Gå til innhold

Overta foster


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror dere det kan bli aktuelt noen gang at de som tar abort kan donere fosteret til en som ikke klarer å bli gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I så fall hadde jeg gjort alt for å få min tilbake...

Det måtte jo være under full anonymitet. Kunne dere tenke dere å ta i mot et uønsket forster og bære det fram og føde det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange av de som er ufrivillig barnløse får en så sykelig hang up på å bli gravid at det ikke finnes grenser for hva en del hadde gjort. Så det er nok garantert et marked for dette.

Jeg hadde ikke donert mitt embryo. Da få de heller adoptere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke donert mitt embryo. Da få de heller adoptere.

Hvorfor ikke? Hvorfor kan det ikke få leve hvis det er mulighet for det, selv om ikke du vil ha det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville syntes det var en god ide. Mye bedre det enn at de som ikke ønsker barnet får det og gir barnet mye pepper i oppveksten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det måtte jo være under full anonymitet. Kunne dere tenke dere å ta i mot et uønsket forster og bære det fram og føde det?

Om jeg ikke kunne blitt gravid, så kanskje. Vet ikke helt..

Men jeg tenker også hva hun som ble gravid sannsynligvis ville ha lurt resten av livet på hvor barnet hennes var. Kan ikke tenke meg det er sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke kunne blitt gravid, så kanskje. Vet ikke helt..

Men jeg tenker også hva hun som ble gravid sannsynligvis ville ha lurt resten av livet på hvor barnet hennes var. Kan ikke tenke meg det er sunt.

Det gjør kanskje de som adopterer bort barna også, men jeg synes det er bedre for barnet å få beholde livet uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere det kan bli aktuelt noen gang at de som tar abort kan donere fosteret til en som ikke klarer å bli gravid?

Går ikke an det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å tenke på barnet sitt blir jo mye det samme som om man gir bort barnet for adopsjon..

En ny tanke, absolutt, og jeg tror ikke jeg er imot egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ikke ville gitt fra meg mitt foster hvis jeg uansett skulle abortere, er en egoistisk en. Det er den samme grunnen som jeg har for å ikke adoptere vekk et uønsket barn, nemlig at jeg ikke vil ha en unge der ute med mine gener, som jeg ikke kan ha kontakt med. Ville ha sett på ungen som min uansett om en annen kvinne hadde båret den fram/adoptert den, og det ville ha ødelagt med psykisk er jeg redd. Da hadde jeg heller beholdt barnet selv.

Ville heller ikke ha overtatt en annen kvinnes foster. Om jeg ikke hadde klart å bli gravid, verken på naturlig måte eller ved hjelp, hadde jeg prøvd å adoptere. Hadde jeg ikke fått adoptert, så hadde jeg heller innfunnet med med tanken på at jeg ikke kunne bli mor. Ønsket om et barn er ikke så sterkt at jeg kunne ha overtatt en annen kvinnes foster, og jeg hadde heller ikke benyttet meg av sædbank hvis det var mannens sperm som sto i veien for oss. Grensa for meg går der, av en eller annen grunn. Vil enten ha et barn som vi begge er biologiske foreldre til, eller et barn ingen av oss er biologiske foreldre til (altså adoptivbarn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ikke ville gitt fra meg mitt foster hvis jeg uansett skulle abortere, er en egoistisk en. Det er den samme grunnen som jeg har for å ikke adoptere vekk et uønsket barn, nemlig at jeg ikke vil ha en unge der ute med mine gener, som jeg ikke kan ha kontakt med. Ville ha sett på ungen som min uansett om en annen kvinne hadde båret den fram/adoptert den, og det ville ha ødelagt med psykisk er jeg redd. Da hadde jeg heller beholdt barnet selv.

Ville heller ikke ha overtatt en annen kvinnes foster. Om jeg ikke hadde klart å bli gravid, verken på naturlig måte eller ved hjelp, hadde jeg prøvd å adoptere. Hadde jeg ikke fått adoptert, så hadde jeg heller innfunnet med med tanken på at jeg ikke kunne bli mor. Ønsket om et barn er ikke så sterkt at jeg kunne ha overtatt en annen kvinnes foster, og jeg hadde heller ikke benyttet meg av sædbank hvis det var mannens sperm som sto i veien for oss. Grensa for meg går der, av en eller annen grunn. Vil enten ha et barn som vi begge er biologiske foreldre til, eller et barn ingen av oss er biologiske foreldre til (altså adoptivbarn).

Da synes jeg at det er veldig rart at du er positiv til å adoptere, for dette blir jo det samme bortsett fra at du får barnet på et tidligere stadium og føder det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da synes jeg at det er veldig rart at du er positiv til å adoptere, for dette blir jo det samme bortsett fra at du får barnet på et tidligere stadium og føder det.

Det er bare noe med tanken på å føde en annen kvinnes barn som jeg ikke liker. Er ikke så gal etter å oppleve en graviditet eller en fødsel at jeg hadde tatt det steget, men det kan hende jeg hadde sett annerledes på det hvis dette var en reell problemstilling og at det å overta foster hadde blitt like normalt som å adoptere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så surrogat mødre finnes ikke i dag? De bærer embryo til et annet menneske.

Men de har ikke overtatt et foster etter at fosteret ble til i en annen kvinnes livmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På SVT går det på mandager et program som heter noe sånt som "Barn for enhver pris". Der var det nå en dame som ikke selv kunne få barn som ville implantere et ebryo som hadde blitt til overs fra et annet pars prøverørsforsøk. Dette er jo ikke lov alle steder men mener det var i Polen det var lov..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de har ikke overtatt et foster etter at fosteret ble til i en annen kvinnes livmor.

Så? Det betyr ikke at det er umulig å få til i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så? Det betyr ikke at det er umulig å få til i dag.

Jeg bare påpekte at surrogatmødre ikke gjør det som det er snakk om i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare påpekte at surrogatmødre ikke gjør det som det er snakk om i denne tråden.

Nei, det er ikke surrogati jeg spurte om, men om man han overta et forstar fra andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...