Gå til innhold

Hvor ofte ser besteforeldre barnebarnet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ikke tenkt å la det gå uker mellom hver gang. Men personlig så er en gang i uka helt greit for oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig overrasket over hvor ofte foreldrene deres omgås dere og barna deres. 3-4-5 dager i uka syns jeg er veldig mye. Har de ikke flere barnebarn å se heller?

Gjest Annaires
Skrevet

Jeg er veldig overrasket over hvor ofte foreldrene deres omgås dere og barna deres. 3-4-5 dager i uka syns jeg er veldig mye. Har de ikke flere barnebarn å se heller?

Men det er vel ikke slik at de bare kan være sammen med et barnebarn om gangen?

Skrevet

Men det er vel ikke slik at de bare kan være sammen med et barnebarn om gangen?

Nå tenkte jeg ikke på søsken, men søskenbarn. Altså at de har barnebarn flere forskjellige steder!

Gjest pysepusen
Skrevet

Her har de bare sønnen vår, men hos mormor og morfar hvor vi er elleve barnebarn har de likevel fått det til. Som oftest er det vi som har gått på besøk da ;) Og mormor og morfar har aldri sagt nei om vi har spurt om å få komme :) Det setter jeg veldig stor pris på i dag. Og mamma ser hvor mye glede det har gitt oss gjennom årene så hun vil gjøre det samme for sine barnebarn. For vår del handler det om prioriteringer fra vår side og fra våre foreldres side. Både vi og mine foreldre prioriterer familien og vil ha tette bånd mellom barn og besteforeldre, ikke bare barn og foreldre. Så er vi ofte sammen alle sammen :)

Skrevet

Vi har bara en bestemor på nära håll och när barnen var under året såg vi henne mycket, speciellt med nr 1. Till saken hör att då vat hon arbetslös och ensamstående. Nu är det max en gång varannan månad trots att det är nära. Hon har nu sambo och katt ena barnen är aölergiskt mot.

Skrevet

Våre barn er sammen med mormor så ofte som mulig. Hun har nettopp flyttet til samme kommune så nå blir det to-tre ganger i uken. Når hun bodde to timer unna var vi sammen annenhver uke. Vi besøker også oldefar flere ganger i uken. Tanter og onkler med barn (på min side) bor max tre kvarter unna og de ser vi stort sett en gang i uken. Enda har vi tid til å være alene med barna og gjøre alt annet vi måtte ønske.

Farmor og farfar bor 3.5 time unna så de ser vi ca annenhver mnd.

Jeg er oppvokst med begge sett besteforeldre i umiddelbar nærhet og så de så ofte jeg ønsket. De har alltid betydd utrolig mye for meg. Og i voksen alder var jeg på besøk hos de, minst en gang (ofte fler) i uken. Nå har jeg bare en bestefar igjen men er jo der ofte, ungene elsker å komme dit like mye som jeg gjorde når jeg var liten.

Når barna var babyer var vi like mye sammen som nå.

Gjest Annaires
Skrevet

Nå tenkte jeg ikke på søsken, men søskenbarn. Altså at de har barnebarn flere forskjellige steder!

Ja. Ser fortsatt ikke problemet. Her er ofte søsknene samlet, med barn, og besteforeldrene.

Skrevet

Ja. Ser fortsatt ikke problemet. Her er ofte søsknene samlet, med barn, og besteforeldrene.

Hmm, trodde vi hadde normal god kontakt, men ser ikke slik ut på de svarene her. Vi er ikke ofte samlet alle sammen, men er det i bursdager og høytider.

Hva syns egentlig mennene deres om dette? Ser at det er mange damer som har god kontakt med sine foreldre, men at hans foreldre "er det ikke så lett med".

Gjest pysepusen
Skrevet

Hva syns egentlig mennene deres om dette? Ser at det er mange damer som har god kontakt med sine foreldre, men at hans foreldre "er det ikke så lett med".

Min mann er veldig glad for den gode kontakten vi har med mine foreldre. Han er veldig skuffet over sine egne. Hadde de bodd i umiddelbar nærhet og hadde villet være mer med oss så hadde vi sannelig hatt tid til det også :)

Skrevet

Barnets mormor har jentungen omtrent fast et døgn i uka. Farmor og farfar er alltid veeeldig opptatt, men hun er noe der når hun er hos faren sin. De har generelt veldig mye å gjøre, men slik er det vel med dagens 60+ har jeg forstått.

Skrevet

Er faren din hos dere tre kvelder i uka? Eller jobber han ikke?

pappa jobber og er her om kveldene ja. Mannn min er mye med dattera vår han også, han er veldig engasjert i henne og har ingenting imot å dele henne :)

Skrevet

Hjelpe meg. Får barnefar noen gang tid med barnet sitt alene?

Ja mye. Han harfri annen hver uke, og annen hver uke når han jobber er han hjemme 15, og jenta legges 19. At pappa kommer 18 og tar kveldsstell og mat ser jeg ikke som ett problem, heller ikke barnefaren.

Skrevet

Så heldige dere er! ) Barnet deres kan se besteforeldre ofte...mens vi må ta fly og reise 6000 km for at bana våre ser besteforeldrene sine...............

Skrevet

Vi er selvfølgelig på besøk hos mine og hans foreldre i helgene, men absolutt ikke hver helg. Hender det at du tar med deg babyen alene til dine foreldre i helga? Og at han tar med seg alene til sine foreldre i helga?

Det hender jeg har henne med meg alene, men i helgene er vi som oftest sammen alle tre :) skal han fikse noe på bilen eller sånn, så tar vi oss en tur til mamma eller pappa alene, men dette hører til sjeldenhetene. Jeg og jenta mi er ofte hos mamma på fredager da hun harfri da, og oppom pappa på kontoret når vi er på butikken :)

Skrevet

Noen som ikke har fått klippet navlestrengen sin ser jeg.

Skrevet

Ikke mine foreldre. Hans har 10 barnebarn utenom vår...

Jeg er generelt veldig glad i foreldrene mine, og liker å tilbringe tid med dem. Da jeg var mindre likte jeg å sitte hos mamma og stefar en lørdagskveld i stede for å være ute. Hele min familie ferierer alltid med mamma, stefar og søsken :) har blitt mobbet for det i alle år, men jeg stortrives med det. Gratis ferie med supert reisefølge ;)

Gjest Annaires
Skrevet

Hmm, trodde vi hadde normal god kontakt, men ser ikke slik ut på de svarene her. Vi er ikke ofte samlet alle sammen, men er det i bursdager og høytider.

Det er mannens familie vi ser mest, da de bor nærmest.

Skrevet

Vi bor på andre siden av landet, så foreldrene våre får ikke truffet sønnen vår så ofte.

Mine foreldre er mer fleksible ifhld. til jobb, så de ser han ca annenhver måned. Svigers rundt hver 3. måned.

Men jeg skyper med mine foreldre hver dag, og med svigers 2-3 ganger i uken. Det hjelper nå litt...

Håper at mamma og pappa flytter hitover til neste år. :jepp:

du er voksen og skyper med foreldrene dine hver dag?

Gjest pysepusen
Skrevet

Noen som ikke har fått klippet navlestrengen sin ser jeg.

Hva er galt med å like å være sammen med familien sin?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...