talin Skrevet 29. september 2011 #21 Skrevet 29. september 2011 Jaggu bra at brennevin er såpass dyrt, nordmenns drikkevaner er pinlige nok som de er... Amen. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2011 #22 Skrevet 29. september 2011 Heihei FRP, har vunnet i min kommune. Når kan jeg forvente å få billigere sprit? 2
Xaphan Skrevet 29. september 2011 #23 Skrevet 29. september 2011 Alt er dyrt i Norge! Ja, det er fælt det her. Ikke kan vi kjøpe dritbillig bensin og ikke kan vi røyke eller drikke så mye vi vil. Vi får hjelp når vi er syke, gratis skolegang og har en høy gjennomsnittslønn, men who cares? Vil heller ha billig sprit lizm. 5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2011 #24 Skrevet 29. september 2011 Forøvrig så koster det mer enn en hundrelapp for f.eks en flaske vodka på taxfree, så du overdriver forskjellen. Jeg betalte vel 95 kr for 1 liter Smirnoff i sommer, på Taxfree på OSL. De har alltid hatt tilbud på vodka til under 100-lappen når jeg har sett etter det. Forøvrig har jeg heller ikke problemer med prisene på sprit i Norge, har alt for mye liggende hjemme som aldri blir drukket. Derimot kunne gjerne importøl vært litt billigere 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2011 #25 Skrevet 29. september 2011 Det var da fælt å spydige noen i denne tråden skulle være da! 2
Gjest gutt92 Skrevet 29. september 2011 #26 Skrevet 29. september 2011 (endret) Sprit er ikke så dyrt, Norge er dyrt!! JEg drikker bare sterke saker (liker ikke øl), så er dyr fyll, men man trenger ikke å drikke hele tiden heller. Endret 29. september 2011 av gutt92
Kamikatze Skrevet 29. september 2011 #27 Skrevet 29. september 2011 Sprit er ikke så dyrt, Norge er dyrt!! Men, en skal da ikke behøve å måtte kjøpe et helt kongerike for å bli litt på druen en tordagskveld? :gjeiper: 4
Mr.Omg Skrevet 29. september 2011 #28 Skrevet 29. september 2011 Sprit er ikke så dyrt, Norge er dyrt!! JEg drikker bare sterke saker (liker ikke øl), så er dyr fyll, men man trenger ikke å drikke hele tiden heller. Alt er dyrere i Norge enn f.eks i Sverige, ja. Men det er fordi vi tjener mer enn svenskene. Det er jo derfor de kommer hit for å jobbe. Du burde bekymre deg mer over boligprisene enn alkoholprisene. Og siden du bare drikker sterke saker så trenger du jo ikke å drikke så mye for å bli drita som du hadde måttet hvis du drakk øl. Det går opp i opp. Og hvis du bare drikker for å bli full, så burde du ikke drikke så mye. Blir fort alkoholproblemer av å ha en sånn holdning. Jeg er glad prisene er "høye", syns folk drikker for mye allerede.
Gjest gutt92 Skrevet 29. september 2011 #29 Skrevet 29. september 2011 Drikker sjelden... Mindre enn 1 gang i mnd. Tingen er at jeg tåler sprit... Jeg drikker 0.5 L 40% uten problem og blir ikke veldig dårlig av det. BLitt litt vant til sprit, så jo jeg trenger faktisk å drikke en del sprit. Jeg drikker for å bli småfull hver gang jeg drikker fordi jeg synes det er gøy å bli full uten å bli dårlig siden jeg nesten aldri drikker uansett. Bekymrer meg ikke for alkoholprisen heller. Men det ER dyrt.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2011 #30 Skrevet 29. september 2011 men så tjener vi bra også! Må jo det for å klare å betale skatt, skatt av skatt, moms på alt vi kjøper, toll om man kjøper noe fra utland, gebyrer, årsavgift, forsikringer, lisens-avgift om man vil ha tv i hus (selv om man ikke har verken kanaler eller bryr seg en døyt om nrk), osv.
Gjest otrivin Skrevet 29. september 2011 #31 Skrevet 29. september 2011 Jeg betalte 98 for baccardi på taxfree så joda det går fint an 1
Viljaa Skrevet 29. september 2011 #32 Skrevet 29. september 2011 Jaggu bra at brennevin er såpass dyrt, nordmenns drikkevaner er pinlige nok som de er... Well spoken! Synes det er direkte pinlig at folk i overhodet orker å bruke energi på å syte over dette. Er ikke verdt energien det koster å uttale det en gang. 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2011 #33 Skrevet 29. september 2011 Spørs hva slags sprit man kjøper. Lokale fjortiser har et mindre budsjett, men klarer allikevel å bli drita i helgene Hjemmebrent. 1
Neshorn Skrevet 29. september 2011 #34 Skrevet 29. september 2011 Det er dyrt ja, men 1 liter sprit varer jo lenge Jeg pleier kjøpe i utlandet, sjeldent jeg går tom og må ty til polet her:p Foretrekker uansett vin, det er ikke så dyrt heller. 1
Gjest otrivin Skrevet 29. september 2011 #35 Skrevet 29. september 2011 Det er dyrt ja, men 1 liter sprit varer jo lenge Jeg pleier kjøpe i utlandet, sjeldent jeg går tom og må ty til polet her:p Foretrekker uansett vin, det er ikke så dyrt heller. Lenge? Er 1-2 timer lenge? Haha, neida... Ble så seriøs og sur tone her. Men er enig i at det kanskje er bra det er så dyrt i forhold til nordmenns drikkevaner. Åh takes me back til Kreta i sommer. Typisk "mislykket" jentegjeng på festfronten som kuppet en FAMILIERESTAURANT i den grad av de viste tegnefilmer og hadde lekehjørne og der satt de og prøvde etter alle kunstens regler å forføre kelneren mens de var SNYYYDERS og stakkars kelner kom til oss og sa han håpte vi ikke opplevde slik ofte der vi kom fra for det gjorde visst han. 1
Gjest evo6 Skrevet 29. september 2011 #36 Skrevet 29. september 2011 sprit er dyrt? alkohol er dyrt? mye tjener du i timen ? jeg tjener ca 250 kr i timen. for meg er sprit dyrt. ja og nei., ja pga jeg veit det er billigere i utlandet. nei pga jeg har råd til det jeg vil ha råd til... men vi har det nesten veldig godt. skal vi til legen så slpper vi unna med under 200 kr per besøk. skjer det oss noe så kommer vi på sykehus og får behandling.om det er akutt. livet er hva som teller.pga du vil vel leve.? vil du heller bo i usa der sprit er bilig.,en du blir nekta sykehus pga forsikringen din nekter deg det? nei tror ikke du vil det. slutt å klag og se heller på det som meg. når jeg kjøper meg en flaske captain morgan gold spice. så er det pga jeg har forjent det. jeg har jobbet for det. og jeg har råd til det. aldri ta noe for gitt i livet. å nyt det du unner deg. å aldri klag for du skaper din egen lykke. 1
Gjest otrivin Skrevet 29. september 2011 #37 Skrevet 29. september 2011 sprit er dyrt? alkohol er dyrt? mye tjener du i timen ? jeg tjener ca 250 kr i timen. for meg er sprit dyrt. ja og nei., ja pga jeg veit det er billigere i utlandet. nei pga jeg har råd til det jeg vil ha råd til... men vi har det nesten veldig godt. skal vi til legen så slpper vi unna med under 200 kr per besøk. skjer det oss noe så kommer vi på sykehus og får behandling.om det er akutt. livet er hva som teller.pga du vil vel leve.? vil du heller bo i usa der sprit er bilig.,en du blir nekta sykehus pga forsikringen din nekter deg det? nei tror ikke du vil det. slutt å klag og se heller på det som meg. når jeg kjøper meg en flaske captain morgan gold spice. så er det pga jeg har forjent det. jeg har jobbet for det. og jeg har råd til det. aldri ta noe for gitt i livet. å nyt det du unner deg. å aldri klag for du skaper din egen lykke. Hadde jeg bodd i USA så hadde jeg igrunn ikke hatt noe annet enn legeutgifter og sikkert dødd på gaten pga det også. Så signerer denne! 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2011 #38 Skrevet 30. september 2011 livet er hva som teller.pga du vil vel leve.? vil du heller bo i usa der sprit er bilig.,en du blir nekta sykehus pga forsikringen din nekter deg det? nei tror ikke du vil det. Jeg personlig ville mye heller bodd i USA sånn sett ja. Gjorde det en stund, og var innom sykehuset en gang. Det fikk norske sykehus til å se ut som et eller annet før krigen. Det er altså ikke kun negativt, men for de svake og de som ikke kan jobbe (eller har jobb) har det mye bedre i Norge.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2011 #39 Skrevet 30. september 2011 det er sykt dyrt.... da jeg var i belgia kjøpte jeg en øl som heter duvel. Den koster vel rundt 7-10 kr der for en flaske... så samme ølen på polet i norge, og der kosta en flaske 50 kr O_O skjønner at det er avgifter, men rundt 5 ganger originale prisen? :S
Spiralis Skrevet 30. september 2011 #40 Skrevet 30. september 2011 246 kroner for en helflaske med Kalinka Vodka. Hvor mye koster det for en kebab og drosje hjem fra byen? 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå