AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #541 Del Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Eg har kun vore på nokre få jobbintervju med svært hyggelige folk, så eg er gjerne i feil tråd😂 Men dei siste åra har eg vore den som intervjuar andre, jaggu mange som ikkje har satt seg inn i standard spørsmål man får på intervju... Å være nervøs er heilt normalt, men å ikkje kunne svare noko fornuftig på kvifor man ønsker akkurat den jobben er veldig rart syns eg. Man bør svare noko meir enn at det er kort vei heim liksom.... Anonymkode: c3a00...67e Vet ikke hva du jobber med, men noen ganger har jeg lyst til å svare «jeg trenger bare en jobb med lønn!!!!!!!» Anonymkode: 47831...acf 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #542 Del Skrevet 23. februar 2024 Søkte ny jobb etter mange år. Var utbrent og sykemeldt på 3 måneden. Gikk fra en slags undervisningsstilling med lederansvar og fagansvar, til å søke på en svare-på-service-telefoner-fra-kunder type stilling. Jeg har jobbet med service i mange år, og var generelt overkvalifisert. Jeg var 39 år, de andre søkerne hadde ett snitt på 25 år og var rett fra utdanning. Var 200 søkere på jobben, 35 ble innkalt til intervju. Var 2 stillinger. Husker jeg sov dårlig natta før. Hadde en svær og vond kvise rett i/ved rumpa. Vondt i brystet, vondt i hodet og litt kvalm. Oppblåst og hadde sement i kroppen. Bitemerker på halsen fra en jævla fugl som angrep meg noen dager før. Og ja, var utbrent fra før. Kom på intervjuet, og han som intervjuet var 10 min for sen. Vi hilste normalt og gikk inn på kontoret. Han stilte vanlige spørsmål, og jeg svarte. Da han spurte om jeg visste at dette var en "nybegynner stilling" og ikke en "lederstilling" svarte jeg "ja, jeg har forsøkt meg som leder i noen år nå og funnet ut at jeg liker bedre service delen av jobben". Han rapte en skikkelig eggerap. Jeg gulpet av lukta, og det havnet på bordet og gulvet... Han var hyggelig altså, ga meg papir og jeg fikk tørket opp. Etter intervjuet kom jeg på at jeg ikke så han noe særlig i øynene. Og at jeg hadde sagt mye "æmm, øøøøh, oiii, aaah" og slike fyllord. Hadde også vært rastløs og satt ukomfortabelt pga kvisen i rumpa. Fikk faen meg jobben. Sier litt... To dager etter jeg fikk jobben var jeg hos legen for blodprøve i forbindelse med sykemeldingen. Fant da ut at jeg var 4 mnd gravid 🫣 var sykemeldt ut graviditeten. Da ble han hyggelige sjefen helt satt ut, og mente at dette var noe jeg burde fortalt om på intervjuet. De hadde jo valgt meg fordi sjansen for graviditet var så liten, siden jeg var så gammel i forhold til de andre. Altså.. Jeg ble ikke i den jobben, fant heldigvis en annen i løpet av svangerskapet. Anonymkode: b10d2...332 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #543 Del Skrevet 23. februar 2024 Skulle søke i butikk, var under værste nedstengingen av samfunnet under corona - og da møtte jeg to slappe klyser, som både var insisterende på å håndhilse (hadde selv nesten ikke møtt mennesker den uken utenom familie, var vel den første uken med fullatendig nedstenging og fullt kaos), og som ble sure og oppgit når jeg brukte lang tid på å rekke frem hånden (var helt ærlig ikke vandt til det på det øyeblikket, og brukte litt tid på å tenke, det var unaturlig på den tiden). Spurte ikke noe om serviceerfaringer eller relevante ting - kun om hvordan jeg "var på fest" (tror de mente med hele situasjonen at de skulle finne ut hvordan sosiale antenner jeg hadde, men litt usikker?) og hvordan vennegjengen min var bygd opp (sånn; en leder, krangling, planlegging - så er vel angående samarbeid?) - har opplevd i ettertid å få vanskelige spørsmål - men alltid har folk vært seriøse og profesjonelle, og alt har vært svært relevant. Samtidig var det som om de ikke egentlig var til stede, de leste opp ting fra et ark og begynte for å snakke om seg selv i det de stilte meg spørsmål. Hadde jeg møtte to slike igjen håper jeg virkelig at jeg hadde reist meg og dratt umiddelbart😅 Anonymkode: e8d48...eb2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #544 Del Skrevet 23. februar 2024 Når jeg ble bedt om å beskrive meg selv som person og arbeidstaker gjennom en performance på minimum 10 minutter. Enten sang, dans, skuespill eller dikt. Herre fred, jeg fikk ikke jobben for å si det slik… Anonymkode: 2c46c...d84 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 23. februar 2024 #545 Del Skrevet 23. februar 2024 (endret) Jeg søkte jobb i et lite firma som nyutdannet. Det var to menn som skulle intervjue meg, og begge to virket veldig hyggelige ved introduksjon. De hadde sikkert avtalt at den ene skulle stille de kritiske spørsmålene, og den andre skulle ha mer vanlige spørsmål. Det startet greit, men han ene økte de kritiske spørsmålene i en veldig økende grad, litt sånn provoserende, ikke bare litt kritisk, men litt sånn djevelsk, noe som jeg aldri hadde opplevd før. Så jeg ble helt paff, til det slutt datt ut av meg til han andre: "Skal han der være her?". Og han var jo sjefen der. Så da skjønte jeg at den jobben var ute av sikte. Endret 23. februar 2024 av Hoia 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stabbursmusa Skrevet 23. februar 2024 #546 Del Skrevet 23. februar 2024 Var arbeidsledig og søkte ALT av jobber. Deriblant en jobb som renholder. Fikk såvidt begynt før jeg fikk høre at jeg definitivt var overkvalifisert og at de var redd for at jeg kom til å forsvinne ut med en gang det dukket opp noe mer spennende og relevant. Det hadde de jo helt rett i, men jeg følte meg så avkledd og avslørt. Fikk heldigvis bra og relevant jobb ikke så lenge etter:) Skjønner egentlig ikke hvorfor de kalte meg inn til intervju i det hele tatt🤷♀️ 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #547 Del Skrevet 23. februar 2024 Tine Meierier! De så etter en person med erfaring fra lab- og analyse-arbeid. Jeg navet og måtte gå på intervjuer for stillinger jeg ikke var kvalifisert for i det hele tatt. Dette var den eneste gangen jeg faktisk ble innkalt til intervju, for de andre arbeidsgiverne hadde skummet over cv-en min og lagt den nederst i bunken der den hører hjemme. Tine hadde verken lest cv eller søknad og det hele ble en pinlig affære. Etterpå hadde jeg fryktelig dårlig samvittighet for å ha kastet bort tiden deres men er jo også overrasket over at jeg i det hele tatt ble kalt inn. Jeg kan da ikke ha vært eneste søker, det var ikke uti Gokk liksom... Er det forresten lov å si på intervju at det er ikke min feil at jeg sitter her, det er nav som har sendt meg? 😂 Anonymkode: df26a...317 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #548 Del Skrevet 23. februar 2024 Ble innkalt til intervju på en videregående skole. Skulle ha prøveundervisning. Bestillingen på undervisningen var uklar, og det var vanskelig å få den presisert fra noen av kontaktpersonene. Jeg syns gikk bra, men under selve intervjuet blir jeg slaktet totalt av en av deltakerne på intervjuet, en ansattrepresentant. Jeg prøver å få forklart hva som var galt, men får ikke noe godt svar. De andre tilstede på intervjuet mumler noe om at de syns det var bra, men ingen tør å stå opp mot denne som slaktet meg. Kastet bort en hel arbeidsdag på dette da det var 5 timer mellom undervisning og intervju.... Anonymkode: 3b809...27a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #549 Del Skrevet 23. februar 2024 Hatt to grusomme intervjuer på to ulike lederstillinger i samme foretak (ulike intervjuere). Første gangen var hun ene dama så enormt "ute etter meg", vridde og vrei på alt jeg sa, mente jeg kom til å gå på en smell og bli sykmeldt fordi jeg fremsto som flink pike. I ettertid skulle jeg ønske jeg hadde baller nok til å svare noe tilbake. Andre intervjuet var herremannen i gjengen en surmaga gubbe som bare satt og så ned i arket sitt uten en mine. Jeg ble kjempenervøs og svarte sikkert mye teit på grunn av at han var som han var. Helt på slutten av intervjuet spurte han om jeg hadde "noen kjempeviktige spørsmål, eller kan det vente til evt andregangsintervju?". Dum som et brød stilte jeg et av spørsmålene jeg hadde skrevet ned på forhånd, for å virke ekstra interessert. Han kunne nesten ikke få kastet meg ut døren fort nok etterpå. Skikkelig ubehagelig type. Anonymkode: 30f64...f25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #550 Del Skrevet 23. februar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Vet ikke hva du jobber med, men noen ganger har jeg lyst til å svare «jeg trenger bare en jobb med lønn!!!!!!!» Anonymkode: 47831...acf Da jeg søkte butikkjobb så sa intervjueren "Det er helt greit å si at du søker jobben fordi du ønsker å tjene penger." Anonymkode: b1fca...dc8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #551 Del Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 28.9.2011 den 14.46): Da de nevnte at førerkort er et MUUUUST. Jeg hadde hverken bil eller lappen. Jeg er klar over at dette er et gammelt innlegg, men det er skremmende å oppleve å ha slike folk som dette rundt seg i samfunnet og at folk får slik oppdragelse. Jeg er helt sikker på at dette må ha stått nevnt et sted i jobb beskrivelsen / utlysingen 🙄 Er det virkelig mulig!!? 🤯🤦♀️ Anonymkode: 6f32a...a5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #552 Del Skrevet 24. februar 2024 Når jeg ble spurt om mye som arbeidsgiver ikke har noe med, og som det ikke er lov å spørre om også. Mye personlige spørsmål, «har du tenkt til å bli gravid med det første?» osv, for de ønsket ikke å ansette noen som bare ville være der noen måneder før de måtte finne vikar. stillingen var egentlig drømmestillingen, men jeg hadde ingen ønske om å jobbe med sånne folk over meg, ikke var dette en jobb hvor det er krise om de måtte ha vikar heller, de bare orket ikke styret. At jeg ikke bare reiste meg og gikk angrer jeg på. Anonymkode: 5cf28...a60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #553 Del Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 23.00): Tine Meierier! De så etter en person med erfaring fra lab- og analyse-arbeid. Jeg navet og måtte gå på intervjuer for stillinger jeg ikke var kvalifisert for i det hele tatt. Dette var den eneste gangen jeg faktisk ble innkalt til intervju, for de andre arbeidsgiverne hadde skummet over cv-en min og lagt den nederst i bunken der den hører hjemme. Tine hadde verken lest cv eller søknad og det hele ble en pinlig affære. Etterpå hadde jeg fryktelig dårlig samvittighet for å ha kastet bort tiden deres men er jo også overrasket over at jeg i det hele tatt ble kalt inn. Jeg kan da ikke ha vært eneste søker, det var ikke uti Gokk liksom... Er det forresten lov å si på intervju at det er ikke min feil at jeg sitter her, det er nav som har sendt meg? 😂 Anonymkode: df26a...317 Men en veileder på NAV krever ikke at du søker på jobber du ikke er kvalifisert for. Man bør klare å finne omtrent fem jobber i uka som man er kvalifisert for, hvis man søker over hele landet. Anonymkode: dcfca...edd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #554 Del Skrevet 16. mars 2024 Når jeg var 19 år og fikk spørsmål på jobb intervju jeg regner ikke med du er gravid? Anonymkode: 54816...866 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 17. mars 2024 #555 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men en veileder på NAV krever ikke at du søker på jobber du ikke er kvalifisert for. Man bør klare å finne omtrent fem jobber i uka som man er kvalifisert for, hvis man søker over hele landet. Anonymkode: dcfca...edd Har du vært i NAV-systemet de siste 10-20 årene? Det er helt vanlig at man må søke på "alt" for å oppfylle kvoten, det inkluderer i høyeste grad det man ikke er kvalifisert til. Det er tullete at det er sånn, men det er fakta. (Mange ønsker ikke å flytte langt fra familie og venner, så å søke i nord når man bor i sør og motsatt er som regel ikke aktuelt) 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #556 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 22.00): Vet ikke hva du jobber med, men noen ganger har jeg lyst til å svare «jeg trenger bare en jobb med lønn!!!!!!!» Anonymkode: 47831...acf Fikk en gang beskjed om at jeg burde være hjemme og ta meg av barna, da sa jeg at det er ok men vi må ha mat på bordet også. sofie777 skrev (3 minutter siden): Har du vært i NAV-systemet de siste 10-20 årene? Det er helt vanlig at man må søke på "alt" for å oppfylle kvoten, det inkluderer i høyeste grad det man ikke er kvalifisert til. Det er tullete at det er sånn, men det er fakta. (Mange ønsker ikke å flytte langt fra familie og venner, så å søke i nord når man bor i sør og motsatt er som regel ikke aktuelt) Har alltid vert uaktuelt for meg da barna har en far de skulle ha en viss mengde samvær med. Jobb langt borte ville medført at jeg måtte ha flyttet uten barna. Anonymkode: 869a5...06a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #557 Del Skrevet 18. mars 2024 sofie777 skrev (På 17.3.2024 den 13.44): Har du vært i NAV-systemet de siste 10-20 årene? Det er helt vanlig at man må søke på "alt" for å oppfylle kvoten, det inkluderer i høyeste grad det man ikke er kvalifisert til. Det er tullete at det er sånn, men det er fakta. (Mange ønsker ikke å flytte langt fra familie og venner, så å søke i nord når man bor i sør og motsatt er som regel ikke aktuelt) Jeg har veldig god innsikt i NAV-systemet ja. Nei, det er faktisk ikke et krav. Kravet er at man skal takke ja til jobbtilbud, ikke at man skal søke på jobber man ikke er kvalifisert for. For å sitere tidligere arbeids- og tjenestedirektør Kjell Hugvik: "Målet til arbeidssøkeren er i de fleste tilfeller å skaffe seg arbeid, og som vi omtaler i avtalen om jobbsøking i aktivitetsplanen, skal arbeidssøkeren søke alle jobber han eller hun mener seg kvalifisert for." Det er selvfølgelig få som ønsker å flytte fra familie og venner, men noen ganger må man faktisk det for å få seg jobb. For å ha krav på dagpenger skal man være en reell arbeidssøker, og da skal man kunne ta jobber over hele landet. Og så kan man få unntak hvis man f.eks. er over 60 år eller har små barn. Anonymkode: dcfca...edd 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #558 Del Skrevet 18. mars 2024 Jeg ble syk under studiene og fikk ikke fullført. Jeg måtte ta et friår og søkte på alt jeg kvalifiserte til. En av disse stillingene var en telefonsalgsstilling. På intervjuet møtte jeg to unge fremadstormende menn som sikkert matchet beskrivelsen de har i stillingsannonsene for slike stillinger på en prikk. Fremoverlente, sultne, ekstroverte, entusiastiske.... Han ene reagerte på at jeg hadde få studiepoeng i forhold til studieår. Jeg forklarte at jeg hadde vært syk, og derfor ikke hadde fullført. Han spurte hva slags syk jeg hadde vært. Jeg ble litt satt ut, men forklarte som sant var at jeg hadde fått livmorhalskreft. Han nektet å tro på meg fordi ingen under 25 kan få livmorhalskreft. Det er derfor screeningprogrammet begynner ved 25 års alder, la han til, ganske selvtilfreds. Jeg burde reist meg opp og gått der og da, men dumme meg begynte å argumentere med han. Jeg ble så satt ut av å bli beskyldt for å lyve om kreft. Den andre mannen så litt ille berørt ut, men brøt ikke inn. Jeg fikk ikke jobben, men jeg håper han lærte noe om kvinnesykdommer den dagen😂 Anonymkode: f9cae...623 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #559 Del Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 2.7.2021 den 19.39): Hadde intervju via teams , den dagen så var katten min ekstrem oppmerksomhet syk og ville ikke stoppe å mjauee. Til slutt fikk han nok.. gikk opp i PC-en min og viste han jeg hadde intervju med rumpe hullet sitt og ballene og dette var flere ganger Anonymkode: 71834...8f8 Noe lignende skjedde mannen min. Katten vår viste frem både det ene og det andre, og avsluttet med å stirre forvirret inn i kameraet. Mannen min fikk jobben 😆 Anonymkode: 10fcc...57d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #560 Del Skrevet 18. mars 2024 Søkte en stilling innenfor vy, intervjuet gikk veldig greit. Jeg og intervjueren kom innpå temaet hest og sporet litt av (pun intended). Følte jeg var godt forberedt på alle spørsmål, men så kom vi til siste del. Fikk en problemstilling, ble gitt 5-10 minutter til å tenke på hva jeg hadde gjort for å løse dette. Intervjueren kom tilbake og spurte hva jeg kom frem til, alt jeg sa var bare "Eh, har ikke peiling". Intervjueren smilte og takket for at jeg kom, og det var det... Ble selvfølgelig ikke tilbakekalt til nytt intervju. Anonymkode: e438f...7e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå