AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #61 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg har ikke barn selv, men niesen min ser mormoren og morfaren annenhver helg + av og til ellers, farmoren hver 6.uke (flere dager i strekk) og farfaren litt sjeldnere. Synes det er hyggelig at de har såpass mye kontakt. Nå er endel av dette avlastning, selv ville jeg kanskje blitt sliten av å ha besøk av egne eller samboers foreldre flere ganger i uka, så vi måtte nok i hvert fall diskutert oss fram til en løsning som funka for alle. Dersom de som er på besøk ikke forventer oppvartning, kanskje har med noe lettvint å spise av og til, kan sette på kaffe en og annen gang osv er det jo ikke så mye stress heller?
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #62 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg har ikke barn selv, men niesen min ser mormoren og morfaren annenhver helg + av og til ellers, farmoren hver 6.uke (flere dager i strekk) og farfaren litt sjeldnere. Synes det er hyggelig at de har såpass mye kontakt. Nå er endel av dette avlastning, selv ville jeg kanskje blitt sliten av å ha besøk av egne eller samboers foreldre flere ganger i uka, så vi måtte nok i hvert fall diskutert oss fram til en løsning som funka for alle. Dersom de som er på besøk ikke forventer oppvartning, kanskje har med noe lettvint å spise av og til, kan sette på kaffe en og annen gang osv er det jo ikke så mye stress heller? Det er ikke oppvartningen som hadde vært problemet for meg Men det at vi som en liten familie ikke hadde hatt tid til å være en familie bare oss tre, fordi vi hele tiden ville hatt andre folk hos oss.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #63 Skrevet 3. oktober 2011 Mine foreldre bor en halvtimes kjøring unna, og selv om de helst vil se lillejenta hver uke, blir det ikke oftere enn annenhver-tredjehver uke. Heldigvis. I perioder har det blitt oftere, og det blir rett og slett for mye for meg. Men jeg har heller ikke verdens beste forhold til dem. Etterhvert er også lillejenta hos dem alene med jevne mellomrom (overnatter), og de tar henne med seg ut på tur - det er helt greit. Vil gjerne at hun skal få et godt forhold til besteforeldrene sine, selv om jeg ikke har et fantastisk forhold til dem. Dog føler jeg meg rett og slett invadert når det blir for ofte; de er ikke så flinke til å ta hensyn til oss som bor i huset... De har også litt vondt for å forstå at det er nokså upraktisk for oss å dra ut til dem en ettermiddag når lillejenta legger seg i 19-19.30-tiden, så det blir mye masing. Vi er hos dem en gang i mnd, kanskje. Mannens foreldre bor på motsatt kant av landet, så der begrenser besøkene seg veldig, særlig fordi de har dyr og ikke kommer fra så lett. Men svigermor er her så ofte hun kan, samt at begge kommer hit en gang eller to i løpet av sommeren. Vi er hos dem 2 ganger i året, stort sett. Men da blir vi jo også noen dager. Ellers snakker vi (vel, lillejenta og en av oss voksne) med dem på Skype (video) en gang eller to i uka. For å være ærlig skulle jeg gjerne hatt svigers i nabohuset, og mine foreldre lenger unna. Men sånn er det ikke, og om det blir det på sikt, så er det et stykke frem i tid.
sjøhest Skrevet 3. oktober 2011 #64 Skrevet 3. oktober 2011 Vi bor 2,5 timer vekke fra alle, så ser de hver 3. helg ca. Hadde vi bodd 15 min unna hadde vi nok møttes hvertfall 2-3 ganger i uka. Jeg ville møtt mamma ofte iallefall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå