Gå til innhold

Kg-klientellets alkoholvaner

82 stemmer

1. 1. Hvor mange enheter drikker du i uka?

• 0
      34
    • 1-4
      26
    • 5-10
      11
    • 10-15
      9
    • 15-20
      0
    • 20 pluss
      2
    • 40 pluss (er alkoholisert)
      0

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tar meg et glass rødvin nesten hver eneste kveld. Litt mer i helga. :kristin:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg elsker rødvin og kunne drukket det hver dag. Drar sjeldent på fylla, men drikker gjerne en del enheter i uka anyways.

• Liker 1
Skrevet

Har alltid lurt på hva som er èn enhet? Hva er en alkoholenhet?

Skrevet

Det kan du lese om på google for eksempel. Raskere for deg å se det der enn for noen å skrive alt sammen her.

Skrevet

Det kan du lese om på google for eksempel. Raskere for deg å se det der enn for noen å skrive alt sammen her.

Det er da mange her inne som spør om ting som finnes på google og ikke bare det men i alles egne hoder! Men ja, let's hit the search.

Skrevet

Jeg drikker vel kanskje 2-4 flasker vin i løpet av en helg. Noen helger blir det ingenting, men skal jeg ut både fredag og lørdag, så blir det 4 flasker vin. Er det bare en dag blir det 2 flasker vin. Hvor mange enheter dette er vet jeg ikke?

Skrevet

Jeg er totalavholds! Er tørrlagt alkoholiker på 9. året og stolt av det. :)

• Liker 6
Skrevet

Jeg er totalavholds! Er tørrlagt alkoholiker på 9. året og stolt av det. :)

All grunn til! :klappe:

Skrevet

Jeg drikker en øl eller to, eller lidt vin eller en drink nesten hver dag, fordi jeg liker det. Og jeg går ikke på stormfylla i helgene. Da tar jeg heller en sanselig reise mod Reims, Épernay eller Haut-Médoc.

Skrevet

Google har du alt fått tips om. Hovedinnlegget er enda mer nærliggende.

Skrevet

Jeg drikker ikke alkohol, eller det er ihvertfall uhyre sjelden. Sist jeg drakk er for noen måneder siden, da tok jeg meg en drink.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Drikker en øl, glass vin når jeg føler for det, hvilken dag det er er uvesentlig.. :)

Skrevet

Det eneste jeg reagerte på var erklæringer av stoooor respekt for avholdsfolk. Det impliserer at det nærmest er en dyd å ikke drikke alkohol, og hvis man klarer det kunststykket har man grunn til å være stolt. Å være avholds er et valg på lik linje med andre preferanser man har, og bør ikke opphøyes til noe hellig og normgivende.

Nå synes jeg du tar i litt. (Det er forskjell på stor og stoooor ;) ) Jeg synes avholdsfolk fortjener respekt i en kultur hvor det hersker et visst drikkepress, men det betyr ikke at jeg opphøyer det til noe "hellig og normgivende". Det betyr heller ikke at jeg ikke finner det respektabelt å ta seg et glass eller to eller tre.

Skrevet

Jeg drikker vel en halvflaske Whiskey hver 2 - 3 uke sånn ca. Hvor mange enheter det blir vet jeg ikke :)

Skrevet

syntes det ble vanskelig å svare her jeg. Det finnes jo uker jeg ikke drikker i det hele tatt, mens av og til drikker jeg 1-2 øl på en lørdagskveld. Og er det fest blir det naturligvis mer, da man gjerne drikker gjennom hele kvelden. Så jeg svarte 1-4, men ble vel ikke helt riktig det egentlig... Skjeldent jeg drikker så mye som 4 øl i løpet av en uke uten at jeg har vært på fest.

Skrevet

Jeg drikker veldig lite og sjeldent, så følte det ble feil å si 1-4 i uka, men jeg måtte jo det siden jeg ikke er avholds... Realiteten er vel den at jeg stort sett ikke drikker, men drar på fest 4 ganger i året...

Skrevet

Ingen av alternativene passer for meg. Jeg drikker vel kanskje 1-3 enheter i måneden i snitt. Kanskje mindre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...