AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 Både jeg og en del kompiser har opplevd å ha kjærester/ekser som har oppført seg særdeles dårlig under mensen. Det er beskyldninger om det ene og det andre, kjefting og smelling. Skjønner at en del kvinner har det vondt under mensen og at det påvirker humøret, men gir det en rett til å oppføre seg som dritt? Hadde man enda fått en unnskyldning, eller i det minste en forklaring, etterpå, så hadde jo det hjulpet. Da vet man jo hvorfor hun sa det hun sa, var det bare mensen eller var det noe mer bak? Virker som en del kvinner ser på det som en selvfølge at de kan si og gjøre akkurat hva de vil under mensen uten at det skal få noen konsekvenser, for det er jo ikke "deres skyld". Stemmer dette, eller har vi bare vært særdeles uheldige med våre valg av kvinner?
AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #2 Skrevet 27. september 2011 Er ikke altid så lett å styre seg når hormonene er helt ute på tur. 4
Gjest Raindrops Skrevet 27. september 2011 #3 Skrevet 27. september 2011 Selv blir jeg ikke kjeftete (mest fordi jeg hater å krangle tror jeg), men jeg blir helt utrolig følsom, og kan begynne å gråte for den minste ting. Noen ganger kan jeg sitte i opptil to timer å bare glo ut i lufta å føle meg kjempedeprimert. Hadde det vært opp til meg hadde jeg vært en solstråle hele tiden, men jeg klarer ikke å være lykkelig når hormonene raser i kroppen, og det går nok utover typen også når jeg bare griner og er lei meg. Når det er sagt så synes jeg ikke det er greit å oppføre seg som en kjerring bare på grunn av mensen. Eller, hvis man oppfører seg som en kjerring så burde man komme med en ordentlig unnskyldning etterpå. Såppas fortjener partneren, og eventuelt andre det går utover. 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #4 Skrevet 27. september 2011 Vel, jeg kan ikke helt "styre" det som skjer under mensen, og samboeren må regne med litt ufortjent kjeft og generelt lunken oppførsel - MEN, jeg passer ALLTID på å beklage meg på det sterkeste når sinnet går over. Nå klarer han heldigvis å vite forskjellen på "mensenkjeft" og vanlig kjefting, så han tar det ikke så tungt når jeg er på mitt verste. Går liksom og humrer for seg selv Synes menn må regne med litt dårlig oppførsel/humørsvigninger under mensen, da det som sagt er vanskelig å styre. Men synes absolutt at kvinnen har et ansvar for å beklage seg, og forklare at det ikke var "ekte" kjefting. 1
*appifany* Skrevet 27. september 2011 #5 Skrevet 27. september 2011 Vel, jeg kan ikke helt "styre" det som skjer under mensen, og samboeren må regne med litt ufortjent kjeft og generelt lunken oppførsel - MEN, jeg passer ALLTID på å beklage meg på det sterkeste når sinnet går over. Nå klarer han heldigvis å vite forskjellen på "mensenkjeft" og vanlig kjefting, så han tar det ikke så tungt når jeg er på mitt verste. Går liksom og humrer for seg selv Synes menn må regne med litt dårlig oppførsel/humørsvigninger under mensen, da det som sagt er vanskelig å styre. Men synes absolutt at kvinnen har et ansvar for å beklage seg, og forklare at det ikke var "ekte" kjefting. Er det normalt å kjefte på samboeren? Jeg kjefter ikke jeg, men når hormonene herjer som verst så kan jeg klikke! Men jeg lar det gå utover støvsugeren som er vanskelig eller kjøleskapdøra som ikke lukker seg ordentlig osv, og får selvfølgelig rare blikk fra samboeren. 4
nissejenta Skrevet 27. september 2011 #6 Skrevet 27. september 2011 Hvis jeg har en dårlig dag, uavhengig av mensen, så sier jeg unnskyld etterpå. Samme gjør han..
AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #7 Skrevet 27. september 2011 Er det normalt å kjefte på samboeren? Jeg kjefter ikke jeg, men når hormonene herjer som verst så kan jeg klikke! Men jeg lar det gå utover støvsugeren som er vanskelig eller kjøleskapdøra som ikke lukker seg ordentlig osv, og får selvfølgelig rare blikk fra samboeren. Ja, det vil jeg si. Dvs. det er ikke noe jeg gjør ofte, kun når han fortjener det. F.eks. har jeg lenge prøvd å få han til å slutte å tisse på veggen ved siden av doen (han gidder ikke å sikte i doskåla når han er trøtt), og når han gang på gang tisser på veggen (som JEG må vaske) allikevel så får han belage seg på litt kjeft.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #8 Skrevet 27. september 2011 Ja, det vil jeg si. Dvs. det er ikke noe jeg gjør ofte, kun når han fortjener det. F.eks. har jeg lenge prøvd å få han til å slutte å tisse på veggen ved siden av doen (han gidder ikke å sikte i doskåla når han er trøtt), og når han gang på gang tisser på veggen (som JEG må vaske) allikevel så får han belage seg på litt kjeft. Mente at han ikke er like flink til å sikte på doskåla når han er trøtt/anstrenger seg ikke like mye. Det er ikke sånn at han bevisst sikter på veggen
AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #9 Skrevet 27. september 2011 Meg over her igjen: Kan forresten legge til at han kjefter på meg hvis jeg f.eks. roter på soverommet. Det er ikke snakk om skikkelig heftig kjefting med roping og skriking, hvis det var det du hadde inntrykk av.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #10 Skrevet 27. september 2011 Meg over her igjen: Kan forresten legge til at han kjefter på meg hvis jeg f.eks. roter på soverommet. Det er ikke snakk om skikkelig heftig kjefting med roping og skriking, hvis det var det du hadde inntrykk av. TS her, Har man en reell grunn til å kjefte (ta det opp) så er det en ting. Det kan gå begge veier det og gjøres stort sett på en ordentlig måte. Jeg tenkte mer på den syke oppførselen som vi i vår kompisgjeng har blitt utsatt for av kjærester/ekser som har mensen. Er det greit av en kvinne å oppføre seg som dritt under mensen uten å forklare seg eller unnskylde seg etterpå?
AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #11 Skrevet 27. september 2011 TS her, Har man en reell grunn til å kjefte (ta det opp) så er det en ting. Det kan gå begge veier det og gjøres stort sett på en ordentlig måte. Jeg tenkte mer på den syke oppførselen som vi i vår kompisgjeng har blitt utsatt for av kjærester/ekser som har mensen. Er det greit av en kvinne å oppføre seg som dritt under mensen uten å forklare seg eller unnskylde seg etterpå? Nei, det synes jeg ikke. Altså, jeg synes det er forståelig at hun oppfører seg sånn, men hun kan pinadø meg si unnskyld og ta alt ansvaret etterpå. 1
Gjest Raindrops Skrevet 27. september 2011 #12 Skrevet 27. september 2011 Er det greit av en kvinne å oppføre seg som dritt under mensen uten å forklare seg eller unnskylde seg etterpå? Selvsagt er det ikke det, man burde alltid unnskylde seg. Jeg regner med de fleste oppegående kvinner gjør det også. 1
Gjest mann Skrevet 27. september 2011 #13 Skrevet 27. september 2011 Både jeg og en del kompiser har opplevd å ha kjærester/ekser som har oppført seg særdeles dårlig under mensen. Det er beskyldninger om det ene og det andre, kjefting og smelling. Skjønner at en del kvinner har det vondt under mensen og at det påvirker humøret, men gir det en rett til å oppføre seg som dritt? Hadde man enda fått en unnskyldning, eller i det minste en forklaring, etterpå, så hadde jo det hjulpet. Da vet man jo hvorfor hun sa det hun sa, var det bare mensen eller var det noe mer bak? Virker som en del kvinner ser på det som en selvfølge at de kan si og gjøre akkurat hva de vil under mensen uten at det skal få noen konsekvenser, for det er jo ikke "deres skyld". Stemmer dette, eller har vi bare vært særdeles uheldige med våre valg av kvinner? Min venn, det ligger alltid noe mer bak. Hun kommer ikke på det der og da, det som hun slenger ut med. Men det skjer visst noe i hodet på henne under påvirkning av pms som gjør at hun slenger ut med alt det rare hun går og tygger på ellers. Uten filter. Filtret blir nemlig slått av under pms, og det blir visst evnen til å være litt kritisk til om hun har forstått alle ting rett, også. Så da hamrer hun løs. Å få en unnskyldning? Veel.. Nå er det sånn at de fleste damer er overbevist om at de hadde rett i det de sa, og de merker ikke selv hvor j@vlig de var da de sa det. De rettferdiggjør det nemlig for seg selv hvordan de oppførte seg. Så om du får noe unnskyldning for en overreaksjon så var den så urimlig og enormt ute av proporsjon, at selv dama merket det. Sånne damer bør kontakte legen sin og spørre om riktig slag/ en type hormonprevansjon, eller om det fins andre ting å prøve, så de kan få dempet svingningene sine. Siden det er ikke sunt for dem.
Gjest mann Skrevet 27. september 2011 #14 Skrevet 27. september 2011 Selvsagt er det ikke det, man burde alltid unnskylde seg. Jeg regner med de fleste oppegående kvinner gjør det også. Nei, det er ikke praktisk mulig det. Siden dere merker ikke selv hvor spisse og syrlige dere er. Og hvis noen får litt nok tilslutt, etter en hel dag med hakking, og man reagerer og ber dere ta dere litt sammen og vise normal folkeskikk mot andre - se DA bryter helvete løs siden dere er det "stoore offer"... Glem å få noe unnskyldning fra en dame med pms/mens, siden det er alle andre det er noe med. Ikke henne. Aldri henne. Muligens hvis hun har vært ekstremt j@vlig, så kan hun komme til litt selvransakelse og si hun var urimelig. og be om unnskyldning. Men jeg kan garantere deg at om en tre ukers tid er man tilbake til start som menneskelig huggestabbe. Og kvinnen vet at det er hun som er "rasjonell" og at hun kan "begrunne" alle sine utbrudd mot andre ...
Gjest nupp Skrevet 27. september 2011 #15 Skrevet 27. september 2011 går ann å beherske seg selv. man trenger ikke oppføre seg som en villmann under mensen.
Gjest Gorgonzola Skrevet 27. september 2011 #16 Skrevet 27. september 2011 Er ikke altid så lett å styre seg når hormonene er helt ute på tur. Det gjelder ikke dersom hormonene på tur er testosteron og eieren er mann......... 1
Gjest mann Skrevet 27. september 2011 #17 Skrevet 27. september 2011 går ann å beherske seg selv. man trenger ikke oppføre seg som en villmann under mensen. Vel, da vil jeg påstå at du er ikke spesielt hardt angrepet av pms, når du sier det.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #18 Skrevet 27. september 2011 mine 2 første dager med menser er full av magekramper, svimmelhet og iblandt mye svette. Da kan jeg bli lett sur på kjæresten min (hvis han sier eller gjøre noe feil) men det ender vanligvis med at jeg beklager. jeg vil si at det er mine hormoner sin feil mer enn det er min feil. men jeg bruker aldri mensen som hovdengrunnen for at jeg skal få være sint.
Gjest nupp Skrevet 27. september 2011 #19 Skrevet 27. september 2011 Vel, da vil jeg påstå at du er ikke spesielt hardt angrepet av pms, når du sier det. jeg blir trist og har lyst til å klikke på filleting, men holder det for meg selv. hvis man bare teller til 30, setter seg ut litt eller sånne ting, så går det over
von Skrevet 27. september 2011 #20 Skrevet 27. september 2011 Jeg syns ikke mensen er noen grunn for å kjefte og være urimelig mot kjæresten...Mister man kontrollen over følelsene er det vertfall på sin plass med en skikkelig unnskyldning etterpå. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå