Cambria Skrevet 9. januar 2016 #8121 Skrevet 9. januar 2016 7 minutter siden, Pottah skrev: Starta året med å bli dumpa etter 5 år av samboeren min. Ikke den beste starten på semesteret for å si det sånn.... Huff, det er kjipt ja.. 1
Ananas. Skrevet 9. januar 2016 #8122 Skrevet 9. januar 2016 4 minutter siden, Pottah skrev: Starta året med å bli dumpa etter 5 år av samboeren min. Ikke den beste starten på semesteret for å si det sånn.... Har opplevd det samme, et par uker etter semesterstart. Pga. det måtte jeg ha nytt sted å bo, ny jobb, ny sosial krets osv. Det var beintøft, men det gikk. Jeg ga meg selv to uker å sette de "akutte" sorgbehovene først, som å sove midt på dagen, gråte, se en film, spise uanstendige mengder kalorier, gå meningsløse turer eller trene til kroppen føltes tom, og deretter var det fullt fokus på å mestre studiene. La opp en plan, slik at jeg sikret meg fritid, det hadde i alle fall jeg behov for, altså tid til å tenke, ta vare på meg selv, plikter i huset osv., men også for å ikke bruke pensum som flukt på en sånn måte at sorgen ville slå meg i hodet med en gang eksamen var over. Mitt råd, litt kortere oppsummert, er altså å sørge for en god balanse mellom egentid og studietid hele semesteret fordi dette sannsynligvis kommer til å henge både i kroppen og hodet lenge, og at det kommer til å gå. Lykke til! 1
Gjest Løkky Skrevet 9. januar 2016 #8123 Skrevet 9. januar 2016 Mangler motivasjon til å fortsette arbeidet med min individuelle fordypningsoppgave. En adapsjon, både boka og filmen er lang. Startet også helga med å komme inn i naturfag. Ikke har vi en fysisk bok i det faget heller, vi må bruke internett. Første prøve i uke 3. Så første innleveringa må være inne iløpet av uke 2! IF'en skal inn i uke... uhm.. 5 eller 6.
Pottah Skrevet 9. januar 2016 #8124 Skrevet 9. januar 2016 14 minutter siden, Cambria skrev: Huff, det er kjipt ja.. Takk 12 minutter siden, Ananas. skrev: Har opplevd det samme, et par uker etter semesterstart. Pga. det måtte jeg ha nytt sted å bo, ny jobb, ny sosial krets osv. Det var beintøft, men det gikk. Jeg ga meg selv to uker å sette de "akutte" sorgbehovene først, som å sove midt på dagen, gråte, se en film, spise uanstendige mengder kalorier, gå meningsløse turer eller trene til kroppen føltes tom, og deretter var det fullt fokus på å mestre studiene. La opp en plan, slik at jeg sikret meg fritid, det hadde i alle fall jeg behov for, altså tid til å tenke, ta vare på meg selv, plikter i huset osv., men også for å ikke bruke pensum som flukt på en sånn måte at sorgen ville slå meg i hodet med en gang eksamen var over. Mitt råd, litt kortere oppsummert, er altså å sørge for en god balanse mellom egentid og studietid hele semesteret fordi dette sannsynligvis kommer til å henge både i kroppen og hodet lenge, og at det kommer til å gå. Lykke til! Tusen takk for at du deler erfaring! Høres ut som en god ide. Vi eier leilighet og hund sammen, så det gjør det hele enda mer komplisert. Det eneste jeg er superbekymret for akkurat nå er å beholde hunden. Eksen for ta over lånet på leiligheten av banken, så det går iallefall i orden. Fått tilbud om et sted å bo (der jeg også får ha med hunden), og har flere steder å være frem til innflytting der. Akkurat nå er jeg hos et vennepar som passer på meg. Men har ikke fått kjøpt en eneste pensumbok hittil. Skal lage en plan om en ukes tid, det tror jeg er en god ide. Ser absolutt for meg muligheten at jeg drukner sorgene i pensum.
duftlys Skrevet 9. januar 2016 #8125 Skrevet 9. januar 2016 Nytt år - nytt semester Da var det nytt semester, og jeg er ikke motivert i det hele tatt! Nå er det slik at jeg bare går dette semesteret/året for å få de 60stp, er for stress å skulle flytte hjem nå, få jobb, osv... så de 30stp er min eneste motivasjon! Men det er vanskelig å være motivert når jeg ikke liker studiet, trives heller ikke, og vi skal ut i praksis snart, noe som jeg synes er vanskelig. Hvis jeg stryker i praksisen, så må jeg jo flytte hjem, for da kan jeg ikke ta eksamene, noe som suger.. SÅ TENKER BARE LYKKE TIL ALLE OSS SOM GÅR STUDIER DE IKKE LIKER, OG SOM GJØR DET FOR STUDIEPOENG
Poppie Skrevet 9. januar 2016 #8126 Skrevet 9. januar 2016 Eksamensinnlevering på mandag, jeg finnes ikke motivert. O heilage nyttår.
Gjest Linaria Skrevet 11. januar 2016 #8127 Skrevet 11. januar 2016 Nytt semester i gang! Stress! Kom tilbake til Skottland i går og har ikke forberedt NOE, og begynte rett på en dag med sju timers forelesning. Jaja, bare jeg overlever denne dagen, så skal jeg overleve semesteret.
Gjest Egiett Skrevet 12. januar 2016 #8128 Skrevet 12. januar 2016 Er usannsynlig nervøs/spent på eksamenskarakter (sensurfrist i dag), så jeg sitter og sjekker StudentWeb ca. hvert 5. minutt. Ble litt vanskelig å fokusere på de 4 timene vi akkurat har hatt forelesning ja
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #8129 Skrevet 12. januar 2016 1 time siden, Egiett skrev: Er usannsynlig nervøs/spent på eksamenskarakter (sensurfrist i dag), så jeg sitter og sjekker StudentWeb ca. hvert 5. minutt. Ble litt vanskelig å fokusere på de 4 timene vi akkurat har hatt forelesning ja Haha, kjenner til dette. Anonymkode: cf350...971
Safiye Skrevet 12. januar 2016 #8130 Skrevet 12. januar 2016 Første skoledag etter ferien Finans: 3 timer Org&ledelse: 3 timer Selvstudie: 3 timer Jobb: 3 timer ... Pluss 2 timer pendling, og vips så var denne dagen over!
Poppie Skrevet 12. januar 2016 #8131 Skrevet 12. januar 2016 Er det lov å sutre over at semesteret mitt ikke starter før i februar og jeg KJEEEEDER meg? Vet jeg kan lese pensum allerede nå, men pensumlistene har ikke kommet ut i 3 av de 4 fagene mine, og kommer mest sannsynlig ikke før første uka i februar (er artikler på pensum, blir lastet opp før forelesning). Har sett så mye serier at jeg snorker ved tanken på Netflix
Strixvaria Skrevet 13. januar 2016 #8132 Skrevet 13. januar 2016 Jeg er litt sur på Adlibris for tiden. Det er nå over 3 uker siden jeg bestilte bøker til 1 av fagene mine, og den første boka kom i går, mens den andre kom i dag. Den tredje er ennå ikke sendt.. Og dette faget begynner til uka?! I morgen skal jeg ringe og forsøke å kansellere den siste, for jeg har ikke tid til å vente i 3 uker til på en bok jeg skulle hatt for 2 uker siden. HELDIGVIS hadde jeg vett nok til å kjøpe resten på Akademika i butikk; selv om det ble litt dyrere, så fikk jeg bøkene med en gang. Ellers har jeg nådd 60 studiepoeng i oppmelding så langt dette semesteret (halvparten på masternivå), og jeg vurderer å ta 10-20 til litt avhengig av hva som er ledig på UiO når de legger ut enkeltemnene. Får se hva jeg gidder (og hvor dyrt pensum det eventuelt blir). Føler jeg sitter og venter på å komme i gang med hele semesteret, selv om det strengt tatt bare er å sette seg ned og begynne lesinga.. Men så jobber jeg mer eller mindre fulltid for tida, både dag og kveld, og har liksom ikke så stor motivasjon for masteren min eller lesinga lenger. Føler jeg kaster bort tida mi litt.. Selv om de ytterst få samlingsdagene vi har (typ 3 per fag ila. hele semesteret) er fine og foreleserne kjempetrivelige, utrolig dyktige, og ikke minst veldig tilgjengelige (fordelen med mindre universiteter!), er det liksom ikke helt det samme som å studere i Oslo sosialt sett. Men så vil jeg jo gjerne fullføre denne masteren når jeg snart er halvveis, selv om jeg også har sett meg ut en master ved UiO jeg har lyst til å ta senere. Planen er uansett å flytte ned igjen til sommeren, fullføre masteren min herfra + ta PPU ved en eller annen institusjon på østlandet et steds samtidig (tror det går fint, selv om det sikkert blir mye jobb med PPU-en..) og så ta den neste masteren etter det. Samtidig er det en stor del av meg som har lyst til å sette hele denne masteren (og "prosjekt PPU") på vent og gå rett på en ny master, men så er det så dumt å slutte når man er halvveis og det kun er snakk om 1 år, hvor jeg får både masteren og PPU etterpå.. Ikke at jeg tror jeg vil jobbe som lærer, men det er jo veldig greit å ha muligheten rent formelt hvis jeg skulle finne ut at jeg har lyst. Vanskelig
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #8133 Skrevet 14. januar 2016 Jeg er så frustrert på meg selv. Satte en annen utdannelse på vent for å kunne ta master i dette faget som jeg hadde drømt om lenge. Men nå som jeg endelig er i gang finner jeg rett og slett ikke motivasjonen til å fullføre dette. Jeg er nå på det siste semesteret, og masteroppgaven skal innleveres i mai, så jeg har i grunn ganske dårlig tid på meg. Spesielt siden jeg bare har skrevet litt over 20 sider av de totalt 60-70 sidene man må ha. Jeg har enda ikke vært til en eneste veiledningstime fordi jeg endte opp med en veileder jeg egentlig følte jeg ikke kom noe godt overens med, og siden jeg ikke bor i samme by som jeg studerer, mener hun at jeg må reise dit for å kunne få veiledning. Det kan i følge hun altså ikke gjøres over mail eller telefon... Mye har skjedd siden studiestart i høst, og jeg har blant annet måttet flytte to ganger og har gått gjennom et samlivsbrudd. Derfor fikk jeg ikke kommet igang så fort i høst som jeg hadde håpet. Nå er jeg redd for at jeg ikke kommer til å klare å skrive ferdig før fristen... og jeg skjemmes over tanken om å stå på den muntlige eksamen med masse randoms i rommet og bare faile totalt på det jeg blir spurt om. Ikke vet jeg om jeg blir å få noe jobb i dette faget heller, siden det er et vanskelig yrke å få jobb i allerede. Jeg kan heller ikke slutte siden jeg får støtte fra lånekassen, og ikke har mulighet til å betale dette tilbake akkurat nå. Det er bare et eneste stort kaosområde inne i hjernen min for tiden. Anonymkode: 87d77...56b
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #8134 Skrevet 19. januar 2016 Den 12. januar 2016 at 18.58, Poppie skrev: Er det lov å sutre over at semesteret mitt ikke starter før i februar og jeg KJEEEEDER meg? Vet jeg kan lese pensum allerede nå, men pensumlistene har ikke kommet ut i 3 av de 4 fagene mine, og kommer mest sannsynlig ikke før første uka i februar (er artikler på pensum, blir lastet opp før forelesning). Har sett så mye serier at jeg snorker ved tanken på Netflix Skriver litt under på denne! Sitter bare og venter på å kunne begynne på masteroppgaven, og det er sååååå kjedelig. Jada, vet jeg kunne begynt å finne relevant stoff, men vanskelig å vite hva som er relevant når jeg ikke har spikret en hundre prosent problemstilling Anonymkode: a8b1f...39e
Gjest Linaria Skrevet 22. januar 2016 #8135 Skrevet 22. januar 2016 Aaah, plukket ut til bokontroll i år igjen! Jeg studerer i utlandet nå, så jeg har liksom ikke så mye annet valg enn å bo hjemmefra, men men. Fikk sendt inn kontrakter i hvert fall.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #8136 Skrevet 22. januar 2016 4 timer siden, Linaria skrev: Aaah, plukket ut til bokontroll i år igjen! Jeg studerer i utlandet nå, så jeg har liksom ikke så mye annet valg enn å bo hjemmefra, men men. Fikk sendt inn kontrakter i hvert fall. Høres merkelig ut. Kanskje bare en glipp i systemet. Anonymkode: cf350...971
Gjest Linaria Skrevet 22. januar 2016 #8137 Skrevet 22. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres merkelig ut. Kanskje bare en glipp i systemet. Anonymkode: cf350...971 Er folkeregistrert hos foreldrene mine, så er nok det de ser på
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #8138 Skrevet 23. januar 2016 18 timer siden, Linaria skrev: Er folkeregistrert hos foreldrene mine, så er nok det de ser på Nei, de ser vel på adressen til studiestedet ditt opp mot adressen til foreldrene dine. De aller fleste studenter er folkeregistrert hos foreldrene sine. Anonymkode: cf350...971
globalagogo Skrevet 24. januar 2016 #8139 Skrevet 24. januar 2016 (endret) 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, de ser vel på adressen til studiestedet ditt opp mot adressen til foreldrene dine. De aller fleste studenter er folkeregistrert hos foreldrene sine. Anonymkode: cf350...971 Nei? ikke alle flytter til ny by for å studere Endret 24. januar 2016 av globalagogo
Gjest Raindrops Skrevet 24. januar 2016 #8140 Skrevet 24. januar 2016 Bare én uke igjen med Eksperter i Team. Bare en liten uke. Kommer jeg meg igjennom den uten å knuse hodet til noen fortjener jeg en medalje. Jeg fortjener en jævla parade.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå