Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er nok ikke riktig person å spørre, men jeg liker å legge meg 22.00 og stå opp 05.00 når jeg ikke er på jobb til 2330.... Simpelthen elsker å stå opp tidlig og komme i gang med dagen, leser gjerne en time eller to før forelesning.

Du har ikke lyst til å stå opp med kiden min i morgen eller? Står ikke opp før i 6-tiden altså!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke lyst til å stå opp med kiden min i morgen eller? Står ikke opp før i 6-tiden altså!

Litt av det jeg liker med å stå opp tidlig er at ingen andre er våkne - så nei! :fnise:

Skrevet

Litt av det jeg liker med å stå opp tidlig er at ingen andre er våkne - så nei! :fnise:

Ikke ta han ned 1000 ganger fra sofan, hindre at han spiser opp potteplantene eller si "NEI" 2000 ganger? Ikke? Nei vel :-(

Skrevet

Ikke ta han ned 1000 ganger fra sofan, hindre at han spiser opp potteplantene eller si "NEI" 2000 ganger? Ikke? Nei vel :-(

Nå minnet du meg på at jeg måtte ta p-pillen min :fnise:

• Liker 17
Gjest Trappetroll
Skrevet

Kjære mor som studerer.

Det er fantastisk at du klarer det med et barn. Og det er helt Okei at du tar ungen med på skolen. Men du må huske at ungen din er TO år, og har dermed myyyye energi. Det er ikke greit at ungen din bruker MINE fargepenner og skrivebøker til tegnesaker. Jeg kjenner dere ikke engang! Det er ikke Okei at ungen din hyler og skriker på en stille lesesal. Og det kunne ha vært fint om du investerte i noen mindre bråkete leker? My little pony bamsen som synger forstyrrer nemlig veldig.

Og neste gang ungen din spør meg om noe, eller følger etter meg når jeg flytter meg, så kommer jeg til å teipe igjen munnen på henne. Og mest sannsynlig teipe henne fast til en stol også.

Så vet du det! 😊

Skrevet

Kjære mor som studerer.

Det er fantastisk at du klarer det med et barn. Og det er helt Okei at du tar ungen med på skolen. Men du må huske at ungen din er TO år, og har dermed myyyye energi. Det er ikke greit at ungen din bruker MINE fargepenner og skrivebøker til tegnesaker. Jeg kjenner dere ikke engang! Det er ikke Okei at ungen din hyler og skriker på en stille lesesal. Og det kunne ha vært fint om du investerte i noen mindre bråkete leker? My little pony bamsen som synger forstyrrer nemlig veldig.

Og neste gang ungen din spør meg om noe, eller følger etter meg når jeg flytter meg, så kommer jeg til å teipe igjen munnen på henne. Og mest sannsynlig teipe henne fast til en stol også.

Så vet du det! 😊

Jeg har ikke hørt på maken! Jeg hadde bedt henne om å forlate lesesalen. Det er ikke et sted man tar med barn!!

• Liker 3
Skrevet

Det er ingen grenser for hva folk gjør på lesesaler, dessverre. Noen har med barna sine, noen snakker i telefonen, noen prater med sidekameraten sin, noen har bjeller på sekken sin.

Jeg klarer ikke lenger å lese på lesesalen uten ørepropper. Jeg har spurt fakultetet om det finnes noen andre litt mindre lesesaler, men de sier at det ikke finnes noe annet enn Universitetsbiblioteket og Sophus Bugge. Jeg nekter å tro på dette? Det må da finnes NOEN lesesaler for bachelorstudenter som IKKE huser resten av verden? Jeg klarer ikke lese på noen av de lenger og sliter veldig. Vurderer å gå til fastlegen min og få en henvisning til å få tilrettelagt leseplass, fordi jeg klarer ikke konsentrere meg i store rom med mange folk. Det høres sikkert helt rart ut, men jeg sliter veldig. Å lese hjemme alene er ikke noe problem, problemet er at jeg bor i kollektiv og der er folk hjemme på dagtd, og det bråker der og... Ørepropper fungerer på en måte, men jeg blir helt ør i huet av det og om jeg skal sitte med ørepropper 8 timer av dagen frem til 2019 kommer jeg til å klikke!!!

Hvor skal jeg lese?! Noen som har noen tips?

Offentlig bibliotek er jo fanden meg ekstremt bråkete det og... :trist: jeg syns det faktisk er veldig tungt... :trist:

Skrevet

Det er ingen grenser for hva folk gjør på lesesaler, dessverre. Noen har med barna sine, noen snakker i telefonen, noen prater med sidekameraten sin, noen har bjeller på sekken sin.

Jeg klarer ikke lenger å lese på lesesalen uten ørepropper. Jeg har spurt fakultetet om det finnes noen andre litt mindre lesesaler, men de sier at det ikke finnes noe annet enn Universitetsbiblioteket og Sophus Bugge. Jeg nekter å tro på dette? Det må da finnes NOEN lesesaler for bachelorstudenter som IKKE huser resten av verden? Jeg klarer ikke lese på noen av de lenger og sliter veldig. Vurderer å gå til fastlegen min og få en henvisning til å få tilrettelagt leseplass, fordi jeg klarer ikke konsentrere meg i store rom med mange folk. Det høres sikkert helt rart ut, men jeg sliter veldig. Å lese hjemme alene er ikke noe problem, problemet er at jeg bor i kollektiv og der er folk hjemme på dagtd, og det bråker der og... Ørepropper fungerer på en måte, men jeg blir helt ør i huet av det og om jeg skal sitte med ørepropper 8 timer av dagen frem til 2019 kommer jeg til å klikke!!!

Hvor skal jeg lese?! Noen som har noen tips?

Offentlig bibliotek er jo fanden meg ekstremt bråkete det og... :trist: jeg syns det faktisk er veldig tungt... :trist:

Har du prøvd Forskningsparken? Vet ikke om alle slipper inn der, men samboeren min slapp meg inn med kortet sitt der i fjor og jeg satt alene nesten hele eksamensperioden! Er jo et lite stykke å gå, men er verdt det hvis du får lest:-)

Skrevet

Det kommer litt an på når jeg skal opp. Noen dager sovner jeg ikke før 00:30, og det er slitsomt hvis jeg må opp 06:30. Så de dagene jeg begynner 08:15 på skolen, prøver jeg å være i seng til 23:00. I går sovna jeg vel rundt 23:30.

Så jeg legger meg rundt 23:00-00:00, og står opp alt fra 06:30-07:30.

Jeg er født B-menneske, men klarer å opprettholde en noenlunde grei døgnrytme. Prøver å ikke la helgene ødelegge for meg. Da er jeg oppe til senest kl 2, og prøver å stå opp litt tidlig, slik at jeg får sove tidlig igjen om kvelden.

Jeg også!! Legger godt merke til at noen folk i klassen kommer rett fra vgs altså. Det er så utrolig irriterende med den snakkingen når foreleser snakker. Ikke minst er det utrolig uhøflig!! Jeg skal begynne å hysje på folk, fordi det der er ikke greit. Noen forelesere kommenterer det av og til, skulle ønske de gjorde det oftere!!

Noe annet som irriterer meg noe grenseløst, er folk som pakker sammen sakene mens foreleser fortsatt snakker. HERREGUD, slapp av i 2 minutter liksom slik at vi andre hører hva som blir sagt. De samme folka spør meg ofte om ting som har blitt nevnt i forelesningen. Hvis de ikke hadde vært så jævlig opptatt av å komme seg ut fortest mulig, og hadde latt være å snakke sammen i timene, hadde de kanskje fått med seg hva som ble sagt!!! :dry:

Ja, det er også en del hosting, nysing og pussing av neser for tiden. Har valgt å la være å irritere meg over det, folk kan ikke noe for det.

Folk snakker jo i alle aldre. Det trenger ikke være så veldig mye forskjell på en 95'er og en 93'er/92'er. Og de færreste av de som kommer rett fra VGS snakker under forelesning. Da må du hvertfall gå et veldig useriøst studium.

Anonymous poster hash: 8a190...8d3

Skrevet

Folk snakker jo i alle aldre. Det trenger ikke være så veldig mye forskjell på en 95'er og en 93'er/92'er. Og de færreste av de som kommer rett fra VGS snakker under forelesning. Da må du hvertfall gå et veldig useriøst studium.

Anonymous poster hash: 8a190...8d3

Hvorfor er du så bastant på det? Vet du hvordan det er på alle vgs i hele landet? Jeg husker godt at folk i klassen min på vgs snakket, og jeg har observert at de som snakker i min klasse på høgskolen nå, er av de aller yngste.

Jeg går bioingeniør, og jeg syns ikke det er særlig useriøst. Jeg tror heller at folk har det inntrykket av at det kommer til å bli enkelt å fullføre pga lave snitt for å komme inn, men disse jentene som ikke klarer å holde kjeft og følge med, kommer til å få en reality check ganske snart. Tipper de kommer til å droppe ut dersom de fortsetter slik som de gjør.

Skrevet

Har du prøvd Forskningsparken? Vet ikke om alle slipper inn der, men samboeren min slapp meg inn med kortet sitt der i fjor og jeg satt alene nesten hele eksamensperioden! Er jo et lite stykke å gå, men er verdt det hvis du får lest:-)

Nei, det har jeg ikke! Skal spørre en jeg kjenner som går på campus Forskningsparken. Godt tips, takk!! :)

Skrevet

Gleder meg til å bruke hele dagen på å lese, må i pliktselskap på kvelden, før jeg skal på jobb i hele morgen.. Hurra for helg!

Anonymous poster hash: 3fe4a...8d1
Skrevet

Hvorfor er du så bastant på det? Vet du hvordan det er på alle vgs i hele landet? Jeg husker godt at folk i klassen min på vgs snakket, og jeg har observert at de som snakker i min klasse på høgskolen nå, er av de aller yngste.

Jeg går bioingeniør, og jeg syns ikke det er særlig useriøst. Jeg tror heller at folk har det inntrykket av at det kommer til å bli enkelt å fullføre pga lave snitt for å komme inn, men disse jentene som ikke klarer å holde kjeft og følge med, kommer til å få en reality check ganske snart. Tipper de kommer til å droppe ut dersom de fortsetter slik som de gjør.

Ikke si det! Kanskje de er veldig flinke til å lese på stoffet selv

Anonymous poster hash: 49f12...c8a

Skrevet

Ikke si det! Kanskje de er veldig flinke til å lese på stoffet selv

Anonymous poster hash: 49f12...c8a

Jeg vet jo at de ikke er det. De klager hele tiden over at de ligger bak, og spør gjentatte ganger om ting som læreren har SAGT i timen. De må begynne å bry seg litt mer om skolen, om de ønsker å komme seg gjennom. Dette er et veldig tøft semester.

Skrevet

Nå må jeg virkelig sette meg ned og jobbe noen timer med pensum! Hvis jeg klarer å jobbe aktivt, uten Facebook-pauser, fra 16-20 skal jeg belønne meg selv med smågodt i kveld ;)

Anonymous poster hash: 6e70a...3d7
  • Liker 4
Skrevet

Nå må jeg virkelig sette meg ned og jobbe noen timer med pensum! Hvis jeg klarer å jobbe aktivt, uten Facebook-pauser, fra 16-20 skal jeg belønne meg selv med smågodt i kveld ;)

Klarte du det?

Jeg har vært så fyllesjuk i dag at jeg ikke hadde orket å holde en bok oppe en gang :P Sååå.. jeg må være flink i morgen

Skrevet

Klarte du det?

Jepp! Smågodt :hjerte:

• Liker 4
Skrevet

Skal pitche på mandag og alt går dritt med oppgaven. Faen ta alt, jeg gidder ikke mer.

Skrevet

Er gravid, og begynte akkurat på studiet. Slitsomt nok om jeg ikke hadde vært gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...