Gå til innhold

Hvordan stoppe baby fra å stå i sengen?


Rosebud

Anbefalte innlegg

jo, jeg syns det er forskjell på å være bunnet fast til ryggen 12 timer i strekk, kontra en times lur i vognen.

Jeg er helt enig med deg dersom det er snakk om å binde stramt, så man blir liggende mer eller mindre i samme stilling. Det ville jeg ikke gjort! Men å feste posen til madrassen for å hindre at barnet reiser seg (og dermed ikke bråvåkner) er noe annet. Vår sele er i alle fall så løs at det er uproblematisk å legge seg på siden - både mot høyre og venstre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikkje bind fast ungen!

Dette er ein fase som går over. Etterkvart er det ikkje like spennande lenger, og då sluttar ho. Slik er det å ha ungar. Etterkvar byrjar dei å hoppe ut av senga også, og står opp kvar gong du legg dei. Moro det og ;) Men det går over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at hun enda ikke har lagt seg ned selv. Hvor lenge har du ventet? Står hun og gråter/roper hvis hun først reiser seg opp, eller er det bare moro og jodling?

Hadde det vært en ide å bare la henne stå? Før eller siden (om det så tar en time) vil hun bli trøtt og legge seg ned igjen - forutsatt at hun ikke står og gråter, selvfølgelig.

Da våre var i den fasen pleide vi bare å sitte inne i rommet (litt unna sengen) slik at babyen kunne se oss. Og så sto de bare der og tittet, og vi sa bare "sove nå", "det er natta", og etter en laaaaang stund la de seg ned igjen og sov.

Hvis det skjer om natta, og dere deler rom, er det jo ganske greit å bare la henne stå der. Da ser hun dere, og vet at det er trygt.

Jeg lar henne stå så lenge hun ikke gråter. Noe som sjelden er mer enn toppen fem minutter, da klager/sutrer hun et lite minutt også hikstegråter hun, og da tar jeg henne opp med en gang. Jeg pleier å sitte på vår seng litt bortenfor hennes så hun vet jeg er der, men hun gråter likevel hjerteskjærende hvis hun ikke plukkes opp for amming/byssing. Å la henne stå og gråte er ikke et alternativ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn holder jenta mi på og, og hun har holdt på LENGE, er straks 9 mnd nå, og har reist seg siden hun var 7 mnd.. Jeg må inn 2 ganger om kvelden for å legge henne ned. Alltid til samme tid, 2 og 4 timer etter hun har sovnet. Hun legger seg ikke ned, men står til hun hyler. Hun begynner med å gråte, ikke prate.

Den første gangen sovner hun igjen med en gang jeg legger henne ned og hun får smokken (hun klarer å finne og putte den inn selv, men gjør det aldri i søvne). Jeg gjør aldri noe annet (tar opp, bysser e.l), men har prøvd å ikke gå inn, da hyler hun seg bare helt våken.

Den andre gangen sovner hun ikke før hun har spist. Har prøvd å gi mat første gang hun vokner, men da vil hun ikke. Får hun ikke mat så holder hun det gående, og jeg har ikke hatt lyst til å nattavvenne ennå.

Noen tips til hvordan jeg kan få henne til å slutte med den første oppvåkningen? Når det har vart så lenge og er til samme tid HVER natt, så er det litt slitsomt..

Hun våkner alt fra ingen til 5-6 ganger resten av natten og, da er det bare å legge henne ned med smokken, bortsett fra kl 7 når hun skal ha frokost før hun sover litt til. Men dette er ikke noe fast, så vi får håpe det år av seg selv etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...