Muscae Skrevet 13. oktober 2011 #61 Skrevet 13. oktober 2011 Selv har jeg så lyst til å gi blomster av og til på Fredagene med ønske om en god helg, men jeg våger ikke for at det skal oppfattes som "spesielt" eller "smiskete". Men jeg har så lyst av hele mitt hjerte, for jeg er utrolig glad for den jobben de gjør, og ønsker så veldig gjerne å anerkjenne det på den måten. Får se om jeg våger.... Å gi blomster til personalrommet på en fredag er liten vits, da de ikke får sett den hele helgen. Og å gi til hele personalet blir dyrt. Men du kan jo gi en potteplante, konfekteske, fruktkurv til personalrommet eller en flaske vin (dersom de har middager/personalfester innimellom) dersom du ønsker det. Noe av det jeg har satt mest pris på er når jeg får kort enten som barna har laget selv, eller julekort med bilder av barnet/barna, og der foreldrene har skrevet "tusen takk for at du passer så godt på meg/jeg har det så godt i barnehagen med deg, ps mamma og pappa hilser også" el.l. Disse foreldrene har også sagt ofte at de setter pris på meg, og gir mange tilbakemeldinger på at de er fornøyde, så jeg vet at det er noe i det når jeg får slike kort. Et barn jeg aldri kommer til å glemme er en liten jente på ca 2,5år som hadde handlet private julegaver til oss på avdelingen. Da fikk vi alle noe som passet oss, og jeg fikk et fint krus, fordi "jeg er så glad i kaffe". Det hadde jenta lagt merke til og fortalt foreldrene når de var og handlet julegaver. Nå skal det sies at den kaffen jeg drakk stort sett var blitt kald... 1
Littlebird Skrevet 13. oktober 2011 #62 Skrevet 13. oktober 2011 Enig i at foreldre sikkert kan kreve mye. Men noe syns jeg vi må kunne ta opp også. Jeg måtte ta opp med ped. Leder 4 ganger,at vi ikke ønsket at vognen skal tildekkes under soving. Det er frustrerende å måtte mase også. Resultatet er for meg at jeg ikke stoler på at det hjelper å si fra. Det er jo heller ikke så bra.. det er få som liker å få klager,men jeg liker iallfall ikke å mase heller. For meg er det faktisk også viktig å være trygg på at barnehagen passer på at barna er passende kledd,og at de ikke går ute våte og kalde. Jeg syns at barnehagen vår er jevnt over super;og sier ofte det til de ansatte. Utrolig viktig jobb!
Gjest Nanette Skrevet 13. oktober 2011 #63 Skrevet 13. oktober 2011 Hvorfor skal hun skifte jobb? Fordi kravstore og arrogante foreldre ikke skjønner noe? Jeg ser ikke klaging på selve jobben, men det stresset det er med foreldre som faktisk ikke evner å se lenger enn sin egen nese - og som er bare meg, meg, meg og så meg. Og det må faktisk være lov å klage uten å beskjed om å bytte jobb. Fordi hun virker ****lei av jobben sin og holdningen hennes er ikke helt heldig forenlig med å jobbe med barn. "men noen foreldre burde fått juling for oppførselen sin!" er ikke akkurat en sånn person jeg ville hatt til å passe ungen min. 1
Gjest gjest Skrevet 13. oktober 2011 #64 Skrevet 13. oktober 2011 Mange som kjefter når ett barn har hatt ett uhell, de blir direkte sinte Da ville jeg faktisk tatt det opp med foreldrene på en skikkelig måte. Om neon blir sinte fordi barna har uhell må jo barnet bli veldig usikkert. Og kanskje ha flere uhell?! Syns ikke dere skal godta hva som helst heller. Selv er jeg superfornøyd med bhg og de gangene jeg har noe å ta opp gjør jeg det uten å beskylde eler angripe noen.
sebastianen Skrevet 13. oktober 2011 #65 Skrevet 13. oktober 2011 Fordi hun virker ****lei av jobben sin og holdningen hennes er ikke helt heldig forenlig med å jobbe med barn. "men noen foreldre burde fått juling for oppførselen sin!" er ikke akkurat en sånn person jeg ville hatt til å passe ungen min. Jeg kunne nok trenge en sånn til å passe mine barn når min eldste var liten , for jeg hadde ikke peiling . Og denne damen later til å ha erfaring . Nå går det bedre da . Men heldigvis hadde min kone en del peiling allerede da .
Kosemose Skrevet 13. oktober 2011 #66 Skrevet 13. oktober 2011 Det finnes sikkert både dumme og kravstore barnehagebarn-foreldre. De utgjør vel et snitt av befolkningen på godt og vondt, vil jeg tro. Samtidig tenker jeg at de som jobber i barnehagen må være profesjonelle og klare å takle slike foreldre. De må ta høyde for at ikke alle foreldre har det man ser på som "normal forståelse" og at noen foreldre har urealistiske forventninger, eller rett og slett er umodne og/elller trenger veiledning og forklaring. Jeg syns forøvrig det er en del sløve og uengasjerte mennesker som jobber i barnehager. Mennesker som er mer opptatt av å drikke kaffe og slarve med de andre voksne enn å faktisk sette seg ned på barnas nivå og følge barnas initiativ i et samspill. 1
Rakel Skrevet 13. oktober 2011 #67 Skrevet 13. oktober 2011 Å gi blomster til personalrommet på en fredag er liten vits, da de ikke får sett den hele helgen. Og å gi til hele personalet blir dyrt. Men du kan jo gi en potteplante, konfekteske, fruktkurv til personalrommet eller en flaske vin (dersom de har middager/personalfester innimellom) dersom du ønsker det. Noe av det jeg har satt mest pris på er når jeg får kort enten som barna har laget selv, eller julekort med bilder av barnet/barna, og der foreldrene har skrevet "tusen takk for at du passer så godt på meg/jeg har det så godt i barnehagen med deg, ps mamma og pappa hilser også" el.l. Disse foreldrene har også sagt ofte at de setter pris på meg, og gir mange tilbakemeldinger på at de er fornøyde, så jeg vet at det er noe i det når jeg får slike kort. Et barn jeg aldri kommer til å glemme er en liten jente på ca 2,5år som hadde handlet private julegaver til oss på avdelingen. Da fikk vi alle noe som passet oss, og jeg fikk et fint krus, fordi "jeg er så glad i kaffe". Det hadde jenta lagt merke til og fortalt foreldrene når de var og handlet julegaver. Nå skal det sies at den kaffen jeg drakk stort sett var blitt kald... Takk for gode tips. Men i hans gruppe er det bare 3 personal. Det er ingen andre inni bildet da det ikke har vært vikarer. På Mester grønn har de alltid blomster til "ta 3, betal for 2" på Fredagene. Hver gang jeg går forbi tenker jeg på de 3, og at det hadde vært kjekt å glede dem igjen med en "god helg" blomst. Men jeg tør aldri, er så redd det skal bli oppfattet feil, eller at andre foreldre syns det er dumt el.l.
Gjest Petrus Skrevet 14. oktober 2011 #68 Skrevet 14. oktober 2011 Takk for gode tips. Men i hans gruppe er det bare 3 personal. Det er ingen andre inni bildet da det ikke har vært vikarer. På Mester grønn har de alltid blomster til "ta 3, betal for 2" på Fredagene. Hver gang jeg går forbi tenker jeg på de 3, og at det hadde vært kjekt å glede dem igjen med en "god helg" blomst. Men jeg tør aldri, er så redd det skal bli oppfattet feil, eller at andre foreldre syns det er dumt el.l. Det er ikkje dumt, gjer det du
Klematis Skrevet 14. oktober 2011 #69 Skrevet 14. oktober 2011 Må bare si at jeg er strålende fornøyd med alle som jobber i "vår" barnehage Og de tilbyr seg ofte å gjøre mer enn hva jeg forventer at de skal gjøre. F.eks. så hadde jeg med vinterpose til vogna for et par uker siden for å bytte. Er ganske mye jobb, siden de vanlige selene må av, nye seler monteres og tres gjennom alt for trange hull i posen. Selvfølgelig tok jeg meg tid til å gjøre dette selv, men de tilbydde seg faktisk å gjøre det. Forrige fredag hentet vi Vesla litt tidligere enn normalt for vi skulle rekke et fly. Da kom ped.lederen og lurte på om hun ville ha med seg et rundstykke og en flaske melk i bilen, for hun hadde spist litt lite før hun la seg. Langt mer enn hva jeg forventer av en barnehage! 1
Gjest Villanda Skrevet 15. oktober 2011 #70 Skrevet 15. oktober 2011 Fordi hun virker ****lei av jobben sin og holdningen hennes er ikke helt heldig forenlig med å jobbe med barn. "men noen foreldre burde fått juling for oppførselen sin!" er ikke akkurat en sånn person jeg ville hatt til å passe ungen min. Det er så utrolig gøy når folk kommenterer uten å ha lest innlegget. Eller gikk det deg hus forbi når det stod at jeg elsker jobben min? jeg gleder meg til vær eneste dag på jobb, fordi "mine" barn er de mest fantastiske i verden. Jeg synes det er trist at du ikke vil ha folk som meg til å passe barnet ditt. Folk som meg, som kommer på jobb 45 min før den åpner, for å gjøre det koselig til foreldre og barn kommer. Som blir provosert over alle oppgavne man blir pålagt, som ikke går direkte på barnet, men på alt rundt. Det spiser tiden jeg har til barna! jeg synes det er trist du ikke vil ha folk som meg til passe barnet ditt, folk som meg som blir sint og provosert over foreldre som ikke tar ordentlig vare på barna sine, og som tror det er barnehagens eneansvar å oppdra barnet deres til perfeksjon, uten deres innblanding. jeg synes det er trist at du ikke vil ha folk som meg til å passe barnet ditt, folk som meg som gjør det beste ut av syltynn økonomi og altfor lite folk, og som tar i mot kjeften fra foreldrene for det med et smil og ydmykehet. Jeg synes det er trist, for alternativet til meg re de som jobber i barnehage som faktisk driter i ungen din, og de finnes! At du ikke vil ha folk som meg til å passe barnet ditt, går bare ut over ungen din, ikke utover meg. du dømmer meg og min egnehet til å gjøre jobben min ut i fra et innlegg, på ett nettforum hvor jeg peker på ting som tusenvis av barnehageansatte frustrer seg over hver dag. Det sier mer om deg som barnehagemor, enn det gjør som meg som barnehageansatt. 3
ferdig Skrevet 15. oktober 2011 #71 Skrevet 15. oktober 2011 Det er så utrolig gøy når folk kommenterer uten å ha lest innlegget. Eller gikk det deg hus forbi når det stod at jeg elsker jobben min? jeg gleder meg til vær eneste dag på jobb, fordi "mine" barn er de mest fantastiske i verden. Jeg synes det er trist at du ikke vil ha folk som meg til å passe barnet ditt. Folk som meg, som kommer på jobb 45 min før den åpner, for å gjøre det koselig til foreldre og barn kommer. Som blir provosert over alle oppgavne man blir pålagt, som ikke går direkte på barnet, men på alt rundt. Det spiser tiden jeg har til barna! jeg synes det er trist du ikke vil ha folk som meg til passe barnet ditt, folk som meg som blir sint og provosert over foreldre som ikke tar ordentlig vare på barna sine, og som tror det er barnehagens eneansvar å oppdra barnet deres til perfeksjon, uten deres innblanding. jeg synes det er trist at du ikke vil ha folk som meg til å passe barnet ditt, folk som meg som gjør det beste ut av syltynn økonomi og altfor lite folk, og som tar i mot kjeften fra foreldrene for det med et smil og ydmykehet. Jeg synes det er trist, for alternativet til meg re de som jobber i barnehage som faktisk driter i ungen din, og de finnes! At du ikke vil ha folk som meg til å passe barnet ditt, går bare ut over ungen din, ikke utover meg. du dømmer meg og min egnehet til å gjøre jobben min ut i fra et innlegg, på ett nettforum hvor jeg peker på ting som tusenvis av barnehageansatte frustrer seg over hver dag. Det sier mer om deg som barnehagemor, enn det gjør som meg som barnehageansatt. ,
Gjest Nanette Skrevet 15. oktober 2011 #72 Skrevet 15. oktober 2011 Det er så utrolig gøy når folk kommenterer uten å ha lest innlegget. Eller gikk det deg hus forbi når det stod at jeg elsker jobben min? jeg gleder meg til vær eneste dag på jobb, fordi "mine" barn er de mest fantastiske i verden. Jeg synes det er trist at du ikke vil ha folk som meg til å passe barnet ditt. Folk som meg, som kommer på jobb 45 min før den åpner, for å gjøre det koselig til foreldre og barn kommer. Som blir provosert over alle oppgavne man blir pålagt, som ikke går direkte på barnet, men på alt rundt. Det spiser tiden jeg har til barna! jeg synes det er trist du ikke vil ha folk som meg til passe barnet ditt, folk som meg som blir sint og provosert over foreldre som ikke tar ordentlig vare på barna sine, og som tror det er barnehagens eneansvar å oppdra barnet deres til perfeksjon, uten deres innblanding. jeg synes det er trist at du ikke vil ha folk som meg til å passe barnet ditt, folk som meg som gjør det beste ut av syltynn økonomi og altfor lite folk, og som tar i mot kjeften fra foreldrene for det med et smil og ydmykehet. Jeg synes det er trist, for alternativet til meg re de som jobber i barnehage som faktisk driter i ungen din, og de finnes! At du ikke vil ha folk som meg til å passe barnet ditt, går bare ut over ungen din, ikke utover meg. du dømmer meg og min egnehet til å gjøre jobben min ut i fra et innlegg, på ett nettforum hvor jeg peker på ting som tusenvis av barnehageansatte frustrer seg over hver dag. Det sier mer om deg som barnehagemor, enn det gjør som meg som barnehageansatt. Ville gjerne hatt folk som deg til å passet barnet mitt jeg, men ikke folk som har holdninger til foreldre som går med tanker som at "de burde fått juling" etc.
Gjest Villanda Skrevet 15. oktober 2011 #73 Skrevet 15. oktober 2011 Ville gjerne hatt folk som deg til å passet barnet mitt jeg, men ikke folk som har holdninger til foreldre som går med tanker som at "de burde fått juling" etc. Det er et uttrykk jeg har valgt å bruke ovenfor den frustrasjonen jeg opplever på jobb. så vitt jeg vet er det et allment og sosialt akspetert uttrykk, som ikke pleier å bli tolket så utrolig bokstavelig... Men ja, jeg kunne tenkt meg å gitt noen foreldre bokstavelig talt juling! Men det er de foreldrene som vi opplever misshandler barna sine, og som gjennom kosthold ødelegger heelsen til barnet sitt fra det er noen måneder gammel. Vet du hva en mor sa til meg? Ungen hennes på 10 måneder kunne bare få cola som drikke! for hun hadde drukket så mye i svangerskapet at barnet fikk abstinenser om det ikke fikk cola hele tiden... Det er ganske fantastisk hva folk får seg til:p 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 15. oktober 2011 #74 Skrevet 15. oktober 2011 Hvordan får du det til at ts ikke passer til å jobbe i barnehage? Fordi h*n ikke bøyer hodet ydmykt og finner seg i alt foreldre kan finne på uten å klage? Er det det du forventer av barnehageansatte? At de bare skal være blide og greie og godta alt? Du viser jo faktisk litt av det ts peker på som problem. Nemlig det at foreldre forventer urealistiske ting av de som jobber i barnehagen. Samme fenomen finner man igjen på SFO og i skolen. Det virker litt som om de som jobber med barn er forventet å elske jobben sin så høyt og føle seg kallet, at de ikke må finne på å sette grenser for hva jobben skal innebære. Hvorfor er det ingen som klager på at ekspeditøren på Rema ikke gidder å bære varene ut i bilen for kunden? Hvorfor er det ingen som lager oppstyr fordi bussjåføren ikke orker å kjøre passasjerene helt fram til døra? Kristine Er det samme med sykepleierjobb.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 15. oktober 2011 #75 Skrevet 15. oktober 2011 Det er et uttrykk jeg har valgt å bruke ovenfor den frustrasjonen jeg opplever på jobb. så vitt jeg vet er det et allment og sosialt akspetert uttrykk, som ikke pleier å bli tolket så utrolig bokstavelig... Men ja, jeg kunne tenkt meg å gitt noen foreldre bokstavelig talt juling! Men det er de foreldrene som vi opplever misshandler barna sine, og som gjennom kosthold ødelegger heelsen til barnet sitt fra det er noen måneder gammel. Vet du hva en mor sa til meg? Ungen hennes på 10 måneder kunne bare få cola som drikke! for hun hadde drukket så mye i svangerskapet at barnet fikk abstinenser om det ikke fikk cola hele tiden... Det er ganske fantastisk hva folk får seg til:p OH MY GOOOD
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå