Gå til innhold

Kg-klientellets alkoholvaner

82 stemmer

1. 1. Hvor mange enheter drikker du i uka?

• 0
      34
    • 1-4
      26
    • 5-10
      11
    • 10-15
      9
    • 15-20
      0
    • 20 pluss
      2
    • 40 pluss (er alkoholisert)
      0

Fremhevede innlegg

Skrevet

Stem i vei! En enhet er definert som 0.33 l øl, 1 glass vin, eller 35 ml brennvin (shot).

Ca. hvor mye drikker dere en gjennomsnittlig uke? Ikke vær blyge nå damer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er helt umulig å svare på.

Jeg kan gå flere uker uten å drikke alkohol, for så og plutselig ha noen uker med flere fester hvor jeg drikker ganske mye, for så å få noen uker igjen hvor jeg kanskje tar et glass vin til maten i ny og ne.

Har også gått 2 år uten å drikke fordi jeg gikk på en ganske strikt diett grunnet sykdom.

Så nei, jeg har absolutt ingen faste alkoholvaner. Jeg verken drikker for mye eller er avholds. Er glad i vin, men gidder ikke å drikke det i hverdagen. Jeg er glad i en god fest og å drikke meg full, men orker ikke å gjøre det ofte.

Synes jeg har et ganske sunt forhold til alkohol :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg drikker ikke alkohol hver uke, og liker ikke å bli full når jeg drikker, men det er morsomt å drikke slik at man blir fnisete og småbrisen. Svarte 1-4.

• Liker 1
Skrevet

nei det kommer veldig an på... noen ganger er det ikke noe særlig fester, noen ganger skal jeg noe annet, noen ganger er det fester hver helg og mer enn det.... alkohol til maten drikker jeg nærmest aldri, da jeg heller vil bruke pengene på andre ting (jeg er student)..

men tar meg litt vin eller noe om det er noe som feires.

men om jeg skal på fest blir d gjerne 1 flaske vin + et par øl kanskje, eller 6-10 øl.

• Liker 1
Skrevet

Drikker ikke. Er ikke direkte avholds, men liker ikke alkohol så da drikker jeg det bare aldri.

• Liker 1
Skrevet

Ingenting

Skrevet

hmm menn kan svar og eller?

jeg drikker øl/vin pga jeg liker det. ikke pga alkoholen i det.

kan drikke ett glass vin/øl hverdag om jeg føler for det...

ser ikke på det som noe problem. men mer som kos man fortjener etter en hard arbeidsdag...

men jeg drikker meg aldri full. pga den følelsen liker jeg ikke....

• Liker 1
Skrevet

Vin til middagen er godt, men det er sjeldent jeg drikker det til middagen , pleier ofte å drikke vann med maten. Ellers er jeg ikke sånn festløve, fester ikke så mye, og når jeg er på fest så drikker jeg 1-2 glass vin. Øl liker jeg ikke.

Skrevet

Jeg svarte 20 pluss, drikker nok mellom 30-40 enheter i uka. Jeg drikker ofte og sjeldent mindre enn 10 enheter.

Skrevet

Jeg svarte 1-4, men synes det er ganske stor forskjell på 1 og fire enheter på en uke da.. 4 enheter i løpet av en uke drikker jeg kanskje 3-4 ganger i året men 1-2 enheter kan hende jeg tar et par ganger i mnd kanskje?

Jeg drikker meg ikke full da.

Når det er sagt så var alkoholbruken på et helt annet nivå da jeg var ung (16-19 år) så jeg drakk vel opp kvoten da tenker jeg..

Skrevet

Svarte 1-4 for jeg tar meg gjerne en øl til maten i helga. Så kommer "på den ene og på den annen side" ettersom jeg noen uker slett ikke drikker alkohol, mens jeg andre uker ender med å drikke mer enn en enhet hvis jeg "må" ut i forbindelse med jobb eller liknende.

Ut fra enhetsdefinisjonen så har jeg tydeligvis aldri noensinne drukket mer enn 3 enheter på en og samme kveld. :fnise:

Skrevet

Drikker sprit/whiskey/noe sterkt når jeg først drikker, men det er sjelden pga jeg er blodseriøs med trening. Ikke 1 gang i mnd. drikker jeg engang.

Skrevet

Jeg svarte 20 pluss, drikker nok mellom 30-40 enheter i uka. Jeg drikker ofte og sjeldent mindre enn 10 enheter.

Og du er alkoholiker, sant? :ninja:

Skrevet

2-3 øl hver uke, eller annenhver uke, spørs om jeg jobber. Er student, men drikker lite i forhold til andre tror jeg. Blir så j***** dårlig, så jeg orker rett og slett ikke.

I løpet av det siste halvåret har jeg vært full kanskje 2 ganger.

Skrevet

0.

Eg drikk aldri alkohol.

Stor respekt til sånne som deg! :)

Gjest NozMonster
Skrevet

jeg drikker omtrent 1 gang pr 1,5 mnd-og da pleier jeg å være på byn med venninner og/eller kompiser, og danse og ha det kjempeartig. pleier å bli ganske så full da ja! selom jeg er 25 år så synes jeg det er ganske gøy med en real fyllekule i ny og ne :fnise:

Skrevet

Stor respekt til sånne som deg! :)

Hvorfor det egentlig?

• Liker 1
Skrevet

Festing blir det ytterst lite av, så det blir stort sett med et glass vin på lørdagskvelden.

Skrevet

Jeg drikker ikke i uken, men kan for bli en fest i helga :bursdag:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...