Gå til innhold

sprit er dyyyrt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kjøper alltid sprit når jeg er ute å reiser, som regel på tax free. Der koster det vel rundt 100 kr for en liter. Nå er jeg tom for sprit, og skal ut i helgen. Sjekket prisene på polet, og det koster fader meg 400 kr for en liter vodka! :sjokkert: Er det mulig?? :sur:

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er verre at det koster to millioner for en toromsleilighet.

• Liker 23
Skrevet

Man må betale for fornøyelse :)

Drikker sjeldent sprit jeg, så for meg gjør det ikke noe.

• Liker 1
Skrevet

Men jeg tenker at en spritflaske varer jo en liten stund. Det blir vel like i lengden som å kjøpe 1-2 vinflasker per gang?

Skrevet

Jeg synes det er verre at det koster to millioner for en toromsleilighet.

Enig!

TS, slik er dessverre prisene i Norge. Men en flaske 0.7 holder vel til mer enn en fylla? Ellers får du kjøpe deg 50 kroners champagne, er faktisk ikke så verst ;)

Skrevet

Alt er dyrt i Norge!

• Liker 2
Skrevet

Brennevin er grusomt dyrt i Norge, som det meste annet.

• Liker 1
Skrevet

Alt er dyrt i Norge!

men så tjener vi bra også!

• Liker 7
Gjest Jente1990:)
Skrevet

Koster det hele 400 kr?! Jeg handler alltid når jeg er i Sverige (som jeg ofte er) så hadde egentlig ikke peiling på hva det kostet her, men visste det var dyrt. Bare ikke så dyrt. Sykt.

• Liker 2
Skrevet

Jaggu bra at brennevin er såpass dyrt, nordmenns drikkevaner er pinlige nok som de er...

• Liker 19
Skrevet

Jaggu bra at brennevin er såpass dyrt, nordmenns drikkevaner er pinlige nok som de er...

:Nikke:

• Liker 2
Skrevet

Sprit er dyrt - big fucking deal!

Forøvrig så koster det mer enn en hundrelapp for f.eks en flaske vodka på taxfree, så du overdriver forskjellen.

Hvis alkoholkonsumet ditt er så stort at du ikke får regnskapet til å gå opp ved å kjøpe sprit i Norge, så bør du roe ned alkoholkonsumet ditt.

Skrevet

Spørs hva slags sprit man kjøper. Lokale fjortiser har et mindre budsjett, men klarer allikevel å bli drita i helgene :fnise:

Skrevet

Spørs hva slags sprit man kjøper. Lokale fjortiser har et mindre budsjett, men klarer allikevel å bli drita i helgene :fnise:

Som fjortis er man jo ufattelig prisbevisst! Ikke snakk om å blande ut godsakene! Et par desiliter reint på styrten, og man holder hele kvelden :popcorn:

• Liker 3
Skrevet

Du kan jo kjøpe tik tok (eller noe sånn) på polet, koster rundt 100 kroner for 20%, blir full av det og.

Skrevet

For å være helt ærlig bryr jeg meg ikke om alkoholpriser. Jeg drikker nesten aldri likevel. :)

• Liker 2
Skrevet

Tik tak er ikke så dyrt, er bare 22% (?) og smaker hest og ballesvette, men det er bare 89 det koster tror jeg.

Skrevet

Jeg har ikke spesielt god råd, men synes alkoholprisene i Norge er helt greie.

• Liker 3
Skrevet

Hvis kostnadene dine til alkohol er for høye, så er det ikke prisen, men forbruket som er et problem.

• Liker 5
Skrevet

Hva med å kjøpe en flaske vin, noen øl eller cider om du liker det? I det lange løp er nok sprit billigere -men jeg ser liksom ikke for meg at du må ha en hel liter sprit for å stikke på fest en kveld?

Jeg kan være enig i at alkohol er dyrt i Norge, men jeg synes også at det er helt greit på et vis. Det plager meg i allefall ikke nevneverdig.

Det jeg reagerer mer på er det totale reklameforbudet på øl generelt -folk fra andre steder i verden, og nordmenn for den saks skyld, tror jo at vi her i landet ikke har peling på øl fordi er så glad i å putte vår kjære lyse pilsner på alle tappekranene. Norsk og utenlandsk flaskeøl er dritdyrt og få vet om at vi lager kjempemasse god øl her, blandt annet så har vi jo bryggeriet Nøgne Ø som er helt fantastiske.

Selv om flere begynner å oppdage forskjellig typer øl nå, og det dukker stadig opp nye mikrobryggerier og barer med større sortiment -så er det fortsatt sånn at "folk flest" ikke har peiling.

Hadde man hatt mulighet til å reklamere litt mer (ikke nødvendigvis svære postere på bussholdeplassene) så hadde vi kanskje fått mer kunnskap rundt god øl og god drikkekultur også?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...