Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg syns ikke mensen er noen grunn for å kjefte og være urimelig mot kjæresten...Mister man kontrollen over følelsene er det vertfall på sin plass med en skikkelig unnskyldning etterpå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, syns ikke det er greit å oppføre seg sånn nei. Og som TS er inne på, da bør man gjøre det klinkende klart om det er mensen, dårlig dag eller noe annet.

Selv kjenner jeg lite til både smerter og hormoner, så har nok sluppet billig unnav sånn sett.

Har opplevd to ganger på ti år eller noe sånt at jeg lettere har begynt å gråte enn vanlig pga mensen. Har sikkert skjedd noen fler ganger og, men da har jeg ikke skjønte sammenhengen engang..

Skrevet

Men dere som mister kontrollen og kjefter på kjæresten, gjør dere det samme på jobb, og rundt andre folk, eller er det bare kjæresten som får gjennomgå?

Skrevet

Men dere som mister kontrollen og kjefter på kjæresten, gjør dere det samme på jobb, og rundt andre folk, eller er det bare kjæresten som får gjennomgå?

Nei, det er selvfølgelig lettere å gjøre det med kjæresten (og for min del, foreldrene mine).

Det skal sies at jeg har litt heftige uker når jeg har mensen... ikke bare har jeg kraftig mensen i seg selv, noe som er utrolig slitsomt (det er snakk om å blø igjennom selv om man har den største tampongen + bind), men jeg har intense menssmerter som ikke går bort verken ved bruk av smertestillende, eller andre alternative metoder leger har prøvd ut på meg. Dette går veldig utover psyken min, noe som igjen går utover humøret. Har heldigvis en forståelsesfull kjæreste, som skjønner at det ikke er hans feil selv om det er han som "må" ta støyten. Og jeg beklager selvfølgelig etter hvert utbrudd jeg har.

Skrevet

Ja, så lenge man er flink å beklage seg, og forklarer hvorfor det er slik, så hjelper det vell på litt. Er selv veldig lite plaget av slikt under mensen, ingen smerter, lite blod, og få dager, så er litt vanskelig å sette seg inn i at noen faktisk mister helt kontrollen over seg selv :P Er vell fort gjort å ta det ut på sine nærmeste

Skrevet

Ja, så lenge man er flink å beklage seg, og forklarer hvorfor det er slik, så hjelper det vell på litt.

Nei, det gjør ikke det når du beviser tre uker etter at du ikke har forandret deg en tøddel, men er like jævlig fremdeles.

Da slutter man rimelig fort å høre på "beklagelser" og "forklaringer"..

For hvis du "forstår" det så innamri godt, hvorfor i helvete er du da like jævlig neste gang, uten å slutte med sånt piss?

Spar meg for den type "unnskyldninger" som bare er irriterende.

Skrevet

Nei, det gjør ikke det når du beviser tre uker etter at du ikke har forandret deg en tøddel, men er like jævlig fremdeles.

For hvis du "forstår" det så innamri godt, hvorfor i helvete er du da like jævlig neste gang, uten å slutte med sånt piss?

Hvorfor snakker du til von som om hun er den kvinnen som tydeligvis har oppført seg slem mot deg?

• Liker 2
Skrevet

Rart at en del kvinner blir kjeftsmeller under mensen og bruker det som en unnskyldning. Er jente selv, men er helt normal som alltid på den tiden. Blir ikke ei skrulle.

Ofte bruker de bare mensen som unnskyldning for å "rettferdiggjøre" det som ble sagt.

Skrevet

Rart at en del kvinner blir kjeftsmeller under mensen og bruker det som en unnskyldning. Er jente selv, men er helt normal som alltid på den tiden. Blir ikke ei skrulle.

Ofte bruker de bare mensen som unnskyldning for å "rettferdiggjøre" det som ble sagt.

Bare fordi du ikke opplever humørsvingninger, så betyr det ikke at ikke andre kvinner gjør det.

• Liker 3
Gjest Gorgonzola
Skrevet (endret)

Så lenge hormoner er årsaksforklaring god nok for begge kjønn (eks: kvinne: østrogenet bare gjør at jeg flipper litt ut her nå, kaster noe i gulvet og hudfletter deg eller mann: testosteronet bare gjør at jeg simpelthen må knulle deg/du må suge meg nå) så er vel det kurant?

Det jeg ikke skjønner er at for menn så gjelder ikke regelen "oppfør deg irrasjonelt men husk å be om unnskyldning etterpå så er det greit - og det mener jeg faktisk". :vetikke:

Endret av Gorgonzola
Gjest HunterLady
Skrevet

Enda bedre å være gravid. Da kan vi være bitchy i 9 mnd!!! :fnise:

Her er jeg egentlig nokså ustabil hele tida, men jeg sier alltid unnskyld og jeg kjefter vel egentlig sjeldent. Men jeg har mine små psykiske "ting". ;)

Men ikke glem at dere menn er ganske svingende selv innimellom! Makan til drama på enkelte av dere.

Skrevet

Jeg har ingen plager, verken pms eller smerter, så jeg oppfører meg naturligvis som en engel til enhver tid. Søsteren min derimot, blir så dårlig at hun kan ligge sammenkrøket i timevis fordi det gjør så vondt å bevege seg. Da skjønner jeg at humøret blir veldig ustabilt.

Men jeg er veldig glad for at jeg slipper å bo sammen med henne lengre altså. :gjeiper:

Skrevet

Her er jeg egentlig nokså ustabil hele tida, men jeg sier alltid unnskyld og jeg kjefter vel egentlig sjeldent. Men jeg har mine små psykiske "ting". ;)

Men ikke glem at dere menn er ganske svingende selv innimellom! Makan til drama på enkelte av dere.

jeg vet. jeg fikk ei gravid kvinne til å gå opp mange trapper. det tok henne evigheter. da hun var på toppen sa jeg "nei, vi må gå ned igjen, den var ikke her"..

Skrevet

Jo, men dere kan jo bare si det var mensen, så er "alt" greit igjen. Og så kan dere prøve å presse han til å tigi det mest urimelige dere gjorde med å smiske, og suttre om hormoner, og gi en blow-job, så mener dere at dere har ordnet alt.

Akkurat som man bare kan kjøpe seg tilgivelse.

:filer:

Skrevet

jeg vet. jeg fikk ei gravid kvinne til å gå opp mange trapper. det tok henne evigheter. da hun var på toppen sa jeg "nei, vi må gå ned igjen, den var ikke her"..

Skal huske den, du.

De som er så plaget med smertert og det hele: Hva stopper dere i å gå til legen!!

Det fins BEHANDLING!!

(R det mulig?)

Skrevet

Skal huske den, du.

De som er så plaget med smertert og det hele: Hva stopper dere i å gå til legen!!

Det fins BEHANDLING!!

(R det mulig?)

Det finnes tilogmed faktisk GYNEKOLOGER! Og hormonspesialister!

...

Skrevet

nå skrev jo faktisk jeg at jeg ikke var plaget med humørsvingninger ;) Men jeg mener fortsatt at de som er plaget med det i det minste bør forklare hvorfor de blir slik, å vertfall prøve å styre seg mest mulig. Syns absolutt ikke det er greit at mannen skal bli utskjelt en gang i mnd altså

Skrevet

Skal huske den, du.

Det fins BEHANDLING!!

(R det mulig?)

Jeg har fått all behandling legene kunne gi meg, og den hjalp ikke en døyt.

Jo, men dere kan jo bare si det var mensen, så er "alt" greit igjen. Og så kan dere prøve å presse han til å tigi det mest urimelige dere gjorde med å smiske, og suttre om hormoner, og gi en blow-job, så mener dere at dere har ordnet alt.

Vet ikke helt om alle her snakker om samme typer utbrudd. Jeg har svart utifra mitt utgangspunkt, men jeg tror kanskje du ser for deg en helt annen type kjefting. Den kjeftinga jeg utfører når jeg har mensen, er på ingen måte tortur for kjæresten min. Jeg sårer han ikke. Det er for det meste småteit kjefting som han skjønner at jeg ikke mener, og ikke noe som stikker dypt. Det virker som om mange her ser for seg psykisk terror, og det er jeg såklart enig i at man ikke kan skylde på mensen for. Den kjeftinga jeg tenker på, er mer i følgende baner: "åååh, hvorfor kjøpte du meg ikke sjokolade. jeg ville ha sjokolade" hvis han har vært på butikken. Han skjønner jo at det ikke er hans feil at han ikke kjøpte sjokolade, fordi jeg aldri sa det, men der og da er jeg snurt fordi at han ikke automagisk visste at jeg ville ha det. Med andre ord, er kjeftinga mi sånne ting som gjør at han heller begynner å le enn å grine, jeg kunne aldri funnet på å såre han til tross for at jeg hadde mensen.

• Liker 1
Gjest HunterLady
Skrevet

Er ikke dette greit da?

Typen min sier at alt ordner seg så lenge jeg gir en BJ. grei deal. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...