Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg blir så dårlig av mensen at jeg ligger i fosterstilling foran doen, spyr, besvimer og griner. Så jeg er en kjerring av dimensjoner under mensen med verdens mest ustabile humør. Ene øyeblikket hylgriner jeg fordi stakkars kjæresten min kjøpte feil type chips, for å så deretter banne som en gammel sjømann og kaste posen i trynet hans.

Men jeg ber alltid om unnskyldning etterpå, og han har lært seg å holde god avstand når det er mensentime.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått all behandling legene kunne gi meg, og den hjalp ikke en døyt.

Vet ikke helt om alle her snakker om samme typer utbrudd. Jeg har svart utifra mitt utgangspunkt, men jeg tror kanskje du ser for deg en helt annen type kjefting. Den kjeftinga jeg utfører når jeg har mensen, er på ingen måte tortur for kjæresten min. Jeg sårer han ikke. Det er for det meste småteit kjefting som han skjønner at jeg ikke mener, og ikke noe som stikker dypt. Det virker som om mange her ser for seg psykisk terror, og det er jeg såklart enig i at man ikke kan skylde på mensen for. Den kjeftinga jeg tenker på, er mer i følgende baner: "åååh, hvorfor kjøpte du meg ikke sjokolade. jeg ville ha sjokolade" hvis han har vært på butikken. Han skjønner jo at det ikke er hans feil at han ikke kjøpte sjokolade, fordi jeg aldri sa det, men der og da er jeg snurt fordi at han ikke automagisk visste at jeg ville ha det. Med andre ord, er kjeftinga mi sånne ting som gjør at han heller begynner å le enn å grine, jeg kunne aldri funnet på å såre han til tross for at jeg hadde mensen.

Det er faktisk ikke alle menn som begynner å le av sånn infernalsk sutring som det der.

Skrevet

Jeg blir så dårlig av mensen at jeg ligger i fosterstilling foran doen, spyr, besvimer og griner.

Så hvorfor går du ikke til lege, gynekolog og blir henvist til hormonspesialist?

Det er mulig, faktisk å bli behandlet så man ikke blir så syk.

Skrevet

Så jeg er en kjerring av dimensjoner under mensen med verdens mest ustabile humør. Ene øyeblikket hylgriner jeg fordi stakkars kjæresten min kjøpte feil type chips, for å så deretter banne som en gammel sjømann og kaste posen i trynet hans.

Men jeg ber alltid om unnskyldning etterpå, og han har lært seg å holde god avstand når det er mensentime.

Og sånne ting slutter man faktisk å tilgi.

Skrevet

Ene øyeblikket hylgriner jeg fordi stakkars kjæresten min kjøpte feil type chips, for å så deretter banne som en gammel sjømann og kaste posen i trynet hans.

Er det noen her inne som kan gi meg en eneste god forklaring på at sånn oppførsel som dette er ok bare man sier det var pga mensen?

Fordi sånne kvinner burde egentlig plutselig bli singel fordi de ikke tok seg sammen.

Gjest HunterLady
Skrevet

Kommer faktisk litt an på hvordan forhold man har. Noen par småkrangler hver dag, men har det dødsfint sammen fordet. Noen har en dame som kontrollerer og dominerer, men trives med det fordi det er slik de vil ha det. Noen tuller og tøyser dagen lang og kaster mat på hverandre. Også dette er greit for noen.

Folk er forskjellige :)

• Liker 1
Skrevet

Kommer faktisk litt an på hvordan forhold man har. Noen par småkrangler hver dag, men har det dødsfint sammen fordet. Noen har en dame som kontrollerer og dominerer, men trives med det fordi det er slik de vil ha det. Noen tuller og tøyser dagen lang og kaster mat på hverandre. Også dette er greit for noen.

Folk er forskjellige :)

:roll:

Krangling, dominering og matkasting er vanlig i ditt forhold, altså.

Skrevet

Jeg er ingen kjeftesmelle til hverdags, heller det stikk motsatte. Han skjønner at jeg ikke mener å være superbitch, men at smertene er såpass intense at jeg ikke greier å være meg selv.

Er det noen her inne som kan gi meg en eneste god forklaring på at sånn oppførsel som dette er ok bare man sier det var pga mensen?

Fordi sånne kvinner burde egentlig plutselig bli singel fordi de ikke tok seg sammen.

Tok seg sammen??? Har du hatt skikkelige mensensmerter noen gang? For meg er det et helvete uten like og nå er det ikke akkurat slik at å kjefte litt på kjæresten en gang i måneden er en utilgivelig handling.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er ingen kjeftesmelle til hverdags, heller det stikk motsatte. Han skjønner at jeg ikke mener å være superbitch, men at smertene er såpass intense at jeg ikke greier å være meg selv.

Tok seg sammen??? Har du hatt skikkelige mensensmerter noen gang? For meg er det et helvete uten like og nå er det ikke akkurat slik at å kjefte litt på kjæresten en gang i måneden er en utilgivelig handling.

Så kom deg til legen da.

Skrevet

Det er faktisk ikke alle menn som begynner å le av sånn infernalsk sutring som det der.

Nei, det er nok fordi de ikke har peiling på hvordan det er å være et hormonelt monster. Heldigvis finnes det forståelsesfulle menn, og det er de jeg velger meg ;-)

• Liker 2
Skrevet

Så kom deg til legen da.

Du er virkelig naiv hvis du tror at legen kan fikse alt.

• Liker 1
Skrevet

Du er virkelig naiv hvis du tror at legen kan fikse alt.

Har de ikke smertestillende hos legen?

Skrevet

Nei, det er nok fordi de ikke har peiling på hvordan det er å være et hormonelt monster. Heldigvis finnes det forståelsesfulle menn, og det er de jeg velger meg ;-)

Tøfler, mener du.

Skrevet

Har de ikke smertestillende hos legen?

Det er ikke alltid de funker, og I HVERT FALL ikke på det psykiske.

Tøfler, mener du.

Hvis det å være forståelsesfull er ensbetydende med å være tøffel i dine øyne, så ja. Jeg (og antageligvis alle andre) vil påstå at det finnes en fin mellomting mellom det å være tøffel, og det å ikke vise forståelse. Men det er vel et konsept langt over din fatteevne.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke alltid de funker, og I HVERT FALL ikke på det psykiske.

Har du gått tilbake til legen og sagt at det ikke funket, og fått noe annet?

Har du sagt fra om humøret og spurt om å bli vurdert av spesialist for å finne ut hvilke hormonpreparater som kunne hjelpe deg best?

Skrevet

Hvis det å være forståelsesfull er ensbetydende med å være tøffel i dine øyne, så ja. Jeg (og antageligvis alle andre) vil påstå at det finnes en fin mellomting mellom det å være tøffel, og det å ikke vise forståelse. Men det er vel et konsept langt over din fatteevne.

Nei, men det er ikke akseptabelt å skulle ta imot drittkeft hver mnd fra ei dame som ikke en gang oppsøker lege og gynekolog for å spørre om hjelp.

Gjest HunterLady
Skrevet

:roll:

Krangling, dominering og matkasting er vanlig i ditt forhold, altså.

Nope.

Skrevet

Jeg tror det hadde hjulpet mye om kvinner som blir litt krakilske når de har mensen faktisk nevner for samboeren sin at har mensen og at de kanskje forsøker være litt for seg selv når det pågår som verst. Da kan samboeren dra ut med venner, være i et annet rom etc. I det minste forstår man hva som er på ferde.

Det er greit at man blir overfølsom, irritabel eller småkranglete, men jeg ville ikke likt om kona mi hadde begynt å kaste ting eller si stygge ting til meg når hun hadde mensen.

• Liker 2
Skrevet

Nei, men det er ikke akseptabelt å skulle ta imot drittkeft hver mnd fra ei dame som ikke en gang oppsøker lege og gynekolog for å spørre om hjelp.

Nei, det har ikke jeg heller sagt at det er.

Skrevet

Jeg tror det hadde hjulpet mye om kvinner som blir litt krakilske når de har mensen faktisk nevner for samboeren sin at har mensen

Unnskyld, men man sover sammen med kvinnfolket, og har vanligvis sex med kvinnfolket, og deler bad med kvinnfolket. Man vet når hun blør.

Dessuten er det ingen unnskyldning å være jævlig måned etter måned år etter år og aldri lære seg å enten oppføre seg, eller oppsøke hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...