpå fremfor å konstant føle at jeg henger litt etter.

• Liker 1
Skrevet

Jeg henger etter og klarer ikke motivere meg til å lese.. Er så gørr kjedelig! I tilegg har vi 3 arbeidskrav nå, startet så vidt på 2. har 3 studiedager denne uka. Studiedag 1 er over og jeg har gjort absolutt ingentig fag. Har tatt oppvask og sånt dill hjemme da, bakt brød. Alt annet "frister" enn å sette seg til å lese:fnise:

• Liker 1
Skrevet

Skulle ønske jeg var typen som klarte å grave meg ned i studiene når jeg hadde det kjipt i privatlivet.
Det er jeg ikke. Så istedenfor å være gira på alt det spennede som i studiene for tiden og få lest masse, så bekymrer jeg meg for privatlivet mitt.

• Liker 1
Skrevet

Skikkelig d-e-m-o-t-i-v-e-r-t for tiden. Og ufattelig trøtt. Jeg må jo bare komme i gang!! Bahh. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...