Gå til innhold

Kg-klientellets alkoholvaner

82 stemmer

1. 1. Hvor mange enheter drikker du i uka?

• 0
      34
    • 1-4
      26
    • 5-10
      11
    • 10-15
      9
    • 15-20
      0
    • 20 pluss
      2
    • 40 pluss (er alkoholisert)
      0

Fremhevede innlegg

Skrevet

Stor respekt til sånne som deg! :)

Hvorfor fortjener det stor respekt? Har du også stor respekt for mennesker som ikke liker kylling eller sjokolade?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fester ca annenhver lørdag og drikker ingenting utenom det. Drikker mye når jeg fester (10 enheter hvertfall), for å bli full. Liker ikke smaken av alkohol så drikker det ikke for gøy i hverdagen. Kun forbeholdt fester, og det skjer sjeldnere og sjeldnere!

Skrevet

1-4.

Jeg drikker meg sjeldent full, men kan godt gå ut å ta meg én øl eller ett glass vin. Men innimellom så deler jeg en flaske vin med en venninne eller lager noen drinker sammen som vi koser oss med. Drikker sjeldent alkohol mer enn en dag i uken. Denne helgen har mine venner derimot bestemt at jeg skal bli full, så blir nok litt mer enn 1-4 denne uken (men drikker nok ikke noe neste uke, så det går nok opp i opp).

Skrevet

Stor respekt til sånne som deg! :)

Takk! :)

Hvorfor fortjener det stor respekt? Har du også stor respekt for mennesker som ikke liker kylling eller sjokolade?

Kvifor trur du at alle som er avhalds er det kun fordi dei ikkje likar alkohol? Det er ofte veldig mange andre årsakar med.

• Liker 2
Skrevet

Takk! :)

Kvifor trur du at alle som er avhalds er det kun fordi dei ikkje likar alkohol? Det er ofte veldig mange andre årsakar med.

Årsaker til at mennesker er avholds har jeg ingen formening om. At man fortjener stor respekt for å være avholds er jeg sterkt uenig i. Det er et valg på lik linje med å la vær å spise sjokolade!

• Liker 2
Skrevet (endret)

Årsaker til at mennesker er avholds har jeg ingen formening om. At man fortjener stor respekt for å være avholds er jeg sterkt uenig i. Det er et valg på lik linje med å la vær å spise sjokolade!

Det er det faktisk ikkje. Alkohol er eit rusmiddel, det er ikkje sjokolade. Alkohol er eit rusmiddel som fører med seg utruleg mykje negativt, og for kvart menneske som avstår frå det, blir verda ein litt betre plass og leva.

Endret av imli
  • Liker 3
Skrevet

Det varierer. Jeg fester sjelden, men liker godt å ta et par øl på puben, eller kanskje en øl eller whisky hjemme når det passer seg slik. Så jeg svarte 1-4.

Skrevet

Det er det faktisk ikkje. Alkohol er eit rusmiddel, det er ikkje sjokolade. Alkohol er eit rusmiddel som fører med seg utruleg mykje negativt, og for kvart menneske som avstår frå det, blir verda ein litt betre plass og leva.

For de som ikke klarer å kontrollere det ja. Hvis du tenker på verden, bør du vel heller respektere de som ikke har lappen. Hvis ingen hadde kjørt bil ville nok verden vært et enda bedre sted.

Det koster samfunnet og miljøet mer enn alkohol.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Ca 5 - liker å ta et glass rødvin i ny og ne og klarer helt fint å stoppe etter et glass (i normal størrelse). Kan alikevel gå uker uten at jeg røre alkohol, men nå som høsten nærmer seg så er pledd, vin og en god bok real kos.

Skrevet

Drikker nesten aldri. Kanskje en enhet i mnd i snitt.

Skrevet

40+ er alkoholikker??

Man kan da være alkoholikker om man drikker mye mindre enn det i uken...

Drikker ikke hver uke selv, men jeg er en vinelsker <3

Skrevet

For de som ikke klarer å kontrollere det ja. Hvis du tenker på verden, bør du vel heller respektere de som ikke har lappen. Hvis ingen hadde kjørt bil ville nok verden vært et enda bedre sted.

Det koster samfunnet og miljøet mer enn alkohol.

Eg tenkjer generelt. Alt det dumme som blir sagt og gjort av alkoholpåverka mennesker. Langt i frå alle har alkoholproblemer!

Og så er det noko som heiter solidaritet. Tenkj så mykje lettare livet hadde blitt for mennesker med alkoholproblemer om det ikkje var slik at det fløyt over med alkohol nærmast til alle anledningar.

Eg køyrer ikkje bil heller ;)

• Liker 3
Gjest boblebrus
Skrevet

Jeg drikker svært sjelden. Kan ta meg en øl til maten innimellom, men det går lang tid mellom hver gang det også. Så jeg har egentlig ikke noe fasitsvar. En gang i året er det hyttetur med venninner, og da går det mye alkohol. Også er det en og annen fest kanskje 1-2 andre kvelder i året. Men umulig å si sånn sikkert hvor mye. Jeg er ikke avholds, men jeg drikker heller ikke mye.

Skrevet (endret)

Jeg drikker ganske mye. Såpass mye at jeg ikke blir spesielt påvirket av det om jeg tar en god indian pale ale før jeg joyrider med helikopteret mitt. Men generelt syns jeg det er bedre med rohypnol fra polen. Du får så mye deiligere rus med skikkelige hyppere, lissom. :)

Endret av Superworst
Skrevet

Dette stemmer ikke. For de 99 prosent av oss som har et normalt forhold til alkohol øker det livskvaliteten å kunne ta seg noe godt å drikke på fredagskvelden. For ikke å snakke om i lystig lag og når man tar seg en bytur. Så ikke sleng ut universelle påstander du ikke har belegg for. Får deg bare til å virke ureflektert og dum!

• Liker 1
Skrevet

Og du er alkoholiker, sant? :ninja:

Nei, jeg bare liker å feste :)

Jeg er litt overrasket over hvor lite alle drikker. Men det er jo naturligvis helt greit ;) Jeg tror dere har et sunnere forhold til alkohol enn det jeg har.

Skrevet

:ler:

Imli har klart å trolle meg før, også, med sin verdikonservativisme.

Skrevet

Drikker bare ett par ganger i året,

noen ganger kan det gå 1 mnd mellom to fester, andre ett halvt år.

Har ikke behov for å drikke hver uke, men synes det er greit å ta seg en liten fest med gode venner i ny og ned bare ikke for ofte.

Skrevet

Dette stemmer ikke. For de 99 prosent av oss som har et normalt forhold til alkohol øker det livskvaliteten å kunne ta seg noe godt å drikke på fredagskvelden. For ikke å snakke om i lystig lag og når man tar seg en bytur. Så ikke sleng ut universelle påstander du ikke har belegg for. Får deg bare til å virke ureflektert og dum!

Takk for det :takke:

No er det slik at veldig mange har ikkje eit normalt forhold til alkohol. At alkohol nærmast er overalt, gjer livet vanskelegare for desse menneskene. Og som sagt - alt det dumme som blir sagt og gjort av alkoholpåverka mennesker. Folk sårar andre, er utru, begår overgrep/valdtekt(og i verste fall drap), køyrer i fylla, slåss, er valdelege mot partnar/barn, kjem utfor div. ulykker som lett kunne ha vore unngått i edru tilstand osv.

:ler:

Imli har klart å trolle meg før, også, med sin verdikonservativisme.

At eg er avhaldsmenneske har ingenting med verdikonservatisme å gjere :overrasket:

Kva legg du i det?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...