AnonymBruker Skrevet 29. september 2011 #1 Skrevet 29. september 2011 Jeg kjøper alltid sprit når jeg er ute å reiser, som regel på tax free. Der koster det vel rundt 100 kr for en liter. Nå er jeg tom for sprit, og skal ut i helgen. Sjekket prisene på polet, og det koster fader meg 400 kr for en liter vodka! Er det mulig?? 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2011 #2 Skrevet 29. september 2011 Jeg synes det er verre at det koster to millioner for en toromsleilighet. 23
^KinderMaxi^ Skrevet 29. september 2011 #3 Skrevet 29. september 2011 Man må betale for fornøyelse Drikker sjeldent sprit jeg, så for meg gjør det ikke noe. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2011 #4 Skrevet 29. september 2011 Men jeg tenker at en spritflaske varer jo en liten stund. Det blir vel like i lengden som å kjøpe 1-2 vinflasker per gang?
Screamsilence24 Skrevet 29. september 2011 #5 Skrevet 29. september 2011 Jeg synes det er verre at det koster to millioner for en toromsleilighet. Enig! TS, slik er dessverre prisene i Norge. Men en flaske 0.7 holder vel til mer enn en fylla? Ellers får du kjøpe deg 50 kroners champagne, er faktisk ikke så verst
AnonymBruker Skrevet 29. september 2011 #7 Skrevet 29. september 2011 Brennevin er grusomt dyrt i Norge, som det meste annet. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2011 #8 Skrevet 29. september 2011 Alt er dyrt i Norge! men så tjener vi bra også! 7
Gjest Jente1990:) Skrevet 29. september 2011 #9 Skrevet 29. september 2011 Koster det hele 400 kr?! Jeg handler alltid når jeg er i Sverige (som jeg ofte er) så hadde egentlig ikke peiling på hva det kostet her, men visste det var dyrt. Bare ikke så dyrt. Sykt. 2
Auri Skrevet 29. september 2011 #10 Skrevet 29. september 2011 Jaggu bra at brennevin er såpass dyrt, nordmenns drikkevaner er pinlige nok som de er... 19
Gjest imli Skrevet 29. september 2011 #11 Skrevet 29. september 2011 Jaggu bra at brennevin er såpass dyrt, nordmenns drikkevaner er pinlige nok som de er... 2
Gjest Kim Skrevet 29. september 2011 #12 Skrevet 29. september 2011 Sprit er dyrt - big fucking deal! Forøvrig så koster det mer enn en hundrelapp for f.eks en flaske vodka på taxfree, så du overdriver forskjellen. Hvis alkoholkonsumet ditt er så stort at du ikke får regnskapet til å gå opp ved å kjøpe sprit i Norge, så bør du roe ned alkoholkonsumet ditt.
Gjest BabyBlue Skrevet 29. september 2011 #13 Skrevet 29. september 2011 Spørs hva slags sprit man kjøper. Lokale fjortiser har et mindre budsjett, men klarer allikevel å bli drita i helgene
Genesis Skrevet 29. september 2011 #14 Skrevet 29. september 2011 Spørs hva slags sprit man kjøper. Lokale fjortiser har et mindre budsjett, men klarer allikevel å bli drita i helgene Som fjortis er man jo ufattelig prisbevisst! Ikke snakk om å blande ut godsakene! Et par desiliter reint på styrten, og man holder hele kvelden 3
Hipster Skrevet 29. september 2011 #15 Skrevet 29. september 2011 Du kan jo kjøpe tik tok (eller noe sånn) på polet, koster rundt 100 kroner for 20%, blir full av det og.
Chiyo Skrevet 29. september 2011 #16 Skrevet 29. september 2011 For å være helt ærlig bryr jeg meg ikke om alkoholpriser. Jeg drikker nesten aldri likevel. 2
Gjest otrivin Skrevet 29. september 2011 #17 Skrevet 29. september 2011 Tik tak er ikke så dyrt, er bare 22% (?) og smaker hest og ballesvette, men det er bare 89 det koster tror jeg.
Rararara Skrevet 29. september 2011 #18 Skrevet 29. september 2011 Jeg har ikke spesielt god råd, men synes alkoholprisene i Norge er helt greie. 3
Gjest Spinell Skrevet 29. september 2011 #19 Skrevet 29. september 2011 Hvis kostnadene dine til alkohol er for høye, så er det ikke prisen, men forbruket som er et problem. 5
Gjest Oblivion Skrevet 29. september 2011 #20 Skrevet 29. september 2011 Hva med å kjøpe en flaske vin, noen øl eller cider om du liker det? I det lange løp er nok sprit billigere -men jeg ser liksom ikke for meg at du må ha en hel liter sprit for å stikke på fest en kveld? Jeg kan være enig i at alkohol er dyrt i Norge, men jeg synes også at det er helt greit på et vis. Det plager meg i allefall ikke nevneverdig. Det jeg reagerer mer på er det totale reklameforbudet på øl generelt -folk fra andre steder i verden, og nordmenn for den saks skyld, tror jo at vi her i landet ikke har peling på øl fordi er så glad i å putte vår kjære lyse pilsner på alle tappekranene. Norsk og utenlandsk flaskeøl er dritdyrt og få vet om at vi lager kjempemasse god øl her, blandt annet så har vi jo bryggeriet Nøgne Ø som er helt fantastiske. Selv om flere begynner å oppdage forskjellig typer øl nå, og det dukker stadig opp nye mikrobryggerier og barer med større sortiment -så er det fortsatt sånn at "folk flest" ikke har peiling. Hadde man hatt mulighet til å reklamere litt mer (ikke nødvendigvis svære postere på bussholdeplassene) så hadde vi kanskje fått mer kunnskap rundt god øl og god drikkekultur også? 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå