Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Linaria
Skrevet

Det er kjempemye penger! Her har jeg gått og surmult over at endringer i pensum gjør at jeg må ut med 400 ekstra for den nye boka, pluss returporto på den jeg allerede hadde bestilt da endringene i pensum kom. Det blir jo bare småpenger i forhold.

Jeg vet. Prøver å ikke tenke så mye på det, og heller glede meg over Erasmusstipendet, som deles ut i euro og gjør at jeg kommer til å klare meg likevel.

Og håpe at krona i hvert fall blir litt sterkere i løpet av sommeren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet. Prøver å ikke tenke så mye på det, og heller glede meg over Erasmusstipendet, som deles ut i euro og gjør at jeg kommer til å klare meg likevel.

Krysser fingrene for deg!

AnonymBruker
Skrevet

Men var det ikke noe nytt med Lånekassen i år at de skulle justere beløpet sånn at de som sliter med valutajusteringene ikke taper penger?

Anonymous poster hash: 19ec3...7de

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg føler med deg. Studerte i Storbritannia i dette siste akademiske året og vil ikke tenke på hvor mye penger som forsvant ut vinduet...

Gjest Linaria
Skrevet (endret)

Men var det ikke noe nytt med Lånekassen i år at de skulle justere beløpet sånn at de som sliter med valutajusteringene ikke taper penger?

Kun skolepengestøtten, ikke basisstøtten - det vi skal leve av. Jeg drar på utvekslig og betaler derfor ikke skolepenger, så denne valutajusteringen hjelper ikke meg.

Endret av Linaria
AnonymBruker
Skrevet

Kun skolepengestøtten, ikke basisstøtten - det vi skal leve av. Jeg drar på utvekslig og betaler derfor ikke skolepenger, så denne valutajusteringen hjelper ikke meg.

Åja, skjønner. Utrolig kjedelig. 

Skrevet

Ja, sikkert kjedeleg, men kva om det hadde vore motsatt, og krona plutseleg vart sterk mot euro? Skulle Lånekassen justert då og?

Gjest Linaria
Skrevet (endret)

Ja, sikkert kjedeleg, men kva om det hadde vore motsatt, og krona plutseleg vart sterk mot euro? Skulle Lånekassen justert då og?

Nå er det slik at skolepengestøtten justeres både til gunst og ugunst for studenten.

Jeg påstår ikke at Lånekassen bør gjøre noe for at jeg får mer penger i basisstøtte, men i denne sutretråden for studenter, sutrer jeg over at jeg taper titusenvis på valutakurser. Jeg er uheldig og sutrer over det :P

Tapte nettopp enda en tusenlapp på endringen fra i går til i dag.

Kan ikke krona stige litt snart?!

Endret av Linaria
Gjest Linaria
Skrevet

Hvorfor må nordmenn betale full tuition fee i Skottland? Aaah!! :cry3:

Skrevet

Eksamen på Mandag, Onsdag, Torsdag og Fredag.

Jegvilhaferie

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må nordmenn betale full tuition fee i Skottland? Aaah!! :cry3:

Ditto... Betalt 16000 pund i skolepenger, 30 000 kr rett ut valutavinduet.. 

Anonymous poster hash: f5c6b...bdd

Skrevet

arg er på ventelister all over, sakte krøpet fra plass 400-500.....2 av studiene er jeg på plass 60 og 130 resten på 200-300 :sjokkert:

LORD!

Håper jeg kommer inn på noe! Hvis ikke må jeg ta opp fag fra dette studieåret, matte og naturfag et helt år :grine: mine verste fag!! snufs..

Logger meg inn på SO vær dag kl 09 og håper på et mirakel :bond:

AnonymBruker
Skrevet

arg er på ventelister all over, sakte krøpet fra plass 400-500.....2 av studiene er jeg på plass 60 og 130 resten på 200-300 :sjokkert:

LORD!

Håper jeg kommer inn på noe! Hvis ikke må jeg ta opp fag fra dette studieåret, matte og naturfag et helt år :grine: mine verste fag!! snufs..

Hvorfor akkurat kl. 9?

Anonymous poster hash: b24f3...e6b

Skrevet

Hvorfor akkurat kl. 9?

Anonymous poster hash: b24f3...e6b

Det er vel da restplasstorget åpner, om jeg ikke tar feil?

Skrevet (endret)

Jeg er så lei av å jobbe at jeg holder på å krepere. Enda noen uker fulltidsjobb før studiestart... Jeg vil begynne NÅ!

Endret av Pompom
Skrevet

LORD!

Naturfag er ikke så ille å ta opp. Ta utgangspunkt i læringskravene. Eksamen er muntlig/praktisk. Veldig lett å gjøre det bra :)

Gjest Linaria
Skrevet (endret)

Lånåkassen er så treige!

Skulle vært ferdig behandlet 24.7, men ingenting har skjedd ennå. Det sråt bare at søknaden min behandles snarest...

Samtidig har pundet krøpet enda høyere i verdi, og jeg har sluttet å gidde å regne på hvor mange tusen jeg taper på dette. Håper på et mirakel, og at krona snart stiger til vers. 

Og nå er jo tross alt dette bagateller i forhold til hvor fantastisk jeg kommer til å få det, men sutretråd er sutretråd :P

Endret av Linaria
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor Lånekassen skriver opp forventet behandlingstid når det bare er standard-tid. Jeg søkte 17juli og skal få svar 21 august. Samboer søkte 20 juli og skal få svar 25 august. Det er jo nøyaktig 5 uker. Håper vi får svar før det, det er jo menge etter man egentlig skal få pengene.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor Lånekassen skriver opp forventet behandlingstid når det bare er standard-tid. Jeg søkte 17juli og skal få svar 21 august. Samboer søkte 20 juli og skal få svar 25 august. Det er jo nøyaktig 5 uker. Håper vi får svar før det, det er jo menge etter man egentlig skal få pengene.

Jeg søkte rett etter masterinntaket var kommet (17.juli), har fått svar og får første utbetaling 08.august. Mulig jeg var heldig som "stilte meg i kø" før samordna opptak kom med sine svar.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg søker om lån på våren jeg, så har alltid vært en av de første som får storstipendet. Skulle jeg ikke komme inn er det bare å avslutte søknaden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...