AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #301 Skrevet 26. oktober 2011 Noen som har forslag til en problemstilling som er mediefaglig? :-)
Mermaid Blues Skrevet 26. oktober 2011 #302 Skrevet 26. oktober 2011 Åå London høres herlig ut Mermaid Blues! Jeg skal dit på onsdag, gleder meg vilt nå! Prøver å jobbe med noen forelesningsnotater i dag men det går tregt skal jeg si deg God tur! Håper været holder seg, og Les Mis står til forventningene Jeg har nå blitt mest forkjøla i hele verden, hersens airconditionen på bussen klikka, og siden jeg kom hjem har temperaturen sunket og det plaskregner konstant. Glad jeg ikke trenger å slepe meg ivei til uni denne uka, men det er ikke kjempegøy å skrive oppgave når man sitter med feber i et hav av snytefiller og prøver å få bomullshjernen til å samarbeide. "This book has got, you know, like words and stuff in it" høres plutselig ut som en intelligent setning Må lese masse tørt fagstoff for å få inn mer på diskusjonsbiten også, og jeg kjenner at jeg er så fantastisk uenig i det som står i boka mi at jeg nesten har lyst til å kaste den på foreleserne mine og be dem alle gå og tenne på seg selv. I tillegg har jeg ikke hatt tid til å dra i stallen på fire uker, og jeg måtte stå over tennis de siste to ukene, null tid til annen trening, kjøkkenbenken har pådratt seg et mindre fjell av oppvask, klesvasken vil jeg ikke tenke på engang, håret mitt trenger en tur til frisøren (synes det kan dra på egen hånd uten at jeg trenger å bli med) og jeg har fortsatt temmelig mye pensum å lese gjennom. OG jeg skulle gjerne vært litt sosial med folk også, føler jeg takker nei til litt for mange invitasjoner om dagen. Hvem pokker var det som sa at førsteåret på uni var så himla avslappende??? Gleder meg til dritten er levert neste torsdag, da skal jeg dra med meg alle jeg kan på pub og drikke whisky helt til neste morgen, før jeg må begynne å bekymre meg for eksamen ...juleferie blir fint, hva?
Fandenivoldsk Skrevet 26. oktober 2011 #303 Skrevet 26. oktober 2011 HERREGUD JEG ER SÅ TREEEG. Har ca 1600 ord på exphiloppgaven, og den kan ikke være lengre enn 1800 ord, så jeg er snart ferdig, men dæven så vanskelig å skrive de 200 ordene.. spark meg i ræva, anyone?
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #304 Skrevet 27. oktober 2011 FINT AT NABOENE BYGGER OG HAMRER NÅR JEG SKAL LESE TIL EKSAMEN .......
Mermaid Blues Skrevet 27. oktober 2011 #306 Skrevet 27. oktober 2011 FINT AT NABOENE BYGGER OG HAMRER NÅR JEG SKAL LESE TIL EKSAMEN ....... Mine også!! De rett over meg driver og skifter gulvbelegg, og på den ene siden har jeg noen som driver og flytter inn (oppfølger til utflyttinga forrige uke) og på den andre siden er det en fyr som tydeligvis øver til sin egen en-manns oppsetning av Phantom of the Opera eller noe. Merk, han kan ikke synge reint om det så står om livet Må lese hele Hamlet til i morgen.... Sikkert ikke det du vil høre, men fiiiine Hamlet Jeg har den på pensum neste semester - hva går du?
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #307 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATER strategi!!
otilie Skrevet 27. oktober 2011 #308 Skrevet 27. oktober 2011 Idag satt jeg på skolen til 19.30 og jobba med oppgave!! kommer hjem, og jommen kan jeg ikke slappe av enda! må skrive en oppgave om praksis! Har bare rablet ned noe nå.... skal spise litt mat og se gossip girl først.... har faen ikke hatt pause i hele dag! Bortsett fra et par røykepauser, og en time da jeg var hjemme og dusja og spiste middag.... blir sikkert fullt kjør imårra og. Jeg MÅ ikke sitte å jobbe så lenge, men jo tidligere jeg er ferdig med ting og jo mer nøyere jeg er, jo bedre blir det jo tenker jeg.... Blir jeg fort ferdig med den praktiske delen av oppgaven får jeg god tid å bruke på den skriftlige..... Men stressa er jeg!!!!!
Gjest Raindrops Skrevet 27. oktober 2011 #309 Skrevet 27. oktober 2011 I dag fikk jeg levert to oppgaver. Den ene hadde frist idag (har jobbet med/utsatt den en god stund. Den andre fikk vi idag, i samme faget, og jeg satte meg ned å gjorde hele oppgaven ferdig med en gang. Så nå tar jeg meg et velfortjent glass vin mens jeg ser på Criminal Minds og sikler over Dr. Reid. Ny oppgave som skal leveres på søndag, som jeg har hatt to uker på og fortsatt ikke begynt på...
Samulita Skrevet 27. oktober 2011 #310 Skrevet 27. oktober 2011 Mine også!! De rett over meg driver og skifter gulvbelegg, og på den ene siden har jeg noen som driver og flytter inn (oppfølger til utflyttinga forrige uke) og på den andre siden er det en fyr som tydeligvis øver til sin egen en-manns oppsetning av Phantom of the Opera eller noe. Merk, han kan ikke synge reint om det så står om livet Sikkert ikke det du vil høre, men fiiiine Hamlet Jeg har den på pensum neste semester - hva går du? Ja, den er veldig fin! Men jeg hater å lese bra litteratur under press! Kan bare skylde på meg selv. Jeg går litteraturvitenskap
Mermaid Blues Skrevet 28. oktober 2011 #311 Skrevet 28. oktober 2011 Ja, den er veldig fin! Men jeg hater å lese bra litteratur under press! Kan bare skylde på meg selv. Jeg går litteraturvitenskap Veldig enig der, jeg måtte rase gjennom to skikkelige godbøker dette semesteret, bøker man egentlig burde kost seg med Jeg har engelsk lit. som tilleggsfag i år, og det blir nok så jeg fortsetter med det til neste år, før jeg skal inn på honours i hovedfaget mitt. Herlig fag, selv om lesemengden til tider er kolossal, og vi gjerne skulle hatt bedre tid til alt... :gjeiper: Gleder meg til Hamlet over jul, nå i høst leser vi Much Ado About Nothing. Fint stykke det også, men jeg foretrekker tragediene hans, og de historiske stykkene, fremfor komediene.
Gjest Anuket Skrevet 30. oktober 2011 #312 Skrevet 30. oktober 2011 God tur! Håper været holder seg, og Les Mis står til forventningene Jeg har nå blitt mest forkjøla i hele verden, hersens airconditionen på bussen klikka, og siden jeg kom hjem har temperaturen sunket og det plaskregner konstant. Glad jeg ikke trenger å slepe meg ivei til uni denne uka, men det er ikke kjempegøy å skrive oppgave når man sitter med feber i et hav av snytefiller og prøver å få bomullshjernen til å samarbeide. "This book has got, you know, like words and stuff in it" høres plutselig ut som en intelligent setning Må lese masse tørt fagstoff for å få inn mer på diskusjonsbiten også, og jeg kjenner at jeg er så fantastisk uenig i det som står i boka mi at jeg nesten har lyst til å kaste den på foreleserne mine og be dem alle gå og tenne på seg selv. I tillegg har jeg ikke hatt tid til å dra i stallen på fire uker, og jeg måtte stå over tennis de siste to ukene, null tid til annen trening, kjøkkenbenken har pådratt seg et mindre fjell av oppvask, klesvasken vil jeg ikke tenke på engang, håret mitt trenger en tur til frisøren (synes det kan dra på egen hånd uten at jeg trenger å bli med) og jeg har fortsatt temmelig mye pensum å lese gjennom. OG jeg skulle gjerne vært litt sosial med folk også, føler jeg takker nei til litt for mange invitasjoner om dagen. Hvem pokker var det som sa at førsteåret på uni var så himla avslappende??? Gleder meg til dritten er levert neste torsdag, da skal jeg dra med meg alle jeg kan på pub og drikke whisky helt til neste morgen, før jeg må begynne å bekymre meg for eksamen ...juleferie blir fint, hva? Takk! Er hjemme igjen nå, og den stod absolutt opp til forventningene og mye mer enn det! Alfie Boe var fantastisk, og ikke minst alle skuespillerne. Har lyst å se den en gang til, bare for å få inn alle inntrykkene på nytt Er nesten litt trist å være hjemme igjen, og kun måtte nøye seg med konsert versjonen på nettet Nå må jeg redigere oppgaven min som skal inn på mandag Men jeg fikk C på konte eksamen, og oppgaven i et annet fag ble godkjent!
Gjest Vampen Skrevet 30. oktober 2011 #313 Skrevet 30. oktober 2011 Syyyyyyyt! Bare innom for å klage litt! Jeg føler at jeg drukner! De siste ukene har jeg latt humla suse litt for mye, så nå er det hardkjør! I går leste jeg 6 kapitler pensum og en hel Twilight bok. Dagen før skrev jeg et arbeidskrav, på nynorsk. Jeg har ikke noe imot nynorsk, men siden det er sidemålet mitt, så tar det lenger tid. Og det å finne ut av fagord på nynorsk er pyton! Hjernen min er full! Jeg har måttet blokke ut KG og alt annet som kan stjele oppmerksomheten. Hvorfor gjør jeg det her? Jeg har vært så flink fra starten av semesteret, og nå, på slutten, så surrer jeg det til. Arrrrgh! Opp som en løve, ned som en skinnfell. Jadda. På den positive siden, jeg har fått tilbakemelding på et arbeidkrav, elevtekstanalyse med fokus på norsk i et kontrativt perspektiv. Jeg syntes det var vanskelig, det er ikke bare-bare å se på feil gjort av en person med et annet morsmål og utifra det synse villt rundt strukturer i et språk man ikke har filla peiling på for å finne ut hvorfor vedkommende gjør nettopp de feilene på norsk. Jeg følte at jeg bare kom med svada, nynorsk svada til og med, men en masse haltende faguttrykk. Derfor var det deilig å se på tilbakemeldingen at alle delene av oppgaven hadde fått vurderingen A-B. Litt motivasjon skadet ikke nå! Så da var det vel bare å blokke ut KG igjen, og stupe tilbake til bøkene.
Mermaid Blues Skrevet 30. oktober 2011 #314 Skrevet 30. oktober 2011 Takk! Er hjemme igjen nå, og den stod absolutt opp til forventningene og mye mer enn det! Alfie Boe var fantastisk, og ikke minst alle skuespillerne. Har lyst å se den en gang til, bare for å få inn alle inntrykkene på nytt Er nesten litt trist å være hjemme igjen, og kun måtte nøye seg med konsert versjonen på nettet Nå må jeg redigere oppgaven min som skal inn på mandag Men jeg fikk C på konte eksamen, og oppgaven i et annet fag ble godkjent! Så bra at du hadde en fin tur En sånn ferie funker som en skikkelig god vitamininnsprøyting sånn rett før eksamensstresset Jeg er snart ferdig med begge oppgavene mine, må finformulere konklusjonen på den ene og skrive litt mer på diskusjonsbiten i den andre, samt lese korrektur på begge, så er jeg klar til å sende til print. Fortsatt noen dager igjen til de skal leveres, så det er ikke kjempestress ennå, men i dag er siste dag av leseuka, så det blir ikke like mye tid til å jobbe fra i morra av. Pluss det er så godt å bare bli F-E-R-D-I-G. I tillegg er det mye obligatorisk utenom skoletid til uka også, tre forestillinger som står på pensum, samt en fjerde som jeg vil se bare fordi den ser bra ut :gjeiper: I tillegg var noen så greie at de nevnte pinnekjøtt her om dagen, så nå gleder jeg meg til norsk julemat
Gjest Raindrops Skrevet 30. oktober 2011 #315 Skrevet 30. oktober 2011 aaaaaaaaah jeg er så lei av å vurdere nettsider! Jeg er enda mer lei av å bruke de forbaska kildene. Jeg hater at jeg MÅ knytte det opp mot boken, spesielt når boken egentlig ikke sier noe konkret om det jeg skriver om. Det er så latterlig at det eneste som skiller mellom godkjent og ikke godkjent, er om jeg tar med et sitat fra boken. Tidligere oppgaver jeg har levert inn og fått godkjent, viser at sitatet ikke engang trenger å være relevant...
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #317 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg er bare inne her for å skrive at dette er den SISTE gangen jeg døgner for å skrive ferdig oppgave. Det er totalt bortkastet og gjør meg bare dobbelt så trøtt. Jeg sitter forresten totalt fast på min 2500-ords oppgave om bildeanalyse. Hvordan kan jeg skrive så mange ord om et reklamebilde?? Hva gjør dere forresten når dere ikke kommer noen vei og har dårlig tid? Har stirret på det samme dokumentet i flere timer nå uten å skrive mer enn et par linjer, håpløst...
otilie Skrevet 31. oktober 2011 #318 Skrevet 31. oktober 2011 begynne å bygge idag, må finne materialer. det ender vel opp med at jeg må punge ut for det selv...... en negativ ting med studiet jeg går og jeg har ansvaret for praksisen imårra (7klasse). Har egentlig vært helt rolig siden jeg fikk vite det, men begynner å bli nervøs nå :s
Gjest Anuket Skrevet 31. oktober 2011 #319 Skrevet 31. oktober 2011 Er så utrolig lei av oppgaveskriving nå! Og jeg har enda en igjen etter denne! Også er det rett på eksamens tid Hvor blir tiden av??
Haustlauv Skrevet 31. oktober 2011 #320 Skrevet 31. oktober 2011 Sitter og skriver eksamen nå... Skjønner ingenting. Har lest alle tekstene vi skulle lese til hver forelesning, men det betyr jo ikke at jeg har fått med meg det som sto i dem, selvfølgelig! Så nå må jeg nesten gå gjennom dem alle igjen...! Hva pleier dere å gjøre i helgene når dere har eksamenstid eller mye å lese, dropper dere festing og sosiale aktiviteter til fordel for å sitte hjemme og skrive, eller tenker dere at en fest gir god input og et avbrekk man trenger? :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå