Poppie Skrevet 18. mai 2016 #8481 Skrevet 18. mai 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det mange som sitter der? Eller er du alene? Jeg har hatt en for dårlig lesedag i dag. Så jeg må virkelig bruke kvelden effektivt. Jeg begynner å få ganske dårlig tid. Jeg vil bare bli ferdig med eksamen og få vite at jeg har bestått. Sukk... Anonymkode: cf350...971 Vi var 3 stk Men Cavaen gikk på rundgang, og vi fikk da en riktig så produktiv dag Håper dere resten hadde en fin 17.mai!
FriCol Skrevet 18. mai 2016 #8482 Skrevet 18. mai 2016 Herregud, jeg er så utrolig lei..! Jeg har allerede hatt 3 eksamener dette semesteret, og innen onsdag neste uke har jeg hatt 3 til. Muntlig i morgen i et fag jeg egentlig liker veldig godt, men jeg har allerede hatt skriftlig i samme fag og nå begynner jeg å få det litt opp i halsen kjenner jeg. Det er så stort pensum og så mye å huske på, og jeg er så redd for å trekke det temaet jeg kan dårligst, det hadde vært så typisk... I tillegg har jeg eksamen både på mandag og på onsdag, og den jeg har på onsdag har jeg nesten ikke lest til i det hele tatt, og jeg har jo nesten ikke tid til å lese på den bortsett fra mandag kveld og tirsdag. Ikke har jeg motivasjon til å lese heller, jeg er jo bare så fryktelig lei av alt sammen. Jeg håper for guds skyld at jeg kommer til å interessere meg for mer enn bare ett fag neste semester, det har vært litt umotiverende å egentlig ikke bry meg noe særlig dette semesteret. Gleder meg helt sykt til sommerferie! 1
Thorn Skrevet 18. mai 2016 #8483 Skrevet 18. mai 2016 Jeg skal konte i morgen, første eksamen dette semesteret, og jeg føler jeg kan nada. Følte jeg hadde bedre kontroll forrige semester, og da endte jeg opp med stryk...Hadde en fin tidsplan over forrige uke, skulle lese siste rest og jobbe godt med repetering av det viktigste stoffet, så skjedde det noe i familien (sykdom) som gjorde at jeg ikke klarte å konsentrere meg om skolearbeidet overhodet. Og selv om det gikk og går ganske bra med den personen, har jeg ikke klart å hente meg inn igjen i hele tatt. De gangene jeg har forsøkt har hodet bare vært ull og ingenting har gått inn. Satt f.eks. nesten fire timer på mandag og fikk lest ca 100 sider, men etterpå kunne jeg ikke engang huske hvilke tema jeg hadde lest på. Så har ikke store forventninger til morgendagen... Og som om ikke det var nok stress med denne eksamenen, fant jeg i går ut at jeg hele veien har sett feil på eksamensdatoen på neste eksamen, og at den kommer allerede tidlig i neste uke Oooog så har jeg blitt utrolig i tvil på om masteren jeg har søkt på egentlig er det riktige veien å gå for meg. Så nå stresser jeg både med tanken på at jeg kanskje ikke kommer inn, og med tanken på om jeg gjør noe helt feil dersom jeg kommer inn og satser på det. Akkurat nå hater jeg studielivet!
Gjest Herr Heftig Skrevet 18. mai 2016 #8484 Skrevet 18. mai 2016 Når Siv Jensen har gjort pensumbøkene dine utdaterte...
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #8485 Skrevet 18. mai 2016 22 minutter siden, Thorn skrev: Jeg skal konte i morgen, første eksamen dette semesteret, og jeg føler jeg kan nada. Følte jeg hadde bedre kontroll forrige semester, og da endte jeg opp med stryk...Hadde en fin tidsplan over forrige uke, skulle lese siste rest og jobbe godt med repetering av det viktigste stoffet, så skjedde det noe i familien (sykdom) som gjorde at jeg ikke klarte å konsentrere meg om skolearbeidet overhodet. Og selv om det gikk og går ganske bra med den personen, har jeg ikke klart å hente meg inn igjen i hele tatt. De gangene jeg har forsøkt har hodet bare vært ull og ingenting har gått inn. Satt f.eks. nesten fire timer på mandag og fikk lest ca 100 sider, men etterpå kunne jeg ikke engang huske hvilke tema jeg hadde lest på. Så har ikke store forventninger til morgendagen... Og som om ikke det var nok stress med denne eksamenen, fant jeg i går ut at jeg hele veien har sett feil på eksamensdatoen på neste eksamen, og at den kommer allerede tidlig i neste uke Oooog så har jeg blitt utrolig i tvil på om masteren jeg har søkt på egentlig er det riktige veien å gå for meg. Så nå stresser jeg både med tanken på at jeg kanskje ikke kommer inn, og med tanken på om jeg gjør noe helt feil dersom jeg kommer inn og satser på det. Akkurat nå hater jeg studielivet! Lykke til! Gjerne fortell hvordan det går. Jeg sitter med samme følelse og eksamen er like rundt hjørne. Lykke til med beslutningene om master også! Det er ikke så lett når man betviler egne valg. Anonymkode: cf350...971
lillsunshine Skrevet 18. mai 2016 #8486 Skrevet 18. mai 2016 Den 16.5.2016 at 15.11, Sludd skrev: Og @lillsunshine, skjønner deg SÅ godt! Tror alle har en sånn medstudent som hun migrenejenta du skriver om ... Men det er vel flere enn deg som merker seg all festingen, og skjønner at det ikke er så synd på henne, håper jeg! Facebooken min flyter også over av "ferdig-med-master-bilder", og det er jo koselig, det, men jeg skjønner at det er kjipt å se når du selv har utsatt fristen. Selv blir jeg motivert av det, men jeg tror det er fordi fristen min bare er etter deres, og jeg har fått tro på at det skal gå. Ja, iallfall de som er på snapchaten hennes, men det er jo ikke alle. De to andre på samme fag som meg har jo ikke henne der og aner ikke hvor mye hun faktisk drikker og fester. Hun ene sa at "Ja stakkars henne, hun sliter jo så mye med migrene, synest synd på henne o.s.v". Så hun får jo ufortjent sympati synest jeg. Ja, det kan jo være motiverende med sånne statuser og bilder. Kjenner det både motiverer og demotiverer. Mest tror jeg det demotiverer fordi jeg ikke føler jeg har en skikkelig frist å se frem til. Jeg kommer jo til å være ferdig med oppgaven lenge før innleveringsfristen, men føler liksom ikke at jeg kan glede meg over den dagen jeg faktisk føler meg ferdig, men må vente kjempelenge med at innleveringsfristen går ut og jeg får levert master. Høres helt teit ut, men jeg føler jeg går glipp av feiringa og alt det der. Men jeg kommer sikkert dit at jeg føler jeg har en dag der jeg er ferdig og kan levere inn. 1
lillsunshine Skrevet 18. mai 2016 #8487 Skrevet 18. mai 2016 5 timer siden, Pottah skrev: Åh takk for gode ord Jeg er også god på å trøste med selv. Tydde til sjokolade, et glass hvitvin og startet å se på Gossip Girl på Netflix Problemet er egentlig når jeg vet jeg burde lese, men ikke klarer å konse fordi jeg tenker på han og oss. Sukk! Bare hyggelig Man må gjøre litt sånne ting innimellom. Gossip Girl er knall, fin serie å se på når man trenger å bare få tankene bort på noe annet og kose seg. Men ja, kjedleg når det går utover konsentrasjonen. Jeg husker spesifikt en gang jeg hadde skrevet til en date, som var av litt viktig karakter ang oss og utolmodig satt og ventet på svar. Det var også midt i eksamenslesinga. Jeg hadde jo ikke konsentrasjon, måtte sjekke mobilen hele tiden. Løsningen for meg ble da å rett og slett slå av telefonen og si til meg selv at nå måtte jeg lese så og så lenge før jeg fikk sjekke telefonen. Det fungerte faktisk, selv om det var vanskelig. Strakte meg jo instinktiv etter telefonen. Det er noe med det behovet etter å sjekke om det er kommet svar når man sitter og venter. Til slutt slo jeg meg til ro at svaret kom til å være der et par timer senere også. Kanskje du kan prøve det samme en annen gang du venter på svar.
lillsunshine Skrevet 18. mai 2016 #8488 Skrevet 18. mai 2016 (endret) Lite konsentrasjon i dag. I dag orket jeg rett og slett ikke gå på lesesalen grunnet innleveringsfrist på masteren og medstudenter som feiret med champagne utenfor lesesalen i dag. Unner dem det, men orket rett og slett ikke å være der når jeg ikke kan ta del i den feiringen selv. Skal derimot være med ut og spise med gjengen i dag, så det blir fint. Er også noen som skal være med der, som enda ikke har levert, så da vil jeg ikke føle meg så utenfor. Gleder meg til det nå roer seg ned med "jeg har levert-master" på Facebook nå og de som har levert forlater lesesalen, så kan jeg sitte der i dagene fremover og faktisk få konsentrert meg og tenke meg på selv og samtidig snakke sammen med de som enda holder på å skrive. Det som er veldig positiv er at det bøtter ned med regn i Bergen nå. Jeg synest det rett og slett er helt forferdelig å sitte å jobbe med masteren når det er så fint vær, som det har vært de siste ukene, så jeg er veldig glad for at det er skikkelig innevær, så får jeg bedre motivasjon til å skrive også! Endret 18. mai 2016 av lillsunshine
Poppie Skrevet 18. mai 2016 #8489 Skrevet 18. mai 2016 Sittet her siden 09.00 og skrevet 150 ord Har altså 1850 igjen. Leveres fredag. Har jobb i morgen kveld.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #8490 Skrevet 18. mai 2016 52 minutter siden, Poppie skrev: Sittet her siden 09.00 og skrevet 150 ord Har altså 1850 igjen. Leveres fredag. Har jobb i morgen kveld. Leste det første og fikk umiddelbart dårlig samvittighet for min egen produktivitet, men så så jeg at du heller ikke har vært så effektiv. Jeg blir så oppgitt over meg selv for å være så lite ineffektiv så kort tid før eksamen. Anonymkode: cf350...971
Poppie Skrevet 18. mai 2016 #8491 Skrevet 18. mai 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leste det første og fikk umiddelbart dårlig samvittighet for min egen produktivitet, men så så jeg at du heller ikke har vært så effektiv. Jeg blir så oppgitt over meg selv for å være så lite ineffektiv så kort tid før eksamen. Anonymkode: cf350...971 Bra vi er flere Det som irriterer meg mest er at det jeg skriver om er utrolig interessant, men jeg får så forbaska prestasjonsangst i og med at det ikke er anonym eksamen (bare jeg som har den ). Så jeg tenker på temaet hele tiden, diskuterer det med folk fordi jeg synes det er så gøy...men skrive om det? NOPE!
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #8492 Skrevet 18. mai 2016 Et øyeblikk siden, Poppie skrev: Bra vi er flere Det som irriterer meg mest er at det jeg skriver om er utrolig interessant, men jeg får så forbaska prestasjonsangst i og med at det ikke er anonym eksamen (bare jeg som har den ). Så jeg tenker på temaet hele tiden, diskuterer det med folk fordi jeg synes det er så gøy...men skrive om det? NOPE! Samme her! Eller her gjelder det lesing. Jeg synes det er et ganske spennende tema, så jeg tenker på det og snakker om det, særlig når jeg har forstått noe, og jeg kommer meg ikke videre i lesingen. Jeg er helt avhengig av å lese flere titalls sider hver dag, så hvordan jeg holder på er jo helt tullete. Å handle med fornuften blir visst helt borte i eksamensperioden. Anonymkode: cf350...971
Poppie Skrevet 18. mai 2016 #8493 Skrevet 18. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme her! Eller her gjelder det lesing. Jeg synes det er et ganske spennende tema, så jeg tenker på det og snakker om det, særlig når jeg har forstått noe, og jeg kommer meg ikke videre i lesingen. Jeg er helt avhengig av å lese flere titalls sider hver dag, så hvordan jeg holder på er jo helt tullete. Å handle med fornuften blir visst helt borte i eksamensperioden. Anonymkode: cf350...971 Hahhaa, absolutt! Her er det unntakstilstand! Kake til frokost? Hvorfor ikke? Frokostblanding til middag? Jash. VIn klokka 11 på formiddagen? You betcha!
Gjest Linaria Skrevet 18. mai 2016 #8494 Skrevet 18. mai 2016 God idé å begynne å bestille tur til Sør-Amerika dagen før eksamen. Ble litt mer styr enn jeg tenkte og nå har jeg enda mer å stresse over! Aaah! Men tror det er i orden nå, så da blir det Chile og Argentina i sommer! Men først får man komme seg gjennom de to siste eksamene. Stressende dag!!!
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #8495 Skrevet 18. mai 2016 LORD, GIVE ME STRENGTH! Jeg MÅ komme meg gjennom leseplanen i dag. Hvis ikke blir jeg som et nervevrak i morgen. Hvorfor drøyer jeg tiden? Hvorfor klarer jeg ikke å sette meg ned å lese? Jeg er håpløs! Anonymkode: cf350...971
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #8496 Skrevet 18. mai 2016 Fikk igjen eksamen, og fikk en E. Har ingen E'er fra før, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Hvis jeg klager risikerer jeg jo stryk, vet ikke om jeg er "up for" å ta eksamen på nytt, eller om jeg bare skal la det gå. Har fått en C dette semesteret og, den er jeg greit fornøyd med, og siden jeg ikke har andre E'er så vil kanskje arbeidsgiver skjønne at det var litt spesielt med denne eksamen? Uff, akkurat nå føler jeg at jeg er skikkelig dårlig og bare burde slutte.. Anonymkode: 15283...48f
Katten.2.0 Skrevet 19. mai 2016 #8497 Skrevet 19. mai 2016 Omgangssyke for første gang på ~12 år. Kl 04 i natt satte jeg på toalettet og lekte høytrykksspyler i begge retninger. Jeg gråt mellom slagene. 1
Poppie Skrevet 19. mai 2016 #8498 Skrevet 19. mai 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk igjen eksamen, og fikk en E. Har ingen E'er fra før, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Hvis jeg klager risikerer jeg jo stryk, vet ikke om jeg er "up for" å ta eksamen på nytt, eller om jeg bare skal la det gå. Har fått en C dette semesteret og, den er jeg greit fornøyd med, og siden jeg ikke har andre E'er så vil kanskje arbeidsgiver skjønne at det var litt spesielt med denne eksamen? Uff, akkurat nå føler jeg at jeg er skikkelig dårlig og bare burde slutte.. Anonymkode: 15283...48f Be om begrunnelse før du klager Om du føler det gikk greit, så ville jeg ha klaget.
Sarah Dee Skrevet 19. mai 2016 #8499 Skrevet 19. mai 2016 Får sensur på en hjemmeoppgave jeg skal ha muntlig prøve i neste uke om noen timer. Er så nervøs at jeg ikke greier å få gjort noe fornuftig nå. Har ingen anelse på hvordan det kommer til å gå heller.
Sludd Skrevet 19. mai 2016 #8500 Skrevet 19. mai 2016 Fader! Fikk nettopp veiledning på masteroppgaven, og plutselig kommer det tilbakemelding på at ting jeg har skrevet for leeenge siden (og som veileder har sett før) kan kuttes bort, og at jeg trenger masse mer tidligere forskning om noe annet. Ser jo absolutt poenget, og at oppgaven blir bedre om jeg fokuserer all tidligere forskning mer direkte på problemstillingen. Men åh, jeg er så sliten!! Trodde det jeg hadde var innafor, og at det kanskje bare var småpirk igjen. Men neida, på'n igjen med niskriving atter en gang. Nå er jeg LEI, altså! Det begynner å bli ordentlig dårlig tid også. Måtte bare få ut litt her nå, sorry. Skjerpings og fokusert jobbing nå!! 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå