Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Veldig enig der, jeg måtte rase gjennom to skikkelige godbøker dette semesteret, bøker man egentlig burde kost seg med ;) Jeg har engelsk lit. som tilleggsfag i år, og det blir nok så jeg fortsetter med det til neste år, før jeg skal inn på honours i hovedfaget mitt. Herlig fag, selv om lesemengden til tider er kolossal, og vi gjerne skulle hatt bedre tid til alt... :gjeiper: Gleder meg til Hamlet over jul, nå i høst leser vi Much Ado About Nothing. Fint stykke det også, men jeg foretrekker tragediene hans, og de historiske stykkene, fremfor komediene.

Å, jeg elsker Much Ado About Nothing!! :jepp: Min absolutte favoritt! Jeg er også veldig glad i tragediene, men det er noe veldig feel good med det stykket der :) Nå skal jeg straks begynne på en analyse av Hamlets akt 5 scene 1, så da får jeg nok en overdose tragedie for en stund!

Hva er hovedfaget ditt? Regner med du ikke bor i Norge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åja, glemte jo å si at jeg har tre fag dette semester, og er ikke interessert i noen av dem, men de var obligatoriske!! Ikke rart man sliter med motivasjonen da vettu!

Skrevet

Klarer å komme meg opp relativt tidlig om dagen, tar det som et godt tegn på at motivasjonen er på vei opp! Det at jeg hadde et lite "gjennombrudd" i forbindelse med kapittelet mitt gjør det enda bedre. Dropper halve kapittelet (det jeg ikke har skrevet enda), fordi det ikke er SÅ relevant. Så kan jeg heller konsentrere meg om å skrive det jeg har til nå på en bedre måte.

Skrevet

Sitter og skriver eksamen nå... Skjønner ingenting. Har lest alle tekstene vi skulle lese til hver forelesning, men det betyr jo ikke at jeg har fått med meg det som sto i dem, selvfølgelig! Så nå må jeg nesten gå gjennom dem alle igjen...!

Hva pleier dere å gjøre i helgene når dere har eksamenstid eller mye å lese, dropper dere festing og sosiale aktiviteter til fordel for å sitte hjemme og skrive, eller tenker dere at en fest gir god input og et avbrekk man trenger? :-)

Jeg har som regel slått opp telt på lesesalen! :ler: Neida men bare nesten, hvis jeg ikke jobber så sitter jeg enten på lesesalen og leser til rundt kl 21, kanskje 22 eller 23, det avhenger litt av fagene og når eksamen er. Jeg har rolige helger i eksamensperioden, jeg dropper ikke trening, men har gjerne filmkvelder eller går på kino osv med venner. Litt avbrekk må man uansett ha! :jepp:

Skrevet

Hjemmeeksamen begynner i morgen! Tanken på å skulle sitte med en tekst 48 timer i strekk, frister ikke mye nå kjenner jeg... :sukk:

Gruer meg virkelig :( Hva hvis jeg ikke skjønner oppgaven helt, hva hvis jeg misforstår? Hva hvis jeg ikke får flyt i teksten, eller finner det relevante stoffet i pensum? Hva hvis jeg står fast? Forrige hjemmeeksamen jobbet jeg på spreng hele tiden, minus noen timers søvn første natta, og det gikk akkurat tidsmessig

Og tanken på at jeg om én måned har enda 2 eksamener, som jeg har aaaltfor mye å lese til... :tristbla:

Gjest Daenerys
Skrevet

1 uke til hjemmeeksamen blir utdelt, 2 uker til hjemmeeksamen må leveres, 2 uker og 2 dager til skoleeksamen, og 3 uker til andre skoleeksamen. FYTTIGRISEN.

Skrevet

Undervisningsslutt 25. november, innlevering av to prosjekter 25. november, eksamen 3., 5., 6., og 9. desember. Oh joy! :(

Gjest D_flatmajor
Skrevet

Dagens irritasjonsmomenter:

-Svensk og dansk pensum. (Gi meg engelsk i stedet, når som helst).

- Kompendier!! Spesielt når man må trosse alle fysikkens lover for å lese en artikkel på en normal måte. Hva f skjer med å kopiere opp ting på tvers? Og hva skjer med antikvarisk kvalitet på skriften i kompendiene? Jeg føler meg som en arkeolog/historiker.

• Liker 1
Skrevet

4 vanskelige eksamener på uke, det er lite motiverende! Flott når jeg er deppa fordi samboer min skulle ønske jeg hadde to store silikonpupper og 0% fett på kroppen.

Sånn. Det var dagens sutring.

Skrevet

Dagens irritasjonsmomenter:

-Svensk og dansk pensum. (Gi meg engelsk i stedet, når som helst).

- Kompendier!! Spesielt når man må trosse alle fysikkens lover for å lese en artikkel på en normal måte. Hva f skjer med å kopiere opp ting på tvers? Og hva skjer med antikvarisk kvalitet på skriften i kompendiene? Jeg føler meg som en arkeolog/historiker.

Jeg HATER kompendier! Og jeg studerer historie og burde forvente noe sånt :fnise:

Gjest shirelle
Skrevet

4 vanskelige eksamener på uke, det er lite motiverende! Flott når jeg er deppa fordi samboer min skulle ønske jeg hadde to store silikonpupper og 0% fett på kroppen.

:( hvorfor sier samboeren din det?

Er sikker på at han ikke mener det, hvis han er glad i deg :)

Skrevet

Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre......... Har noen naboer som hamrer HELE dagen!! fra kl 8 til sikkert rundt 20. Har eksamen om 2 uker, og jeg klarer ikke få gjort noen ting, blir bare helt sinnsykt forstyrra av det. Nå har jeg et frustrasjonsutbrudd, og vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Får prøve å finne et annet sted jeg kan lese, men klarer best å konsentrere meg når jeg leser hjemme :(

Skrevet

Å, jeg elsker Much Ado About Nothing!! :jepp: Min absolutte favoritt! Jeg er også veldig glad i tragediene, men det er noe veldig feel good med det stykket der :) Nå skal jeg straks begynne på en analyse av Hamlets akt 5 scene 1, så da får jeg nok en overdose tragedie for en stund!

Hva er hovedfaget ditt? Regner med du ikke bor i Norge?

Enig, det er et herlig stykke - gleder meg til å bli ferdig med semesteroppgaven i eng. lit nå så jeg kan kravle under teppet og kose meg med manus. Hvertfall ti år siden sist jeg leste det, så blir artig å få et gjensyn :) Den absolutte Shakespeare-favoritten min tror jeg må være King Lear, elsker det stykket :rodmer:

Oooh, den store kirkegårdscenen, er det? En av mine favorittscener i stykket :jepp:

Hovedfaget mitt er teatervitenskap, og jeg går på Glasgow uni :) Hvis alt går som det skal er jeg regissør om fire år og dramaturg om fem.

Jeg har som regel slått opp telt på lesesalen! :ler: Neida men bare nesten, hvis jeg ikke jobber så sitter jeg enten på lesesalen og leser til rundt kl 21, kanskje 22 eller 23, det avhenger litt av fagene og når eksamen er. Jeg har rolige helger i eksamensperioden, jeg dropper ikke trening, men har gjerne filmkvelder eller går på kino osv med venner. Litt avbrekk må man uansett ha! :jepp:

Mulig det er min oppgave-bedøvde hjerne som slår til her, men det hørtes faktisk innmari koselig ut :fnise: Storveis campingtur på lesesalen med leirbål og hele pakka. Kan bruke et par av pensumbøkene mine som opptenningsved, til og med ;)

Skrevet

Lærer som mener at dersom noe teori KANSKJE står i læreboka, med de relevante fem setningene spredt ut over 10-20 sider på tung amerikansk-engelsk, så må vi absolutt ikke FINNE på å bruke en 100 % troverdig nettside på norsk der alt står forklart på sånne måter at vi forstår det. Dette gjelder oppgaveskriving. Jeg blir så lei! Jeg har ikke tid til å sitte med den store tunge boka til disse oppgavene, for å prøve å tolke meg gjennom ting jeg finner uendelig mye enklere på en nettside.

Nettsiden det er prat om er blant annet snl.no (Store Norske Leksikon).... :filer:

Skrevet

:( hvorfor sier samboeren din det?

Er sikker på at han ikke mener det, hvis han er glad i deg :)

Han mener at alle jenter burde prøve å se så bra ut som mulig. Han mener det helt seriøst også, det er det som er verst:(

Skrevet (endret)

Tenkte jeg skulle komme GODT igang med sløydoppgaven idag. Men jeg sleit veldig med å begynne, siden jeg trengte materialer, maling og ikke minst veiledning siden jeg ikke hadde peiling på hvordan jeg skulle gjøre ditt og datt...

vi skriver navnet vårt på tavla om vi trenger hjelp, også går lærerne etter tur og hjelper oss.

Jeg venta HELE skoledagen (fra rundt 09-12) på å få hjelp, men jeg fikk det aldri.... tilslutt hadde lærerne gått...

og jeg får vite at de hadde forveksla meg med ei anna i klassa som heter nesten det samme som meg... så derfor fikk jeg ikke hjelp :(

Har skjedd en gang før og, men da var det ikke så farlig...

Men det var sinnsykt irriterende. Jeg var SÅ SUR når jeg så lærerne hadde dratt.... jeg hadde ikke fått gjort noenting!!!!!!

Så jeg bare begynte på noe.... sagde og hakka ivei uten å spørre hvordan eller om det var greit... og bare tok enelleranna malingstype...... så får det bare bli feil....

vi får ikke veiledning igjen før på torsdagen, og oppgava skal være ferdig neste torsdag. Jeg orker ikke vente til da.

OOOOG Jeg skal undervise i praksis imårra. Gruer meg litt :3 haff. Har alt klart, men, jeg kommer helt sikkert til å surre.......

Endret av otilie
Skrevet

Enig, det er et herlig stykke - gleder meg til å bli ferdig med semesteroppgaven i eng. lit nå så jeg kan kravle under teppet og kose meg med manus. Hvertfall ti år siden sist jeg leste det, så blir artig å få et gjensyn :) Den absolutte Shakespeare-favoritten min tror jeg må være King Lear, elsker det stykket :rodmer:

Oooh, den store kirkegårdscenen, er det? En av mine favorittscener i stykket :jepp:

Hovedfaget mitt er teatervitenskap, og jeg går på Glasgow uni :) Hvis alt går som det skal er jeg regissør om fire år og dramaturg om fem.

Mulig det er min oppgave-bedøvde hjerne som slår til her, men det hørtes faktisk innmari koselig ut :fnise: Storveis campingtur på lesesalen med leirbål og hele pakka. Kan bruke et par av pensumbøkene mine som opptenningsved, til og med ;)

Vel, det er ikke et skikkelig telt da :ler: Heller klær, skjerf, lue, jakke, termos osv som på en eller annen måte får det til å bli en liten teltplass :fnise:

Gjest Daenerys
Skrevet

Oi. Det er ikke bra. Vet han at de fleste kvinner trenger litt fett på kroppen for å bære frem barn?

Skrevet

Jeg må sutre litt over at jeg skal levere semesteroppgave om tre dager, og ikke har skrevet noe som helst omtrent i dag... gjorde også mindre enn jeg hadde tenkt i helga. Har riktignok noen sider (over halvparten), men det trengs både redigering og mer innhold. Sukk og stønn.

Skrevet

Jeg venter fremdeles på at panikken skal slå til og jeg faktisk får gjort noe! Har eksamen om 11 dager og tar det helt piano.. Det er skremmende at jeg har en for avslappende følelse til det hele, har tross alt 3 eksamen denne måneden, men hodet og kroppen har tydeligvis tatt juleferie :nissegutt::klaske:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...