Auri Skrevet 2. oktober 2011 #61 Skrevet 2. oktober 2011 Nei. Avgiftene går til staten. De er ikke de som drifter vinmonopolet som putter avgiftspengene i lomma. Det er det jeg mener med at polet ikke tar ut overskudd. De er statlig drevet, men avigftspengene går i statskassa, ikke til ledelsen i polet. Selvfølgelig greier folk å bli fulle om de vil det... Men som jeg sa i en tidligere post; se på f.eks. Russland, hvor vodka nesten er billigere enn vann... Det er MYE mer alkoholproblemer, mye flere alkoholikere. Nordmenn eier ikke respekt for alkohol, helge-og-feriefylla til nordmenn er pinlig. Rett og slett pinlig. Vi eier ikke alkoholkultur i det hele tatt. 1
Larsern Skrevet 2. oktober 2011 #62 Skrevet 2. oktober 2011 Så gøy Det er en liten samling av engasjerte venner som skriver i denne bloggen. Skriver du også i den?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #63 Skrevet 2. oktober 2011 Er du ikke LITT off-topic nå, larsern? Sånt går ann å ta på PM vet du...
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #64 Skrevet 2. oktober 2011 Nei. Avgiftene går til staten. De er ikke de som drifter vinmonopolet som putter avgiftspengene i lomma. Det er det jeg mener med at polet ikke tar ut overskudd. De er statlig drevet, men avigftspengene går i statskassa, ikke til ledelsen i polet. Selvfølgelig greier folk å bli fulle om de vil det... Men som jeg sa i en tidligere post; se på f.eks. Russland, hvor vodka nesten er billigere enn vann... Det er MYE mer alkoholproblemer, mye flere alkoholikere. Nordmenn eier ikke respekt for alkohol, helge-og-feriefylla til nordmenn er pinlig. Rett og slett pinlig. Vi eier ikke alkoholkultur i det hele tatt. ja, vinmonopolet er staten. eller de er UNDER staten da. Ja der ser du, vi er pinlige på fylla selv om sprit er dyrt.... vi drikekr oss drita uansett, tror ikke det hadde blitt noe forskjell. selvfølgelig hadde alkisene fått større problemer, men det syns jeg burde bli løst på en annen måte enn at d skal gå utover lommebøkene til alle andre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå